Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tot ziens Suusje!
Moderator: moderatorteam
-
suusje78
- Actief
- Mijn ras(sen): ?
Re: Tot ziens Suusje!
Ben ik weer even;
De boswachter houdt me heel leuk op de hoogte, en het gaat erg goed!
Wat hij allemaal al voor mekaar heeft met haar, was mij waarschijnlijk in een jaar nog niet gelukt.
Dinsdag komt een mevrouw met haar hondje kennismaken om te kijken of het klikt om op hem te passen; ik ben heel benieuwd.
Ze belde me vandaag en vertelde dat ze voor het hondje uiteindelijk een goed adres zoeken.
Wel toevallig he?
Ik heb gezegd dat ik ervoor opensta maar in eerste instantie gewoon alleen op hem pas.
Het is een reutje van 5,5 en een kruising Malthezer/Shih Tsu (totaal niet mijn soort) Maar misschien is hij wel heel lief....
Ik had op nog een andere advertentie gereageerd maar dat hondje kan niet met kindjes helaas.
De boswachter houdt me heel leuk op de hoogte, en het gaat erg goed!
Wat hij allemaal al voor mekaar heeft met haar, was mij waarschijnlijk in een jaar nog niet gelukt.
Dinsdag komt een mevrouw met haar hondje kennismaken om te kijken of het klikt om op hem te passen; ik ben heel benieuwd.
Ze belde me vandaag en vertelde dat ze voor het hondje uiteindelijk een goed adres zoeken.
Wel toevallig he?
Ik heb gezegd dat ik ervoor opensta maar in eerste instantie gewoon alleen op hem pas.
Het is een reutje van 5,5 en een kruising Malthezer/Shih Tsu (totaal niet mijn soort) Maar misschien is hij wel heel lief....
Ik had op nog een andere advertentie gereageerd maar dat hondje kan niet met kindjes helaas.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Leuk dat de boswachter contact houdt. Dat is natuurlijk ook altijd maar afwachten. Fijn dat het zo goed gaat!
Hoop dat het klikt met de oppashond, maar vergeet niet dat er heeeel veel leuke hondjes zijn, tijd zat om tegen de ware aan te lopen.
Hoop dat het klikt met de oppashond, maar vergeet niet dat er heeeel veel leuke hondjes zijn, tijd zat om tegen de ware aan te lopen.
-
suusje78
- Actief
Ja fijn he dat het zo goed gaat met Suus/Tanna!JML schreef:Leuk dat de boswachter contact houdt. Dat is natuurlijk ook altijd maar afwachten. Fijn dat het zo goed gaat!
Nou, daarom heb ik al niet meteen gezegd dat ik hem wil hebben, maar gewoon eerst op hem pas.
Als het dan liefde op het eerste gezicht is zal het wel zo moeten zijn denk ik maar....
Maar zo niet dan zoeken ze ondertussen maar iemand anders.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Da's wel heel iets anders dan een Duitse Staandesuusje78 schreef:een kruising Malthezer/Shih Tsu
Ben benieuwd
Fijn dat Suus zo'n baasje heeft getroffen
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hou het idd voorlopig maar op een oppashondje
Wel heel wat anders dan een DSK
maar houd er rekening mee dat die kleine hondjes bij gebrek aan opvoeding soms echte krengetjes kunnen zijn
Ik ben heel benieuwd!
Wel heel wat anders dan een DSK
Ik ben heel benieuwd!
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Wat klinkt het goed voor Tanna/Suus. Geweldig zeg dat die nu helemaal op haar plek zit!
