Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even spoedvraagje...
Moderator: moderatorteam
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Even spoedvraagje...
Hoi allemaal,
Onze Rhodi heeft een stevige kennelhoest te pakken... en hoewel hij daar een kuurtje voor heeft, is hij af en toe nog wat benauwd. Zijn keel is opgezet (samen met een dichte neus de reden van de benauwdheid) dus zijn brokken hoeft hij absoluut niet. Ze zijn te hard en niet prettig voor zijn zere keel.
Ik geef hem al een paar dagen een beetje Baldo, echt van dat hele zachte blikvoer van de Aldi. Dat gaat er wel in... (lees; word naar binnen GESCHROKT) maar het word nu toch tijd dat er weer wat beters in komt... iets met wat meer voedingswaarde.
Ik weet dat er KVV is en ik weet ook dat er diverse merken zijn. (Carnibest, Bibi, Rodi, Prins, Smuldier, ect ect...)
Misschien dat dat er wel in gaat... ALS het maar ZACHT is.
Aan de KVV'ers dus een snelle vraag... WELK merk heeft zacht voer, zo zacht mogelijk liefst, waar jullie honden absoluut gek op zijn... en welke smaak is dat?
Hoe zachter hoe beter.
Alvast bedankt!
Onze Rhodi heeft een stevige kennelhoest te pakken... en hoewel hij daar een kuurtje voor heeft, is hij af en toe nog wat benauwd. Zijn keel is opgezet (samen met een dichte neus de reden van de benauwdheid) dus zijn brokken hoeft hij absoluut niet. Ze zijn te hard en niet prettig voor zijn zere keel.
Ik geef hem al een paar dagen een beetje Baldo, echt van dat hele zachte blikvoer van de Aldi. Dat gaat er wel in... (lees; word naar binnen GESCHROKT) maar het word nu toch tijd dat er weer wat beters in komt... iets met wat meer voedingswaarde.
Ik weet dat er KVV is en ik weet ook dat er diverse merken zijn. (Carnibest, Bibi, Rodi, Prins, Smuldier, ect ect...)
Misschien dat dat er wel in gaat... ALS het maar ZACHT is.
Aan de KVV'ers dus een snelle vraag... WELK merk heeft zacht voer, zo zacht mogelijk liefst, waar jullie honden absoluut gek op zijn... en welke smaak is dat?
Hoe zachter hoe beter.
Alvast bedankt!

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Re: Even spoedvraagje...
Ik zou voor Rodi gaan, geloof ik, dat is echt heeeeel fijn gemalen. En dan die variant zonder erwtjes. 
- Nakisha
- moderator
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
carnibest kat is ook glibberig (geen idee wie bedacht heeft dat katten niet kunnen kauwen)
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
en smuldier is ook goed te doen !
en in de meeste supermarkten in het vriesvak te verkrijgen.
de vlees kompleet lijkt kwa structuur erg op Carnibest.
en in de meeste supermarkten in het vriesvak te verkrijgen.
de vlees kompleet lijkt kwa structuur erg op Carnibest.
- Nakisha
- moderator
Heel erg bedankt allemaal, vandaag heb ik Rodi vlees en Rodi pens en hart meegenomen... ik wist niet precies wat-wat was, dus ik dacht... beetje van beiden maar.
Alles wat hij ervan opeet is weer meegenomen...
Smuldier houd Rhodi helaas niet van, dat hebben we eerder geprobeerd.
Waarom weet ik niet, maar hij eet er niet van.
Carnibest heb ik nog nooit geprobeerd.
Smuldier houd Rhodi helaas niet van, dat hebben we eerder geprobeerd.
Carnibest heb ik nog nooit geprobeerd.

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Toen Caja keelpijn had deed ik wat warm water bij de kvv en liet dat even trekken.
Dan ging het makkelijk naar binnen.
Zou wel liefst voor een complete kvv gaan.
Dan ging het makkelijk naar binnen.
Zou wel liefst voor een complete kvv gaan.

- Nakisha
- moderator
Welke KVV zijn allemaal compleet? Ik heb er echt weinig benul van... op het moment ben ik gewoon even blij met alles wat hij eet. 

