Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
christo schreef:
En waar iemand dus ooit op het onzalige idee kan komen om juist daar zijn konijn, kat of fret uit te gaan laten.
Inderdaad. Maar............
Die kans is extreem klein
Kees
Een acht+ voor de poging je eruit te lullen... maar dat dacht Hamilton dus ook.
Niet helemaal. Want hij refereert naar een bos, waar hij haar uitlaat en niet naar deze kale vlakte. Dus hij speelt wederom weer een beetje met inhoud en woorden. Ik vermoed dat dit niet de plek is waar hij vanuit huis vaak wandelt, maar waar hij een keer op vakantie is geweest. Een dierenkliniek hier zal weinig clientele kennen.
In ieder geval kan dit niet het bos zijn waar hij over praat
groetjes Madelief en Yanthe Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Madelief schreef:Niet helemaal. Want hij refereert naar een bos, waar hij haar uitlaat en niet naar deze kale vlakte. Dus hij speelt wederom weer een beetje met inhoud en woorden. Ik vermoed dat dit niet de plek is waar hij vanuit huis vaak wandelt, maar waar hij een keer op vakantie is geweest. Een dierenkliniek hier zal weinig clientele kennen.
In ieder geval kan dit niet het bos zijn waar hij over praat
Daarom ook de acht+ voor het zich eruit lullen. Voor de poging dan.
Nou ik was echt ongelofflijk boos geworden. Iemand anders heeft met zijn poten van mijn hond af te blijven. Ik heb dit wel eens meegemaakt en toen was ik ook zo kwaad.
Mijn hond heb ik redelijk onder controle. Maar soms even niet. Dat kan wel eens gebeuren.
Maar hij loopt wel los. Als er een konijn recht voor zijn neus zit weet ik niet wat ik niet wat hij doet. Ik doe altijd mijn best om mijn hond bij mij te roepen.
Dan vind ik niet dat iemand anders het recht heeft om zomaar te schoppen.
Ik heb het meegemaakt: in een losloopgebied dat er een meneer uit kwam lopen met een loops hondje aan de lijn. Binky wilde er meteen naar toe, en ik kreeg hem niet terug. Ik wilde er naar toe lopen en vervolgens gaat meneer lopen schoppen. Nou ik was zo kwaad. Ik liep al met de riem in mijn handen om hem aan te lijnen. Die Meneer had makkelijk zijn eigen hond op kunnen tillen of mijn hond vast kunnen houden.
Waarom schoppen?
iones schreef: WAarom ligt de verantwoordelijkheid bij de hondeneigenaar alleen?
In mijn geval omdat ik de eigenaar ben. En ik ga dus niet zomaar vertrouwen dat andere mensen ook wel een beetje verantwoordelijkheid voor mijn honden gaan nemen.
Geeft dat andere mensen dan het recht om jouw hond dusdanig te triggeren dat hij zijn instinct na gaat i.p.v. robotachtig jou gehoorzaamd?
van katten wordt geaccepteerd dat ze doen waar ze zin in hebben. Je hebt bepaalde rassen onder honden die een bepaalde mate van zelfstandigheid voor zich opeisen die vergelijkbaar is met dat van katten. Maar een hond moet gewoon een robot zijn. Zijn instinct ten alle tijde uitschakelen en daar nooit iets mee mogen doen, ook niet als iemand het hem heel moeilijk maakt door een konijn los te laten in een gebied waar hij los mag lopen.
Ik vind dat je dan niet eerlijk naar je hond toe bent. En dat was die man die naar de hond schopte van de TS ook niet. Mensen moeten realistisch zijn en eisen aan honden stellen die eerlijk zijn en haalbaar.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones schreef: WAarom ligt de verantwoordelijkheid bij de hondeneigenaar alleen?
In mijn geval omdat ik de eigenaar ben. En ik ga dus niet zomaar vertrouwen dat andere mensen ook wel een beetje verantwoordelijkheid voor mijn honden gaan nemen.
Geeft dat andere mensen dan het recht om jouw hond dusdanig te triggeren dat hij zijn instinct na gaat i.p.v. robotachtig jou gehoorzaamd?
van katten wordt geaccepteerd dat ze doen waar ze zin in hebben. Je hebt bepaalde rassen onder honden die een bepaalde mate van zelfstandigheid voor zich opeisen die vergelijkbaar is met dat van katten. Maar een hond moet gewoon een robot zijn. Zijn instinct ten alle tijde uitschakelen en daar nooit iets mee mogen doen, ook niet als iemand het hem heel moeilijk maakt door een konijn los te laten in een gebied waar hij los mag lopen.
Ik vind dat je dan niet eerlijk naar je hond toe bent. En dat was die man die naar de hond schopte van de TS ook niet. Mensen moeten realistisch zijn en eisen aan honden stellen die eerlijk zijn en haalbaar.
Ze zeggen wel eens "een hond heeft een baas en een kat heeft personeel". Men meent hier iets over de dieren te zeggen. Volgens mij zegt het veel meer over de eigenaren van de dieren, dan de dieren zelf.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen