Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie heeft er een cavalier uit lithoijen??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Re: wie heeft er een cavalier uit lithoijen??

Ongelezen bericht door Cantus »

Paulala schreef:
Dongo schreef:[

leer jij maar eerst zelf niet zomaar te oordelen(zie vorige post), voordat je de vinger naar iemand anders wijst :zwaai
Dat is geen oordelen, dat is wat ik hier lees.
net als ik dus doe...jij interpreteerde blijkbaar haar posts anders dan mij, ieders goed recht...maar heb daar dan ook respect voor en ga dan geen dingen lopen roepen als zwaktes van iemand...want dat is een beetje laag...
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Dongo schreef:
Paulala schreef:
Dongo schreef:[

leer jij maar eerst zelf niet zomaar te oordelen(zie vorige post), voordat je de vinger naar iemand anders wijst :zwaai
Dat is geen oordelen, dat is wat ik hier lees.
net als ik dus doe...jij interpreteerde blijkbaar haar posts anders dan mij, ieders goed recht...maar heb daar dan ook respect voor en ga dan geen dingen lopen roepen als zwaktes van iemand...want dat is een beetje laag...
Dat dingen anders of verkeerd worden begrepen/geïnterpreteerd is niet hetgeen ik een zwakte noem.
De manier waarop er dan wordt gereageerd vind ik een zwakte.
Misschien had ik dat ook anders kunnen verwoorden, maar dit maakt dus wel duidelijk hoe je iemand kan kwetsen!
Dus ik heb mijn doel bereikt.

Waarom niet eerst proberen er achter te komen wat iemand precies bedoelt?
Of gewoon vragen: 'bedoel je nou zus en zo?"
Dan kan je daarna altijd nog een reactie geven, zonder iemand daarmee pijn te doen.
Ik vind gewoon dat er vaak te makkelijk van alles wordt aangenomen wat iemand wel of niet bedoelt, en daar dan heel heftig op wordt gereageerd.
In de ogen van degene die het opschrijft lijkt dat helemaal niet zo te zijn, maar mensen worden hier serieus gekwetst.
Juist die mensen die erg hard hun best doen/hebben gedaan.

Begrip voor een ander is vaak ver te zoeken.
Veel forummers kijken alleen naar hun eigen situatie, en reageren alleen vanuit hun eigen wereldje.
Dat dingen voor een ander heel anders kunnen zijn, lijkt vergeten te worden
Dat vind ik dus jammer.
:zweep:
thelittlegirly
Zeer actief
Mijn ras(sen): cavalier king charels spaniel bleheim teefje
Contacteer:

Ongelezen bericht door thelittlegirly »

ik wil heel graag er ooit nog een hondje bij en ja ik heb er zeker van geleerd en nee ik vind het niet leuk dat er zo heftig gereageerd word. op een andere manier kun je mij ook wel iets duidelijk maken hoor. en met gewonen argumenten dit hoeft niet op deze manier. het enige doel van mij was om indy haar broertje te vinden maar volgens mij kijkt niemand meer naar de titel van het topick en gebruiken dit als disscusie topic wat dus niet zo is.!! dus voor DONGO als je verder wilt dicuseren open dan asjeblieft een eigen topic ik ben hier klaar mee ik heb verdriet gehad ben boos geweest en nu ben ik er klaar mee. dankje voor de mensen die mij hebben geholpen nog een stukje zelfvertrouwen te behouden.
Ik hoop dat dit topic nu klaar is.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
discussies horen ergens anders thuis!!!
Afbeelding

meid je bent super!!!

http://link.marktplaats.nl/287882556 oppas aangeboden
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Toch denk ik dat je het niet helemaal begrijpt. Ja het is heel sneu dat je in de gladde praatjes trapt van zo'n broodfokker, maar mensen reageren hier omdat ze begaan zijn met honden. Teven die als broedmachine gebruikt worden, zieke honden, dat zijn allemaal geen leuke dingen, maar wel de dagelijkse praktijk bij een broodfokker. Het gaat er dus niet om om jou of je hondje af te kraken, maar om jou en anderen te waarschuwen. Als er niet meer gekocht wordt bij zo'n fokker, zal hij er voor kiezen met iets anders z'n geld te verdienen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Cantus
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Toch denk ik dat je het niet helemaal begrijpt. Ja het is heel sneu dat je in de gladde praatjes trapt van zo'n broodfokker, maar mensen reageren hier omdat ze begaan zijn met honden. Teven die als broedmachine gebruikt worden, zieke honden, dat zijn allemaal geen leuke dingen, maar wel de dagelijkse praktijk bij een broodfokker. Het gaat er dus niet om om jou of je hondje af te kraken, maar om jou en anderen te waarschuwen. Als er niet meer gekocht wordt bij zo'n fokker, zal hij er voor kiezen met iets anders z'n geld te verdienen.
precies...
Cantus
Zeer actief

Nanna schreef:Ik geloof ook dat Littlegirly haar best heeft gedaan om een leuk hondje te vinden, op een goede manier. Dat ze in de aalgladde verkooppraat van de broodfokker is getrapt getuigt alleen maar van hoe goed dat werkt...
Mensen hebben bij het woord "broodfokker" toch vaak een beeld voor ogen van vieze schuren vol met honden.
Al met al hoop ik toch dat Indy een leuk gezellig en gezond hondje zal worden. En dat Littlegirly voor haar volgende hondje beter uitkijkt.
Uiteindelijk maakt iedereen fouten om daarvan te leren.
haal dat woordje "goede" maar weg, want als ze het op de goede manier had gedaan, was ze niet daar uitgekomen...en nee het is echt niet de bedoeling om lullig te doen, maar het is gewoon zo....
Mojuan
Zeer actief