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dat staat op de verpakking, is per smaak vaak verschillend.Nakisha schreef:Welke KVV zijn allemaal compleet? Ik heb er echt weinig benul van... op het moment ben ik gewoon even blij met alles wat hij eet.
De Rodi die jij hebt is waarschijnlijk niet compleet.
Zou toch eens kijken of je aan carnibest kunt komen.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Jeannettebo
- Zeer actief
carnibest puppy is ook heel fiojn gemalen. De samenstelling is hetzelfde als van de natuurvariant

- Nakisha
- moderator
Rodi vlees is niet compleet, pens en hart wel las ik net.
De vleesburger ging er gelukkig wel met héél veel smaak in, dus dat is een pak van mijn hart.
Hij heeft tenminste weer wat binnen, al is het dan niet compleet. Alles wat er inzit zit erin.
Omdat hij nu ook net zijn avondpil heeft gehad overvoer ik hem zeker niet; hij heeft al eens eerder na een smakelijke maaltijd alles uitgebraakt, met pil en al. Mocht hij vanavond nog trek hebben, dan kan hij een extra burger krijgen.
Hutsje; Hij wilde helemaal niets aannemen de laatste dagen, ook geen honing of thijmsiroop... dat wilde ik ook zo graag geven om de keel te verlichten....
Ik zal morgen eens kijken voor Carnibest.
Enorm bedankt voor de tips allemaal!!!
De vleesburger ging er gelukkig wel met héél veel smaak in, dus dat is een pak van mijn hart.
Omdat hij nu ook net zijn avondpil heeft gehad overvoer ik hem zeker niet; hij heeft al eens eerder na een smakelijke maaltijd alles uitgebraakt, met pil en al. Mocht hij vanavond nog trek hebben, dan kan hij een extra burger krijgen.
Hutsje; Hij wilde helemaal niets aannemen de laatste dagen, ook geen honing of thijmsiroop... dat wilde ik ook zo graag geven om de keel te verlichten....
Ik zal morgen eens kijken voor Carnibest.
Enorm bedankt voor de tips allemaal!!!

- Hutsje
- Zeer actief
- Nakisha
- moderator
Bedankt voor de tip, eens zien of dat lukken wil. 
Er ging zojuist met veel smaak een pens-hart burger (compleet) erachteraan. Dan heeft 'ie nu eindelijk weer eens wat bínnen!
Er ging zojuist met veel smaak een pens-hart burger (compleet) erachteraan. Dan heeft 'ie nu eindelijk weer eens wat bínnen!

