Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alsmaar terugkerende huidproblemen
Moderator: moderatorteam
-
Cootje1963
Alsmaar terugkerende huidproblemen
Wie heeft er tips om mijn hond langere tijd klachtenvrij te houden?
even samengevat:
Labrador reu bijna 5 jaar oud wel gecastreerd.
Nu ruim 2 jaar in ons bezit,komt uit asiel.
Klachten: rode liezen,likken aan pootjes,en steeds weer soort van hotspotachtige plekken.
De dierenarts dacht aan overgevoelighied voor eiwitten.Dus speciaal dieetvoer van Royal Canin gekregen,maar dat hielp niet veel.Toen zelf diverse brokmerken geprobeerd,en sommige leken even te werken maar al snel was het weer raak.Toen raakte ik in gesprek met een mede lab eigenaar en die voerde diepvriesvlees dus ons daarin verdiept en sinds Mei voeren we carnibest,wat op zich goed bevalt maar de problemen zijn nog altijd niet over.De vacht is wel zachter geworden ,maar de etterende plekken en het likken gaat maar door.We gebruiken wel met regelmaat in de zomermaanden Frontline Combo en wassen de hond ongeveer iedere 3 maanden.Hij zwemt ongeveer 1x per week.We zouden op zich wel weer ander voer willen proberen als dat zou helpen,maar durf nu niet goed meer.Wie herkent de problemen en wil met ons meedenken?De dierenarts geeft niet gericht antwoord en vind dat wij langer door zouden moeten gaan met de Royal Canin.Op de etterende plekken smeren we Acederm van de dierenarts.
even samengevat:
Labrador reu bijna 5 jaar oud wel gecastreerd.
Nu ruim 2 jaar in ons bezit,komt uit asiel.
Klachten: rode liezen,likken aan pootjes,en steeds weer soort van hotspotachtige plekken.
De dierenarts dacht aan overgevoelighied voor eiwitten.Dus speciaal dieetvoer van Royal Canin gekregen,maar dat hielp niet veel.Toen zelf diverse brokmerken geprobeerd,en sommige leken even te werken maar al snel was het weer raak.Toen raakte ik in gesprek met een mede lab eigenaar en die voerde diepvriesvlees dus ons daarin verdiept en sinds Mei voeren we carnibest,wat op zich goed bevalt maar de problemen zijn nog altijd niet over.De vacht is wel zachter geworden ,maar de etterende plekken en het likken gaat maar door.We gebruiken wel met regelmaat in de zomermaanden Frontline Combo en wassen de hond ongeveer iedere 3 maanden.Hij zwemt ongeveer 1x per week.We zouden op zich wel weer ander voer willen proberen als dat zou helpen,maar durf nu niet goed meer.Wie herkent de problemen en wil met ons meedenken?De dierenarts geeft niet gericht antwoord en vind dat wij langer door zouden moeten gaan met de Royal Canin.Op de etterende plekken smeren we Acederm van de dierenarts.
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Aantal honden: 2
Re: Alsmaar terugkerende huidproblemen
Ik heb een Shih Tzu van 11 jaar (geerfd van mijn moeder) en die heeft ook al haar hele leven lang een allergie. We weten niet of het door de voeding komt of door omgevingsfactoren. Ze krijgt ook al heel veel jaren om de dag een halve tablet Prednison. Toen ze bij ons kwam wonen werd de allergie een stuk minder, alleen begon het zich uitsluitend te richten op de pootjes, waardoor ze pododermatitis heeft. Op een gegeven moment kreeg ze de ene antibioticakuur na de andere. Dit kon zo niet verder.
Ook wij zijn overgestapt op Carnibest (begin juli) onder begeleiding van een holistische dierenarts. Na vier weken moesten we terugkomen. Omdat er nog geen verbetering was zijn we overgestapt op een eliminatiedieet: Carnibest Eend, de diabetesversie zonder rijst. Na twee weken kreeg ze een maagdarminfectie en onze andere hond een anaalklierabces. Omdat de Shih Tzu een maagdarminfectie had werd ons aangeraden even kipfillet te geven omdat dit zachter was voor de maag. Maar omdat ook onze andere hond problemen had (abces) weten we het nu ook even niet meer. Onze reguliere dierenarts vindt dat we een andere eliminatiedieet moeten geven (zes weken lang koolvis, macaroni, olijfolie en beetje zout). We komen dus bij twee dierenartsen, een reguliere en een holistische en allebei uiteraard een andere mening. Wij zelf zitten er eigenlijk letterlijk en figuurlijk er tussen in.
Ze heeft nu al maanden geen antibioticakuur meer nodig gehad, dit is uiteraard een voordeel. Aan de andere kant heeft ze nog steeds last van haar pootjes. Enerzijds wil ik doorgaan met KVV, maar aan de andere kant had ik twee zieke honden hier en begon ik enorm te twijfelen. En nu nog weet ik het even niet meer. Dus ik lees graag met dit topic mee.
Ook wij zijn overgestapt op Carnibest (begin juli) onder begeleiding van een holistische dierenarts. Na vier weken moesten we terugkomen. Omdat er nog geen verbetering was zijn we overgestapt op een eliminatiedieet: Carnibest Eend, de diabetesversie zonder rijst. Na twee weken kreeg ze een maagdarminfectie en onze andere hond een anaalklierabces. Omdat de Shih Tzu een maagdarminfectie had werd ons aangeraden even kipfillet te geven omdat dit zachter was voor de maag. Maar omdat ook onze andere hond problemen had (abces) weten we het nu ook even niet meer. Onze reguliere dierenarts vindt dat we een andere eliminatiedieet moeten geven (zes weken lang koolvis, macaroni, olijfolie en beetje zout). We komen dus bij twee dierenartsen, een reguliere en een holistische en allebei uiteraard een andere mening. Wij zelf zitten er eigenlijk letterlijk en figuurlijk er tussen in.
Ze heeft nu al maanden geen antibioticakuur meer nodig gehad, dit is uiteraard een voordeel. Aan de andere kant heeft ze nog steeds last van haar pootjes. Enerzijds wil ik doorgaan met KVV, maar aan de andere kant had ik twee zieke honden hier en begon ik enorm te twijfelen. En nu nog weet ik het even niet meer. Dus ik lees graag met dit topic mee.