Waaaah kruizing malthezer/shitsu :N: : die komen er hier niet meer in om op te passen, maar hopelijk vind jij een goed opgevoede! Heb er hier een aantal van dergelijke kruizingen gehad om op te passen en wat een drama.... Maar ach als je suus gewend bent, dan zal alles wel meevallen denk ik.... haha :lol:
Waaaah kruizing malthezer/shitsu :N: : die komen er hier niet meer in om op te passen, maar hopelijk vind jij een goed opgevoede! Heb er hier een aantal van dergelijke kruizingen gehad om op te passen en wat een drama.... Maar ach als je suus gewend bent, dan zal alles wel meevallen denk ik.... haha :lol:

- ranetje
- Zeer actief
Dat denk ik nietgyanty schreef:Wat klinkt het goed voor Tanna/Suus. Geweldig zeg dat die nu helemaal op haar plek zit!
Suus was/is een hele lieve maar erg passievolle hond.
-
suusje78
- Actief
Nee joh, ik zou uit mezelf nooit zo'n hondje uitkiezen, sorry hoor, klinkt misschien lullig maar het is totaal niet waar ik op val zeg maar....
Daarom zei ik, als het nou echt liefde op het eerste gezicht is, of als hij echt super-super lief en leuk is....dan misschien....
Maar nee hoor, voorlopig ga ik me een beetje orienteren want ik wil niet zomaar iets in huis halen nu om de leegte op te vullen zeg maar.
Ik weet dat ik die neiging wel een beetje heb nu, daarom is het extra oppassen en goed nadenken voor ik ergens aan begin.
Ik kijk wel wat rond, maar probeer wel goed te kijken naar de eigenschappen van een ras en mijn eigen ''eisen'' , en niks gezien waarvan ik denk: Ja! Dat is wat voor ons!
En een klein hondje vind ik best leuk, maar dan wel een Teckel graag
Ook een jachthondje das waar....
Daarom zei ik, als het nou echt liefde op het eerste gezicht is, of als hij echt super-super lief en leuk is....dan misschien....
Maar nee hoor, voorlopig ga ik me een beetje orienteren want ik wil niet zomaar iets in huis halen nu om de leegte op te vullen zeg maar.
Ik weet dat ik die neiging wel een beetje heb nu, daarom is het extra oppassen en goed nadenken voor ik ergens aan begin.
Ik kijk wel wat rond, maar probeer wel goed te kijken naar de eigenschappen van een ras en mijn eigen ''eisen'' , en niks gezien waarvan ik denk: Ja! Dat is wat voor ons!
En een klein hondje vind ik best leuk, maar dan wel een Teckel graag
Laatst gewijzigd door suusje78 op 15 sep 2009 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- tekkel
- Erelid
Ik bedoel maarsuusje78 schreef:En een klein hondje vind ik best leuk, maar dan wel een Teckel graag![]()
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
suusje78
- Actief
Wat bedoel je?tekkel schreef:Ik bedoel maarsuusje78 schreef:En een klein hondje vind ik best leuk, maar dan wel een Teckel graag![]()
Ook een jachthondje das waar....![]()
Ook een jachthondje, of dat alleen Teckeltjes leuk zijn als we het dan toch over kleine hondjes hebben
- tekkel
- Erelid
Dat een tekkel leuk is, bedoel iksuusje78 schreef:Wat bedoel je?tekkel schreef:Ik bedoel maarsuusje78 schreef:En een klein hondje vind ik best leuk, maar dan wel een Teckel graag![]()
Ook een jachthondje, of dat alleen Teckeltjes leuk zijn als we het dan toch over kleine hondjes hebben
En ik vind een gewone, standaard, tekkel niet klein hoor! Tenminste, als je er eentje hebt met zo'n ouwerwetse maat als de mijne
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Je hoeft van mij absoluut niet aan een hondje te beginnen waar je niet op valt, maar ik vroeg me wel af wat je er dan niet in aanspreekt. Is dat het uiterlijk of is er iets met het karakter?suusje78 schreef:Nee joh, ik zou uit mezelf nooit zo'n hondje uitkiezen, sorry hoor, klinkt misschien lullig maar het is totaal niet waar ik op val zeg maar....

