Toen vertelde ze dat de dierenarts haar adviseerde om het teefje vooral te laten dekken! Hij was helemaal enthousiast en optimistisch geweest en had het hele plan goedgekeurd
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op advies van de dierenarts
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Op advies van de dierenarts
Titel staat misschien een beetje raar maar ik vraag me echt af waar dierenartsen zich mee bezig houden tijdens het geven van advies. Laatst sprak ik een vrouw met een "Boomerhondje", een teefje. Het hondje heeft een cherry eye en een fikse voedselallergie voor van alles en nog wat waardoor ze wonden krijgt op haar huid. Nu had mevrouw ineens het geweldige idee om de hond te laten dekken door het hondje van de buren :N: Ze was helemaal enthousiast, en ik heb dus op een vriendelijke manier gezegt dat ik het geen goed idee vind gezien de gezondheidsproblemen van haar teefje. Dan gaat het me er nog niet eens om dat het kruising pups worden, een rashond met en cherry eye en zo'n fikse allergie hoor je ook niet mee te fokken.
Toen vertelde ze dat de dierenarts haar adviseerde om het teefje vooral te laten dekken! Hij was helemaal enthousiast en optimistisch geweest en had het hele plan goedgekeurd
Zelfs de reu in kwestie was goedgekeurd door hem. Zag er gezond uit dus dan zal het wel goed zijn. Waarom zeggen dierenartsen nou zoiets? Die weten toch ook wel dat die gezondheidsproblemen heel goed erfelijk kunnen zijn?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Op advies van de dierenarts
Ik twijfel bij zulke verhalen altijd een beetje aan de boodschapper...
Kan het niet zijn dat die mevrouw dit heeft willen horen en niet helemaal goed geluisterd heeft naar wat de DA werkelijk zei?
Kan het niet zijn dat die mevrouw dit heeft willen horen en niet helemaal goed geluisterd heeft naar wat de DA werkelijk zei?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
in dit geval denk ik ook eerder zoiets.renee-uk schreef:Ik twijfel bij zulke verhalen altijd een beetje aan de boodschapper...
maar ik heb van DA niet altijd een even hoge pet op. dus wie weet. . .
- renee-uk
- Zeer actief
Nee ik ook niet maar dat betreft dan meer gedrags- en voedingsadviezen. Ik kan me heel slecht voorstellen dat een DA moedwillig meewerkt ongezonde hondjes op de wereld te laten komen.Emma schreef: maar ik heb van DA niet altijd een even hoge pet op. dus wie weet. . .
Maar ja....je weet het inderdaad nooit

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Potentiele nieuwe klanten :N: ?renee-uk schreef:Ik kan me heel slecht voorstellen dat een DA moedwillig meewerkt ongezonde hondjes op de wereld te laten komen.
Maar ja....je weet het inderdaad nooit
Maar mijn dierenarts zou het niet zijn, vreemd advies.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat heb ik die vrouw ook verteld. Hij is degene die de pups gaat enten, wie weet nog een keizersnee? Lullig hoor maar zo'n idee krijg ik wel als een dierenarts hier werkelijk positief op reageertKaiou schreef:Ach, om het eens erg onaardig te zeggen: goed voor de klandizie
-
estelle
Zo lopen hier mensen rond met een boxertje (pupje), heel mager, ontzettend angstig etc.
Ik raakte aan de praat want Bikkel wilde wel kennismaken met pupje, ging wel goed...boxertje wel heel bang.
Dus ik vroeg zo waar 't boxertje vandaan kwam e.d.
Hadden ze hem met 6 weken ergens opgehaald, raar verhaal ook over waar de pup vandaan kwam. Dus ik zei zo 'ohgoss 6 weken dat is wel erg vroeg, dan mogen ze nog niet bij de moederhond weg' zegt ze ' oh jawel hoor, met 6 weken mogen ze gewoon weg' . Nou ja ik vertellen dat dit toch echt pas met 7 weken mag. Maar nee, 6 weken mocht en de dierenarts had dit ook gezegd dat dit mocht.
Dan vraag ik je hoor. Al twijfel ik dus ook of ze dit wel zeker van de DA hebben.
Ik raakte aan de praat want Bikkel wilde wel kennismaken met pupje, ging wel goed...boxertje wel heel bang.
Hadden ze hem met 6 weken ergens opgehaald, raar verhaal ook over waar de pup vandaan kwam. Dus ik zei zo 'ohgoss 6 weken dat is wel erg vroeg, dan mogen ze nog niet bij de moederhond weg' zegt ze ' oh jawel hoor, met 6 weken mogen ze gewoon weg' . Nou ja ik vertellen dat dit toch echt pas met 7 weken mag. Maar nee, 6 weken mocht en de dierenarts had dit ook gezegd dat dit mocht.
Dan vraag ik je hoor. Al twijfel ik dus ook of ze dit wel zeker van de DA hebben.
- renee-uk
- Zeer actief
Misschien kwam dat pupke bij een of andere broodfokker vandaan? die hebben soms een huis DA!estelle schreef:Zo lopen hier mensen rond met een boxertje (pupje), heel mager, ontzettend angstig etc.