- CKS
- Zeer actief
Hoe lang heb je RC geprobeerd? Je moet daar normaalgesproken toch twee maanden voor uit trekken. Als je het minder lang geprobeerd hebt dan heeft je DA gelijk. Het heeft echt geen zin om een week dit voer te proberen en dan weer een week dat voer, zo kom je nooit een stap verder. Heb je het twee maanden geprobeerd en zag je geen echte verbetering dan heeft het niet zoveel zin door te gaan. In dat geval zou ik een rigoreuzer eliminatiedieet proberen. Iets van alleen aardappel en bruine bonen (allebei gekookt uiteraard). Daar zit lang niet alles in wat je hond nodig heeft, dus daarnaast vitamine en mineralen pillen (Equilibrium bijvoorbeeld). Ze mogen persé geen smaakstoffen hebben! Als het inderdaad een voedselallergie is moet je dan binnen 6 tot 8 weken verbetering zien. Zie je die niet dan is het gewoon geen voedselallergie, zul je aan iets anders moeten denken. Zie je inderdaad een drastische verbetering, dan begint het lange moeizame proces om uit te vinden waar je hond precies gevoelig voor is. Beetje bij beetje ingrediënten toevoegen om te zien wanneer het fout gaat, waarschijnlijk is dat hetgeen waar hij niet tegen kanCootje1963 schreef:?De dierenarts geeft niet gericht antwoord en vind dat wij langer door zouden moeten gaan met de Royal Canin.
Je legt zelf de vinger op de zere plekgemini6 schreef:We komen dus bij twee dierenartsen, een reguliere en een holistische en allebei uiteraard een andere mening. Wij zelf zitten er eigenlijk letterlijk en figuurlijk er tussen in.
Succes ermee. Ik hoop dat jullie erachter komen wat het probleem is (en belangrijker nog, wat de oplossing is
Kees
-
Cootje1963
De eerste reactie van de shitzu(sorry weet even je naam niet zo snel meer)is heel herkenbaar,we zijn dus blijkbaar niet de enige.
En Kees we hebben minstens 6-7 maanden de Royal Canin gevoerd van de dierenarts.Het is niet zo dat we iedere week een ander merk proberen.En toen we met iemand die ook een lab heeft in gesprek raatkte vertelde dat zij diepvriesvoeding gaf vonden wij het een goed idee om ook diepvriesvoer te gaan kopen omdat het iets totaal anders is dan brok.We hoopte daar de oplossing mee gevonden te hebben.Zelf beginnen we na twee jaar bijna te denken dat het een andere reden moet zijn dan de voeding.Bijvoorbeeld een stofje van buitenaf zoals huismijt oid.We hebben om een allergietest gevraagd maar werden er op gewezen dat deze erg duur zijn en we dus beter eerst andere zaken kunnen uitsluiten.
En Kees we hebben minstens 6-7 maanden de Royal Canin gevoerd van de dierenarts.Het is niet zo dat we iedere week een ander merk proberen.En toen we met iemand die ook een lab heeft in gesprek raatkte vertelde dat zij diepvriesvoeding gaf vonden wij het een goed idee om ook diepvriesvoer te gaan kopen omdat het iets totaal anders is dan brok.We hoopte daar de oplossing mee gevonden te hebben.Zelf beginnen we na twee jaar bijna te denken dat het een andere reden moet zijn dan de voeding.Bijvoorbeeld een stofje van buitenaf zoals huismijt oid.We hebben om een allergietest gevraagd maar werden er op gewezen dat deze erg duur zijn en we dus beter eerst andere zaken kunnen uitsluiten.
- CKS
- Zeer actief
Nee, dan heeft et echt geen zin om door te gaan met Royal Canin. Goede kans idd dat het iets anders is, maar je zou een (rigoreus) eliminatiedieet kunnen proberen om het echt zeker te weten. Succes!Cootje1963 schreef:De eerste reactie van de shitzu(sorry weet even je naam niet zo snel meer)is heel herkenbaar,we zijn dus blijkbaar niet de enige.
Kees
-
pam
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): whippet
Het hoeft natuurlijk niet allergisch te zijn. Ook een hond kan een huidziekte an sich hebben. Bij mensen heb ik redelijk wat ervaring het behandelen van huidklachten met kruidengeneeskunde. In het algemeen werkt dat bij honden zelfs beter en sneller, maar hoe dat voor huidklachten is weet ik niet.
-
Cootje1963
Bedoel je met eliminatiedieet Carnibest Eend?Casey schreef:
Nee, dan heeft et echt geen zin om door te gaan met Royal Canin. Goede kans idd dat het iets anders is, maar je zou een (rigoreus) eliminatiedieet kunnen proberen om het echt zeker te weten. Succes!
Kees
-
mwillow
Het kan heel goed zijn dat deze huidklachten veroorzaakt worden door de reacties op de vaccinaties van de afgelopen 2 jaar. Dat is uit bepaalde vaccinaties zoals Lepto, Rabies en Hondenziekte reactie nr. 1 en ontstaat meestal door overreactie van vervuilde organen zoals lever en darm. In dat geval is het vechten tegen de bierkaai en zou je dan ook kunnen besluiten een jaar niet te vaccineren en afwachten wat de reactie hierop is. Als ik jouw verhaal zo lees, heb je alleen ondersteuning gehad van de holistische dierenarts in verandering van voer. En dat is op zich niet verkeerd, aangezien je hond onder behandeling staat bij een regulier dierenarts. Maar zij kan wel ondersteunen, dus het advies om het bij 1 dierenarts te houden vind ik niet reëel. Je kan zo'n iemand nl. hard nodig hebben om alleen maar te werken aan weerstandsopbouw van je hond, die door de reguliere medicijnen onherroepelijk om zeep wordt geholpen bij lang doorgebruik.
Mijn persoonlijke mening is, dat als je nu al op een punt bent aangeland, dat je bij de reguliere dierenarts niet meer verder komt, dan zou ik er een volledige behandeling bij een vakbekwame holistische dierenarts aan wagen, met doormeten en al. Die dan bv. een ontgiftingsplan speciaal gericht op jouw hond kan opstellen, aangevuld met een behandelplan die de klachten van jouw hond kan verminderen. Vervuiling op wat voor manier dan ook moet er eerst uit (dat verklaart voor mij ook de anaalklierproblemen van gemini6, die ik herken....), voordat er opgebouwd kan worden. Volgens mijn holistische dierenarts zijn huidklachten vaak symptomen van onderliggende vervuilde organen. Had mijn hond deze klachten, dan ging ik als eerste naar mijn holistische dierenarts en juist niet naar mijn reguliere.
Het eliminatiedieet wat je voorgeschoteld krijgt, zou ik nooit never geven aan mijn honden. Koolvisfilet an sich is het probleem niet. Geraffineerde granen hebben totaal geen meerwaarde en al zeker geen supermarktmacaroni. Olijfolie uit de supermarkt idem dito, het is bewerkt en verliest in waarde. Bij dagelijks gebruik, gaat menig hond daarvan aan de race. Mocht je je toch aan dit eliminatiedieet willen houden, geef dan vooral biologische macaroni en koudgeperste olijfolie. Dat is redelijk onbewerkt en bevatten geen foute anti-oxidanten, die ook voor vervuiling zorgen. Liever nog liet ik mijn honden elimineren op makkelijk te verteren 'prooitjes' zoals kwartel, eend of konijn. Dan heb ik zelf in de hand wat ik voer, zonder al teveel toevoegingen waar menig hond extra op kan reageren.
Is er ook al uitgebreid bloedonderzoek gedaan? Ik vraag dit, omdat onlangs een labrador is overleden met soortgelijke klachten. Dit diertje bleek lymfklierkanker te hebben.
Kijk maar of je hier iets mee kunt.
Ik hoop dat je hond snel van zijn klachten af is. Veel sterkte.
Mijn persoonlijke mening is, dat als je nu al op een punt bent aangeland, dat je bij de reguliere dierenarts niet meer verder komt, dan zou ik er een volledige behandeling bij een vakbekwame holistische dierenarts aan wagen, met doormeten en al. Die dan bv. een ontgiftingsplan speciaal gericht op jouw hond kan opstellen, aangevuld met een behandelplan die de klachten van jouw hond kan verminderen. Vervuiling op wat voor manier dan ook moet er eerst uit (dat verklaart voor mij ook de anaalklierproblemen van gemini6, die ik herken....), voordat er opgebouwd kan worden. Volgens mijn holistische dierenarts zijn huidklachten vaak symptomen van onderliggende vervuilde organen. Had mijn hond deze klachten, dan ging ik als eerste naar mijn holistische dierenarts en juist niet naar mijn reguliere.
Het eliminatiedieet wat je voorgeschoteld krijgt, zou ik nooit never geven aan mijn honden. Koolvisfilet an sich is het probleem niet. Geraffineerde granen hebben totaal geen meerwaarde en al zeker geen supermarktmacaroni. Olijfolie uit de supermarkt idem dito, het is bewerkt en verliest in waarde. Bij dagelijks gebruik, gaat menig hond daarvan aan de race. Mocht je je toch aan dit eliminatiedieet willen houden, geef dan vooral biologische macaroni en koudgeperste olijfolie. Dat is redelijk onbewerkt en bevatten geen foute anti-oxidanten, die ook voor vervuiling zorgen. Liever nog liet ik mijn honden elimineren op makkelijk te verteren 'prooitjes' zoals kwartel, eend of konijn. Dan heb ik zelf in de hand wat ik voer, zonder al teveel toevoegingen waar menig hond extra op kan reageren.
Is er ook al uitgebreid bloedonderzoek gedaan? Ik vraag dit, omdat onlangs een labrador is overleden met soortgelijke klachten. Dit diertje bleek lymfklierkanker te hebben.
Kijk maar of je hier iets mee kunt.
Ik hoop dat je hond snel van zijn klachten af is. Veel sterkte.
- CKS
- Zeer actief
Ik ken Carnibest Eend niet, dus geen idee. Een goed eliminatiedieet heeft zo mijn mogelijk ingredienten, die liefst heel anders zijn dan wat er in het normale dieet zat. Bijvoorbeeld dus bruine bonen (proteïne) aardappels (koolhydraten) met een vitaminen en mineralen supplement (waar géén geur of smaakstofen in mogen zitten). In zo'n dieet zit eigenlijk niets wat problemen zou kunnen veroorzaken, dus als je problemen nog niet weg gaan (na 6 tot 8 weken) is het dus geen voedselallergie. Het is natuurlijk geen gebalanceerd dieet dus als het wel spectaculair beter gaat moet je op zoek gaan naar een dieet waar ze geen last mee krijgen maar waar wel alles inzit wat ze nodig hebben. Dat kan Carnibest Eend of een hypoallergene brok (voor jou dus geen RC) of een zelf samengesteld dieet zijn.Cootje1963 schreef:Bedoel je met eliminatiedieet Carnibest Eend?Casey schreef:
Nee, dan heeft et echt geen zin om door te gaan met Royal Canin. Goede kans idd dat het iets anders is, maar je zou een (rigoreus) eliminatiedieet kunnen proberen om het echt zeker te weten. Succes!
Kees
Groetjes,
Kees
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Mocht je voor een eliminatiedieet gaan zou ikzelf de bruine bonen, aardappelen enz. zeker niet gaan geven, wat een hond met aardappelen en bruine bonen moet voor een periode van minstens 6 weken is mij volstrekt onduidelijk en lijkt mij erg slecht voor zijn weerstand.
De kvv Haaksbarf is voor een eliminatiedieet goed geschikt mocht je niet aan het zelf samenstellen/prooidieren willen.
Deze heeft alleen de ingredienten van de betreffende diersoort, dus hiermee kun je zeker het ea uitsluiten.
CB is op zich een goede kvv, maar toch zitten hier ook onnatuurlijke toevoegingen in al is het maar heel weinig.
Succes in ieder geval, dit zijn vervelende klachten.
De kvv Haaksbarf is voor een eliminatiedieet goed geschikt mocht je niet aan het zelf samenstellen/prooidieren willen.
Deze heeft alleen de ingredienten van de betreffende diersoort, dus hiermee kun je zeker het ea uitsluiten.
CB is op zich een goede kvv, maar toch zitten hier ook onnatuurlijke toevoegingen in al is het maar heel weinig.
Succes in ieder geval, dit zijn vervelende klachten.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
niets zo vervelend als je er maar niet achter komt wat het is...maar wat ik niet begrijp is dat de da geen bloedtest uit wil voeren vanwege de prijs...Wij hebben dit ook voor onze simba laten doen, en ons kostte het 170 euro. Ik denk dat als je uitrekend wat je al kwijt bent geweest aan speciaal voer, dat je hier al vele malen overheen zit.
Ik zou dus echt aandringen op een bloedonderzoek. Wie weet wordt het dan duidelijk wat er aan de hand is.
Heel veel succes!
Ik zou dus echt aandringen op een bloedonderzoek. Wie weet wordt het dan duidelijk wat er aan de hand is.
Heel veel succes!
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- CKS
- Zeer actief
Joh, leg ik het nog eens uit. Er zitten zo goed als geen allergenen in, dus een hond die aan voedselallergie lijdt hoort hiervan spectaculair op te knappen. Doet ie dat niet, dan is het geen voedselallergie en moet er naar andere oorzaken gezocht worden. As simple as that.rose schreef:Mocht je voor een eliminatiedieet gaan zou ikzelf de bruine bonen, aardappelen enz. zeker niet gaan geven, wat een hond met aardappelen en bruine bonen moet voor een periode van minstens 6 weken is mij volstrekt onduidelijk
Lijkt jou dit of heb je hier ook een solide, wetenschappelijk verantwoorde verklaring bij? Met alle kennis die ik heb over voeding en het immuunsysteem zou ik met de beste wil van de wereld geen reden kunnen waarom de weerstand van een hond hier over een periode van 6 tot 8 weken verschrikkelijk onder zou lijden, zolang hij maar voldoende vitamines en mineralen binnen krijgt. Vandaar het supplement.en lijkt mij erg slecht voor zijn weerstand.
