Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rompertje of zo iets dergelijks.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: rompertje of zo iets dergelijks.

Ongelezen bericht door renee-uk »

yamie schreef:
smoekie schreef:knip
En het betrof toevallig een Stafford ook vandaar dat ik wilde zien hoe de meningen zouden zijn als ik (smoekie) zou opperen dat een staff van 6 mnd geen pup meer was :mrgreen: Zie boven het resultaat :smile: ben benieuwd of degene die in bovenstaande elders opperden dezelfde reacties zouden hebben gekregen als ik nu :engel: betwijfel het eerlijk gezegd. Kortom, ik was gewoon even aan het "spelen" :ok:
zeggen dat een hond van 6 mnd geen pup meer is, is iets anders als zeggen dat een hond van 6 mnd volwassen is.
een hond van 6 mnd KAN zijn puppy krediet bv al kwijt zijn of dus ook gedragingen vertonen , die niet meer zo zeer onder puppie gedrag vallen.

maar goed, jou manier van "ff iets willen testen en uitzoeken"is uitermate kinderachtig en vervelend, dat weet jezelf ook wel, stop daar dan gewoon eens mee.
Mee eens, het enige dat je nu 'bewezen' hebt is dat je er nog steeds helemaal niks van begrijpt :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

smoekie schreef:ff ter verduidelijking :engel:

Een hond van 6 mnd is voor mij persoonlijk zeker nog pup hoor, en bij lange na niet volwassen, maar dat werd in een ander topic wel zo ongeveer geopperd door meerdere personen en bijna als een vaststaand feit neer gezet. Of men (noemde het een vroeg volwasssen pup :scratch:
Dan zou ik het prettig vinden Smoekie als je die zogenaamde "spelletjes" niet bij mij zou willen toepaasen. Dit is niet de 1e keer dat je uitspraken uit een ander topic waar ik NOOIT geweest ben op mij betrekt doordat je op mij reageerd. Ik vind het knap irritant.
Als ik een spelletje wil doen pak ik wel monopoly uit de kast ofzo.

Maar goed, ontopic:
Ja, ik denk dat TS moet doen wat haar goeddunkt. Ik wilde alleen aangeven dat ik zelf zou wachten met laten helpen tot de hond volwassen is en dat heb ik nu gedaan.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Even weer on topic. Ik had voor Tessa twee rompertjes bij Hans gekocht, maar ik heb ze nauwelijks gebruikt. Wat net zo goed werkte was een halve beenwarmer die ik met lijm vast heb gezet aan wat haren van haar vacht (de haren, niet de huid). Zo kon zo iig ook nog plassen en lekker rondrennen.

Afbeelding

Overigens ben ik er voor om (als je dat wilt) pas te castreren als een hond is uitgegroeid, zowel lichamelijk als geestelijk en zowel voor reu als voor teef.

Nog iets; naar mijn weten zijn de (Amerikaanse) onderzoeken naar de effecten van castratie op jonge leeftijd nogal positief gekleurd vanwege de noodzaak om huisdiereigenaren over de streep te trekken, gezien het enorme probleem van overlast door zwervers en oepsnesten, aldaar.
Die overlast is in Nederland niet (of nauwelijks) aanwezig en de noodzaak om dat te bestrijden is er dan ook niet. Persoonlijk snap ik niet goed dat er DA'en zijn die al zo vroeg willen castreren, maar goed dat ben ik :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

ranetje schreef:
Renee1966 schreef:Helaas heb ik zus gebeld vóór je laatste post, dus ik heb geen antwoord op al je vragen/opmerkingen en Zus is nu de hort op dus dat komt nog een keertje.
Zal wel je linkje ff naar haar mailen, misschien dat ze er nog opmerkingen heeft.
Ik ben heel benieuwd, dus graag :ok:

De info op WHG dierenartsen heb ik al een jaar of twee geleden gelezen.
De bibliotheek is net opnieuw ingericht maar de info stond ook al in de "oude" bibliotheek
Westerhuis (ook homeopaat) is een van de dierenartsen in deze groep.
Nog even antwoord op je vraag.

Volgens Zus wordt (bij haar in de praktijk) nu zo'n +/- 2 a 3 jaar geadviseerd om voor de 1e loopsheid te castreren (bij de teef).
Dit is overigens niet al met 3 maanden hoor, maar bij een maand of 7.
Ze weet niet of in "utrecht" daar een specifiek onderzoek aan vooraf gegaan is.
Rezza
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
[GEEN BROODFOK]

Ongelezen bericht door Rezza »

thelittlegirly schreef:
Brigitte schreef:Mijn dierenarts geeft de honden hele mooie rompertjes aan na operatie's heeft jou DA die toevallig niet, zou dat even vragen :wink:

Afbeelding

hey iemand die niet of topic gaat thanx
Lijkt wel een worstelaar. :ok:

Heb je al een romper oid. inmiddels?
Dood ga je zeker, leven niet.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Renee1966 schreef:Volgens Zus wordt (bij haar in de praktijk) nu zo'n +/- 2 a 3 jaar geadviseerd om voor de 1e loopsheid te castreren (bij de teef).

