Alleen heb ik wat problemen met zijn voorwerpen. Hij verstaat het concept van het aanduiden, maar het probleem is nu dat zijn gedrevenheid om verder te speuren, groter is dan het (blijven) liggen bij het voorwerp

Hij duidt ze dus wel aan, in de zin van het (heel) even door zijn poten gaan, maar gaat dan gewoon verder.
Nu had ik al geprobeerd om dan telkens verbaal het commando 'af' te geven, maar ik krijg de indruk dat hij begint te wachten op dat commando... geen goed plan dus

Ruk aan de lijn idem.
Nu was ik van plan om een paar speuren te beginnen leggen met enkel en alleen voorwerpen (korte speurkes, lengte weet ik dat hij kan, dus daar hoef ik even niet op te werken) en telke malen duck ofzo te geven bij de voorwerpen (niet dat het soort voedsel bij het voorwerp hem veel kan schelen, hij is met alles blij

Dat lijkt me een beter plan niet?
Fax is trouwens sinds vorge week pas een jaar, het dringt dus niet om een oplossing te vinden. Maar Ds had/heeft het probleem ook en das bij haar nooit goed gekomen (jawel, op training, op wedstrijd wist ze het wel

Als iemand anders een beter idee heeft, laat gerust weten