Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hondeschool
Moderator: moderatorteam
- miekemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
hondeschool
hoe zet je een hondeschool op moet je ingeschreven staan bij de kamer van koophandel enz wie weet dat tips zeer welkom
-
Dich
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Canis Vulgaris & Kooikerhondje
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: hondeschool
en die zitten er mss hier welDich schreef:ik denk dat je dat best eens vraagt aan iemand die een hondenschool heeft opgezet?
- miekemuis
- Zeer actief
- Contacteer:
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Heb geen hondenschool opgezet, maar mijn vriend heeft 2 eigen bedrijfjes. Als er in je bedrijf geld omgaat, zal je je moeten inschrijven bij de KvK. Kijk daarvoor eens op de site van de kamer van koophandel zou ik zeggen. Ook moet je toestemming van gemeente en de buurtbewoners hebben, want een hondenschool brengt namelijk nogal wat overlast met zich mee, behalve natuurlijk het geblaf van de honden zal er ook meer doorstroom van verkeer zijn. Ik weet dat 1 hondenschool eerst een super goed buurtfeest heeft gegeven en vervolgens de buurtbewoners heeft gevraagd om toestemming. Van de andere hondenschool weet ik dat haar aktiviteiten onder gebracht zijn als stichting. Verder vind ik dat je als je les geeft, je behoorlijk wat kennis moet hebben. Behalve door ervaring vind ik dat deze ook ondersteund moeten worden met diploma's
Hopelijk kan je wat met deze losse elementen
Hopelijk kan je wat met deze losse elementen

- miekemuis
- Zeer actief
- Contacteer:
die diploma zijn er en de ervaring ook heb zelf al 30 jaar honden en geef al 13 jaar les de lokatie is dezelfde als waar de vorige hondeschool ook in zat een manege met een grote parkeerplaats en een zeer berder toegangs weg
-
Dich
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Canis Vulgaris & Kooikerhondje
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Niet iedereen is dagelijks onlineDich schreef:er zullen er hier dan misschien wel zitten, waarom reageren ze dan niet?

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
vergeet ook niet iemand die je zaken op administratief en fiscaal gebied regelt.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hm... over manege gesproken, daar zou ik geen les willen hebben.miekemuis schreef:die diploma zijn er en de ervaring ook heb zelf al 30 jaar honden en geef al 13 jaar les de lokatie is dezelfde als waar de vorige hondeschool ook in zat een manege met een grote parkeerplaats en een zeer berder toegangs weg
Shelties (en aanverwante rassen en hun kruisingen) kunnen een mdr1-gen-defect hebben wat wil zeggen dat ze voor vele soorten medicatie vatbaar zijn en kunnen sterven. Een van de knelpunten is het ontwormingsmiddel van paarden. Het eten van paardemest is daarom voor veel honden levensgevaarlijk. Manege = paarden = nono voor mij.
Wel iets om rekening mee te houden.
Probeer wel een locatie te hebben met een "buiten" en een "binnen" en hou in de gaten dat alles goed omheind is, zeker het buitentrainingsveld natuurlijk.
Regel het ook zo met je bank dat er een zakelijke rekening is.
Regel ook verzekeringen (vooral aansprakelijkheidsverzekering) en bestudeer de polisvoorwaarden, zodat je goed weet wat wel en niet verzekerd is, en aan welke eisen eea moet voldoen.
Suzanne
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik heb gewoon met mijn mijn border collie getraind in een manege en ook mijn schotse collie heeft meerder keren de bak van een manege van binnen gezien hoor. Ten eerst zou ik dan gewoon je hond testen of hij oberhaupt drager of leider is van het gen. Niet alleen om dit soort zaken, in het bos of op straat kun je ook paardenmest vinden..... Op training een mooie manier om hem te leren dat dat niet de bedoeling is. Voor de trainin werd bij mijn training gewoon de mest weggehaald. Heb ook wel behendigheidswedstrijden gelopen in maneges, dan is het toch wel handig als je hond heeft geleerd om niet bij elke paardengeurtje stil te blijven staan.
Er moet al een behoorlijke hoeveelheid mest gegeten worden hoor om tot de gevaarlijke hoeveelheid ivermectine (het middel waar deze rassen gevoelig voor zijn)in het lichaam te komen. Als je hond dat tijdens een trainin weet op te eten dan vraag ik me af wat er tijdens de training dan getraind is....
Overigens worden niet alle paarden met dit middel ontwormt (wel veel middelen die dit bestandsdeel bevatten)
Er moet al een behoorlijke hoeveelheid mest gegeten worden hoor om tot de gevaarlijke hoeveelheid ivermectine (het middel waar deze rassen gevoelig voor zijn)in het lichaam te komen. Als je hond dat tijdens een trainin weet op te eten dan vraag ik me af wat er tijdens de training dan getraind is....