Ik heb een hond van 7kg (Kai) en eentje van 3,5-4kg (Lotje), plus de hond van mijn ouders die ook mee eet weegt ook zo'n 3,5-4kg (Jelle). Ik maak van het spiervlees pakketjes van zo'n 200g en doe dat in diepvrieszakjes, orgaan verpak ik per hoeveelheid ze op 1 dag moeten hebben. Kai eet op een gewone dag 200g. Lotje en Jelle zo'n 100g, komt dus mooi uit. Karkas krijgt Lotje niet, ze krijgt enkel bevleesd bot zoals kwartel. Dat weegt zo'n 180g en Lotje eet daar mooi maar 100g van op en stopt dan met eten, restje gaat de ijskast in voor de volgende dag of mag Rakker opeten (kat). Jelle krijgt enkel gemalen karkas.
Kai krijgt soms wel grotere dingen (konijn, parelhoen,..), maar die geef ik dan de dag voor een vastendag, mag hij dan zoveel van eten als hij wil. Hij eet er dan zo'n 500g-600g van, dus ook juist goed eigenlijk. Restje gaat naar de kat als het niet veel meer is of anders gewoon terug de vriezer in. Als ik toch eens iets moet knippen, bijvoorbeeld een konijnenbout van een konijn knippen dan doe ik dat met een huishoudschaar, ik knip alles met die huishoudschaar. Wat mijn schaar niet door krijgt krijgen ze niet, ik gebruik dus geen snoeischaar vind ik persoonlijk al te hard als ik daarmee moet gaan knippen. Maar dat besluit ieder wat voor zich natuurlijk.

Zo'n grotere dingen verpak ik ofwel in grotere diepvrieszakjes ofwel in plastic zakjes die ik bijgehouden heb van sandwiches van de supermarkt, lekker recycleren zo

Ik probeer zo weinig mogelijk botten te knippen en alles zo groot mogelijk te geven ook.
En dan doe ik al die apparte zakjes in grote zakken, zo'n zakken die je tegenwoordig overal in supermarkten kan kopen om te hergebruiken. Ik heb dan 1 zak waar al het gevogelte in zit, dan 1 zak met rund, paard en lam. En dan een kleiner zakje met kwartels, voor het botwerk heb ik een bak in de vriezer staan. Orgaanpakketjes liggen in een klein vriesvakje van de eigen diepvriezer.
Pens geef ik gemalen, koop ik in bakjes van de dierenspeciaalzaak.
Dat is het zo'n beetje