Dan hebben ze daar toch jarenlang achter gelopen,want mij werd dat ongeveer 10 jaar geleden al verteld :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

Een DA moet zich meer beleren dan een huisarts dus dat is niet zo heel gek.
Daarbij is 10 jaar toch wel de minimale tijd die nodig is voor de toepassing van resultaten uit een wetenschappelijk opgesteld onderzoek,
helemaal wanneer je het hebt over medisch onderzoek in Europees verband. Dan gaat het niet over 1 enkel onderzoek.
Het Nederlands - Europees item omtrend schadelijke bodemdekkers is bijvoorbeeld ook reeds vorig jaar afgerond maar
wordt tot nog toe enkel sporadisch en op eigen initiatief als leidraad gebruikt door stalhouders en knaagdierenentra.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Renee1966 schreef:
ranetje schreef:
Renee1966 schreef:Helaas heb ik zus gebeld vóór je laatste post, dus ik heb geen antwoord op al je vragen/opmerkingen en Zus is nu de hort op dus dat komt nog een keertje.
Zal wel je linkje ff naar haar mailen, misschien dat ze er nog opmerkingen heeft.
Ik ben heel benieuwd, dus graag :ok:

De info op WHG dierenartsen heb ik al een jaar of twee geleden gelezen.
De bibliotheek is net opnieuw ingericht maar de info stond ook al in de "oude" bibliotheek
Westerhuis (ook homeopaat) is een van de dierenartsen in deze groep.
Nog even antwoord op je vraag.

Volgens Zus wordt (bij haar in de praktijk) nu zo'n +/- 2 a 3 jaar geadviseerd om voor de 1e loopsheid te castreren (bij de teef).
Dank je :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Rezza schreef:Een DA moet zich meer beleren dan een huisarts dus dat is niet zo heel gek.
Punt 1, waar heb je deze wijsheid nu weer vandaan? En punt 2, wat heeft de geleerdheid van een huisarts te maken met de huidige discussie?
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

Marion. schreef:
Rezza schreef:Een DA moet zich meer beleren dan een huisarts dus dat is niet zo heel gek.
Punt 1, waar heb je deze wijsheid nu weer vandaan? En punt 2, wat heeft de geleerdheid van een huisarts te maken met de huidige discussie?
Begrijpend lezen verteld je dat:
1. de tekst suggereert dus dat een goede DA meer ontwikkelingen dient te volgen dan een HA
de mogelijke en meest voor de hand liggende oorzaak is dat een DA te maken heeft met meerdere diersoorten en
een veel grotere afnemer dan een HA op basis van de eigenschappen van een DA [tussen de regels door lezen noemt men dat :)]
2. punt 1 is voorbeeld van een reden waarom een DA niet van alle onderzoeken op de hoogte hoeft te zijn
Maar back on-topic. :W:
viervoeterkes
nieuw lid
Mijn ras(sen): Hou van heel veel rassen.

Ongelezen bericht door viervoeterkes »

Wij hebben ook zo'n rompertjes gekocht bij de DA om de hondjes te beletten dat ze aan hun wond likken.
Ook voor de teefjes bij hun loopsheid is dit heel goed.
Wat me ook opvalt is dat de teefjes dit niet meer kapot bijten terwijl ze hun broekjes tijdens hun loopsheid wel kapot beten.
Ze slapen er ook comfortabel mee, terwijl dit niet zo was met de broekjes. Daar probeerden ze op allerlei manieren vanaf te raken.
Je plakt er een maandverband in en zo hou je het ook proper .En, je koopt er één extra dat je , als het gewassen wordt er een ander voor in de plaats aan kan doen.Want, ze mogen niet in de droogkast.
Bij onze DA kostten alle groottes dezelfde prijs : 18 € en zijn van prima kwaliteit.
Het heet MPS : Medical pets shirts.
Een foto.
Afbeelding

Link naar de site met uitleg.
http://www.medicalpetshirts.com/pages/3 ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door viervoeterkes op 06 okt 2009 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Renee1966 schreef: Volgens Zus wordt (bij haar in de praktijk) nu zo'n +/- 2 a 3 jaar geadviseerd om voor de 1e loopsheid te castreren (bij de teef).
Volgens mij zegt Utrecht tegenwoordig juist dat je na de eerste loopsheid moet castreren. Niet ervoor dus. Ik moet er niet aan denken om Izzie - die nu zeven maanden is - nu te castreren. Ze heeft nog zo'n weg te gaan, zowel lichamelijk als psychisch.
Ik zou haar het liefst helemaal niet castreren. Maar ik laat het wel afhangen van evt. lange schijndrachtigheid en de ellende in huis met Bram.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
thelittlegirly
Zeer actief
Mijn ras(sen): cavalier king charels spaniel bleheim teefje
Contacteer:

Ongelezen bericht door thelittlegirly »

viervoeterkes
dankje voor de link :D
Afbeelding

meid je bent super!!!

http://link.marktplaats.nl/287882556 oppas aangeboden
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Zoek stok! schreef:
Renee1966 schreef: Volgens Zus wordt (bij haar in de praktijk) nu zo'n +/- 2 a 3 jaar geadviseerd om voor de 1e loopsheid te castreren (bij de teef).
Volgens mij zegt Utrecht tegenwoordig juist dat je na de eerste loopsheid moet castreren. Niet ervoor dus. Ik moet er niet aan denken om Izzie - die nu zeven maanden is - nu te castreren. Ze heeft nog zo'n weg te gaan, zowel lichamelijk als psychisch.
Ik zou haar het liefst helemaal niet castreren. Maar ik laat het wel afhangen van evt. lange schijndrachtigheid en de ellende in huis met Bram.
Jamey is dus met 7 maanden geholpen. Natuurlijk weet ik niet hoe ze anders zou zijn geworden, maar vooral naar mensen toe is ze heel erg pupperig in haar gedrag gebleven, veel herrie tot zelfs onderdanigheidsplasjes aan toe... Ik wens zeer regelmatig dat ik langer had gewacht met haar, iig tot na de eerste loopsheid, in de hoop dat ze dan toch wat volwassener in haar gedrag zou zijn geworden...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”