Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

smuldier 2 dagen vervangen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

claudia-77
Vaste gebruiker

smuldier 2 dagen vervangen

Ongelezen bericht door claudia-77 »

Ik voer mijn honden smuldier compleet maar omdat ze dat binnen enkele seconde naar binnen gewerkt hebben wil ik 2 dagen smuldier gaan vervangen voor makkelijke botten ofzo.
Kan ik zonder problemen 1 dag smuldier vervangen voor penslap en 1 dag vervangen voor kipkarkas ? dit zijn de 2 dingen die ik durf te geven.
En waar kan ik die penslappen en kipkarkassen kopen/bestellen ? en hoeveel hebben ze daar dan voor nodig ? dezelfde hoeveelheid als de smuldier of juist meer/minder ?
Groetjes Claudia
Queeny, Faith en Tess
*kelly*
Zeer actief

Re: smuldier 2 dagen vervangen

Ongelezen bericht door *kelly* »

qua hoeveelheid moet je hetzelfde gewicht aanhouden als wanneer je normaal zou voeren.
Ik vervang zelf ook 1 a 2 keer per week de smuldier voor iets anders, bevalt echt heel goed!
Ik haal kippenbouten gewoon in de supermarkt in de aanbieding.
Helaas heb ik een kleine vriezer en kan dus niet al teveel in 1 keer kwijt anders zou ik graag eens (samen met iemand) bij bijvoorbeeld Herby bestellen...
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

je kunt zelfs tot 3 keer per week een vuile penslap (http://www.herbyvers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) geven. ik zou ipv kipkarkassen een hele of halve kip geven, diepvrieskippen van de supermarkt zijn niet zo duur.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ranzijn heeft ook penslappen.
Kipkarkas haal je bij de poelier, de poeliers die op markten staan doen niet zo moeilijk.
Over het algemeen zit er best nog veel vlees aan, daar hebben ze wel een maaltijd aan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
claudia-77
Vaste gebruiker

Mijn honden krijgen ongeveer 2 keer per dag 250 gram smuldier. Met een stuk pens van 250 gram zijn ze zo klaar mee natuurlijk of valt dat wel mee ?
Een hele kip van bijvoorbeeld een kilo die zou ik dan in 4 stukken knippen maar zijn die pootjes niet te hard voor de honden ? Ze hebben tot nu toe alleen nog maar kippennekjes gegeten.
Groetjes Claudia
Queeny, Faith en Tess
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

claudia-77 schreef:Mijn honden krijgen ongeveer 2 keer per dag 250 gram smuldier. Met een stuk pens van 250 gram zijn ze zo klaar mee natuurlijk of valt dat wel mee ?
Als je het als lap geeft niet, dan zullen ze het toch stuk moeten kauwen.
Daar zijn ze dan wel even mee bezig.
claudia-77 schreef:Een hele kip van bijvoorbeeld een kilo die zou ik dan in 4 stukken knippen maar zijn die pootjes niet te hard voor de honden ? Ze hebben tot nu toe alleen nog maar kippennekjes gegeten.
Op zich kan dat wel, als het complete kip is.
Als je het eng vindt kun je de botten eerst zelf kraken, maar als ze nekken kennen weten ze wel hoe dat moet.
Bij karkassen heb je ook dat ze moeten kraken.
Er gaan ongeveer 6-8 karkassen in een kilo.

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb bv regelmatig partijen karkas met lekker veel vlees eraan voor weinig.
Ik haal het samen met nog twee mensen hier, we rijden om en om.
Dan heb ik 10 kilo karkas voor 4 euro :ok:
Samen bestellen is handig, zeker als je uitprobeert wat ze graag eten ;)

Afbeelding

claudia-77
Vaste gebruiker

Marjoleine schreef:
claudia-77 schreef:Mijn honden krijgen ongeveer 2 keer per dag 250 gram smuldier. Met een stuk pens van 250 gram zijn ze zo klaar mee natuurlijk of valt dat wel mee ?
Als je het als lap geeft niet, dan zullen ze het toch stuk moeten kauwen.
Daar zijn ze dan wel even mee bezig.
claudia-77 schreef:Een hele kip van bijvoorbeeld een kilo die zou ik dan in 4 stukken knippen maar zijn die pootjes niet te hard voor de honden ? Ze hebben tot nu toe alleen nog maar kippennekjes gegeten.
Op zich kan dat wel, als het complete kip is.
Als je het eng vindt kun je de botten eerst zelf kraken, maar als ze nekken kennen weten ze wel hoe dat moet.
Bij karkassen heb je ook dat ze moeten kraken.
Er gaan ongeveer 6-8 karkassen in een kilo.