-
Tibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
- Contacteer:
Ik kijk er niet meer van op, over wat voor adviesen sommige DA geven aan mensen. Soms is het dat mensen alleen maar iets willen horen, maar soms zijn het ook echt de DA die vertellen wat de mensen willen horen. Als het maar geld oplevert.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
De gemiddelde dierenarts kletst maar wat.
Zo is een van de mooiste teefjes geplaatst niet ver hier vandaan.
Hun dierenarts had gezegd: Wat heeft die hond een kromme poten! En weet u wel dat er allemaal tanden missen?
Pup moest acuut aan de puppybrokken (ze krijgen allemaal vers), want er was duidelijk sprake van een enorm vitaminegebrek.
Dat een gebit niet compleet is op 12 weken was flauwekul: De fokkers zoeken maar op Internet en denken dat ze er verstand van hebben!
Het gaat hier over het rechtse pupje.
Hoewel die andere twee nestgenoten zijn en er ook wel slecht aan toe zullen zijn, vrees ik...

Hun dierenarts had gezegd: Wat heeft die hond een kromme poten! En weet u wel dat er allemaal tanden missen?
Pup moest acuut aan de puppybrokken (ze krijgen allemaal vers), want er was duidelijk sprake van een enorm vitaminegebrek.
Dat een gebit niet compleet is op 12 weken was flauwekul: De fokkers zoeken maar op Internet en denken dat ze er verstand van hebben!
Hoewel die andere twee nestgenoten zijn en er ook wel slecht aan toe zullen zijn, vrees ik...

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Marloleine: Gut wat is die pup er erg aan toe zeg
Volgens mij zou ik enorm balen als fokker zijnde. Want er zijn zóveel mensen die een dierenarts gewoon vertrouwen (wat eigenlijk ook normaal hoort te zijn, maar helaas). En dan heeft de fokker het allemaal gedaan hoor. Zij meneer de dierenarts niets over het tuigje? Slecht voor de gewrichten ofzo?

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Die opmerking kreeg ik van mensen van de rasvereniging toen ik Yore had... Dat was echt niet goed hoor zo'n tuigje voor een pup, worden ze los in de ellebogen vanMaeve schreef:Marloleine: Gut wat is die pup er erg aan toe zegVolgens mij zou ik enorm balen als fokker zijnde. Want er zijn zóveel mensen die een dierenarts gewoon vertrouwen (wat eigenlijk ook normaal hoort te zijn, maar helaas). En dan heeft de fokker het allemaal gedaan hoor. Zij meneer de dierenarts niets over het tuigje? Slecht voor de gewrichten ofzo?
![]()

You'll be in my heart... Always...
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee echt? Haha,ik dacht, ik bedenk eens iets heel geksJacksel schreef:Die opmerking kreeg ik van mensen van de rasvereniging toen ik Yore had... Dat was echt niet goed hoor zo'n tuigje voor een pup, worden ze los in de ellebogen vanMaeve schreef:Marloleine: Gut wat is die pup er erg aan toe zegVolgens mij zou ik enorm balen als fokker zijnde. Want er zijn zóveel mensen die een dierenarts gewoon vertrouwen (wat eigenlijk ook normaal hoort te zijn, maar helaas). En dan heeft de fokker het allemaal gedaan hoor. Zij meneer de dierenarts niets over het tuigje? Slecht voor de gewrichten ofzo?
![]()
- Hamilton
- Zeer actief
ja dat zie je toch zo, die puppen kunnen niet eens meer op hun poten staan, en de middelste wordt aan de riem omhoog getild, anders zakt die ook zo door z'n voorpotenMarjoleine schreef:De gemiddelde dierenarts kletst maar wat.
![]()
Hoewel die andere twee nestgenoten zijn en er ook wel slecht aan toe zullen zijn, vrees ik...![]()
bah, vervelende da's met hun kommentaar, je weet gewoon dat je de pups goed opgefokt hebt meegegeven, en dan zal zo'n da het wel even afkraken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, daar zeiden ze niks over.Maeve schreef:Marloleine: Gut wat is die pup er erg aan toe zegVolgens mij zou ik enorm balen als fokker zijnde. Want er zijn zóveel mensen die een dierenarts gewoon vertrouwen (wat eigenlijk ook normaal hoort te zijn, maar helaas). En dan heeft de fokker het allemaal gedaan hoor. Zij meneer de dierenarts niets over het tuigje? Slecht voor de gewrichten ofzo?
![]()
Gelukkig voed ik mijn pupkopers goed op.
Dus zodra de dierenarts over Gistocal begon (echt waar!) gingen alle alarmbellen rinkelen. Ze hebben vriendelijk bedankt voor de informatie, hebben mij gemaild en zijn toen spoorslags lekkere kipkarkassen gaan halen voor het arme schaap
Ik heb wel weer een verhaal achter de hand waarmee ik mensen hopelijk kan overtuigen bij dit soort verhalen altijd eerst contact op te nemen met mij en de dierenarts niet meteen te geloven.
De dierenarts van de paps van deze kinders, waar een broer van de jongelui woont, wilde van de week al een castratieafspraak maken
Ja, ze zijn tenslotte al drie maanden, hoogste tijd om die ballen eraf te choppen dus
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Gistocal???? mijn god dat is echt achterhaald.
Ik heb Nilsson de rabies enting laten geven, de 3 jaarlijkse, kom ik bij mijn eigen dierenarts, die ziet dat en zegt: die geven wij niet, wij geven de jaarlijkse....
Ik heb maar niet gevraagd waarom, ik kan het wel raden, money,money,money.
Ik heb Nilsson de rabies enting laten geven, de 3 jaarlijkse, kom ik bij mijn eigen dierenarts, die ziet dat en zegt: die geven wij niet, wij geven de jaarlijkse....
Ik heb maar niet gevraagd waarom, ik kan het wel raden, money,money,money.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
een kennis van mij met een westie, met 6 1/2 maand zaten er nog een paar puppietandjes/kiesjes en volgens de da moesten die toch nu wel onder narcose weggehaald worden want anders ging het mis,
ik heb ze geadviseerd om met een theedoek wat trekspelletjes te doen.
een maand later had ze alles keurig gewisseld.
ik heb ze geadviseerd om met een theedoek wat trekspelletjes te doen.
een maand later had ze alles keurig gewisseld.
Groetjes Patries

