dorien83 schreef:ik heb helaas ook een hond met veel alergische problemen. ben eerst begonnen met verschillende reguliere dierenartsen en daar zag ik geen resultaat. daarna was ik over gestapt op een holoistische dierenarts. en daar zag ik veel resultaat maar helaas vanuit het niks ging het weer compleet fout. dus aan de prednison en dat ging super.
alleen opeens werd ze daar ziek van alle jeuk kwam heel heftig terug.
dus nu maar weer naar een andere dierenarts. en die is begonnen met huid afschraapsels en een huid biopt.
uit het laatse kwam chronische hyperplastische dermatitis. dit zegt me nog niks maar ze krijgt nu medicatie tegen malessia dermatitis en die leken in het begin te helpen alleen nu zit ze weer helemaal onder de wonden en moet dus nog een antibiotica kuur ophalen.
ik begin dus weer van voor af aan. shaila is nu vier en heeft haar hele leven al last met veel ups en nog meer downs. dus ik ken het waanhopige gevoel heel erg. ik weer het ook allemaal niet meer.
het moeilijkste vind ik nog de verschillende meningen van de dierenartsen.
de een zegt wel een allergie test en de andere zegt niet. in het begin heeft ze weinig testen gehad en is alles op ideeen gebaseerd.
eerst zeggen ze het is voedsel allergie en de dierenarts die ik nu heb zegt het is zeker geen voedsel allergie dan heeft ze andere symptomen. de een zegt lams vlees is het beste en de andere zegt weer dat ze daar nu juist meer op reageren.
ik weet ieder geval niet meer wat ik moet geloven.
dus blijf dit topic maar volgen voor ideeen
Hoi Dorien,
Kan me helemaal vinden in je verhaal, ook wij hebben adviezen gekregen van verschillende dierenartsen. En 't feit dat die adviezen (en meningen) zo uiteenlopen vonden wij in ieder geval frusterend!! Want je verwacht dat de dierenartsen eigenlijk met (uiteindelijk) hetzelfde komen.....blijkt dat allergieen een moeilijk 'vakgebied' (weet even geen andere omschrijving) is.
De dierenarts waar we met Noa als pup kwamen, kon al na alleen 't zien van de rode plekken in de liezen constateren dat Noa een voedselallergie had. Terwijl deze symtomen ook voorkomen bij een contactallergie of een atopie. Deze dierenarts was ons inziens er op uit om ons een duur dieetvoer aan te praten!?!?!?! Hebben we toen natuurlijk ook gedaan omdat we goed van vertrouwen waren. Jaren geleden inmiddels, zal ons nooit meer gebeuren. Je kunt niet op 't oog zien welke allergie een hond heeft, als 't al een allergie is!?! Maar ja, verdient natuurlijk lekker zo'n dietvoertje van 77 euro voor 14 kg.
Je geeft aan dat jezelf graag een allergietest wilt laten uitvoeren, volg je eigen gevoel. Jij kent je hond beter dan wie dan ook. En je kunt je eigen gevoel beter vertrouwen dan wie z'n mening dan ook!! toch?!? Een bloedtest is in elk geval 't minst ingrijpend en niet zo duur.
Verder is 't belangrijk dat je je goed voelt bij de DA die je hond behandeld, er moet een vertrouwensband zijn. Gelukkig hebben wij die DA gevonden..
Sterkte