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
JaFrenk schreef:Je hoeft van mij absoluut niet aan een hondje te beginnen waar je niet op valt, maar ik vroeg me wel af wat je er dan niet in aanspreekt. Is dat het uiterlijk of is er iets met het karakter?suusje78 schreef:Nee joh, ik zou uit mezelf nooit zo'n hondje uitkiezen, sorry hoor, klinkt misschien lullig maar het is totaal niet waar ik op val zeg maar....
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
suusje78
- Actief
Nou, ik heb een foto van hem gezien en het is gewoon niet het soort hondje waar ik op val.Frenk schreef:Je hoeft van mij absoluut niet aan een hondje te beginnen waar je niet op valt, maar ik vroeg me wel af wat je er dan niet in aanspreekt. Is dat het uiterlijk of is er iets met het karakter?suusje78 schreef:Nee joh, ik zou uit mezelf nooit zo'n hondje uitkiezen, sorry hoor, klinkt misschien lullig maar het is totaal niet waar ik op val zeg maar....
Maar het kan natuurlijk zijn dat 'ie heel erg lief is en dan maakt het uiterlijk natuurlijk niet veel uit.
- ranetje
- Zeer actief
Uhhhhhhhhhh, @tekkel zeg wel dat ze leuk zijn, en dat is absoluut waar....................... maar.......................het is een jachthondje een "lopende" nog wel!suusje78 schreef:Wat bedoel je?tekkel schreef:Ik bedoel maarsuusje78 schreef:En een klein hondje vind ik best leuk, maar dan wel een Teckel graag![]()
Een heleboel teckels kunnen lekker los mee met de baas in het bos (en afstanden lopen is geen bezwaar voor ze).
Je kunt echter een hondje treffen dat op elk vers spoor de benen neemt......................................
Met een beetje geluk luid blaffend zodat je hem op het gehoor kunt volgen, maar dan is hij niet in te halen, luistert even echt niet en is druk met zijn "werk".
Hij komt ook weer terug........................................ na een half uur, ................................ of na een halve dag.......................................of na nog langere tijd.
Dat is iets wat je toch wel een beetje moet incalculeren denk ik.
-
suusje78
- Actief
Tsja...das waar...
Toch lijkt een Teckel me handzamer dan een grote jachthond en je zult ze toch ook wel hebben met wat minder jachtinstinct.
Btw een beetje karaktertje mag er wel in zitten hoor, ik ben nou ook weer niet op zoek naar een slome, karakterloze hond....
Ach, we zien wel, voorlopig zit het er, wegens zwaar geldgebrek toch niet in om een hond aan te schaffen.
Maar een beetje orienteren kan geen kwaad.
Alle raskeuzetips zijn welkom hoor
Toch lijkt een Teckel me handzamer dan een grote jachthond en je zult ze toch ook wel hebben met wat minder jachtinstinct.
Btw een beetje karaktertje mag er wel in zitten hoor, ik ben nou ook weer niet op zoek naar een slome, karakterloze hond....
Ach, we zien wel, voorlopig zit het er, wegens zwaar geldgebrek toch niet in om een hond aan te schaffen.
Maar een beetje orienteren kan geen kwaad.
Alle raskeuzetips zijn welkom hoor
-
suusje78
- Actief
Oppashondje was een lieverd, maar een beetje een gereserveerd/kat-uit-de-boom kijkertje.
Het viel me op dat ze vertelden dat ze hem overal mee naartoe nemen en gaandeweg het gesprek kwam naar voren dat hij eigenlijk niet goed alleen kan blijven.
Ik heb heel eerlijk gezegd dat ik ze graag uit de brand wil helpen door op hem te passen en hem uit te laten maar dat ik hem niet overal mee naartoe kan nemen en dat ik ook niet van plan ben hem te houden.
Het is een heel lief hondje maar ik had er totaal geen klik mee.