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik wist niet eens dat het nog bestondLanghaar schreef:Gistocal???? mijn god dat is echt achterhaald.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
als ik het goed heb, heb ik daar 25 jaar geleden ook ooit iets over gehoord, dat gistocal.
(ik hoop niet dat je onze DA bedoelt Marjoleine)
(ik hoop niet dat je onze DA bedoelt Marjoleine)

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik ben ook heel benieuwd welke flapdrol dat geweest is...Jacky schreef:(ik hoop niet dat je onze DA bedoelt Marjoleine)

-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb weleens gehoord dat mensen waren geadviseerd door hun DA om hun teef 2 keer te laten dekken. Dit omdat dat een verminderde kans geeft op baarmoederproblemen etc. Het hondje was ook gewoon een kruising 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik hoop dat het verhaal van TS berust op *verkeerd geluisterd en de wens om een nestje te hebben* van de mevrouw van dat zieke hondje :N:
Maar als ik de andere verhalen lees
................................ zou dat toch wel eens gezegd kunnen zijn.
Voor eerste hond stelde ik zelf de maaltijden samen en daar ging een lepeltje gistocal overheen.
Dat is al heel wat jaartje geleden.
Ik wist niet dat het nog bestond?
Maar als ik de andere verhalen lees
Voor eerste hond stelde ik zelf de maaltijden samen en daar ging een lepeltje gistocal overheen.
Dat is al heel wat jaartje geleden.
Ik wist niet dat het nog bestond?
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Contacteer:
Wat een verhalen
Soms snap ik niet dat diergeneeskunde een universitaire opleiding is. Die mensen hebben het toch allemaal afgemaakt, maar soms hoor je ze de grootste onzin uitkramen. Vaak is het ook nog enorm achterhaald ook.
Ik heb het zelf ook wel meegemaakt. Toen ik met mijn pup bij de dierenarts kwam en vertelde dat hij vlees te eten kreeg, kwam ze aan met een puppypakket en het verhaal dat hij vergroeide pootjes zou krijgen. Ze vinden het ook dierenmishandeling dat mijn hond niet alle entingen elk jaar krijgt.
En ik denk nog steeds dat zeker 90% van de mensen de dierenarts op zijn woord gelooft.
Soms snap ik niet dat diergeneeskunde een universitaire opleiding is. Die mensen hebben het toch allemaal afgemaakt, maar soms hoor je ze de grootste onzin uitkramen. Vaak is het ook nog enorm achterhaald ook.
Ik heb het zelf ook wel meegemaakt. Toen ik met mijn pup bij de dierenarts kwam en vertelde dat hij vlees te eten kreeg, kwam ze aan met een puppypakket en het verhaal dat hij vergroeide pootjes zou krijgen. Ze vinden het ook dierenmishandeling dat mijn hond niet alle entingen elk jaar krijgt.
En ik denk nog steeds dat zeker 90% van de mensen de dierenarts op zijn woord gelooft.