Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschil Royal Canin en Royal Canin Club

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Meiga
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever

Verschil Royal Canin en Royal Canin Club

Ongelezen bericht door Meiga »

Dag hondenliefhebbes,

Ik zit met de volgende vraag: Wat is precies het verschil in voer tussen het merk Royal Canin en Royal Canin Club?
Ik zat te kijken bij Zooplus naar hondenvoer. Er staat Royal Canin bij en Royal Canin special Club C.C.
Gek genoeg is de special club vele malen goedkoper. Valt dit onder het zelfde merk of is dit een ander merk die zich graag voor wil doen als Royal Canin?
In elk geval is mijn 2e vraag: heeft iemand ervaring met dit merk en zo ja wat is die ervaring? bevalt het of zijn er minpunten?
We hadden namelijk Eukanuba, maar dat is wéér in prijs verhoogt (ooit 38 euro per 15kg zak, toen 45 en nu 58, hoewel bij zooplus nog maar 54, maar toch) dus mijn ouders vonden het een beetje te duur worden, wat ik opzich wel snap. Ze gingen vervolgens de hond Bonzo (!) voer geven en ik waarschuwde ze dat het fout zou gaan. Ze deden het toch en een dierenartsbezoek later omdat de hond haar mand niet meer uit kwam van de buikpijn gingen ze terug naar Eukanuba.
Kortom: ik zoek een goedkoper, maar toch goed merk voor onze lieve hond. Het is een Flatcoated retriever, vrij actief (elke dag bos of stukje fietsen zit er wel in). Vandaar mijn vraag. Als iemand anders een ander merk kan aanraden hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt!
thelittlegirly
Zeer actief
Mijn ras(sen): cavalier king charels spaniel bleheim teefje
Contacteer:

Re: Verschil Royal Canin en Royal Canin Club

Ongelezen bericht door thelittlegirly »

de mijne krijgt bibi en doet het echt helemaal perfeckt!!
Afbeelding

meid je bent super!!!

http://link.marktplaats.nl/287882556 oppas aangeboden
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Club zal mischien het b-merk zijn van royal canin?Maar als het op Eukanuba wel erg goed ging dan hield ik het daar op.Liever wat duurder dan een dierenartsbezoek.Toch zie ik vaak in de folders van welkoop en intratuin dat Eukanuba vaak in de aanbieding is.Misschien iets om in de gaten te houden?Wbt je vraag over royal canin.Je kunt ook Royal canin bellen ze zijn er erg vriendelijk en staan mij altijd vriendelijk te woord. :D
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

als je een jumper in de buurt hebt..
kun je ook Select Gold kopen
dat is een eigen merk voor Jumper maar gemaakt door royal canien..

die hebben wij en onze honden doen het er heel goed op
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Prins is een vrij goed merk volgens mij, ze hebben zowel geperste als krokante brokken in het assortiment.
En heb je al eens gedacht aan farmfood, ik dacht dat ie rond de 35 euro lag,, het kan ook 39 zijn.

Je zou natuurlijk de gewone standaard Royal canine kunnen proberen ,, heb er geen ervaring mee, maar volgens mij is deze ook nog wel eens in de aanbieding. Hoe de hond het op een bepaald voer gaat doen,, moet je afwachten. Succes ermee.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Amber
Zeer actief
Contacteer:

thelittlegirly schreef:de mijne krijgt bibi en doet het echt helemaal perfeckt!!
Ja, maar nu heb je het over Kvv, volgens mij zoeken ze een brok, die een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.
:D
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Wij geven onze herders Barca, goede brok vinden wij en voor 32,50 hebben wij 20 kilo.

Onze pup staat nu tijdelijk op royal canin ivm infectie of ontsteking aan dunne darm. Weet niet welke precies maar het was een heel licht verteerbare brok die we nu tijdelijk geven en dan gaan we weer over naar Barca.
Op de royal caning doet ie het ook goed, en eet hij graag. Vind het alleen een dure brok.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Amber schreef:
thelittlegirly schreef:de mijne krijgt bibi en doet het echt helemaal perfeckt!!
Ja, maar nu heb je het over Kvv, volgens mij zoeken ze een brok, die een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.
:D
kan dat dan? Ik denk dat ts eens een beetje rond moet klikken in dit subforum. Als je het over kwaliteit hebt dan moet je in mijn ogen naar het percentage vlees in de brok kijken aangezien een hond een vleeseter is. Veel vlees voor weinig geld gaat niet lukken in een brok. Dan heb je vers een veel betere prijs/kwaliteitverhouding ;-)
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik ontvang nog wel eens mail van het een of ander. Helaas ook van de merken hierboven genoemd, maar zo blijf je wel op de hoogte.
Ook RC gaat in prijs omhoog. De vleesprijzen zijn omhoog gegaan en daar weet zo'n brokkenboer prima op in te spelen. Zolang men denkt en verwacht een aardig vleespercentage in deze brokken te verwachten, wordt iedereen in het ootje genomen. Je kunt beter vers voeren. Is een stuk goedkoper en gezonder.

