Nu heb ik voor het eerst bij de AH 4 kippenvleugels gekocht.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? gewoon geven, en hopen dat het goed gaat
Of zijn er nog tactieken voor?
Ik wil mijn honden wel graag levend houden
gr mariaa
Moderator: moderatorteam

:lol: Sorry, zo flauw maar zo grappig.... :lol:Zoek stok! schreef: Persoonlijk zou ik bij volwassen honden en een kipvleugel even met de hamer er op slaan (op de kip dan he).

Ja je weet maar nooit heBonnie F schreef::lol: Sorry, zo flauw maar zo grappig.... :lol:Zoek stok! schreef: Persoonlijk zou ik bij volwassen honden en een kipvleugel even met de hamer er op slaan (op de kip dan he).GRIJNS

Hoi,mariaa schreef:Mijn honden krijgen half farmfood en half kvv.
Nu heb ik voor het eerst bij de AH 4 kippenvleugels gekocht.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? gewoon geven, en hopen dat het goed gaat![]()
Of zijn er nog tactieken voor?
Ik wil mijn honden wel graag levend houden![]()
gr mariaa
Zoek stok! schreef:Ha, het gaat goed met het rauwvoeren van Aussies. Ik neem vanavond voor Valerie (van Djairo, MrJones en McKenzie) konijn mee. Gaat ze voor het eerst zoiets geven.
Het 'gevaar' van vasthouden, is dat de hond het juist snel naar binnen kan klokken. Zo van 'op is op'. Persoonlijk zou ik bij volwassen honden en een kipvleugel even met de hamer er op slaan (op de kip dan he). Zelfs als ze het dan in 1 hap opeten, heb je nog geen probleem.
Als ze goed kauwen, hoef je er de volgende keer niet meer op te slaan.
Succes!

Rust is OOK heel belangrijk voor honden.... :N:mariaa schreef:
en morgenvroeg liggen hier 2 aussies knock-out in de tuin
![]()

Ja precies, krijg ik Anneke op m'n dak dat ik idiote adviezen geef over honden met een hamer slaanmariaa schreef:Zoek stok! schreef:Ha, het gaat goed met het rauwvoeren van Aussies. Ik neem vanavond voor Valerie (van Djairo, MrJones en McKenzie) konijn mee. Gaat ze voor het eerst zoiets geven.
Het 'gevaar' van vasthouden, is dat de hond het juist snel naar binnen kan klokken. Zo van 'op is op'. Persoonlijk zou ik bij volwassen honden en een kipvleugel even met de hamer er op slaan (op de kip dan he). Zelfs als ze het dan in 1 hap opeten, heb je nog geen probleem.
Als ze goed kauwen, hoef je er de volgende keer niet meer op te slaan.
Succes!en morgenvroeg liggen hier 2 aussies knock-out in de tuin
![]()

:lol:mariaa schreef:nou het was een hele ervaring en het kosten bijna mijn huwelijk!
Buck was als eerste aan de beurt, Dolly had ik even in de bench gedaan.
Met de hamer de vleugel geprobeerd tot moes te slaan, dit lukte op een paar hele harde stukken( of is dit juist de bedoeling?) . Buck begon wel te eten maar niet echt van harte....ik had verwacht dat hij het echt aan zou vallen maar hij snapte het hele principe niet echt![]()
Ik heb hem even aangemoedigd en geholpen en toen begon hij de vleugel te kraken, een hele ervaring!
Hij heeft het uiteindelijk helemaal op en werd met de hap steeds enthousiaster.....
Tot mijn man thuis kwam.....die raakte helemaal overstuur en geloofde niet dat je rauwe kip kunt geven aan een hond, en al die scherpe botten dan?!!!! Ik kon hem ook niet overtuigen!
Ik mocht absoluut zijn Dollygéén kippenvleugel voeren
Hij nam haar zelfs snel mee zodat ik het ook niet stiekum kon doen......
Tja, dit was niet echt volgens het plan![]()
wordt vervolgt

Tsja, die van mij zeurt nu ....ik wil ook kippenbouten.......Zoek stok! schreef:Mijn vriend heeft het nooit gek gevonden trouwens. Toen ik het uitlegde, vond hij het logisch klinken. En daarbij geeft hij ze nooit eten. Hij klaagt alleen wel eens dat zij allemaal van dat lekkere vlees krijgen en hij niet

waar had dit gekocht?Cedhil schreef:Vandaag voor het eerst een kipkarkasje gegeven aan de pups, heerlijk om ze zo bezig te zien!!!Deze houden we erin voor ongeveer 2 keer in de week naast kvv

Ik zal ook eens bij een poelier langs gaan, want bij de supermarkt hebben ze dit soort dingen niet.Cedhil schreef:Bij onze poelier, die zorgt nu voor nekjes en karkasjes elke weekZat veel vlees aan de karkasjes moet ik zeggen!