Even de site bekeken:De kvv Haaksbarf is voor een eliminatiedieet goed geschikt mocht je niet aan het zelf samenstellen/prooidieren willen.
Al deze superverse HAAKS BARF-varianten bevatten de volgende verhoudingen:
■ 55% vlees ■ 15 % bot ■ 15% orgaan ■ 15% groenten mix
Nee dus. Er hoeft maar 1 stofje in die groentenmix (bijvoorbeeld) te zitten waar de hond op reageert en je hebt er helemaal niets aan. En daarom is deze voeding niet geschikt als eliminatiedieet: dat moet juist zo kaal mogelijk zijn om echt zeker te weten dat als de hond niet beter wordt, er geen sprake is van een voedselallergie.
Haaksbarf kan wél geschikt zijn als gebalanceerd voedsel nadat de diagnose eenmaal gesteld is. Want dan ga je uiteraard niet eeuwig door met alleen aardappels en bonen, maar ga je juist op zoek naar een zo ggoed mogelijk voedsel die geen allergie veroorzaakt. En dat kan best Haaksbarf zijn. Maar als eliminatiedieet is het gewoon niet geschikt en het is daar ook niet voor samengesteld.
Kees
-
Cootje1963
Ik wil alvast iedereen bedanken voor het meedenken.Het is een moeilijk iets.Soms gaat het een week of twee ineens gewoon goed en dan plotseling is het weer feest.Vandaag heeft meneertje dus zijn halve heup kapot gelikt,en er zit nu dus een flinke etterende plek.Ik word er moedeloos van.De genoemde bloedtest zou volgens de dierenarts wel eens rond de 350 euro komen te zitten.Dat is een heleboel geld natuurlijk.Maar na twee jaar wil ik toch ook wel eens wat meer duidelijkheid hebben.Ik las vandaag iets over Vitamine A dat nuttig zou zijn bij huidproblemen.Nu vind ik dat er in tegenstelling met Royal Canin erg weinig Vit.A in Carnibest zit.Zijn er mensen die daar meer over weten hoeveel Vit.A er nodig is om een hond optimaal te houden?Visolie hebben we ook geprobeerd maar daar reageerde hij heel erg verkeerd op.Dus voer met vis durven we niet meer te geven.Toch blijf ik denken aan wat de dierenarts zei over eiwitgevoeligheid en vraag me af wat nu te hoog is en wat laag genoeg is.Ik heb nu al heel wat labels bestudeerd en de verschillen zijn erg groot.In Carnibest zit geloof ik maar 13% eiwit dus leek me dat wel goed.Ik ga iig wel homeopatise druppels bestellen van prodier,baat het niet dan schaad het niet.
- CKS
- Zeer actief
Die 13% is gebaseerd op de vochtige voedingsbasis, om tussen verschillende soorten voer te kunnen vergelijken moet je dat eerst omrekenen naar vaste stof basis.Cootje1963 schreef:In Carnibest zit geloof ik maar 13% eiwit dus leek me dat wel goed.
CB bevat 61% vocht, dus 39% vaste stof. Eiwitgehalte op vaste stof basis is dan 13/39=33%.
Haaksbarf bevat 15.2/36.3=42% eiwit.
De hoeveelheid eiwitten maakt mi niet zoveel uit overigens, het gaat er om of er een bepaald eiwit in zit waar jouw hond nou net allergisch voor is of niet. Een kleine beetje eiwit van het verkeerde soort kan een heel groot probleem opleveren helaas. Ik zou dus eerst uitzoeken of er nu wel of niet sprake is van een voedselallergie, dan pas verder kijken.
Kees
- Paddle
- Zeer actief
-
Cootje1963
Casey schreef:Die 13% is gebaseerd op de vochtige voedingsbasis, om tussen verschillende soorten voer te kunnen vergelijken moet je dat eerst omrekenen naar vaste stof basis.Cootje1963 schreef:In Carnibest zit geloof ik maar 13% eiwit dus leek me dat wel goed.
CB bevat 61% vocht, dus 39% vaste stof. Eiwitgehalte op vaste stof basis is dan 13/39=33%.
Haaksbarf bevat 15.2/36.3=42% eiwit.
De hoeveelheid eiwitten maakt mi niet zoveel uit overigens, het gaat er om of er een bepaald eiwit in zit waar jouw hond nou net allergisch voor is of niet. Een kleine beetje eiwit van het verkeerde soort kan een heel groot probleem opleveren helaas. Ik zou dus eerst uitzoeken of er nu wel of niet sprake is van een voedselallergie, dan pas verder kijken.
Kees
-
Cootje1963
Ja Frontline Combo maar niet het hele jaar rond meestal een keer of 3 per jaar.Paddle schreef:Gebruik je Frontline of andere ontvlooiïngsmiddelen?
-
Lindsey
- Zeer actief
Ik ben het met Kees eens. De simpelste methode is een eliminatiedieet. En zo moeilijk is dat niet.
Hij kan bijvoorbeeld allergisch zijn voor rund. Een kennis van me heeft een hond met een intolerantie voor rund. Zodra ze dat krijgt, ook al is het een stukje pensstaafje, slaat haar hele buik vuurrood uit en bijt ze alles kapot.
Als jouw hond nog nooit eend of lam heeft gehad zou ik zelf een dieet van Carnibest eend/rijst of lam/rijst gaan doen. Een paar weken voeren, kijken of het beter gaat en dan stapje voor stapje nieuwe dingen toevoegen, en kijken of er reactie volgt of niet.
Dan kom je er wel achter wat niet verdragen wordt.
En géén tussendoortjes, want dan weet je nóg niet waar het aan zou kunnen liggen.
Hij kan bijvoorbeeld allergisch zijn voor rund. Een kennis van me heeft een hond met een intolerantie voor rund. Zodra ze dat krijgt, ook al is het een stukje pensstaafje, slaat haar hele buik vuurrood uit en bijt ze alles kapot.
Als jouw hond nog nooit eend of lam heeft gehad zou ik zelf een dieet van Carnibest eend/rijst of lam/rijst gaan doen. Een paar weken voeren, kijken of het beter gaat en dan stapje voor stapje nieuwe dingen toevoegen, en kijken of er reactie volgt of niet.