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Toen Lotje een ontsteking op haar longen had en daardoor ook veel hoeste, heb ik gewoon de honing in haar mond geduwd en mond eventjes dichtgehouden en dan keel gemasseerd. De hoestsiroop werkte op dat moment niet meer, maar de honing deed heel goed zijn werk 
- Nakisha
- moderator
Dit topic is al wel oud, maar ik vond toch dat het wel zo vriendelijk zou wezen om toch nog even te laten weten hoe het gegaan is....
Mensen, BEDANKT!
De Rodiburgers waren hier een gigantisch succes. Rhodi kreeg zijn eetlust er helemaal van terug en Branco was er ook stapelgek op. Ze aten de burgers én hun brokken met smaak. Vandaag de laatste burgers, de pillenkuur zit er eindelijk op en Rhodi is gelukkig weer helemaal beter!
De ontlasting veranderde trouwens helemaal niet door de KVV toevoeging. Ze hadden van de brokken (Smolke) altijd stevige ontlasting en dat bleef gewoon gelijk en goed. Geen gekkigheid, geen diarree, helemaal niks.
Zelfs toen Rhodi nog enkel de burgers wilde, bleef het vrij goed.
Daarnaast noemde mijn moeder toevallig afgelopen zaterdag dat de vacht van Rhodi zo ongelooflijk zacht geworden was...
Dat vond ik opvallend, dus ik heb Branco ook bevoeld en ja, het lijkt echt zo te zijn. Ze hebben allebei een zachte vacht op dit moment...
Misschien heeft het met de burgers te maken?
Ik ga weer even een burger-stop houden (de brokken bevallen hier echt uitstekend, al jaren), maar ik blijf erop letten... want ik vind het wel heel toevallig. Mocht de vacht toch weer minder zacht worden, dan komen de burgers hier absoluut standaard op het menu... de vacht weerspiegelt toch de gezondheid van de hond, zeggen ze toch?
Kortom; de eerste ervaringen met KVV waren een doorslaand succes.
Mensen, BEDANKT!
De Rodiburgers waren hier een gigantisch succes. Rhodi kreeg zijn eetlust er helemaal van terug en Branco was er ook stapelgek op. Ze aten de burgers én hun brokken met smaak. Vandaag de laatste burgers, de pillenkuur zit er eindelijk op en Rhodi is gelukkig weer helemaal beter!
De ontlasting veranderde trouwens helemaal niet door de KVV toevoeging. Ze hadden van de brokken (Smolke) altijd stevige ontlasting en dat bleef gewoon gelijk en goed. Geen gekkigheid, geen diarree, helemaal niks.
Daarnaast noemde mijn moeder toevallig afgelopen zaterdag dat de vacht van Rhodi zo ongelooflijk zacht geworden was...
Dat vond ik opvallend, dus ik heb Branco ook bevoeld en ja, het lijkt echt zo te zijn. Ze hebben allebei een zachte vacht op dit moment...
Misschien heeft het met de burgers te maken?
Ik ga weer even een burger-stop houden (de brokken bevallen hier echt uitstekend, al jaren), maar ik blijf erop letten... want ik vind het wel heel toevallig. Mocht de vacht toch weer minder zacht worden, dan komen de burgers hier absoluut standaard op het menu... de vacht weerspiegelt toch de gezondheid van de hond, zeggen ze toch?
Kortom; de eerste ervaringen met KVV waren een doorslaand succes.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
wat goed dat het weer berter gaat.
hier ook een asielhondje wat met 4 weken Kvv de vacht ineens veel glanzender was. terwijl de vacht al best wel in orde was.
Rodi is hier ook een succes. maar smuldier eten ze hier ook prima. eigenlijk eten ze alles wel.
hier ook een asielhondje wat met 4 weken Kvv de vacht ineens veel glanzender was. terwijl de vacht al best wel in orde was.
Rodi is hier ook een succes. maar smuldier eten ze hier ook prima. eigenlijk eten ze alles wel.
- Hutsje
- Zeer actief
wat grappig, en toch stop je ermeeNakisha schreef:Kortom; de eerste ervaringen met KVV waren een doorslaand succes.

- Nakisha
- moderator
Voorlopig slechts tijdelijk; ik wil graag weten of we met toeval of een blijvende verandering van doen hebben.Hutsje schreef:wat grappig, en toch stop je ermeeNakisha schreef:Kortom; de eerste ervaringen met KVV waren een doorslaand succes.
Daarnaast moet ik bekennen dat, zoals de gemiddelde brokkenvoerder ook wel zal kennen, ik niet zeker ben in welke mate voedingsstoffen gegeven dienen te worden en hoe je zorgt dat KVV volledig compleet is. Ik heb nu alleen Pens en Hart gegeven, dat was hier goed verkrijgbaar, maar het lijkt me dat dat (ondanks dat het Rodi compleet is) er toch meer variatie dan pens en hart op het menu zouden moeten?
Ach, al met al dus gewoon even verder orienteren.

- Hutsje
- Zeer actief
kvv staat voor Kompleet Vers Voer. dus hoe kompleet wil je het hebben?Nakisha schreef:Voorlopig slechts tijdelijk; ik wil graag weten of we met toeval of een blijvende verandering van doen hebben.Hutsje schreef:wat grappig, en toch stop je ermeeNakisha schreef:Kortom; de eerste ervaringen met KVV waren een doorslaand succes.
Daarnaast moet ik bekennen dat, zoals de gemiddelde brokkenvoerder ook wel zal kennen, ik niet zeker ben in welke mate voedingsstoffen gegeven dienen te worden en hoe je zorgt dat KVV volledig compleet is. Ik heb nu alleen Pens en Hart gegeven, dat was hier goed verkrijgbaar, maar het lijkt me dat dat (ondanks dat het Rodi compleet is) er toch meer variatie dan pens en hart op het menu zouden moeten?
Ach, al met al dus gewoon even verder orienteren.Maar ik houd die burgers stevig in mijn hoofd... ik ben nl. heel benieuwd... en ik heb de honden nog nooit zo zien smullen.
Enkelvoudig vlees is dat niet, alhoewel je dit prima tussendoor kunt geven, zeker de pensvariant.
en als je het over variatie hebt, wat voor variatie zit er in de brok je je elke dag voert?

