Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pfff... leuke avond weer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Pfff... leuke avond weer

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat een laffe gasten zijn dat zeg!
Triest dat ze je zo uitlachen, en dat ze het zomaar laten gebeuren.
Stel je voor dat het mis was gegaan.
Je moet er toch niet aan denken!
:zweep:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Vreselijk dat dat je en je hondje moet overkomen. Gelukkig is het goed gekomen en hopelijk overwinnen jullie beide snel jullie angst. Wel zo veilig om voorlopig je hondje vast te houden als ze zo angstig is.

En dat van die achterbenen. Tja dat is een manier, maar helpt lang niet altijd en ook dan kan een boze hond je nog wel pakken hoor. En het lukt alleen als je met 2 eigenaren bent en dus beide honden uit elkaar kan halen. In je eentje gaat dat niet lukken. Daarbij oordeelde TS al dat de herder niet gemeen was. Dus aan halsband pakken werkt dan prima. Heb ik laatst ook gedaan met een dalmatier die wel kwaad wilde. Ik liep met 2 honden en de dalmatier liep zonder baas. Ik kon het niet meer ontwijken. Ik hield de 2 kort aan de lijn in 1 hand en pakte de halsband van de dalmatier. Ik moest hem helaas hooghouden tot het baasje eindelijk aankwam. Als hond halsband om heeft, geeft dat meestal geen problemen hoor. Wel als je in zijn nekvel zou moeten pakken. En in zo'n situatie is vaak geen tijd om na te denken over hoe te doen. Wat je pakken kan, dat pak je.
Afbeelding
Rezza
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
[GEEN BROODFOK]

Ongelezen bericht door Rezza »

Ik neem straks gewoon de sint bernard mee van buurvrouw.. :mrgreen:

Toch zijn honden wel apart hoor, ook hoe een kleine rue van een klein ras het respect kan afdwingen bij een grote terier.
Sommige hondjes kunnen nieteens bijten en zijn nog dominant.. :80:

Het is misschien niet nuttig om het te zeggen maar waar ik ook niet tegen kan is van de kleine kinderen die dan met een grote hond rondlopen. Dat daar voor de veiligheid van het dier enzo dan geen volwassene bij loopt daar snap ik niks van.

Wat trouwens wel werkt, zag ik op Mythbusters bij Discovery, is een flesje wolven urine.
Dat ruikt zo naar testosteron dat honden spontaan in een hoekje kruipen..
Zij hadden dat besteld via internet om te kijken of je daarmee getrainde waakhonden kunt afschrikken.
Een klein spraytje werkte heel goed..
Dood ga je zeker, leven niet.
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Madison »

He, fijn al jullie reacties :ok: . Ik was bang dat ik tekort was geschoten ofzo, maar ja, het is inderdaad zo dat je in theorie altijd iets in je hoofd hebt van: dit of dat zou ik doen, maar als het gebeurt, is dat heel moeilijk toe te passen. Vooral voor mij, omdat ik op dat moment mijn hoofd niet 'koel' hield, maar in paniek was, omdat ik al voelde wat er zou gaan gebeuren.

En ik durfde de herder te pakken, omdat ik al doorhad dat hij niet vals was, maar gewoon een beetje dominant en nog erg jong, ik denk een jaartje of anderhalf.

Ik heb heel slecht geslapen en Lara ook. Ik weet niet of het toeval is, maar ze piepte vannacht heel hard en ik schrok, want ik dacht dat ze van het bed was gevallen, maar ze had volgens mij een nachtmerrie :80:. En ik had het al voorspeld: vanmorgen toen ik met haar liep, was ze erg op haar hoede en keek steeds achterom en zo. Echt heel sneu, maar ja, morgen ga ik het bos weer in met haar eigen hondenvriendjes en hopelijk krijgt ze zo weer een beetje vertrouwen terug. Het enige rotte is dat ze zaterdag naar de trimmer gaat en daar hebben ze ook een Duitse Herder. Zal ik het melden bij de trimmer dat ze 'aangevallen' is en een beetje bang kan zijn? Of gewoon laten gaan?
Rezza
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
[GEEN BROODFOK]

Ongelezen bericht door Rezza »

Ach, het zal misschien niet nodig zijn maar het kan geen kwaad om het te melden, toch?
Dood ga je zeker, leven niet.
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door laura b »

Je kan het even doorgeven. Maar ik denk dat het gewoon het beste is als ze normaal wordt behandeld (net zoals anders). Dus niet dat ze haar troostender of wat dan ook gaan behandelen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”