Dan kom je er wel achter wat niet verdragen wordt.
En géén tussendoortjes, want dan weet je nóg niet waar het aan zou kunnen liggen.
-
mwillow
Als je alles in de juiste verhoudingen wilt geven, waar een carnivoor goed op functioneert, dan zul je prooidieren moeten geven. Dus niet enkel een vitamine A of iets met veel E, maar het gehele mineralen-, vitaminen- en aminozurenpatroon in 1 pakketje, zit in prooidieren of in voedingen die streven naar zo'n 'prooidier per dag' theorie. Vitamine A zit in zijn geheel natuurlijke opneembare staat in vette vis, lever, eieren en zuivel. Maar ook in bepaalde groene bladgroentes, wortels en broccoli. Het synthetische teveel vit. A en andere vitamines/mineralen in een brok is totaal nul komma nul te vergelijken met verse voeding en vaak schadelijk als het gehele mineralen- en vitaminepakketje niet goed kan worden opgenomen door het lichaam. Dus ik zou het absoluut bij een versvoeding houden van een nog niet eerder gevoerde diersoort in dit geval. Natuurlijke vitamines en mineralen, niet als supplement, maar gewoon uit een degelijke vers voeding van dieren met hoogwaardige aminozuren.Cootje1963 schreef:Ik wil alvast iedereen bedanken voor het meedenken.Het is een moeilijk iets.Soms gaat het een week of twee ineens gewoon goed en dan plotseling is het weer feest.Vandaag heeft meneertje dus zijn halve heup kapot gelikt,en er zit nu dus een flinke etterende plek.Ik word er moedeloos van.De genoemde bloedtest zou volgens de dierenarts wel eens rond de 350 euro komen te zitten.Dat is een heleboel geld natuurlijk.Maar na twee jaar wil ik toch ook wel eens wat meer duidelijkheid hebben.Ik las vandaag iets over Vitamine A dat nuttig zou zijn bij huidproblemen.Nu vind ik dat er in tegenstelling met Royal Canin erg weinig Vit.A in Carnibest zit.Zijn er mensen die daar meer over weten hoeveel Vit.A er nodig is om een hond optimaal te houden?Visolie hebben we ook geprobeerd maar daar reageerde hij heel erg verkeerd op.Dus voer met vis durven we niet meer te geven.Toch blijf ik denken aan wat de dierenarts zei over eiwitgevoeligheid en vraag me af wat nu te hoog is en wat laag genoeg is.Ik heb nu al heel wat labels bestudeerd en de verschillen zijn erg groot.In Carnibest zit geloof ik maar 13% eiwit dus leek me dat wel goed.Ik ga iig wel homeopatise druppels bestellen van prodier,baat het niet dan schaad het niet.
Dat is verkrijgbaar, maar het zijn wel o.a. graangevoerde dieren:
http://www.allanimal.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch zijn er mensen die het met succes als eliminatiedieet hebben ingezet.
En op verzoek kun je bij deze dierenartspraktijk een eliminatiedieet in elkaar laten zetten:
http://www.carnivoer.nl/het-assortiment ... ivoer#HOND" onclick="window.open(this.href);return false;
En het biologische merk Bandit maakt op verzoek ook eliminatiediëten:
http://www.banditvoeding.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Wij hebben onze hond lang geleden een hele poos alleen (toen nog) brokken gegeven en verder niks.
Toen namen de klachten af en zijn we één voor één, met tussenpozen ook andere dingen gaan voeren om te kijken of de klachten terugkwamen.
Op die manier hebben we de verdachte zaken weten te isoleren tot deeg-achtige producten en dingen met veel kleurstoffen zoals die speciale beloningssnoepjes e.d.
Momenteel krijgt hij wel weer eens brood, en dat gaat nu goed. Blijven die "speciaal voor honden" snoepjes nog over.
Maarja, die rotzooi mist toch niemand
En de brokken zijn sinds jaar en dag vervangen door kvv.
Vergeet eventuele beloningen dus niet te schrappen bij een eventueel eliminatiedieet wilde ik eigenlijk zeggen.
Lastig hoor. Succes
Toen namen de klachten af en zijn we één voor één, met tussenpozen ook andere dingen gaan voeren om te kijken of de klachten terugkwamen.
Op die manier hebben we de verdachte zaken weten te isoleren tot deeg-achtige producten en dingen met veel kleurstoffen zoals die speciale beloningssnoepjes e.d.
Momenteel krijgt hij wel weer eens brood, en dat gaat nu goed. Blijven die "speciaal voor honden" snoepjes nog over.
Maarja, die rotzooi mist toch niemand
En de brokken zijn sinds jaar en dag vervangen door kvv.
Vergeet eventuele beloningen dus niet te schrappen bij een eventueel eliminatiedieet wilde ik eigenlijk zeggen.
Lastig hoor. Succes
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Casey schreef:Joh, leg ik het nog eens uit. Er zitten zo goed als geen allergenen in, dus een hond die aan voedselallergie lijdt hoort hiervan spectaculair op te knappen. Doet ie dat niet, dan is het geen voedselallergie en moet er naar andere oorzaken gezocht worden. As simple as that.rose schreef:Mocht je voor een eliminatiedieet gaan zou ikzelf de bruine bonen, aardappelen enz. zeker niet gaan geven, wat een hond met aardappelen en bruine bonen moet voor een periode van minstens 6 weken is mij volstrekt onduidelijkLijkt jou dit of heb je hier ook een solide, wetenschappelijk verantwoorde verklaring bij? Met alle kennis die ik heb over voeding en het immuunsysteem zou ik met de beste wil van de wereld geen reden kunnen waarom de weerstand van een hond hier over een periode van 6 tot 8 weken verschrikkelijk onder zou lijden, zolang hij maar voldoende vitamines en mineralen binnen krijgt. Vandaar het supplement.en lijkt mij erg slecht voor zijn weerstand.
Even de site bekeken:De kvv Haaksbarf is voor een eliminatiedieet goed geschikt mocht je niet aan het zelf samenstellen/prooidieren willen.
Al deze superverse HAAKS BARF-varianten bevatten de volgende verhoudingen:
■ 55% vlees ■ 15 % bot ■ 15% orgaan ■ 15% groenten mix
Nee dus. Er hoeft maar 1 stofje in die groentenmix (bijvoorbeeld) te zitten waar de hond op reageert en je hebt er helemaal niets aan. En daarom is deze voeding niet geschikt als eliminatiedieet: dat moet juist zo kaal mogelijk zijn om echt zeker te weten dat als de hond niet beter wordt, er geen sprake is van een voedselallergie.
Haaksbarf kan wél geschikt zijn als gebalanceerd voedsel nadat de diagnose eenmaal gesteld is. Want dan ga je uiteraard niet eeuwig door met alleen aardappels en bonen, maar ga je juist op zoek naar een zo ggoed mogelijk voedsel die geen allergie veroorzaakt. En dat kan best Haaksbarf zijn. Maar als eliminatiedieet is het gewoon niet geschikt en het is daar ook niet voor samengesteld.
Kees
Zoveel mensen zoveel meningen Kees, ik blijf in ieder geval bij de mijne want ik lees niets in jouw post wat mijn mening eventueel zou kunnen wijzigen.
Misschien een manco van mijn kant maar over groente heb ik op de diverse rauwfora tot nog toe nooit iets gelezen wat op een allergie hierop kan wijzen.
Maakt verder ook niet uit, ik hoop dat hoe dan ook deze hond van zijn klachten afkomt en hoe doet niet perse ter zake als het maar werkt
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Fijn dat er zo uitgebreid gereageerd wordt op dit topic.
Kees, het is inderdaad lastig om bij twee dierenartsen te komen die zulke verschillende opvattingen en overtuigingen hebben. Gevoelsmatig zit ik er tussen in. Omdat ik bij de reguliere dierenarts niet veel verder kwam met de allergie van mijn Shih Tzu ben ik naar een holistische dierenarts gegaan. Deze adviseerde op KVV over te gaan en gaf (chinese) kruiden mee. Wanneer beide honden niet ziek waren geworden, was ik zeker op die manier verder gegaan. Waar ik wel van schrok is dat de holistische dierenarts adviseerde rauwe kip te geven aan mijn hond met een maagdarminfectie. Door dit advies en twee zieke honden ben ik heel erg gaan twijfelen.
SandraH, ik heb een bloedtest laten doen bij de holistische dierenarts. Dit is op energetisch niveau oid gedaan. Hieruit kwam dat ze heel erg allergisch is voor kalfsvlees en ook (in iets mindere mate) voor rundvlees en lamsvlees. Omdat het een alternatieve manier van bloedtesten is, weet ik gevoelsmatig niet of het 100% klopt. Maar ja ik ben wanhopig, dus heb het op die manier wel laten testen.
Persoonlijk houd ik er ook rekening mee dat het anaalklierabces een vorm van ontgiften is, maar de holistische dierenarts had hier nog niet van gehoord. Ook mijn reguliere dierenarts niet.
Over de maccaroni. De reguliere dierenarts adviseerde de gewone maccaroni uit de supermarkt en niet de volkoren versie. Over de soorten olijfolie heb ik weinig verstand, maar bedankt voor je uitleg.
Ik schrok wel van hetgeen je vertelde over je labrador die lymfeklierkanker bleek te hebben en dezelfde symptomen heeft. Welke symptomen bedoel je precies??
Kees, het is inderdaad lastig om bij twee dierenartsen te komen die zulke verschillende opvattingen en overtuigingen hebben. Gevoelsmatig zit ik er tussen in. Omdat ik bij de reguliere dierenarts niet veel verder kwam met de allergie van mijn Shih Tzu ben ik naar een holistische dierenarts gegaan. Deze adviseerde op KVV over te gaan en gaf (chinese) kruiden mee. Wanneer beide honden niet ziek waren geworden, was ik zeker op die manier verder gegaan. Waar ik wel van schrok is dat de holistische dierenarts adviseerde rauwe kip te geven aan mijn hond met een maagdarminfectie. Door dit advies en twee zieke honden ben ik heel erg gaan twijfelen.
SandraH, ik heb een bloedtest laten doen bij de holistische dierenarts. Dit is op energetisch niveau oid gedaan. Hieruit kwam dat ze heel erg allergisch is voor kalfsvlees en ook (in iets mindere mate) voor rundvlees en lamsvlees. Omdat het een alternatieve manier van bloedtesten is, weet ik gevoelsmatig niet of het 100% klopt. Maar ja ik ben wanhopig, dus heb het op die manier wel laten testen.
Persoonlijk houd ik er ook rekening mee dat het anaalklierabces een vorm van ontgiften is, maar de holistische dierenarts had hier nog niet van gehoord. Ook mijn reguliere dierenarts niet.
Over de maccaroni. De reguliere dierenarts adviseerde de gewone maccaroni uit de supermarkt en niet de volkoren versie. Over de soorten olijfolie heb ik weinig verstand, maar bedankt voor je uitleg.
Ik schrok wel van hetgeen je vertelde over je labrador die lymfeklierkanker bleek te hebben en dezelfde symptomen heeft. Welke symptomen bedoel je precies??
-
mwillow
De anaalklier op zich is een uitscheidingskanaal, een soort 'geurmerk' die achtergelaten wordt op plekken die voor een wilde hond/wolf/kat/konijn etc. belangrijk zijn om terratorium af te bakenen. De anaalklier heeft bij een huisdier dezelfde functie, maar door vervuiling (o.a. verkeerde voeding) heeft het vaak zijn functie verloren en ondervinden o.a. veel honden anaalklierproblemen. Ik kan nog een riedel ophangen dat bepaalde vormen van anaalklierabcessen indirect gerelateerd zijn aan vaccinaties (bron vaccinosislist) en dat er ook rasgerelateerde aandoeningen bestaan, maar dat moet ik onderbouwen met goed gedocumenteerde stukken en ik heb geen puf nu om daar naar op zoek te gaan. Maar indirect is de anaalklier op zich een uitscheidingskanaal die niet meer functioneert als vervuiling zich opstapelt en daardoor niet meer uitgedrukt kan worden door het dier. Maar ook doordat nieuwe voeding erin komt en indirect bezig is de vervuiling eruit te drukken die dan niet weg kan. Sommige honden hebben moeite zichzelf leeg te drukken (1 van mijn honden heeft dat o.a.....) en dan is het mogelijk die een handje te helpen door te laten ontgiften. Als je zoekt op anal glands detox programme vind je daar info over.gemini6 schreef:SandraH, ik heb een bloedtest laten doen bij de holistische dierenarts. Dit is op energetisch niveau oid gedaan. Hieruit kwam dat ze heel erg allergisch is voor kalfsvlees en ook (in iets mindere mate) voor rundvlees en lamsvlees. Omdat het een alternatieve manier van bloedtesten is, weet ik gevoelsmatig niet of het 100% klopt. Maar ja ik ben wanhopig, dus heb het op die manier wel laten testen.
Ik zou dit absoluut niet adviseren, aangezien er betere en gezondere ruw vezel vormen te vinden zijn.gemini6 schreef:Over de maccaroni. De reguliere dierenarts adviseerde de gewone maccaroni uit de supermarkt en niet de volkoren versie. Over de soorten olijfolie heb ik weinig verstand, maar bedankt voor je uitleg.
