Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tot ziens Suusje!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Tot ziens Suusje!

Ongelezen bericht door ranetje »

Ennath schreef:Vraag eens aan de boswachter of hij je waarschuwt als er ergens een oudere staander met pensioen gaat en een rustig huisje met veel wandelingen en wat knuffels zoekt.
Dat het niet lukt met zo'n jonge blom wil nog niet zeggen dat je geen ideale baas voor een oudere hond kan zijn. :mrgreen:
:ok: wie weet :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
suusje78
Actief
Mijn ras(sen): ?

Ongelezen bericht door suusje78 »

Ennath schreef:Vraag eens aan de boswachter of hij je waarschuwt als er ergens een oudere staander met pensioen gaat en een rustig huisje met veel wandelingen en wat knuffels zoekt.
Dat het niet lukt met zo'n jonge blom wil nog niet zeggen dat je geen ideale baas voor een oudere hond kan zijn. :mrgreen:
Dat is een hele goeie tip!
Maar nu zit het er sowieso even niet in om een hond aan te schaffen vanwege financiele crisis hier... :(
Maar ik heb wel stiekem al bij het asiel gekeken, bij buitenlandse hondjes, marktplaats etc.
Een herplaatsertje durf ik niet zo goed aan denk ik, tenzij ik zeker weet dat hij/zij ECHT bij ons past.
Ik wil niet het risico lopen dat het weer misgaat.
Naast grote jachthonden (die het dus niet gaat worden, ja misschien OOIT) vind ik Teckels leuk en ook Cocker spanieltjes ben ik erg van gecharmeerd.....
Ook jachthondjes ja....
:denken:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

suusje78 schreef:
Dat is een hele goeie tip!
Maar nu zit het er sowieso even niet in om een hond aan te schaffen vanwege financiele crisis hier... :(
Maar ik heb wel stiekem al bij het asiel gekeken, bij buitenlandse hondjes, marktplaats etc.
Een herplaatsertje durf ik niet zo goed aan denk ik, tenzij ik zeker weet dat hij/zij ECHT bij ons past.
Ik wil niet het risico lopen dat het weer misgaat.
Naast grote jachthonden (die het dus niet gaat worden, ja misschien OOIT) vind ik Teckels leuk en ook Cocker spanieltjes ben ik erg van gecharmeerd.....
Ook jachthondjes ja....
:denken:
En ook dwars als de neten :mrgreen:
Maar wel leuk :F:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ben ik weer, en ik wil niet zeuren, maar jij moet gewoon nog wachten met een nieuwe hond. Wacht nou even tot je dochter wat groter is. Straks voel je je weer opgejaagd omdat de hond er 4 keer uit moet en als de regen met bakken uit de hemel valt en jij met de hond moet met de kinderwagen of de buggy of een peuter die in de nee fase zit. Echt, denk goed na wat je doet. Zo, nu zeg ik het nooit meer. :engel:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
ranetje
Zeer actief

Jacky schreef:ben ik weer, en ik wil niet zeuren, maar jij moet gewoon nog wachten met een nieuwe hond. Wacht nou even tot je dochter wat groter is. Straks voel je je weer opgejaagd omdat de hond er 4 keer uit moet en als de regen met bakken uit de hemel valt en jij met de hond moet met de kinderwagen of de buggy of een peuter die in de nee fase zit. Echt, denk goed na wat je doet. Zo, nu zeg ik het nooit meer. :engel:
:mrgreen: :smile: :smile: :smile:
Je schept een prachtig beeld :ok:
Ik zie het helemaal voor me.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Jacky schreef:ben ik weer, en ik wil niet zeuren, maar jij moet gewoon nog wachten met een nieuwe hond. Wacht nou even tot je dochter wat groter is. Straks voel je je weer opgejaagd omdat de hond er 4 keer uit moet en als de regen met bakken uit de hemel valt en jij met de hond moet met de kinderwagen of de buggy of een peuter die in de nee fase zit. Echt, denk goed na wat je doet. Zo, nu zeg ik het nooit meer. :engel:
Helemaal mee eens! Ik heb 2 grote honden en 2 kleine kinderen (2 jaar en 3 maanden). Het is heel leuk en gezellig maar soms ook best zwaar. Ik heb het geluk dat Ralf de honden uitlaat om 6 uur 's ochtends. Dan moet ik ze 1 keer uitlaten totdat hij er weer is om 16 uur. Dan gaan we vaak met zn allen. De avondwandeling doe ik alleen, heerlijk!
Soms vind ik het wandelen heel leuk met de kinderen maar soms ook helemaal niet! Het is toch een hele tour voordat je goed en wel op weg bent. Vaak kom ik onderweg ook nog de nodige hindernissen tegen. Katten, paarden, andere honden die ongevraagd komen buurten of ik zit vast in de drek met die loeizware duowagen of we krijgen een plensbui en de daarbij behorende afkeurende blikken van andere ouders die lekker droog in de auto zitten. Nee, het hebben van honden is niet altijd rozengeur en manenschijn.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
suusje78
Actief