Per 1 oktober a.s. gaan de prijzen van o.a. de Royal Canin en Eukanuba dieetvoeders met 3-10% omhoog.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk dat er tussen ik geloof rond de 60 euro, voor 12 kilo Eukanuba wat ze gaven, en bijvoorbeeld Farmfood rond de 35 euro, een aardig groot gat zit, En dat dan zeker kwa vlees verhouding ff een goed alternatief zou kunnen zijn voor de eukanuba,, en tuurlijk zit je kwa vleesverhouding met Kvv beter, ik geef het zelf ook.

Maar niet iedereen staat hier voor open, en veel mensen zijn toch niet op de hoogte van kvv en sommige honden doen het beter op brok., vreemd om dit te schrijven want ik ben zeker voorstander van vers voeren, maar soms moet je iets anders proberen.Heb er zelf ook een rondlopen, die al vanaf pup vlees kreeg,, maar die zit nu ook op de brok, omdat dit toch beter gaat.
Cootje1963

Ik voer nu ook brokken maar heb niet de illusie dat er echt vlees in verwerkt zit.Hooguit een wat hogerpercentage % dierlijke eiwitten per merk.Om dit een beetje op te vangen wil ik wel kvv of vlees gaan bijvoeren als dat goed zou gaan bij onze hond.En voor mij persoonlijk is het niet zo erg als het 10% omhoog gaat de prijs.Want of ik nu 60 of 66 euro betaal dat is dan om het even.Het blijft duur.Maar de Carnibest die ik gaf was ook 3,50 per kilo en we voerde onze Lab 600 gram per dag.Dus dat is ook 63 euro per maand. :ugh: En dat voor 1 hond. :eek:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Daarom ben ik ook gestopt met de Carnibest,, vond het echt te duur worden.
Mack eet 1000 tot 1200 gram per dag,, dus tel maar uit met de Carnibest.
Ik zat op een gegeven moment op de 35 euro per week,, x 4,, 140 euro per maand voor een hond. :N: :N:
Nu zit ie op de Smul,, en dat gaat prima., en als ik wel eens te laat heb ontdooit,, krijgt ie gewoon wat Prins brok(geperste) heb ik bijna altijd in huis.
En dit gaat ook prima :wink:
Cootje1963

Amber schreef:Daarom ben ik ook gestopt met de Carnibest,, vond het echt te duur worden.
Ik zat op een gegeven moment op de 35 euro per week,, x 4,, 140 euro per maand voor een hond. :N: :N:
Nu zit ie op de Smul,, en dat gaat prima., en als ik wel eens te laat heb ontdooit,, krijgt ie gewoon wat Prins brok(geperste) heb ik bijna altijd in huis.
Mack is zeker de hond van de foto?Dat is denk ik een flinke lobbes en 1200 gram per dag aan Carnibest kost je inderdaad een vermogen.Dat zou ik financieel ook niet kunnen behapen hoor.Maak je nu een combinatie met brokken en Smuldier?Of geef je het op aparte dagen?En je schreef ergens dat je ene hond Royal Canin eet en Mack Prins.Wat vind je beter Royal canin of een geperste brok?Ik bedoel merk je verschil?Ik geef nu Hill's sensitive skin omdat dit volgens de winkel goed was voor honden met huidproblemen.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Cootje1963 schreef:
Amber schreef:Daarom ben ik ook gestopt met de Carnibest,, vond het echt te duur worden.
Mack is zeker de hond van de foto?Dat is denk ik een flinke lobbes en 1200 gram per dag aan Carnibest kost je inderdaad een vermogen.Dat zou ik financieel ook niet kunnen behapen hoor.Maak je nu een combinatie met brokken en Smuldier?Of geef je het op aparte dagen?En je schreef ergens dat je ene hond Royal Canin eet en Mack Prins.Wat vind je beter Royal canin of een geperste brok?Ik bedoel merk je verschil?Ik geef nu Hill's sensitive skin omdat dit volgens de winkel goed was voor honden met huidproblemen.
Inderdaad Mack is van de foto :D ruim 60 kilo.
Mack krijgt nu full-time Smuldier, en als het eens anders uitkomt krijgt ie de geperste brok van Prins.
Zeker voor een hond als Mack heb ik voor geperst gekozen, ook omdat ik het wel eens kombineer met de Smul, en ik het idee heb dat met name de wat zwaardere honden eerder een maagkanteling zouden kunnen krijgen,,, en mijn idee is dat dit risico groter is met een krokante brok omdat deze opzwelt in de maag.

