Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Partner en dier(en)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Does
Zeer actief

Partner en dier(en)

Ongelezen bericht door Does »

Is jouw partner even dol op dieren als jijzelf bent? En in het bijzonder je eigen huisdieren.

Bij ons is dat niet het geval. Winx en de konijnen zijn echt mijn ding. In principe hoeven "al" die dieren niet zo, voor mijn echtgenoot. De verantwoording van de dieren ligt dan ook eigenlijk helemaal bij mij. Is niet erg, doe ik graag :mrgreen: .
Ben benieuwd hoe dat bij jullie is.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Partner en dier(en)

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nee, de honden zijn mijn verantwoordelijkheid. Hij doet weinig tot niets met ze.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Hier zijn de dieren ook meer mijn ding. Mijn vriend vind het wel allemaal heel gezellig. De hond laat hij wel uit, maar zeker het voeren en alles wat er verder bij een hond komt kijken doe ik. De konijnen zijn ook echt mijn ding, daar bemoeit hij zich niet mee.

Mijn vriend is wel heel erg met zijn vissen bezig, en dat interesseert mij dan weer geen moer...
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De konijnen, parkieten en kippen zijn echt mijn afdeling. Maar als ik er niet voor kan zorgen dan vangt mijn vriend het wel op.

De paarden zijn ook mijn ding maar hij heeft ze ook een beetje de zijne gemaakt. Hij heeft het uit zichzelf opgenomen om ze in het weekend te verzorgen.

De honden zijn van ons. Door mij en Polleke is hij een echte hondenliefhebber geworden. Dat kan ook niet anders. Een niet hondenliefhebber kan niet met mij leven en vica versa.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Hij houd net zoveel van ze als ik maar het voeren/uitlaten, da bezoekjes ed doe ik.
Hij laat ze wel uit(duh) maar ik doe dat veel meer als hij.(heb ook meer tijd ervoor als hij, werk maar 3 dagen). :wink:
Maar hij kan ze ook niet meer missen hoor.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Nee, mijn partner heeft helemaal niets met huisdieren zoals honden en katten. Hij houdt meer van vogels en vissen.
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Het is mijn ding , maar zeer zeker met de hulp van mijn man

Ik ben er meer en intensiever mee bezig
Maar laat ze mee uit en trained af en toe een hond
Showen is mijn ding, hij is dat nationale pispaal dan....................riemen verwisselen honden aanvoeren kaartjes verwisselen, het gezeik aanhoren enz enz ( het is toch zo leuk showen)

Bij de geboortes van een nestje is hij wel stand by

Maar over het algemeen is het mijn ding, maar met 6 honden in huis ben ik toch heel blij dat hij "meehelpt"
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

hij vindt Ragyo erg leuk, de kat staat ie vrij neutraal tegenover en Kiba vindt ie eigenlijk een kuthond.
hij doet wel redelijk zijn best om met Kiba op goede voet te komen gelukkig, maar hij zou het liefst zien dat ik hem de deur uit deed.
eigenlijk vindt ie vooral dat dieren "nut" moeten hebben.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

vriendlief houdt van honden maar is geen hondenman...;)
Hij is er op zijn manier wel bij betrokken, wil zich er ook gerust wat voor ontzeggen en accepteert mijn honden zeker wel als onderdeel van het gezin en het laatste rondje is altijd voor hem.
Hij luistert ook als ik hem wat uitleg over gedrag, handelt ernaar maar dat intuitieve dat iemand tot een hondenmens maakt heeft hij gewoon niet.

De slangen daarentegen zijn zijn ding, waar hij mij weer een hoop over geleerd heeft.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Does schreef:Is jouw partner even dol op dieren als jijzelf bent? En in het bijzonder je eigen huisdieren.
Ja gelukkig wel :cheer: :cheer: :cheer:
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Ja hij is net zo gek met dieren als ik gelukkig wel zeg!! :D
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Does schreef:Is jouw partner even dol op dieren als jijzelf bent? En in het bijzonder je eigen huisdieren.
Ja absoluut, misschien nog wel gekker! :cheer: En dat geldt niet alleen voor de honden maar ook voor de paarden hoewel dat eigenlijk helemaal mijn ding was. Ik ben wel degene die er het meeste voor zorgt maar dat is vrij logisch met iemand die doordeweeks niet thuis is. In het weekend doet ie net zo veel en gaan we altijd samen wandelen met de hondjes.