Omdat hij van hot naar her gesleept wordt momenteel, leek het mij niet erg handig om mij als zoveelste oppas in te huren en heb ze geadviseerd misschien toch maar een ander baasje te zoeken ipv een oppas....
Daar waren ze het wel mee eens.
Ze gaan er even over nadenken wat het handigst en het beste is voor het hondje.
Vandaag op mijn exhond gepast, heerlijk gewandeld. Jammer dat mijn fototoestel kapot is anders had ik wat foto's kunnen plaatsen.
't Klinkt misschien een beetje overdreven, maar het lijkt wel alsof ik in een soort ''gat'' gevallen ben sinds Suusje weg is.
Ik was zo blij met haar en zo teleurgesteld dat het niet ging.
Baal er ook van dat ik nu veel minder buiten kom.
Maar ja, dat komt allemaal wel weer....
Het viel me op dat ze vertelden dat ze hem overal mee naartoe nemen en gaandeweg het gesprek kwam naar voren dat hij eigenlijk niet goed alleen kan blijven.
Ik heb heel eerlijk gezegd dat ik ze graag uit de brand wil helpen door op hem te passen en hem uit te laten maar dat ik hem niet overal mee naartoe kan nemen en dat ik ook niet van plan ben hem te houden.
Het is een heel lief hondje maar ik had er totaal geen klik mee.
Omdat hij van hot naar her gesleept wordt momenteel, leek het mij niet erg handig om mij als zoveelste oppas in te huren en heb ze geadviseerd misschien toch maar een ander baasje te zoeken ipv een oppas....
Daar waren ze het wel mee eens.
Ze gaan er even over nadenken wat het handigst en het beste is voor het hondje.
Vandaag op mijn exhond gepast, heerlijk gewandeld. Jammer dat mijn fototoestel kapot is anders had ik wat foto's kunnen plaatsen.
't Klinkt misschien een beetje overdreven, maar het lijkt wel alsof ik in een soort ''gat'' gevallen ben sinds Suusje weg is.
Ik was zo blij met haar en zo teleurgesteld dat het niet ging.
Baal er ook van dat ik nu veel minder buiten kom.
Maar ja, dat komt allemaal wel weer....
- ranetje
- Zeer actief
Nou ik kan me dat "gat" wel voorstellen.
Suusje was een heleboel hond en als je dat niet meer in huis hebt valt er ook een heleboel weg
Als die mensen besluiten om hun hondje wel te houden maar een oppas willen ga je dat dan wel doen?
Suusje was een heleboel hond en als je dat niet meer in huis hebt valt er ook een heleboel weg
Als die mensen besluiten om hun hondje wel te houden maar een oppas willen ga je dat dan wel doen?
-
suusje78
- Actief
Ja maar het gaat om doordeweeks, elke dag. Hij zou dan alleen in het weekend bij hun zijn.
Ik heb gezegd dat ik dat best even wil doen totdat ze een ander baasje hebben maar niet voor altijd zeg maar....
Ik heb gezegd dat ik dat best even wil doen totdat ze een ander baasje hebben maar niet voor altijd zeg maar....
- ranetje
- Zeer actief
Elke dag de hele dag?suusje78 schreef:Ja maar het gaat om doordeweeks, elke dag. Hij zou dan alleen in het weekend bij hun zijn.
Een soort van privé hondenopvang, 's morgens brengen en 's avonds weer halen.
Misschien kan het hondje straks bij jou wel even alleen zijn als je dat elke dag kan oefenen
Hoe zit dat eigenlijk met afspraken voor DA bezoek indien nodig en verzekering voor als er iets gebeurt?
Zomaar een gedachte hoor
-
suusje78
- Actief
Hebben we het nog niet over gehad....Maar is wel een goeie om het even over te hebben!
Ik denk dat ze ook met slapen erbij bedoelden.
Maar ze gingen eerst nog een keer goed nadenken, of ze meteen een ander baasje zoeken of mij als tussentijdse opvang nemen.
