Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Workshop speuren en zoeken - update met foto's

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Workshop speuren en zoeken - update met foto's

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Lysette schreef: Is speuren via het programma van de FHN niks? Ik weet niet in hoeverre het verschilt hoor maar ik dacht meer omdat je dan niet bij een africhtingsvereniging o.i.d. zit maar meer een gewone hondenschool.
Ja klopt, maar dat is puur op het volgen van een spoor gericht met neus op de grond: handler erachter aan de lange lijn. Dat vind ik nou net het minst leuke onderdeel :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Zoek stok! schreef:
Lysette schreef: Is speuren via het programma van de FHN niks? Ik weet niet in hoeverre het verschilt hoor maar ik dacht meer omdat je dan niet bij een africhtingsvereniging o.i.d. zit maar meer een gewone hondenschool.
Ja klopt, maar dat is puur op het volgen van een spoor gericht met neus op de grond: handler erachter aan de lange lijn. Dat vind ik nou net het minst leuke onderdeel :wink:
Oh ja dat vind ik ook niet zo spannend :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Ik heb zelf deze speurhondenschool bij mijn favorieten staan, ben er nog niet zelf geweest maar er zijn veel mogelijkheden http://www.speurhondeninstructieschool.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zijn ook weer mensen door hem opgeleid die nu zelf deze trainingen geven, er zit oa iemand in Den Haag voor zover ik weet.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

fleurie schreef:Ik heb zelf deze speurhondenschool bij mijn favorieten staan, ben er nog niet zelf geweest maar er zijn veel mogelijkheden http://www.speurhondeninstructieschool.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zijn ook weer mensen door hem opgeleid die nu zelf deze trainingen geven, er zit oa iemand in Den Haag voor zover ik weet.
Ziet er leuk uit, ik ga eens mailen!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Zoek stok! schreef:Nicky heeft mij het KNPV zoekhondenprogramma aangeraden met Izzie. Ik heb de inhoud bekeken en vind het een mooi programma, maar qua tijd gaat me dit denk ik niet lukken. Ook vrees ik dat mijn koekjes-speeltjes-methode niet zo past op zo'n club. En ik ben niet een persoon die keer op keer de discussie daarover wil voeren. Maar wellicht is het een enorm vooroordeel en moet ik gewoon eens gaan kijken :wink:
Ik weet niet waar je op baseert dat jouw methode niet zou passen op zo'n club. Vanwege de letters KNPV? Ik denk dat iedereen hier op het forum die dit programma traint je juist zou vertellen dat het met dwang e.d. echt niet gaat lukken. Ik denk dat je zeker eens zou moeten gaan kijken :mrgreen: :ok:
Zoek stok!
Zeer actief

Gos schreef:
Zoek stok! schreef:Nicky heeft mij het KNPV zoekhondenprogramma aangeraden met Izzie. Ik heb de inhoud bekeken en vind het een mooi programma, maar qua tijd gaat me dit denk ik niet lukken. Ook vrees ik dat mijn koekjes-speeltjes-methode niet zo past op zo'n club. En ik ben niet een persoon die keer op keer de discussie daarover wil voeren. Maar wellicht is het een enorm vooroordeel en moet ik gewoon eens gaan kijken :wink:
Ik weet niet waar je op baseert dat jouw methode niet zou passen op zo'n club. Vanwege de letters KNPV? Ik denk dat iedereen hier op het forum die dit programma traint je juist zou vertellen dat het met dwang e.d. echt niet gaat lukken. Ik denk dat je zeker eens zou moeten gaan kijken :mrgreen: :ok:
Ik heb flink rondgevraagd en begrepen dat het op 't Haartje wel te doen is om zo te trainen als ik doe. Dat je dus niet elke keer een discussie krijgt. Maar mensen waarschuwen wel dat ik op trainingsdagen genoeg honden zal tegenkomen die fiks gecorrigeerd worden met prikband en TT. Niet zozeer in het zoekhondenprogramma, wel bij het andere onderdeel. Het is maar de vraag of ik daar zin in heb, om daar met m'n neus bovenop te staan. Nu gaat het me in ieder geval niet lukken. Het zou in plaats van agility komen, want combineren lukt niet qua tijdsbesteding. Ik hoop wel dat ik reddingshondenwerk kan gaan doen, dat vind ik het leukste onderdeel van zoeken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

http://www.momodogs.nl/workshops.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb bij haar een workshop mantrailen gevolgd. Erg leuk om te doen, het was een heel weekend. Ook heeft zij samen met een stel mensen een team opgesteld dat ieder weekend gaat mantrailen. Wel wat verder weg, dat was voor mij ook een reden om er niet mee door te gaan. De workshop is echter een aanrader. Momenteel staat er geen op de site, maar mogelijk dat je eens kan mailen?

O ja. Ze heeft ook een hydro-therapie centrum. Ook uitgeprobeerd met Anne. Die vond t zelf een minder succes, ik zelf vond t echter erg leuk om te zien. :mrgreen: :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”