Ik zou me ook geen leven kunnen voorstellen met iemand die totaal niet van honden zou houden daarvoor zijn ze een veel te belangrijk deel van mijn leven.
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

hij vindt ze leuk en al schaf ik nog 10 honden of vogels aan dat maakt hem geen fluit uit zolang hij er weinig tot niks mee hoeft te doen :mrgreen: , maar goed ik ben ook niet voor niks full-time thuis natuurlijk :wink: de honden laat hij wel regelmatig uit, maar voeren etc is mijn "probleem" zeker bij de vogels want die vindt hij eng :oeps:

edit: op zondag gaan we altijd met zijn 2en en de 5 monsters ergens anders wandelen (dus eerst een stukje rijden) dat is dan ook zijn enige vrije dag en die besteed hij toch aan de woefers, dus hij geeft ook wel een beetje om ze hoor :mrgreen:
Laatst gewijzigd door monky555 op 30 sep 2009 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Mijn vriend is gek met Luka, maar heeft van het begin af aan aangegeven dat hij wel de lusten wil, maar niet de lasten....heel eerlijk. Ik doe dus alles met en voor Luka. Af en toe is er een dag dat ik niet kan en dan past mijn vriend op, zoals we dat dan noemen :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Mwah.......................
Hij knuffelt en ik knuffel en doe de rest :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Baïla schreef: Ik zou me ook geen leven kunnen voorstellen met iemand die totaal niet van honden zou houden daarvoor zijn ze een veel te belangrijk deel van mijn leven.
Het is maar net hoe je een relatie wilt hebben. Ook voor ik honden had, deden wij al veel apart. Ik ben veel op pad met de honden, zonder mijn vriend dus.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Zoek stok! schreef:
Baïla schreef: Ik zou me ook geen leven kunnen voorstellen met iemand die totaal niet van honden zou houden daarvoor zijn ze een veel te belangrijk deel van mijn leven.
Het is maar net hoe je een relatie wilt hebben. Ook voor ik honden had, deden wij al veel apart. Ik ben veel op pad met de honden, zonder mijn vriend dus.
Hier net zo. Wij vinden het ook prettig om elk ons eigen ding te hebben. Er is een tijd van dingen samen doen en er is tijd voor dingen apart doen :wink:
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Belle denkt volgens mij dat ze met Hugo getrouwd is, dus ja, die hebben zeker wel een band :ok: Eigenlijk is het hier 50/50 verdeeld.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Van mijn vriend hoeft het niet allemaal. Hij vindt honden leuk zolang ze maar niet van hem zijn. Toen Gizmo hier was in de vakantie van me ouders moest hij eraan wennen en uiteindelijk liet hij haar zelf uit en vond hij haar erg lief....Volgend jaar komt er ook zeker een pup in huis. Alleen wilt hij niet dat hij/zij boven komt in de slaapkamer en daar heb ik me maar bij neer gelegd :mrgreen:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Hij is wel dol op ze, en in huis speelt en knuffelt hij wel veel met ze, maar daar blijft het ook bij. En zo hebben we het ook afgesproken. Hij vind honden leuk maar hij wilde niet standaard verantwoordelijk zijn voor het uitlaten. Dus dat doet hij alleen als ik niet kan.
En heel soms heeft hij uit zichzelf zin om iets leuks met één van de honden te doen, een rondje hardlopen in het bos of naar een veldje om met de bal te spelen. Samen wandelen doen we misschien drie keer in het jaar.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ik heb een cavia, mijn partner baalt er soms flink van doordat hij hem ook welleens moet verschonen, maar toch denkt hij wel aan hem om hem eten en drinken te geven... hij wil absoluut niet weer een cavia of dergelijks in huis hebben!

chico vind hij vast wel lief, hij zegt soms welleens dat hij liever een rottweiler had gehad en als hij hem moet uit laten "moet ik die dweil weer uitlaten!" dan baalt hij enorm ook omdat hij het niet "stoer genoeg" vind staan, hij wileen echte hond en niet zon onderkruipsel blaaablaa.. maar als ik savonds binnenkom dan liggen ze met zn tween op de bank tegen elkaar aan.. ook zie ik hem chico welleens mee naar boven nemen en knuffelen enzo.. chico is helemaal gek van hem.. dus eigelijk is hij hartsikke gek met hem tot het moment van uitlaten komt haha!