Even een excuus van mijn kant aan Cootje en jou....ik haal jullie 2 verhalen door elkaar...gemini6 schreef:Ik schrok wel van hetgeen je vertelde over je labrador die lymfeklierkanker bleek te hebben en dezelfde symptomen heeft. Welke symptomen bedoel je precies??
Dat komt dat ik erg druk ben met rapportages schrijven en dan hier even inbreek om te reageren. Niet doen dus....
De vraag van het bloedonderzoek was gericht aan Cootje. Omdat de klachten van haar hond bijna identiek leken aan die van de lab die recent overleden is aan lymfklierkanker. Ik heb het nog even terug gezocht, maar die hond zat ook onder de korsten.
- ghost
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Noa
Hallo,
Allereerst wil ik even zeggen dat ik ontzettend met jullie meeleef, want 't is niet niks een hond met allergieklachten. Onze hond is ook allergisch en wel een "vermeende voedingsallergie" en hij heeft een contactallergie (vlooien, farinaemijt, huisstofmijt, meelmijt, gras, katten enz.)
Een voedingsallergie is heel moeilijk te bewijzen zoals meerdere al geschreven hebben, wij hebben dit traject(eliminatiedieet) doorlopen en ik zal dit nooit meer doen. Ik zeg dit omdat 't ontzettend zwaar en zenuwslopend (voor de hond en jezelf) is en elk kruimeltje wat de hond binnenkrijgt verstoord 't 'eliminatiedieet". Als je gaat wandelen kom je ogen te kort, en ook als je staat te koken, kinderen op bezoek hebt enz..
Wij hebben Noa laten testen, d.m.v. een huidtest, bloedtest. Contactallergie en atopie komen veel meer voor dan een voedselallergie. Je geeft aan dat je dierenarts hier zoveel voor vraagt, dat vind ik echt absurd. Wij betaalden voor de bloedtest 80 euro en voor de huidtest 130 euro. Deze laatste zou ik achterwege laten als de bloedtest al resultaat heeft, want dan weet je uit welke hoek 't komt.
Verder geven wij de hond geen tussendoortjes (vind ik vreselijk zielig), wassen zijn dekens elke week op 60 graden, vermijden wij akkers (i.v.m. de vele mijten/ landbouwgif) en vers gemaaid gras.
Smeren zijn plekjes in met Viatop (helaas uit de markt/hebben heel wat tube's ingeslagen) echt superspul!!! Na 't wandelen wassen (meestal water en regelmatig in soda) wij z'n pootjes (i.v.m. fistels door de allergie) en ik moet zeggen de allergisch klachten zijn al twee jaar onder controle. Op die ene fistel na dan....... Ik ben zo blij voor m'n mup!!!!!
Mijn advies is dus, sluit andere allergenen uit voordat je aan een dieet begint. O ja, iemand gaf aan dat 't ook aan de frontline kan liggen, ik vertrouw dat spul ook niet meer. Ik geef nu knoflookcapsule's.
Verder heeft Noa toen hij zo'n rode liezen had en ze ongeveer openbeet een pak aangehad zodat z'n huid tot rust kwam (vond dit heel moeilijk en onnatuurlijk maar wist me geen raad) Moet zeggen dit hielp echt maar is natuurlijk symptoombestrijding. Zo'n pak kun je vinden op natteneuzen.nl.
Heel veel sterkte en bovenstaande is een ervaring maar volg vooral je eigen gevoel.
Allereerst wil ik even zeggen dat ik ontzettend met jullie meeleef, want 't is niet niks een hond met allergieklachten. Onze hond is ook allergisch en wel een "vermeende voedingsallergie" en hij heeft een contactallergie (vlooien, farinaemijt, huisstofmijt, meelmijt, gras, katten enz.)
Een voedingsallergie is heel moeilijk te bewijzen zoals meerdere al geschreven hebben, wij hebben dit traject(eliminatiedieet) doorlopen en ik zal dit nooit meer doen. Ik zeg dit omdat 't ontzettend zwaar en zenuwslopend (voor de hond en jezelf) is en elk kruimeltje wat de hond binnenkrijgt verstoord 't 'eliminatiedieet". Als je gaat wandelen kom je ogen te kort, en ook als je staat te koken, kinderen op bezoek hebt enz..
Wij hebben Noa laten testen, d.m.v. een huidtest, bloedtest. Contactallergie en atopie komen veel meer voor dan een voedselallergie. Je geeft aan dat je dierenarts hier zoveel voor vraagt, dat vind ik echt absurd. Wij betaalden voor de bloedtest 80 euro en voor de huidtest 130 euro. Deze laatste zou ik achterwege laten als de bloedtest al resultaat heeft, want dan weet je uit welke hoek 't komt.
Verder geven wij de hond geen tussendoortjes (vind ik vreselijk zielig), wassen zijn dekens elke week op 60 graden, vermijden wij akkers (i.v.m. de vele mijten/ landbouwgif) en vers gemaaid gras.
Smeren zijn plekjes in met Viatop (helaas uit de markt/hebben heel wat tube's ingeslagen) echt superspul!!! Na 't wandelen wassen (meestal water en regelmatig in soda) wij z'n pootjes (i.v.m. fistels door de allergie) en ik moet zeggen de allergisch klachten zijn al twee jaar onder controle. Op die ene fistel na dan....... Ik ben zo blij voor m'n mup!!!!!
Mijn advies is dus, sluit andere allergenen uit voordat je aan een dieet begint. O ja, iemand gaf aan dat 't ook aan de frontline kan liggen, ik vertrouw dat spul ook niet meer. Ik geef nu knoflookcapsule's.
Verder heeft Noa toen hij zo'n rode liezen had en ze ongeveer openbeet een pak aangehad zodat z'n huid tot rust kwam (vond dit heel moeilijk en onnatuurlijk maar wist me geen raad) Moet zeggen dit hielp echt maar is natuurlijk symptoombestrijding. Zo'n pak kun je vinden op natteneuzen.nl.
Heel veel sterkte en bovenstaande is een ervaring maar volg vooral je eigen gevoel.