Mijn andere hond Duitse Herder zit op de Royal Canine German Shepard, dit heb ik niet zomaar gedaan, ben eigenlijk voorstander van vers vlees, maar Kay doet het er niet zo goed op,, vanaf pup heeft ie altijd op de Carnibest gestaan,, maar de ontlasting was vaker niet goed als wel,, en dit is altijd zo gebleven, op een gegeven moment zag ie er ook niet meer zo goed uit,, dof , veel verharen, en de ontlasting problemen,, (is erg lastig oprapen), en dit moet echt hier,
anders krijg je echt een vette prent. :o
Dus toen ben ik op advies van een aantal mensen op het herderforum hierop gekomen,, en hij doet het er erg goed op,, keurige ontlasting hij lijkt ook veel energieker te zijn geworden,,

Ik denk dat wel of niet geperst een keuze is, alleen in combinatie met vers vlees zou ik eerder gaan voor geperst, omdat dit net als Kvv ondering blijft,, en een krokante brok gaat zweven.
Het blijft altijd lastig om iets te vinden wat goed werkt,, ik denk ook dat als je iets hebt waar je hond het goed op doet, (zoals in jou geval de Hills, sensitive skin ) moet je niet veranderen.
Cootje1963

Bedankt voor je uitgebreide verhaal.Wij zijn eigenlijk nog een beetje zoekende wat nu eigenlijk goed voer zou zijn voor onze hond.Carnibest was op zich niet verkeerd maar het toch niet helemaal.Hills moeten we even afwachten daar zijn we maar net mee begonnen.Wat wel opvalt na Carnibest is dat onze Lab nu wel meer ontlasting produceerd.Maar je hebt gelijk als je zegt dat als je goed voer hebt gevonden het daarbij moet laten.Maar er is zoveel keus soms zie ik de bomen door het bos niet meer. :jank: :wink:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Cootje1963 schreef:Bedankt voor je uitgebreide verhaal.Wij zijn eigenlijk nog een beetje zoekende wat nu eigenlijk goed voer zou zijn voor onze hond.Carnibest was op zich niet verkeerd maar het toch niet helemaal.Hills moeten we even afwachten daar zijn we maar net mee begonnen.Wat wel opvalt na Carnibest is dat onze Lab nu wel meer ontlasting produceerd.Maar je hebt gelijk als je zegt dat als je goed voer hebt gevonden het daarbij moet laten.Maar er is zoveel keus soms zie ik de bomen door het bos niet meer. :jank: :wink:
Ik kan me best voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Denk dat je min of meer beknopt kunt zeggen, je hebt brokken (geperst of krokant).
In brokken land heb je de goekoper en de duurdere merken, en dan nog allerlei varianten voor verschillende probleem/honden, vacht spijsvertering enz.
Prins , Cavom, Farmfood , zijn alledrie geperst en niet al te duur.
Prins heeft ook krokante brokken, maar die heten dan weer Croc.

En je hebt de duurdere merken, die we allemaal kennen.

Je hebt Kvv, daar heb je de wat duurdere merken zoals Carnibest, Bibi, Energique
En de goedkopere zoals Smul, Kivo, Ahv Breda,, en Naturis zit tussen de Carnibest en de Kivo-Smul prijs in.
Dat van de ontlasting klopt, bij de meeste honden kun je zien dat ze van brok veel meer ontlasten dan bij kvv.
Ik zeg zelf altijd , als er meer uitkomt dan dat er ingaat is er iets niet oke, en zou ik wat anders gaan proberen.
Want dat betekend dus dat er veel voedingsstoffen verloren gaan.
Hier heb je ook weer uitzonderingen,, zoals mijn hond Kay, die poepte op de Kvv meer, als nu op de Rc. :denken: Dus het blijft lastig, wat voor de een goed werkt , doet dit voor de andere hond weer totaal niet. :wink:
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Ik raad Bento Kronen aan.. De enige brok waar ik enigszins tevreden over ben. :F:
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”