mijn partner is gek op dieren en vind alles schattig en lief... behalve mijn cavia..maar owee als ik er even niet ben dan stroomt de liefde er vanaf ;)
Afbeelding
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Mijn man roept altijd dat dit geen echte honden zijn....maar ondertussen is ie altijd stand by als er een teefje moet bevallen, kroelt net zo hard met de pups als de rest van het gezin, ligt languit op de vloer met ze te rollebollen,gaat naar de dierenarts als het nodig is....alleen de shows mag ik zelf doen, al verwacht ie dan wel een SMS met de uitslag :mrgreen: .
Toen ik met het laatste nest onverwacht een weekend weg moest heeft ie braaf de visite ontvangen, foto's gemaakt van de laatste pup die net toen zijn oogjes opende,diepvriesvlees ontdooid en de eerste hapjes gegeven... :I:
Uitlaten doe ik meestal zelf, heb ook wat meer tijd,en in het weekend maken we vaak samen een extra lange wandeling.
Daarentegen huilt ie niet als er eentje over de Regenboogbrug gaat, maar is wel opvallend stil, en wil ook altijd nog even alleen zijn met de hond in het crematorium....

Van hem mag ik er wel twintig hebben, maakt m niks uit,dochterlief heeft hamsters, ook best,de Rottweiler van zoon is ook zeer welkom voor een logeerpartijtje...wat wil je nog meer.Een niet-dierenliefhebber was er bij mij ook niet ingekomen, sterker nog ik heb er een verder hele leuke meneer om laten gaan.Je houdt van mij en neemt de beesten op de koop toe,kan je er geen vrede mee hebben dan gaat U maar...
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Mijn vriend heeft níets met honden, als het kan zelfs nog minder dan dat.
Milo tolereert hij en vindt hij toch wel lief zo af en toe.
Volgende week een pup erbij.

Het is echt mijn ding, mijn verantwoordelijkheid, etc. als het écht nodig is laat hij ze even uit voor een kort rondje :roll:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Het was mijn wens om een hond te hebben.
In de praktijk zijn we alle twee even gek op de honden, dus we doen we het echt samen :D Het is ook echt onze gezamelijke hobby geworden, we trainen nu ook samen met de honden bij de schapen.
Ik richt me wel het meeste op Buck, die had en heeft wel de meeste aandacht en training nodig omdat hij onzeker is. Ik ben ook de gene die boeken leest en die informatie verzameld over gedrag, voeding en omgang met honden zodat we ook weten waar we mee bezig zijn.
Mijn man laat de honden altijd s'morgens uit en ik doe de grote wandelingen en sávonds het laatste rondje. Maar als weg ben voor mijn werk dan doet hij alles.
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Chicoahua schreef:chico vind hij vast wel lief, hij zegt soms welleens dat hij liever een rottweiler had gehad en als hij hem moet uit laten "moet ik die dweil weer uitlaten!"
Neem je er toch ook een Rottweiler bij :F:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ja hij is er net zo gek mee als ik...al doe ik meer het "trutwerk" en hij doet dan weer de sport grotendeels...we hebben beide duidelijk onze "taken" zeg maar...
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

laura86 schreef:Hier zijn de dieren ook meer mijn ding. Mijn vriend vind het wel allemaal heel gezellig. De hond laat hij wel uit, maar zeker het voeren en alles wat er verder bij een hond komt kijken doe ik. De konijnen zijn ook echt mijn ding, daar bemoeit hij zich niet mee.

Mijn vriend is wel heel erg met zijn vissen bezig, en dat interesseert mij dan weer geen moer...
Hier hetzelfde, alhoewel hij ook wel voert e.d., alleen moet ik dan het woord "konijnen" vervangen voor "ratten". :mrgreen:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:
Nou, maar dat doen wij ook hoor. Het is zelfs juist eigenlijk andersom. Juist dóór de honden doen wij ook nog iets samen :F:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

De kat en het konijn kwamen er op mijn initiatief, hij wilde er niks mee te maken hebben. Zei hij :lol1:
Maar de kat is eigenlijk veel meer van hem dan van mij inmiddels, ze liggen altijd samen op de bank `s avonds
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

De konijnen, kat en hond zijn echt van ons samen, die doen we ook gewoon samen. De vissen en garnalen zijn van mij, die voer en verschoon ik ook zelf. Vind ik ook wel logisch, ik wilde ze tenslotte. Ze vindt ze wel leuk, maar 't hoeft niet zo nodig zeg maar. Maar zou ik een week weg zijn ofzo, dan is het totaal geen probleem dat zij ze voert.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”