Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
toch aan de brokken?
Moderator: moderatorteam
- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
toch aan de brokken?
Yèti krijgt eigenlijk altijd kvv te eten. Maar de laatste tijd wil het allemaal niet zo lekker gaan met haar ontlasting. In combinatie met die lange vacht van haar niet erg handig natuurlijk. Het lijkt met Carnibest wel wat beter te gaan dan met Duck.
Nu heb ik haar sinds woensdag ofzo brokken gegeven omdat we afgelopen nacht op een camping zouden slapen. Uit voorzorg heb ik haar dus al een paar dagen eerder brokken gegeven in de hoop dat ze dit weekend geen diarree aanval zou krijgen. Maar integendeel sinds ze de brokken krijgt legt ze hele mooie poepjes. De brokken zijn van Bento Kronen trouwens.
En nu dus de twijfel, moeilijk blijven doen met kvv of toch maar over op brokken?
Nu heb ik haar sinds woensdag ofzo brokken gegeven omdat we afgelopen nacht op een camping zouden slapen. Uit voorzorg heb ik haar dus al een paar dagen eerder brokken gegeven in de hoop dat ze dit weekend geen diarree aanval zou krijgen. Maar integendeel sinds ze de brokken krijgt legt ze hele mooie poepjes. De brokken zijn van Bento Kronen trouwens.
En nu dus de twijfel, moeilijk blijven doen met kvv of toch maar over op brokken?
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: toch aan de brokken?
Gewoon doen waar je je het beste bij voelt, en nog belangrijker, waar je hond het goed op doet. En als dat brok is zou ik dat gewoon geven, slecht is het in ieder geval niet, alles wat je hond nodig heeft zit in principe in brok, dus als hij het op brok beter doet dan op kvv zou ik het wel weten.

-
S@ndr@
- Zeer actief
als de ontlasting met brok beter is dan zou ik de beslissing zo gemaakt hebben 
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Aantal honden: 1
Gewoon geven waar de hond het het best op doet.
Groetjes saskia en een poot van cato

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Je hond geeft het antwoord.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
brok geven dus...
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Je zou, als je je daar beter bij voelt, ook nog half/half kunnen proberen, 's morgens het een en 's avonds het ander.
Groetjes, Marjan
-
miekmiek
het is geen schande om brokken te voeren.
zeker niet als je hond het er beter op doet. Ik hoop dat het gaat helpen!
-
Mojuan
- Zeer actief
Tja, ik ken ook één hond die gewoon altijd slechte ontlasting had op rauw.
Helaas op dure brokken ook.
Toen moest de eigenaar uit geldgebrek hele goedkope brokken gaan kopen, en ineens was de ontlasting weer goed, en bleef goed.
Alleen de vacht van de hond ging drastisch achteruit, die glansde echt super op rauw en werd nu dof.
Je zou ook eens een eliminatie dieet kunnen proberen.
Misschien is er iets in de kvv waar hij niet tegen kan.
Je kunt eens gaan proberen iets te geven dat hij nog nooit op heeft, zoals bijvoorbeeld paard van Haaksbarf ofzo.
Maar als jij je goed voelt bij de brokken, en je ziet verder geen verslechtering zoals doffe vacht etc. dan moet je dat gewoon geven.
Helaas op dure brokken ook.
Toen moest de eigenaar uit geldgebrek hele goedkope brokken gaan kopen, en ineens was de ontlasting weer goed, en bleef goed.
Alleen de vacht van de hond ging drastisch achteruit, die glansde echt super op rauw en werd nu dof.
Je zou ook eens een eliminatie dieet kunnen proberen.
Misschien is er iets in de kvv waar hij niet tegen kan.
Je kunt eens gaan proberen iets te geven dat hij nog nooit op heeft, zoals bijvoorbeeld paard van Haaksbarf ofzo.
Maar als jij je goed voelt bij de brokken, en je ziet verder geen verslechtering zoals doffe vacht etc. dan moet je dat gewoon geven.

- Yèti
- Zeer actief
- Contacteer:
We maken dit kilozakje brokken leeg, zit nog voor een paar dagen in denk ik. Daarna moet eerst de CB uit de vriezer op, eens kijken hoe het daarmee gaat. Afhankelijk daarvan kijken we verder.
Ik ben wel van plan om dan bijv Orijen te bestellen, zodat er iig nog wel wat "vlees" in de brokken zit.
Ik ben wel van plan om dan bijv Orijen te bestellen, zodat er iig nog wel wat "vlees" in de brokken zit.
-
Mojuan
- Zeer actief
Orijen is gemaakt met aardappel ipv graan toch?
Let je dan wel goed op je hond, want veel honden zijn allergisch voor aardappel (is nml familie van de nachtschade).
Niet dat je het niet uit moet proberen hoor, maar gewoon even een klein zakje kopen om te proberen hoe hij erop reageert.
Let je dan wel goed op je hond, want veel honden zijn allergisch voor aardappel (is nml familie van de nachtschade).
Niet dat je het niet uit moet proberen hoor, maar gewoon even een klein zakje kopen om te proberen hoe hij erop reageert.

- Yèti
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb al een keer een klein zakje Orijen besteld bij Zooplus om uit te proberen en dat ging goed. Zodat ik wist of ik het voor de vakantie in huis kon halen. Vakantie is er helaas niet van gekomen deze zomer door de hernia-operatie van Remco. En nu was ik wat laat om nog bij Zooplus te bestellen en ben ik in de dierenwinkel op zoek gegaan naar een brok te koop in een zo klein mogelijke verpakking met vlees(meel) als eers genoemde ingredient.
- Yèti
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag nog 2 rollen van 500 gram CB gehaald. Nog een poging doen, er liggen ook nog 2 rollen light in de vriezer. Ik zag ook zakken brokken van Farmfood, da's ook nog een alternatief als het toch brokken worden. Ik keek net op hun site er staat dat er alleen rundvlees(meel) inzit en geen kip/gevogelte. Dan denk ik huh? Wat is er mis met kip?
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Als je vastere ontlasting wil zou je ook nog Kivo kunnen proberen. Dat geeft bij Jamey zelfs te harde ontlasting...

You'll be in my heart... Always...
- Yèti
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is farmfood brokken geworden. Qua ontlasting doet ze het er goed op. (Zolang mijn schoonvader d'r niet volstopt met koekjes en kluifjes
).
Maar nu heef ze volgens mij hongerhongerhonger.
Buiten weer erg op zoek naar eten en (dwingend) blaffen om eten terwijl het nog geen etenstijd is.
Ze kreeg eerst 2x per dag 100 gram kvv. Omdat ze eigenlijk wat te zwaar is had ik daar 2x per dag 45 gram brokken van gemaakt, maar dat hebben we toch maar verhoogd naar 2x per dag 50 gram.
Maar nu heef ze volgens mij hongerhongerhonger.
Ze kreeg eerst 2x per dag 100 gram kvv. Omdat ze eigenlijk wat te zwaar is had ik daar 2x per dag 45 gram brokken van gemaakt, maar dat hebben we toch maar verhoogd naar 2x per dag 50 gram.
- Cedhil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Ik ben sinds kort overgegaan op Cavom. Dit is net als Farmfood een geperste brok. Ik merk bij mijn honden ook dat ze veel meer honger hebben dan hiervoor. Zou het helpen om het eten over drie porties te verdelen ipv van twee?

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Mijn hond kan niet goed tegen carnibest rund/natuur, wel tegen kip en lam. Misschien is dat het?Yèti schreef:Vandaag nog 2 rollen van 500 gram CB gehaald.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat is een kwestie van uitproberen, ik heb Van Gils overgezet op Cavom Puppie,josefientje schreef:Ik ben sinds kort overgegaan op Cavom. Dit is net als Farmfood een geperste brok. Ik merk bij mijn honden ook dat ze veel meer honger hebben dan hiervoor. Zou het helpen om het eten over drie porties te verdelen ipv van twee?
want die vrat alles wat los en vast zat op de smuldier, die heeft dus minder honger nu op de brokjes
een beetje een tevreden hond vind ik ook belangrijk.
dan krijgt ie evengoed, af en toe smuldier of pens hoor als het zo uitkomt
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
In CB zit best veel orgaanvlees waarvan ze ook gemakkelijk aan de race gaan. Ik geef ze hier 's morgens 60 gram CB en s middags 200 gram vlees met bot (kippenbout/eendennek/konijn). Prima ontlasting!
Als ik extra orgaan geef krijgen ze ook wat extra bot, blijft het in evenwicht....
Als ik extra orgaan geef krijgen ze ook wat extra bot, blijft het in evenwicht....
- Yèti
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarnet nog maar eens met Remco de voedingstabel van Farmfood bekeken en besloten de porties voor Yèti groter te maken. Ze gaat nu naar 2x per dag 68 gram brokken. 
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
waarom geef je dan niet gewoon meer?S@ndr@ schreef:dat is een kwestie van uitproberen, ik heb Van Gils overgezet op Cavom Puppie,josefientje schreef:Ik ben sinds kort overgegaan op Cavom. Dit is net als Farmfood een geperste brok. Ik merk bij mijn honden ook dat ze veel meer honger hebben dan hiervoor. Zou het helpen om het eten over drie porties te verdelen ipv van twee?
want die vrat alles wat los en vast zat op de smuldier, die heeft dus minder honger nu op de brokjes![]()

- Yèti
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze blijft maar honger hebben geloof ik. En dan eisend blaffen tegen ons.
Ook heeft ze ineens (weer) heel veel interesse in haar eigen ontlasting.
Daarnet ook nog ontlasting erbij die niet op de grond viel maar in haar haren bleef hangen.
Werd dus weer een bezoekje aan de douche.
Oftewel echt tevreden over Farmfood ben ik dus niet.
Misschien toch ook maar Orijen proberen dan.
Ook heeft ze ineens (weer) heel veel interesse in haar eigen ontlasting.
Daarnet ook nog ontlasting erbij die niet op de grond viel maar in haar haren bleef hangen.
Oftewel echt tevreden over Farmfood ben ik dus niet.
Misschien toch ook maar Orijen proberen dan.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Rauwe voeding verteert langzamer en blijft dus langer in de maag. Hond heeft dus langer een verzadigd gevoel.
Zeker als je daar nog grof gesneden stukken spiervlees aan toevoegt.
Ik zou terug gaan op CB en aan dagelijks ook een vleesbot geven (50%bot/50% spiervlees). Bot heeft een stoppende werking.
Liever geen goedkope kip omdat goedkope kip vlees bevat van minder kwaliteit. Braadkippetjes worden in 6 weken grootgetrokken.
Geef je wel goedkope kippenpoten doe er dan nog wat spiervlees bij. Met spiervlees verteert het bot namelijk beter.
Cavom vind ik meer iets voor werkhonden. Sommige honden worden er moddervet van. Heeft je hond aanleg om dik te worden dan zou ik het niet geven.
Het hondje van mijn ouders heeft een tijdje op Farmfood gestaan. In heel korte tijd zat haar gebit vol tandsteen. Tandjes goed in de gaten houden dus of regelmatig iets te kluiven geven.
Zeker als je daar nog grof gesneden stukken spiervlees aan toevoegt.
Ik zou terug gaan op CB en aan dagelijks ook een vleesbot geven (50%bot/50% spiervlees). Bot heeft een stoppende werking.
Liever geen goedkope kip omdat goedkope kip vlees bevat van minder kwaliteit. Braadkippetjes worden in 6 weken grootgetrokken.
Geef je wel goedkope kippenpoten doe er dan nog wat spiervlees bij. Met spiervlees verteert het bot namelijk beter.
Cavom vind ik meer iets voor werkhonden. Sommige honden worden er moddervet van. Heeft je hond aanleg om dik te worden dan zou ik het niet geven.
Het hondje van mijn ouders heeft een tijdje op Farmfood gestaan. In heel korte tijd zat haar gebit vol tandsteen. Tandjes goed in de gaten houden dus of regelmatig iets te kluiven geven.
Groetjes van Charlotte

- aboutbudha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
- Contacteer:
ik geef de laatste tijd ook om en om eten.
in de ochtend brokken en aan het eind van de middag kvv.
budha vind het gelukig ook allebij heel lekker.
in de ochtend brokken en aan het eind van de middag kvv.
budha vind het gelukig ook allebij heel lekker.

blijf vragen stellen
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Misschien eerst maar eens langs de dierenarts, wellicht zijn haar darmen of maag flink geprikkeld.
Want je geeft nog maar kort die brokken, wat eerst wel goed gaat en meteen daarna niet meer.
Dat is vreemd. Want dat was bij de KVV dus ook. Overigens vind ik Farmfood (en Cavom eigenlijk nog meer) een zware brok. Daar moet je hond het maar net goed op doen. En dat is niet voor iedere hond zo. Maar ik zou eerst even haar darmen en maag laten onderzoeken, wellicht haar ontlasting even laten testen op ontstekingen of bacterien ofzo.
Want je geeft nog maar kort die brokken, wat eerst wel goed gaat en meteen daarna niet meer.
Dat is vreemd. Want dat was bij de KVV dus ook. Overigens vind ik Farmfood (en Cavom eigenlijk nog meer) een zware brok. Daar moet je hond het maar net goed op doen. En dat is niet voor iedere hond zo. Maar ik zou eerst even haar darmen en maag laten onderzoeken, wellicht haar ontlasting even laten testen op ontstekingen of bacterien ofzo.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
S@ndr@
- Zeer actief
omdat het dan nog niet ophoudt en hij is goed op gewichtHutsje schreef:waarom geef je dan niet gewoon meer?S@ndr@ schreef:dat is een kwestie van uitproberen, ik heb Van Gils overgezet op Cavom Puppie,josefientje schreef:Ik ben sinds kort overgegaan op Cavom. Dit is net als Farmfood een geperste brok. Ik merk bij mijn honden ook dat ze veel meer honger hebben dan hiervoor. Zou het helpen om het eten over drie porties te verdelen ipv van twee?
want die vrat alles wat los en vast zat op de smuldier, die heeft dus minder honger nu op de brokjes![]()
(sorry, ik lees het nu pas)
lijkt me ook niet wenselijk een pup te overvoeren
- Yèti
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, de dierenarts zijn we tijdje terug al geweest. Toen heb ik voor de zekerheid op giardia laten testen. Dierenarts gaf toen als advies tijdelijk gekookte kip en rijst en wat pilletjes Finidiar. Daarop ging het erg goed. Te goed eigenlijk want dan poept ze amper nog, en verstopping ipv diarree is ook niet de bedoeling.
. En daarna was het advies om maar door de da voorgeschreven dieetvoeding te proberen.
Het lijkt erop dat ze ook dunnere ontlasting krijgt van Farmfood kauwbotten. Als ik die nu nog geef mag ze even kluiven en dan pak ik em weer af. Dentastix (maakt niet uit welk merk) krijgt ze ook diarree van.
Op kvv had ze 2x per dag ontlasting en nu iedere keer dat ze naar buiten gaat. Ze blaft nu ook wanneer ze nodig moet en dat deed ze anders ook amper.
Het lijkt erop dat ze ook dunnere ontlasting krijgt van Farmfood kauwbotten. Als ik die nu nog geef mag ze even kluiven en dan pak ik em weer af. Dentastix (maakt niet uit welk merk) krijgt ze ook diarree van.
Op kvv had ze 2x per dag ontlasting en nu iedere keer dat ze naar buiten gaat. Ze blaft nu ook wanneer ze nodig moet en dat deed ze anders ook amper.