Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond op tafel?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Hond op tafel?

Ongelezen bericht door Marion. »

massam schreef:kom marion, we kopen gewoon een pup om het te testen! :mrgreen:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :cheer: :cheer: :cheer:
Sorry Pieter, is echt heel erg nodig, anders blijven we jarenlang in onzekerheid of het werkt :mrgreen:
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Het geluid van de slagroom bus kent Kai ook harstikke goed, als hij dat hoort telt niets meer voor hem. Hij krijgt altijd een beetje dan, zo van de hoogte in zijn mond gemikt. Laatst had ik zijn eetbak vast met vlees in en was op weg om hem het vlees te geven, zet zijn bak neer en zeg dat hij mag eten, maar terwijl hoort hij de slagroom bus (iemand in de keuken mee bezig), dag Kai richting geluid en snel lopen dat hij dan doet, zo snel dat hij bijna onderuit schuift :piew:

Als ik hem aan het kammen ben op tafel en iemand anders hier wil een ijsje eten met slagroom dan gaan ze altijd in de garage of buiten slagroom op het ijsje doen, anders vliegt Kai van tafel. Heeft hij met niets anders, alleen met de slagroom bus geluidje :Q:

Ook als hij erg veraf in een andere kamer is dan de keuken, hoort hij altijd dat geluid en rent erop af. Ik zou echt eens moeten proberen wat zoiets in het bos doet :mrgreen:

Heb ik hem trouwens zelf niet aangeleerd, maar de ander familieleden hier. Een ingeslopen gewoonte.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Marion. schreef:
massam schreef:kom marion, we kopen gewoon een pup om het te testen! :mrgreen:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :cheer: :cheer: :cheer:
Sorry Pieter, is echt heel erg nodig, anders blijven we jarenlang in onzekerheid of het werkt :mrgreen:

:smile:
Maar ik zie me al lopen met zo'n bus slagroom: klik, spuitje. :smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Linsey schreef:Het geluid van de slagroom bus kent Kai ook harstikke goed, als hij dat hoort telt niets meer voor hem. Hij krijgt altijd een beetje dan, zo van de hoogte in zijn mond gemikt. Laatst had ik zijn eetbak vast met vlees in en was op weg om hem het vlees te geven, zet zijn bak neer en zeg dat hij mag eten, maar terwijl hoort hij de slagroom bus (iemand in de keuken mee bezig), dag Kai richting geluid en snel lopen dat hij dan doet, zo snel dat hij bijna onderuit schuift :piew:

Als ik hem aan het kammen ben op tafel en iemand anders hier wil een ijsje eten met slagroom dan gaan ze altijd in de garage of buiten slagroom op het ijsje doen, anders vliegt Kai van tafel. Heeft hij met niets anders, alleen met de slagroom bus geluidje :Q:

Ook als hij erg veraf in een andere kamer is dan de keuken, hoort hij altijd dat geluid en rent erop af. Ik zou echt eens moeten proberen wat zoiets in het bos doet :mrgreen:

Heb ik hem trouwens zelf niet aangeleerd, maar de ander familieleden hier. Een ingeslopen gewoonte.
Wanneer ga je dat uittesten? :mann:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

mijne mag echt niet op tafel! maar doet het wel!
hij heeft nu de gewoonte te drinken uit de vissenkom.
verder doet hij niks alleen maar slapen en lekker eigenwijs doen... maar ik vind het ook niet leuk en laat het ook niet toe!

maar wat ik ook vies vind is katten op het aanrecht, kennisen hebben de voerbak er zelfs opsaan en soms help ik mee met afruimen en dan zwerven al die haren in het eten en op het gasfornuis :ugh:
goed voor de weerstand :)
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Lobke mag niet op de bank, laat staan op tafel. Geen poot! Bed is helemaal taboe voor haar. Als we gaan kamperen, gaat haar kleedje mee en ligt mooi naast het luchtbed.
Ik heb geen zin in een hond die op de bank ligt en die ik er moet afsturen als ik wil zitten. Onze vorige hond protesteerde dan ook nog grommelig.
Honden horen hier met de pootjes op de vloer en op hun eigen kleedje.
Waar ik helemaal het schurft aan heb is schooien! (maar dat is off-topic)
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Oke, hier komen ze wel op de bank en op bed en als ik helemaal niet op let wil der 1 weleens op een stoel aan tafel zitten :lol1:
" onclick="window.open(this.href);return false; Belle :I:
Heidi T
Actief
Mijn ras(sen): Friese stabij

Ongelezen bericht door Heidi T »

Nee hier komen ze niet op tafel,
maar niet omdat ik het vies vind, daar hebben we toch poetsmiddelen voor.
En dat van de rangorde, word naar mijn mening een beetje overtrokken, veel honden hebben er geen last van.
Heb je wel een hele erge dominante hond, is het mischien beter om het niet te doen.
ik denk dat consequent en duidelijk zijn meer inpect heeft op de rangorden dan op tafel of op de bank zitten
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Hier wel op de bank, maar alleen na toestemming, ook 's nachts zou hij erop kunnen, maar gebeurd niet. Zelfde met de tafel, wat hierboven ook al aangegeven werd, op tafel staat eten, daar hebben de honden af te blijven. Dit is zowel met de (hogere) eettafel als de lage tafel in de kamer, daar kan hij makkelijk bijkomen, maar wat op de rand ligt blijft daar ook gewoon liggen.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Sally weet dat ze niet op tafel mag, en áls ze dan op tafel zit en ik zeg: 'Hond op tafel?' weet ze niet hoe snel ze eraf moet komen :smile:
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder

Ongelezen bericht door Saarah »

Ik zie niet in waarom mijn hond op de tafel zou moeten staan/zitten/liggen. :denken:
Niet omdat de rangorde dan verstoord zou zijn ofzo, maar ik zie gewoon het nut niet.
Ze heeft daar zelf ook nooit enige moeite voor gedaan...
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

nee hier komen ze niet op de tafel, dat hoeft voor mij ook niet ze liggen wel lekker op de bank :wink:
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Onze hond mag wel op de tafel en op de bank. Ze kan zelf niet op de tafel springen, maar ik til haar erop. Soms ook op de aanrecht van de keuken (als ze gewassen moet worden, pas 2x voorgekomen). En ze ligt ook bij ons in bed.
Ze mag alleen niet in de garage komen i.v.m. ijzersplinters.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sinds het bij vrienden heel erg mis ging toen een van hun honden van tafel was gevallen tijdens hun afwezigheid ben ik er nog meer van overtuigd dat honden niets te zoeken hebben op een tafel.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”