-
mwillow
Het lijkt me inderdaad rampzalig, ghost. Wel fijn dat het bij jouw hond redelijk onder controle is. Op mijn forum zitten een aantal labeigenaren die ook zo lopen te tobben met hun allergische honden. Wonderwel doet de zelf samengestelde voeding heel veel, worden ondersteund door een alternatief geneeskundige waardoor de prednison tot een minimum beperkt kan blijven. Er zijn wel wat mogelijkheden om je in te verdiepen die ondersteunend kunnen werken, zoals het dagelijks geven van rauwe honing die de pollen van de omgeving bevatten. Dit hielp bij de honden (of in elk geval bij 1) erg goed. Nu dan de celzoutentherapie in combinatie met homeopathie om te proberen het inwendige eruit te krijgen. Dit is sinds een week gestart, maar ik ben erg benieuwd of ze er baat bij gaan krijgen. Wat je zegt over de Frontline is gewoon een feit. Ook dit soort chemische middelen moet je echt boycotten, alternatieven zoeken die minder schadelijk voor je dier zijn. Eender met ontwormen, vaccineren etc. Ik ben ook absoluut geen voorstander van eliminatiediëten voorgeschreven door een reguliere dierenarts. Zes weken elimineren bij een hond die al gebreken heeft, kan resulteren dat de mineraaltekorten zich blijven opstapelen en je extra 3 maanden bij mag tellen om die tekorten weg te werken. Daarom ook het advies om een complete vers voeding als eliminatiedieet te proberen of zelf samengestelde voeding van een compleet dier te geven.
- aboutbudha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
- Contacteer:
vriend van mij zijn hond had ook een soort hotspots en veel schilfers.
hij heeft zalmolie gekocht en het word steeds minder.
zeg niet dat het bij jouw zal helpen maar wie weet.
sterkte en beterschap!
hij heeft zalmolie gekocht en het word steeds minder.
zeg niet dat het bij jouw zal helpen maar wie weet.
sterkte en beterschap!

blijf vragen stellen
-
Cootje1963
Helaas reageerde onze hond erg verkeerd op visolie.Durf het dus nu niet meer te geven.Er zijn wel wat dingen die me opvallen en dat is dat het bijten/likken gebuerd ongeveer 30-45 nà het eten en ook echt twee maal per dag.Ik kijk nu nog kritischer naar hem dan eerder.We voeren 3 smaken carninest en in ieder van de smaken zit kip.Dat zet me wel te denken.Ik overweeg nu om een ander merk diepvriesvoer te gaan geven.Ik heb gelezen over Energique nummer4 dat is voor honden met huid en darmproblemen.Misschien voor ons het proberen waard.Andere merksuggesties zijn welkom.Zelf het eten van onze hond bereiden zoals barven dat is voor mij geen optie omdat ik er te weinig vanaf weet en toch liever kant en klaar voer geef.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Carnibest heeft ook hypoallergeen voer dacht ik.Cootje1963 schreef:Helaas reageerde onze hond erg verkeerd op visolie.Durf het dus nu niet meer te geven.Er zijn wel wat dingen die me opvallen en dat is dat het bijten/likken gebuerd ongeveer 30-45 nà het eten en ook echt twee maal per dag.Ik kijk nu nog kritischer naar hem dan eerder.We voeren 3 smaken carninest en in ieder van de smaken zit kip.Dat zet me wel te denken.Ik overweeg nu om een ander merk diepvriesvoer te gaan geven.Ik heb gelezen over Energique nummer4 dat is voor honden met huid en darmproblemen.Misschien voor ons het proberen waard.Andere merksuggesties zijn welkom.Zelf het eten van onze hond bereiden zoals barven dat is voor mij geen optie omdat ik er te weinig vanaf weet en toch liever kant en klaar voer geef.
Energique 4 kan ook hoor
je vermoed nu kennelijk dat het iets te maken heeft met kip?
- ghost
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Noa
Ja gelukkig gaat 't goed met Noa. Ook wij hebben geprobeerd om versvoer te geven maar het gaat er niet bij hem in!!!!! Hij vind 't schijnbaar niet 'lekker' , dus hij krijgt royal canin hypoallergeen. Hij doet 't hier goed op dus ik ga ook niet meer iets anders proberen.SandraH schreef:Het lijkt me inderdaad rampzalig, ghost. Wel fijn dat het bij jouw hond redelijk onder controle is. Op mijn forum zitten een aantal labeigenaren die ook zo lopen te tobben met hun allergische honden. Wonderwel doet de zelf samengestelde voeding heel veel, worden ondersteund door een alternatief geneeskundige waardoor de prednison tot een minimum beperkt kan blijven. Er zijn wel wat mogelijkheden om je in te verdiepen die ondersteunend kunnen werken, zoals het dagelijks geven van rauwe honing die de pollen van de omgeving bevatten. Dit hielp bij de honden (of in elk geval bij 1) erg goed. Nu dan de celzoutentherapie in combinatie met homeopathie om te proberen het inwendige eruit te krijgen. Dit is sinds een week gestart, maar ik ben erg benieuwd of ze er baat bij gaan krijgen. Wat je zegt over de Frontline is gewoon een feit. Ook dit soort chemische middelen moet je echt boycotten, alternatieven zoeken die minder schadelijk voor je dier zijn. Eender met ontwormen, vaccineren etc. Ik ben ook absoluut geen voorstander van eliminatiediëten voorgeschreven door een reguliere dierenarts. Zes weken elimineren bij een hond die al gebreken heeft, kan resulteren dat de mineraaltekorten zich blijven opstapelen en je extra 3 maanden bij mag tellen om die tekorten weg te werken. Daarom ook het advies om een complete vers voeding als eliminatiedieet te proberen of zelf samengestelde voeding van een compleet dier te geven.
Ik heb wel nog een vraagje, je hebt 't over een alternatief voor ontwormen. Kun je aangeven wat dan een goed alternatief is? Noa heeft altijd klachten na 't ontwormen, wel geen huidklachten maar de laatste keer at hij een aantal dagen niet goed na 't ontwormen!
dankjewel alvast.
-
Cootje1963
[/quote]Carnibest heeft ook hypoallergeen voer dacht ik.
Energique 4 kan ook hoor
je vermoed nu kennelijk dat het iets te maken heeft met kip?[/quote]
Geen idee ik gok maar wat.Het was iets wat ik me ineens bedacht omdat we nu alles onder de loep nemen en kijken waarneer hij begint met bijten/likken en wat hij gegeten heeft enzo.Alleen zie ik dat in Energique ook kip zit.Ik ben met voer het spoor een beetje kwijt want er is zoveel keus dus word het voor ons ook lastiger.
Energique 4 kan ook hoor
je vermoed nu kennelijk dat het iets te maken heeft met kip?[/quote]
Geen idee ik gok maar wat.Het was iets wat ik me ineens bedacht omdat we nu alles onder de loep nemen en kijken waarneer hij begint met bijten/likken en wat hij gegeten heeft enzo.Alleen zie ik dat in Energique ook kip zit.Ik ben met voer het spoor een beetje kwijt want er is zoveel keus dus word het voor ons ook lastiger.