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb bv regelmatig partijen karkas met lekker veel vlees eraan voor weinig.
Ik haal het samen met nog twee mensen hier, we rijden om en om.
Dan heb ik 10 kilo karkas voor 4 euro :ok:
Samen bestellen is handig, zeker als je uitprobeert wat ze graag eten ;)
Ik woon in Utrecht en zou het ideaal vinden om bij te bestellen. Ik moet alleen even kijken of ik 10 kilo kwijt kan. Bestellen jullie dan ook meteen penslappen die ik dan mee kan bestellen ? en waar woon jij ?
Groetjes Claudia
Queeny, Faith en Tess
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

claudia-77 schreef:Ik woon in Utrecht en zou het ideaal vinden om bij te bestellen. Ik moet alleen even kijken of ik 10 kilo kwijt kan. Bestellen jullie dan ook meteen penslappen die ik dan mee kan bestellen ? en waar woon jij ?
Zuidwesthoek van Friesland ;)

Nee, dat is niet echt in de buurt helaas, maar er zijn wel andere opties.
Op barfplaats bijvoorbeeld zijn vaak oproepjes, er zijn een paar mensen in regio Utrecht die ook regelmatig samen bestellen.
Daar heb ik dit adres ook vandaan.

Afbeelding

claudia-77
Vaste gebruiker

Marjoleine schreef:
claudia-77 schreef:Ik woon in Utrecht en zou het ideaal vinden om bij te bestellen. Ik moet alleen even kijken of ik 10 kilo kwijt kan. Bestellen jullie dan ook meteen penslappen die ik dan mee kan bestellen ? en waar woon jij ?
Zuidwesthoek van Friesland ;)

Nee, dat is niet echt in de buurt helaas, maar er zijn wel andere opties.
Op barfplaats bijvoorbeeld zijn vaak oproepjes, er zijn een paar mensen in regio Utrecht die ook regelmatig samen bestellen.
Daar heb ik dit adres ook vandaan.
dat is inderdaad wel heel erg ver weg, ben ik nog niet voordelig uit. zal eens op barfplaats kijken en ga morgen even naar de markt.
Groetjes Claudia
Queeny, Faith en Tess
*kelly*
Zeer actief

Claudia als je in utrecht woont zit je vlakbij mij... Ik zoek ook nog iemand om samen mee te bestellen (bijvoorbeeld via Herby) mocht je daar interesse in hebben moet je maar even pben :lol1:

Afbeelding

claudia-77
Vaste gebruiker

Ik heb vanmorgen op de markt 2 kilo kipkarkassen gehaald en bij de dierenwinkel penslappen om eerst eens even uit te proberen.
Vanavond krijgen ze dan voor het eerst die krakassen en been heel benieuwd wat ze ervan vinden en hoelang ze ermee doen.

Kelly: Als het me bevalt dan kunnen we inderdaad wel eens afspreken om samen te bestellen.
Groetjes Claudia
Queeny, Faith en Tess
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Je kunt voor de afwisseling ook wel eens naar een islamitische slagerij gaan. Die hebben sowieso geen varkens en runder botten en mogen naar ik weet het slachtafval ook niet zomaar weggooien. Ik heb daar tot nog toe altijd wat restbotten meegekregen. Het zijn dan vaak ook wel goeie botten, geen kniën of heupen zoals de keurslager enzo. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
*kelly*
Zeer actief

claudia-77 schreef:Ik heb vanmorgen op de markt 2 kilo kipkarkassen gehaald en bij de dierenwinkel penslappen om eerst eens even uit te proberen.
Vanavond krijgen ze dan voor het eerst die krakassen en been heel benieuwd wat ze ervan vinden en hoelang ze ermee doen.

Kelly: Als het me bevalt dan kunnen we inderdaad wel eens afspreken om samen te bestellen.
Ben ook heel benieuwd wat ze ervan zullen vinden, dat wordt vast smullen :ok:
Laat het me maar weten als je een keer zou willen bestellen (ken nog wel iemand die mee zou willen doen, dus dan moeten we wel aan het bezorgbedrag komen :wink: )

Afbeelding

claudia-77
Vaste gebruiker

Kelly: Zodra ik wil gaan bezorgen laat ik het je zeker wel even weten.

Gisteravond hebben ze dus voor het eerst kipkarkas gegeten. Ik vond het best wel een beetje heel erg eng en was bang dat ze het niet goed zouden kraken. Ik heb zelfs mijn moeder erbij gehaald omdat ik niet 4 honden tegelijk in de gaten kon houden.
Queeny, Faith en Tess vielen er meteen op aan en ik kon ze echt zien genieten en ze kraakte goed :D wat een heerlijk gezicht was dat zeg. Jill had er in het begin moeite mee en likte er alleen een beetje aan, ik heb het toen even voor haar vast gehouden totdat ze het snapte en ook zij begon toen te scheuren en te trekken eraan.
Ik ga dit zeker vaker doen.