Gelukkig zijn we niet van suiker :pffff:
En overigens is het met mijn exhond ook altijd goed gegaan.
Dat ik gestresst raakte van Suusje wil niet zeggen dat ik niet voor een hond kan zorgen.
Ik heb hier een hoop verteld, en kan me je bezorgdheid wel enigszins voorstellen.
Maar ondanks het gedoe met Suus, genoot ik er enorm van weer een hond om me heen te hebben. De wandelingen, het kontakt met andere mensen....
Ik merk dat sinds Suus er niet meer is, ik echt in een gat ben gevallen.
Kom weinig buiten etc.
Bovendien zal ik niet meer zo gauw kiezen voor een ''moeilijk'' ras.
Jullie doen net alsof ik niet weet wat het inhoudt om een hond te hebben en dat is dus absoluut niet zo. We hebben vroeger honden gehad, en ook de hond die ik met mijn ex had was echt niet een van de makkelijksten en had ook altijd heel veel beweging nodig en dat is allemaal prima gegaan en nog steeds.
Ik heb idd met Suus een enorme fout wat betreft het ras en leeftijd gemaakt, en daar baal ik als een stekker van, kan af en toe wel janken als ik aan haar denk. Gelukkig heeft ze het nu heel goed.
En denk ajb niet dat ik zomaar weer een hond in huis haal. Daar denk ik echt wel even flink over na. Ik wil namelijk echt niet het risico lopen dat het weer misgaat.
Ik kijk wel wat rond, maar dat vind ik gewoon leuk. Ik heb op dit moment niet eens het geld om een hond aan te schaffen dus het zit er voorlopig echt niet in.
Sowieso weet ik niet eens wat voor ras ik zou willen, en of ik uberhaupt een ras wil of een vuilnisbakkie, een buitenlandertje, een asielhond, een herplaatser, een bejaarde hond, een pup of wat dan ook.
Dus, geen zorgen :wink:
ranetje
Zeer actief

Ik denk absoluut niet dat je zomaar een hond in huis zou halen.
Ik weet zeker dat je, zeker na deze ervaring waar je zo van baalt, een goeie oplossing zult vinden.
Denk dus niet dat iedereen hier denkt dat je niks aan kunt. :wink:
Natuurlijk ben je niet van suiker :pffff:
Dan was je allang gesmolten :mrgreen:

Kijk maar lekker rond :ok:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Meid ik heb alles aandachtig meegelezen en was superblij dat lezen dat je voor "suusje" zo'n goed 'hebt gevonden en dat je zo op de hoogte wordt gehouden zeg :ok: toppie.

Neem je tijd en heel veel succes met het vinden van het juiste hondje :J:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
suusje78
Actief

Ach ja, heus niet iedereen denkt er zo over, sorry daarvoor...
Er komt vast een keer iets op mijn pad waarvan ik denk; dat is hem/haar!
Voorlopig geniet ik even van de rust hier in huis.....
suusje78
Actief

Ik had de boswachter gevraagd hoe het met Suus/Tanna gaat en moet dit stukje even met jullie delen:

Het gaat goed. Ik durf haar nu al los over het erf te laten lopen en ze blijft dan goed in de buurt.
Natuurlijk heeft ze af en toe haar "jchtmomenten"en luistert dan even helemaal niet. Sterker nog, het lijkt wel of ze dan compleet doof is.
Maar ik heb goede moed dat dit helemaal goed zal komen, want het is een slim meisje.
Zoals zij al apporteren kan, fenomenaal.
Apporteerblpkken, dummies, dooie duiven, het maakt haar niet uit of ze brengt het binnen. Bij het zoeken geeft ze nooit op! Een eigenschap die zeer waardevol is.
Daarnaast heeft ze humor. Ze ligt nu te maffen en blaft en huilt af en toe in haar dromen, ze beleeft dus veel op een dag.
Vanmiddag in de zon, koos ze precies dezelfde plekken om te liggen als mijn vorige hond.....aandoenlijk.
Groet,

Dat is toch werkelijk fantastisch en bijna te mooi om waar te zijn.....
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

suusje78 schreef:Ik had de boswachter gevraagd hoe het met Suus/Tanna gaat en moet dit stukje even met jullie delen:

Het gaat goed. Ik durf haar nu al los over het erf te laten lopen en ze blijft dan goed in de buurt.
Natuurlijk heeft ze af en toe haar "jchtmomenten"en luistert dan even helemaal niet. Sterker nog, het lijkt wel of ze dan compleet doof is.
Maar ik heb goede moed dat dit helemaal goed zal komen, want het is een slim meisje.
Zoals zij al apporteren kan, fenomenaal.
Apporteerblpkken, dummies, dooie duiven, het maakt haar niet uit of ze brengt het binnen. Bij het zoeken geeft ze nooit op! Een eigenschap die zeer waardevol is.
Daarnaast heeft ze humor. Ze ligt nu te maffen en blaft en huilt af en toe in haar dromen, ze beleeft dus veel op een dag.
Vanmiddag in de zon, koos ze precies dezelfde plekken om te liggen als mijn vorige hond.....aandoenlijk.
Groet,

Dat is toch werkelijk fantastisch en bijna te mooi om waar te zijn.....
Ach, Suus/Tanna heeft zijn hart gestolen! Aandoenlijk!
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ondanks dat het pijn doet moet je toch ook heel erg blij zijn dat het zo goed gaat nu met suusje.
wat een dubbel gevoel zal dat zijn......
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Wat fijn dat het goed gaat ! Hij is echt intensief met haar bezig zo te lezen.
:ok:
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

ik zeg ook niet dat je van suiker bent, maar je hebt wel een klein kind. Ik weet uit ervaring hoe het is met honden en kleine kinderen en alleen zijn. Ik weet hoe vervelend ik het vond om 's avonds als Reinier nachtdienst had, het laatste rondje te doen en de kinderen alleen te laten!!, ook al heb je een babyfoon bij je, je kan niet ver weg. Daar komt bij dat het weer rotweer gaat worden. Als ik je berichtjes zo lees borrelt het enorm en wil je weer een hond en elke hond moet uitgelaten weer of geen weer en nee, jij bent niet van suiker, maar je hebt wel een kleintje. Ik zeg ook niet dat jij niet voor een hond kan zorgen. Ik wil je alleen maar waarschuwen. Je hebt je les gehad en het irriteert me gewoon wat dat je nu toch al stiekem weer rond kijkt, want daar komt het op neer.
Tuurlijk , wij hebben het ook gedaan, maar wij zijn samen dus als de een met de honden uit gaat, blijft de ander bij de kinderen. Nou ja, laat verder ook maar. Succes verder.
Ik ben in elk geval blij dat Suus het enorm getroffen heeft en dat het heel goed met haar gaat.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Wat een prachtig bericht!
Vind het stukje dat ze op dezelfde plek als zijn vorige hond gaat liggen ontroerend.
Tanna heeft echt een gouden mand weergevonden.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
suusje78
Actief