Maar ze gingen eerst nog een keer goed nadenken, of ze meteen een ander baasje zoeken of mij als tussentijdse opvang nemen.
- ranetje
- Zeer actief
Met slapen er bij?suusje78 schreef:Hebben we het nog niet over gehad....Maar is wel een goeie om het even over te hebben!
Laten ze dan eerst nog maar eens nadenken ja
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Fijn dat ze het zo goed maakt bj de boswachter.
Als je net als ik altijd valt voor de jachthondenrassen zou je ipv een korthaar ook ooit kunnen overwegen een langhaar te nemen, die zijn echt een stuk rustiger.Maar ook alleen als ze elke dag een uurtje of wat kunnen struinen
Als je net als ik altijd valt voor de jachthondenrassen zou je ipv een korthaar ook ooit kunnen overwegen een langhaar te nemen, die zijn echt een stuk rustiger.Maar ook alleen als ze elke dag een uurtje of wat kunnen struinen
- ranetje
- Zeer actief
Marie-Josée schreef:Fijn dat ze het zo goed maakt bj de boswachter.
Ik ken ook een paar "actievelingen" :N: onder de langharen
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Mijn broer heeft een langhaar en Suus klinkt als een exacte kopie van zijn teefje :N:
Groetjes, Marjan
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Daarom schreef ik ook; ooit
En dat uurtje of wat struinen
Maar mijn ervaring is toch dat de langharen over het algemeen minder druk zijn.
-
korthaar
- Zeer actief
Als je de energie van de Korthaar eenmaal een beetje naar je hand weet te zetten, is het toch echt genieten hoor!Marie-Josée schreef:Fijn dat ze het zo goed maakt bj de boswachter.
Misschien heb ik mijn Korthaar wel wat verwend, ik ga er nu eenmaal graag mee op pad.
Maar een uurtje of 2-3 per dag moet je toch denk ik wel rekening mee houden.
- ranetje
- Zeer actief
Ik zit op training met een langhaar die gillend en juichend naar de andere kant van het water zwemt/plonst voor een over-water apport en die bij terugkeer van een markeer apport de eend een aantal malen opgooit en weer op vangt en heel hard rondjes rent :N:Marie-Josée schreef:Daarom schreef ik ook; ooit![]()
Ontzettend lollig, maar niet de bedoeling
Ik denk dat Suusje tegen die tijd van jou de goede adresjes maar moet krijgen als ze een langhaar wil
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Allereerst wil ik nog even zeggen dat ik vind dat je het heel goed aangepakt hebt met Suusje, dat je voor haar welzijn gekozen hebt en haar zo goed hebt herplaatst
Dat het weer 'kriebelt' kan ik me ontzettend goed voorstellen! En dat je valt voor jachthonden ook
. Maar in jouw situatie zou ik toch voorlopig niet voor een staande jachthond kiezen. Maar zou een wat oudere retriever niets voor je zijn? Natuurlijk wil die ook zijn lekkere wandelingen en werken, maar de zware drive is er dan een beetje af
. Het mag 'een tandje minder zijn' zeg maar..
Ik hoop voor je dat je je ware hondenmaatje vindt!
Dat het weer 'kriebelt' kan ik me ontzettend goed voorstellen! En dat je valt voor jachthonden ook
Ik hoop voor je dat je je ware hondenmaatje vindt!
Gr. Marijke

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Vraag eens aan de boswachter of hij je waarschuwt als er ergens een oudere staander met pensioen gaat en een rustig huisje met veel wandelingen en wat knuffels zoekt.
Dat het niet lukt met zo'n jonge blom wil nog niet zeggen dat je geen ideale baas voor een oudere hond kan zijn.
Dat het niet lukt met zo'n jonge blom wil nog niet zeggen dat je geen ideale baas voor een oudere hond kan zijn.