Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat kan dit veroorzaken? (heel veel trek en mager)
Moderator: moderatorteam
-
wheatylot
Wat kan dit veroorzaken? (heel veel trek en mager)
Mijn hond heeft de laatste tijd erg veel trek, en is dunner geworden. Hij was sowieso altijd al aan de dunne kant, maar nu is hij (bijna) mager te noemen. 14,3 kilo voor een hond die eigenlijk rond de 17 kilo moet zitten (hoewel hij altijd al rond de 15/15,5 zat).
Eigenlijk als ik zo naar hem kijk moet ik denken aan de klachten die (voor mensen) bij een te snel werkende schildklier horen.
Zoals afvallen, enorme trek, druk zijn, enz.
Maar dat komt ten eerste maar weinig bij honden voor, en ten tweede zei de dierenarts dat ze dan duidelijk een vergrote schildklier moest voelen en dat was niet het geval. Wormen kunnen het ook niet zijn, hij is een maand terug nog ontwormt.
Wat kan het allemaal veroorzaken, dat een hond veel trek heeft en magerder is? Hij heeft verder geen tekenen van ziek zijn, hij is speels, energiek, ziet er verder wel goed uit. Hij poept wel meer, maar ik denk dat dat vooral komt omdat hij ook meer eet.
Hij is bijna 9 jaar.
Voor het eerst in zijn leven is hij aan het bedelen, en hij schrokt het eten alsof hij dagen niet gegeten heeft!
Eigenlijk als ik zo naar hem kijk moet ik denken aan de klachten die (voor mensen) bij een te snel werkende schildklier horen.
Zoals afvallen, enorme trek, druk zijn, enz.
Maar dat komt ten eerste maar weinig bij honden voor, en ten tweede zei de dierenarts dat ze dan duidelijk een vergrote schildklier moest voelen en dat was niet het geval. Wormen kunnen het ook niet zijn, hij is een maand terug nog ontwormt.
Wat kan het allemaal veroorzaken, dat een hond veel trek heeft en magerder is? Hij heeft verder geen tekenen van ziek zijn, hij is speels, energiek, ziet er verder wel goed uit. Hij poept wel meer, maar ik denk dat dat vooral komt omdat hij ook meer eet.
Hij is bijna 9 jaar.
Voor het eerst in zijn leven is hij aan het bedelen, en hij schrokt het eten alsof hij dagen niet gegeten heeft!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Wat kan dit veroorzaken? (heel veel trek en mager)
Kan redelijk veel zijn...ik zou naar de da gaan en een bloedbeeld laten prikken... ook de schildklier waardes, al komt het niet veel voor bij honden die van jou zou het net kunnen hebben..
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou bloed laten prikken. Het zou de schildklier kunnen zijn. Mijn kat heeft een te snel werkende schildklier net als ik zelf trouwens en als dat niet behandeld wordt eet je veel en val je af. Goede medicijnen lossen een hoop op.

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Wormen zijn ook mijn eerste gedachte.ranetje schreef:Lintworm?
TS; wanneer heb je je hondje voor het laatst ontwormd?
-
snuffel11
- Zeer actief
Maylala schreef:Wormen zijn ook mijn eerste gedachte.ranetje schreef:Lintworm?
Wormen kunnen het ook niet zijn, hij is een maand terug nog ontwormt.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
persoonlijk zou ik bij dit soort symptomen met gezwinde spoed een bloedtest laten doen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Doet mij denken aan Diabetes, maar snel naar de DA voor een bloedonderzoek.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
de dag er op kan hij al weer wormen hebben hoorLydia schreef:Maylala schreef:Wormen zijn ook mijn eerste gedachte.ranetje schreef:Lintworm?
Wormen kunnen het ook niet zijn, hij is een maand terug nog ontwormt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
wheatylot
Ik ben inderdaad ook al met m naar de dierenarts gegaan, deze heeft wel een urine onderzoek gedaan, omdat nierziekten vaak voorkomen bij dit ras. Er was wel een spoor bloed te zien onder de microscoop, net als een spoor eiwitten, maar dit was volgens de DA helemaal normaal. En verder alles goed.
Ik heb van de DA ontworming mee gekregen en dat heb ik ook gegeven. Voor, tijdens en na de wormenkuur bleef alles hetzelfde dus denk inderdaad niet dat het daarmee te maken heeft.
Ik zal dan toch wel nog even de DA bellen voor bloedonderzoek, in ieder geval wat autoimmuunaandoeningen zoals schildklier en diabetes laten prikken. Hoewel bij diabetes toch wel algehele malaise vaak te zien is, en bij sk de hartslag te snel. Hij heeft wel een heel licht hartruisje maar te snel gaat de hartslag niet.
Ik heb van de DA ontworming mee gekregen en dat heb ik ook gegeven. Voor, tijdens en na de wormenkuur bleef alles hetzelfde dus denk inderdaad niet dat het daarmee te maken heeft.
Ik zal dan toch wel nog even de DA bellen voor bloedonderzoek, in ieder geval wat autoimmuunaandoeningen zoals schildklier en diabetes laten prikken. Hoewel bij diabetes toch wel algehele malaise vaak te zien is, en bij sk de hartslag te snel. Hij heeft wel een heel licht hartruisje maar te snel gaat de hartslag niet.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
een spoor bloed en een spoor eiwitten normaal in de urine?wheatylot schreef:Ik ben inderdaad ook al met m naar de dierenarts gegaan, deze heeft wel een urine onderzoek gedaan, omdat nierziekten vaak voorkomen bij dit ras. Er was wel een spoor bloed te zien onder de microscoop, net als een spoor eiwitten, maar dit was volgens de DA helemaal normaal. En verder alles goed.
Waarom heeft de DA die urine niet op kweek gezet?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jouw DA zich er nogal makkelijk vanaf maakt, maar misschien zie ik dat verkeerd hoor.
Succes met het bloedonderzoek in elk geval, ik zal duimen dat daar niks ernstigs uitkomt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
wheatylot
Ja ik schrok er ook van, maar ze zei dat het 'normaal' is en dat als je urine onderzoekt je altijd wel wat vindt.
Bel maandag meteen even voor een nieuwe afspraak.
Bel maandag meteen even voor een nieuwe afspraak.