Ik geef zelf dat advies wel eens bij mensen een hond hebben met darmproblemen die kvv gaan proberen, het idee is dat je het vlees stijfbevroren laat en dan overgiet met kokend water en zo ontdooit. De binnenkant blijft dan idd rauw, dat is ook de bedoeling, maar de bacteriën in het vlees krijgen veel minder de kans om zich te vermenigvuldigen, dan waneer je het vlees zeg maar uit de vriezer haalt en een paar uur laat ontdooien.MARC_S schreef:Ik zou stoppen met overgieten met kokend water. Dat omdat er stukjes kippenbot in Carnibest zitten en wie weet giet je er net een goede straal kokend water over waardoor ze scherp en lastig worden voor de hond. Ik denk dat het overgieten met kokend water ook niks doet omdat het gewoon rauw blijft van binnen.
Je kan hem ook zo nu en dan smuldier compleet of pens erbij geven. Is lekker vettig en daar komt hij sneller van aan denk ik.
Is verder ook bedoeld om te voorkomen dat een hond onverhoopt door het nieuwe van kvv een slechte dag heeft qua diarree ed en de eigenaren daardoor schrikken en het hele versvlees laten voor wat het is. En het maakt het overstappen op kvv die eerste weken ook minder eng.
Zelf ontdooi ik de smuldier ook nog steeds zo, maar dat is meer omdat dat spul er dàgen over doet om te ontdooien.