Wat zijn nog meer echte beginnersbotten met zacht bot ? Zodat ik ook eens af kan wisselen hiermee.
Groetjes Claudia
Queeny, Faith en Tess
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Je kunt als beginnersbotten heel goed klein wild en klein gevogelte voeren, deze botten zijn erg zacht.
Succes ermee en genietse voor de honden maar dat zal vast goed komen :D
*kelly*
Zeer actief

de eerste keer dat ze bij mij een kippenpoot kregen vond ik ook doodeng hoor! Maar als je dan ziet hoe lekker fanatiek ze ervan kunnen smullen :ok:

Ik ben verder ook nog maar een "beginner" hoor en heb idd gehoord/gelezen dat klein (wild) gevogelte wel goed is om mee te beginnen (maar daar kan ik nu niet aankomen). Of zalmkoppen...? Geef ze zelf ook weleens sardientjes (gewoon die uit blik).

Afbeelding

Aradia
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): X wheaten terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aradia »

rose schreef:Je kunt als beginnersbotten heel goed klein wild en klein gevogelte voeren, deze botten zijn erg zacht.
Succes ermee en genietse voor de honden maar dat zal vast goed komen :D
Is iets al kippevleugeltjes of drumsticks ook goed om mee te beginnen?
Groetjes van Aradia en Bandhu (geb. 6 april 2009)

Afbeelding
Aradia
Vaste gebruiker
Contacteer:

*kelly* schreef:de eerste keer dat ze bij mij een kippenpoot kregen vond ik ook doodeng hoor! Maar als je dan ziet hoe lekker fanatiek ze ervan kunnen smullen :ok:

Ik ben verder ook nog maar een "beginner" hoor en heb idd gehoord/gelezen dat klein (wild) gevogelte wel goed is om mee te beginnen (maar daar kan ik nu niet aankomen). Of zalmkoppen...? Geef ze zelf ook weleens sardientjes (gewoon die uit blik).
Sardientjes uit blik? Die staan toch op olie of niet?

Heb trouwens 2 cairns gehad, de "laatste" is een jaar geleden overleden. Hij is 14 geworden. Geweldig leuk om de foto van jouw Mickey te zien!!!! :I:

Afbeelding
*kelly*
Zeer actief

Aradia schreef:
*kelly* schreef:de eerste keer dat ze bij mij een kippenpoot kregen vond ik ook doodeng hoor! Maar als je dan ziet hoe lekker fanatiek ze ervan kunnen smullen :ok:

Sardientjes uit blik? Die staan toch op olie of niet?

Heb trouwens 2 cairns gehad, de "laatste" is een jaar geleden overleden. Hij is 14 geworden. Geweldig leuk om de foto van jouw Mickey te zien!!!! :I:

Dank je wel! Hij is inmiddels 10 en ik hoop dat ie nog een heel tijdje mee gaat :I:

Ik heb in je eigen topic ook al gereageerd; maar ik geef ze inderdaad weleens (zo om de week) gewoon sardientjes uit blik. Haal ze bij de aldi of ah, op zonnebloemolie. Laat de olie er goed uitlekken voor ik t geef en ze vinden het heerlijk!!

Afbeelding

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

@ Kelly: de sardines zijn normaliter niet uit blik, gewoon rauw geven in zijn geheel dus incl. kop en staart.
Te koop op de markt.
En kippevleugels zijn een goed beginnersbot. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

de poeliers die op markten staan doen niet zo moeilijk
Nouuuu, moet je horen, ik dus naar de markt om te vragen om kippenekjes. Maar dat had deze poelier niet want het mocht niet vervoerd worden volgens de wet. Het was nl. slachtafval en als hij dat bij zich had zou hij boetes kunnen krijgen, aldus de poelier op de markt.Eerlijk gezegd heb ik hier nog nooit van gehoord. :19:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Maryanne schreef:
de poeliers die op markten staan doen niet zo moeilijk
Nouuuu, moet je horen, ik dus naar de markt om te vragen om kippenekjes. Maar dat had deze poelier niet want het mocht niet vervoerd worden volgens de wet. Het was nl. slachtafval en als hij dat bij zich had zou hij boetes kunnen krijgen, aldus de poelier op de markt.Eerlijk gezegd heb ik hier nog nooit van gehoord. :19:
Ja klopt, hoor. Hier doen ze ook ontzettend moeilijk en zullen het niet extra bestellen voor je. Bij mij in de wijk is er maar 1 poelier die bevleesde kipkarkassen als soepvlees verkoopt. Sinds hij van mij weet dat hondeneigenaren dit graag aan hun honden willen slijten, heeft 'ie er een extra handeltje bij gekregen.
*kelly*
Zeer actief

wendy71 schreef:@ Kelly: de sardines zijn normaliter niet uit blik, gewoon rauw geven in zijn geheel dus incl. kop en staart.
Te koop op de markt.
Haha ik weet dat ze niet in de blikjes horen :wink:
Ik vind die hele vissen vies :N: bedoelde dus te zeggen dat je ze ook "gewoon" uit blik zou kunnen geven... Helemaal vers zijn ze natuurlijk beter

Afbeelding

Aradia
Vaste gebruiker
Contacteer:

wendy71 schreef:@ Kelly: de sardines zijn normaliter niet uit blik, gewoon rauw geven in zijn geheel dus incl. kop en staart.
Te koop op de markt.
Dank je wel!!! Geweldig!

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”