Ik vind het ongelooflijk, en hij is duidelijk ook erg overtuigd van zijn eigen methode. Er staan idd nogal wat filpmjes van hem op youtube...
Moderator: moderatorteam
Heb z'n website gevonden en inderdaad hij schijnt een "grote" te zijn daar in de USA en wij zien het verkeerd...... hij houdt van hondenJaap* schreef:Ja vast welranetje schreef:Er zijn ook genoeg honden die opgeleid worden en daarna met hun eigen baas gaan jagen denk ik?
Dat gebeurt hier in Europa ook nog vrij geregeld.
Maar de "toppers" schijnen toch echt (in grote getallen en tegen een fors tarief) intern op grote ranches te zitten bij dit soort lui. Die dan personeel hebben om dag in dag uit het programma af te werken. Aldus de ons beiden bekende trainster na haar VS-bezoek
Dat is ook grof zeg, wordt dat ook nog gedaan daar dan?Emma schreef:het doet me een klein beetje denken aan vroegere (amerikaanse) methode om een paard zadelmak te maken.
In die tijd ``breken``ze eerst het paard door hem met tuigage om te laten lopen waarbij het hoofd geheel 1 kant opgebonden werd en er een voorbeen omhoog geknoopt werd. want dan zou het paard het tuig accepteren.
ik heb geen idee of het nog steeds zo gedaan wordt.Renee1966 schreef:Dat is ook grof zeg, wordt dat ook nog gedaan daar dan?Emma schreef:het doet me een klein beetje denken aan vroegere (amerikaanse) methode om een paard zadelmak te maken.
In die tijd ``breken``ze eerst het paard door hem met tuigage om te laten lopen waarbij het hoofd geheel 1 kant opgebonden werd en er een voorbeen omhoog geknoopt werd. want dan zou het paard het tuig accepteren.
Oh, hij doet het allemaal uit liefde voor de honden. ja, dan is het goed natuurlijk...Renee1966 schreef:Heb z'n website gevonden en inderdaad hij schijnt een "grote" te zijn daar in de USA en wij zien het verkeerd...... hij houdt van hondenJaap* schreef:Ja vast welranetje schreef:Er zijn ook genoeg honden die opgeleid worden en daarna met hun eigen baas gaan jagen denk ik?
Dat gebeurt hier in Europa ook nog vrij geregeld.
Maar de "toppers" schijnen toch echt (in grote getallen en tegen een fors tarief) intern op grote ranches te zitten bij dit soort lui. Die dan personeel hebben om dag in dag uit het programma af te werken. Aldus de ons beiden bekende trainster na haar VS-bezoek
Bill Corcoran, previously owned Heritage Kennels, has 20 years experience training dogs for bomb and narcotics detection, search and rescue and AKC hunt tests. He also developed the K-9 training division of the police department in which he served for 13 years. His accomplishments are significant in every venue and they have earned him the respect of AKC judges and fellow trainers alike. With his diverse background in animal behavior he specialized in the 'problem dog'. Many going on to complete AKC Master Hunter titles! He truly loves dogs and understands how they communicate making the learning process clear and anything but cookie cutter. Bill retired from professionally training competition retrievers full time, yet still accepts a very small number of hi-quality retrievers for training throughout the year. Contact us for consideration.
* Bill is a Master level hunt test judge
* Bill has qualified 28 dogs for the AKC Master National
* Bill has titled 30+ AKC Master Hunters just from 2003-2006
* Bill has accomplished field titles with titled show champions
Gelukkig zijn er ook aardige Bill's in de wereldRami schreef:
Oh, hij doet het allemaal uit liefde voor de honden. ja, dan is het goed natuurlijk...![]()
Ik heb zin om mijn Bill om te dopen. Naamgenoot te zijn van zo'n iemand, dat heeft mijn ouwe trouwe vast niet graag.![]()
Renee1966 schreef:Gelukkig zijn er ook aardige Bill's in de wereld(Cosby, Gates, Clinton)
Haha!Jaap* schreef:Renee1966 schreef:Gelukkig zijn er ook aardige Bill's in de wereld(Cosby, Gates, Clinton)
![]()
Ik had er dezelfde gedachte bij; een bepaald slag mensen dat dieren graag totaal slaaft, onderdanig en zonder enig eigen initiatief aan de mens ziet. Jammer genoeg levert het blijkbaar op korte termijn wel snel goede wedstrijdresultaten op.het doet me een klein beetje denken aan vroegere (amerikaanse) methode om een paard zadelmak te maken.
deze methode doet me daar een beetje aan denken. de hond eerst ``breken`` door macht en veel rukken aan de riem. de riem strak houden zodat de hond niet weg kan. dus meer ``dwingend``trainen.
`Linsey schreef:Je kan niet reageren op dat filmpje en het ook niet raten. Is hij soms bang voor kritiek? Want dat zou hij zeker krijgen en blijkbaar verwacht hij dat ook.
Och, het zou best leuk kunnen zijn natuurlijkbilly schreef:Dat zou hij toch echt niet met een Kaukaas moeten proberen...
Ja maar het mannetje is dan wel aan de beurtJaap* schreef:Och, het zou best leuk kunnen zijn natuurlijkbilly schreef:Dat zou hij toch echt niet met een Kaukaas moeten proberen...
Je verhaal komt mij heel bekend voor.spijkerhond schreef:Ik had er dezelfde gedachte bij; een bepaald slag mensen dat dieren graag totaal slaaft, onderdanig en zonder enig eigen initiatief aan de mens ziet. Jammer genoeg levert het blijkbaar op korte termijn wel snel goede wedstrijdresultaten op.het doet me een klein beetje denken aan vroegere (amerikaanse) methode om een paard zadelmak te maken.
deze methode doet me daar een beetje aan denken. de hond eerst ``breken`` door macht en veel rukken aan de riem. de riem strak houden zodat de hond niet weg kan. dus meer ``dwingend``trainen.
Zoals al aangegeven vind je dingen eruit ook hier in NL wel terug hoor; tijdens mijn 1e en laatste proefles jachttraining moest ik ook dwangapport oefenen op dezelfde manier als in het filmpje (en dat vooral thuis een paar keer per dag een paar minuten per keer), veel riemgebruik, een andere nieuwe hond (inderdaad met pittig/dominant gedrag daar niet van) werd flink geslagen door de trainer en een vrolijk gebracht apport uit het water door mijn hond was volstrekt waardeloos want was spelenderwijs en niet onder appel. (of terwijl op de gedwongen manier zoals de man het wil in het filmpje)
spijkerhond schreef:Ik had er dezelfde gedachte bij; een bepaald slag mensen dat dieren graag totaal slaaft, onderdanig en zonder enig eigen initiatief aan de mens ziet. Jammer genoeg levert het blijkbaar op korte termijn wel snel goede wedstrijdresultaten op.het doet me een klein beetje denken aan vroegere (amerikaanse) methode om een paard zadelmak te maken.
Zoals al aangegeven vind je dingen eruit ook hier in NL wel terug hoor; tijdens mijn 1e en laatste proefles jachttraining moest ik ook dwangapport oefenen op dezelfde manier als in het filmpje (en dat vooral thuis een paar keer per dag een paar minuten per keer), veel riemgebruik, een andere nieuwe hond (inderdaad met pittig/dominant gedrag daar niet van) werd flink geslagen door de trainer en een vrolijk gebracht apport uit het water door mijn hond was volstrekt waardeloos want was spelenderwijs en niet onder appel. (of terwijl op de gedwongen manier zoals de man het wil in het filmpje)