Jacky schreef:ik zeg ook niet dat je van suiker bent, maar je hebt wel een klein kind. Ik weet uit ervaring hoe het is met honden en kleine kinderen en alleen zijn. Ik weet hoe vervelend ik het vond om 's avonds als Reinier nachtdienst had, het laatste rondje te doen en de kinderen alleen te laten!!, ook al heb je een babyfoon bij je, je kan niet ver weg. Daar komt bij dat het weer rotweer gaat worden. Als ik je berichtjes zo lees borrelt het enorm en wil je weer een hond en elke hond moet uitgelaten weer of geen weer en nee, jij bent niet van suiker, maar je hebt wel een kleintje. Ik zeg ook niet dat jij niet voor een hond kan zorgen. Ik wil je alleen maar waarschuwen. Je hebt je les gehad en het irriteert me gewoon wat dat je nu toch al stiekem weer rond kijkt, want daar komt het op neer.
Tuurlijk , wij hebben het ook gedaan, maar wij zijn samen dus als de een met de honden uit gaat, blijft de ander bij de kinderen. Nou ja, laat verder ook maar. Succes verder.
Ik ben in elk geval blij dat Suus het enorm getroffen heeft en dat het heel goed met haar gaat.
Suus in combinatie met klein kind was gewoon niet te doen.
Suus is een passievolle werkhond, geen huishond.
Dat was het probleem.
Niet de wandelingen in de regen.
Niet het 4 keer per dag uitlaten.
Dus als ik een gezellig, misschien wat ouder hondje vind, dan hoeft dat mijns inziens helemaal geen probleem te zijn.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

o die zit helemaal goed super :cheer:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

wat een goed bericht !

en ook ik denk dat je waarschijnlijk best een hond kunt houden. maar ik zou dan niet voor een pup of jonge hond gaan. maar een hond van minimaal 2 jaar oud.
en die zijn er zat. en geen energiek ras nemen. :ok:
suusje78
Actief

Ja het is echt een hele leuke man die boswachter.
Hij schrijft ook zo leuk vind ik.

Enneh, ik was ook niet van plan om een pup, puber of druk ras te nemen hoor :wink:

Ik heb dit weekend mijn exhond, dus dat is wel gezellie :ok:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Geniet er van meid :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

suusje78 schreef:
Jacky schreef:ik zeg ook niet dat je van suiker bent, maar je hebt wel een klein kind. Ik weet uit ervaring hoe het is met honden en kleine kinderen en alleen zijn. Ik weet hoe vervelend ik het vond om 's avonds als Reinier nachtdienst had, het laatste rondje te doen en de kinderen alleen te laten!!, ook al heb je een babyfoon bij je, je kan niet ver weg. Daar komt bij dat het weer rotweer gaat worden. Als ik je berichtjes zo lees borrelt het enorm en wil je weer een hond en elke hond moet uitgelaten weer of geen weer en nee, jij bent niet van suiker, maar je hebt wel een kleintje. Ik zeg ook niet dat jij niet voor een hond kan zorgen. Ik wil je alleen maar waarschuwen. Je hebt je les gehad en het irriteert me gewoon wat dat je nu toch al stiekem weer rond kijkt, want daar komt het op neer.
Dat was het probleem.
Dus als ik een gezellig, misschien wat ouder hondje vind, dan hoeft dat mijns inziens helemaal geen probleem te zijn.
zoals je wilt.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
ranetje
Zeer actief

Wat een top mens die boswachter :ok:
Het moet jou toch ook een fijn gevoel geven dat Suus nu zo op haar plekje lijkt te zijn :D
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Jacky schreef:
suusje78 schreef:
Dat was het probleem.
zoals je wilt.
Wat een raar advies, dat moet ze toch zelf weten en iedereen is anders, ook in combi met kinderen en honden. :ok:

Gaaf dat Suus zo op haar plek zit
Afbeelding
suusje78
Actief

Ach ja, iedereen is anders en daarom heeft de één een andere mening over wat de ander wel en niet doet dan de ander.
(vreemde zin :scratch: )
Ik kan me de zorgen die Jacky uit wel voorstellen hoor, maar ik weet nu, helaas dankzij de les die ik geleerd heb met het in huis nemen en het herplaatsen van Suusje, gelukkig heel goed wat ik wel en niet aankan wat betreft kind en hond.
Als ik nou op dit moment zou zeggen dat ik meteen weer voor een DSK ga of een andere passievolle werkhond, of een puppie, tsja, dat zou natuurlijk echt vragen om moeilijkheden zijn. Maar zoiets laat ik echt niet nog een keer gebeuren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”