Laat ik nou met mijn stomme kop denken dat Durga met haar uitvalgedrag een uitzondering is.

Nu had ik wel de fout gemaakt door haar dit keer aan een treklijn te hebben, dit met de gedachte dat dat makkelijker voor haar is met het hindernissen nemen. Aan de treklijn is de verleiding om naar voren te schieten natuurlijk net even groter. Maar toch, maar toch... vorige keer was ze een flink gedeelte van de tijd los en heeft ze zich keurig gedragen. Nu had ik echt het idee dat ze bij zichzelf dacht dat de activiteiten voor deze avond bestonden uit hindernisjes nemen en mattuh...

Ben ik raar dat ik nu bij mezelf denk dat ik zo'n door elkaar lopen oefening maar aan me voorbij laat gaan omdat die i.m.o. met Durga averechts werkt zolang er uitvallende honden bij zitten? De cursusleidster vond zo'n oefening nu juist wel werken, en dat de honden al veel minder naar elkaar uitvielen (drie in minder dan vijf minuten tijd vind ik nog steeds veel, eigenlijk).
Is dit een standaard oefening, zo ja, hoe reageren jullie honden erop, en voor diegenen die wel eens een cursus geven, is dit een oefening die jullie zo zouden doen?