Dongo schreef:
Nanna schreef:Ik geloof ook dat Littlegirly haar best heeft gedaan om een leuk hondje te vinden, op een goede manier. Dat ze in de aalgladde verkooppraat van de broodfokker is getrapt getuigt alleen maar van hoe goed dat werkt...
Mensen hebben bij het woord "broodfokker" toch vaak een beeld voor ogen van vieze schuren vol met honden.
Al met al hoop ik toch dat Indy een leuk gezellig en gezond hondje zal worden. En dat Littlegirly voor haar volgende hondje beter uitkijkt.
haal dat woordje "goede" maar weg, want als ze het op de goede manier had gedaan, was ze niet daar uitgekomen...en nee het is echt niet de bedoeling om lullig te doen, maar het is gewoon zo....
Nanna zegt dat TS haar best heeft gedaan om op een goede manier een hondje te vinden.
Niet dat ze het op de goede manier gedaan heeft :roll:
Cantus
Zeer actief

Paulala schreef:
Dongo schreef:
Nanna zegt dat TS haar best heeft gedaan om op een goede manier een hondje te vinden.
laat maar :roll:
Mojuan
Zeer actief

Dongo schreef:
Paulala schreef:
Sorry dat ik met :roll: erbij reageerde.
Dat was overbodig...
:roos:
Cantus
Zeer actief

Paulala schreef:
Dongo schreef:
Paulala schreef:
Dat was overbodig...
je doet steeds reageren vanuit jou interpretatie, daar is niks mis mee, maar nogmaals het zou je sieren als je wat meer respect toont voor interpretaties van anderen...
Mojuan
Zeer actief

Dongo schreef:
Paulala schreef:
Dat was overbodig...
je doet steeds reageren vanuit jou interpretatie, daar is niks mis mee, maar nogmaals het zou je sieren als je wat meer respect toont voor interpretaties van anderen...
Ik heb echt wel respect voor andermans zienswijze, maar vaak niet voor de manier waarop dat wordt gebracht.
En ik vermoed dat je dat niet helemaal juist hebt begrepen, en dat jij het gevoel hebt dat ik niet wil accepteren dat anderen sommige dingen anders zien, en dat klopt niet.
Die :roll: van mij, was dus ook niet al te aardig nee, vandaar ook mijn vorige bericht.
Dat was trouwens niet sarcastisch bedoeld, dat zeg ik even voor de zekerheid voor het geval het zo op je overkwam.
Dus laten we nu maar even lief voor elkaar zijn, en de meningsverschillen gewoon accepteren :J:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Eens :ok:

Indy zal vast een schatje zijn, ze weet ook niet dat ze van een broodfokker afkomt. ik denk dat er nog steeds genoeg mensen zijn die in de praatjes van een broodfokker trappen. Da's erg, maar als we dan op een fatsoenlijke manier bereiken dat ze daar in het vervolg geen hondje kopen dan is dat al heel wat.
Het is veel erger als mensen daar een hond kopen omdat ze daar goedkoper zijn en verder zich dus niet druk maken over hoe alles daar werkt. Ook niet na uitleg van derden. En die zijn er ook genoeg.

Ik denk dat de kans niet zo groot is dat je het broertje vind van Indy. Dat de fokker je verder geen gevens wil geven of niet il bemiddelen zegt al genoeg denk. Wie weet konden ze het beestje niet plaatsen en dan leeft 'ie misschien niet meer.

Ik kan je alleen maar aanraden om eens te lezen op google over broodfok. Veel broodfokkers zijn zoals die bij jou. Juist omdat mensen wel meer kijken naar of het schoon is ed.
Ik wens je in ieder geval heel veel geluk met Indy. En ik vertrouw erop dat je volgende hondje wel bij een echte goede fokker vandaan komt :ok:
thelittlegirly
Zeer actief
Contacteer:

dankje flamme,
en ik weet zeker dat mijn volgende hondje van een super goede fokker afkomt ga kijken of ie bij de desbetrefende ras verening is aangesloten en ga niet meer in gladde praatjes trappen!!!
ik ga alles helemaal toppie doen!!! ik heb geleerd!!!
en gelukkig is indy wel een super fijn lief hondje!!!!!!!!!
ondanks ze van broodfok afkomt en daar ben ik dan toch blei mee :lol1:
Afbeelding

meid je bent super!!!

Cantus
Zeer actief

thelittlegirly schreef:dankje flamme,
en ik weet zeker dat mijn volgende hondje van een super goede fokker afkomt ga kijken of ie bij de desbetrefende ras verening is aangesloten en ga niet meer in gladde praatjes trappen!!!
ik ga alles helemaal toppie doen!!! ik heb geleerd!!!
en gelukkig is indy wel een super fijn lief hondje!!!!!!!!!
ondanks ze van broodfok afkomt en daar ben ik dan toch blei mee :lol1:
dat is dan duidelijk :ok:
thelittlegirly
Zeer actief
Contacteer:

foto's indy in dit is nou indy in fotohoek :D
Afbeelding

meid je bent super!!!

zandkorrel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): cavalier king charles spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door zandkorrel »

kijk ff op de cavalierpage .com en zet je oproep op het forum of bij snuffels. Wie weet heb je daar meer geluk ,.Want daar komen allemaal cavalier liefhebbers en wellicht vind je het broertje

]Afbeelding
[img]<b>http://members.lycos.nl/indebanvandecavalier/hpbimg/wall.jpg[img]</b>
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”