- Nakisha
- moderator
De pens en hart was wel compleet... maar moeten ze niet ook andere soorten vlees krijgen, van verschillende diersoorten?
En je hebt absoluut een punt hoor, de brokken zijn ook elke dag hetzelfde. Ik heb toevallig vandaag het etiket van mijn brokken op de foto gezet, om de ingredienten met andere voeders te kunnen vergelijken.
Ik stap sowieso niet over op een andere BROK, deze bevalt nl. goed. Maar ik wil wel graag de ingredienten vergelijken met de ingredienten van KVV, zoals Rodi.
Wat dat betreft... de nieuwsgierigheid is al absoluut gewekt.
Ik zal echter niet liegen; er zit ook een prijskaart aan KVV versus brok. Ik kan daar niet helemaal omheen.
En je hebt absoluut een punt hoor, de brokken zijn ook elke dag hetzelfde. Ik heb toevallig vandaag het etiket van mijn brokken op de foto gezet, om de ingredienten met andere voeders te kunnen vergelijken.
Ik stap sowieso niet over op een andere BROK, deze bevalt nl. goed. Maar ik wil wel graag de ingredienten vergelijken met de ingredienten van KVV, zoals Rodi.
Wat dat betreft... de nieuwsgierigheid is al absoluut gewekt.
Ik zal echter niet liegen; er zit ook een prijskaart aan KVV versus brok. Ik kan daar niet helemaal omheen.

- Hutsje
- Zeer actief
je leest niet goed, ik schreef dat ENKELVOUDIG vlees niet compleet is. KVV is dat wel, dat staat dus voor Kompleer Vers Voer. als je daarvan dus de pens Kompleet of hart Kompleet hebt is dat dus gewoon Kompleet
. rodi is ook wel duur trouwens hoor, kijk anders eens naar smuldier, ook in de meeste supermarkten verkrijgbaar. en de kosten, tja. ik ben doordat ik volledig zelf samenstel vele malen goedkoper uit dan welke brok ook, maar ook al was dat niet zo, dan ga ik daar echt niet op bezuinigen.

-
yvonne1961
- Actief
Ik merk vaker dat mensen niet helemaal begrijpen wat er met Kompleet Vers Vlees bedoelt wordt.
Als ik het er (met wandelen bijv.) tegen andere mensen over heb, denken ze bij het woord kompleet dat het om uitsluitend vers vlees gaat, terwijl wij bij het woord kompleet bedoelen dat alle voedingstoffen er in de juiste verhoudingen in zitten zodat het een komplete maaltijd is.
Dus de spraakverwarring is dan dat mensen denken dat je het hebt over:
een maaltijd kompleet van vers vlees
en wij bedoelen: een komplete maaltijd op basis van vers vlees.
Heb het al vaak aan mijn medewandelaars uitgelegd en merk dan later toch dat ze weer denken dat je het over gewoon vlees hebt.
blijkbaar verwarrend dus. Ook met de term enkelvoudig erbij snappen ze het vaak nog niet.
Of ik ben een slechte uitlegger
Als ik het er (met wandelen bijv.) tegen andere mensen over heb, denken ze bij het woord kompleet dat het om uitsluitend vers vlees gaat, terwijl wij bij het woord kompleet bedoelen dat alle voedingstoffen er in de juiste verhoudingen in zitten zodat het een komplete maaltijd is.
Dus de spraakverwarring is dan dat mensen denken dat je het hebt over:
een maaltijd kompleet van vers vlees
en wij bedoelen: een komplete maaltijd op basis van vers vlees.
Heb het al vaak aan mijn medewandelaars uitgelegd en merk dan later toch dat ze weer denken dat je het over gewoon vlees hebt.
blijkbaar verwarrend dus. Ook met de term enkelvoudig erbij snappen ze het vaak nog niet.
Of ik ben een slechte uitlegger
- Nakisha
- moderator
Hutsje: Even verkeerd begrepen, sorry.
Smuldier lusten de beide heren hier helaas niet, vandaar dat ik voor Rodi koos.
Tja, de kosten... ik moet bekennen dat ik het niet zo breed heb. Ik heb een mooie spaarpot voor dierenartskosten, maar voederkosten zijn terugkerend, dus het is zeker reeel om ernaar te blijven kijken. Neemt niet weg dat ik mijn goede ervaringen mee laat wegen; we willen immers allemaal wel het beste voor onze honden.
Zelf samenstellen... je bedoeld BARF?
Ik moet ook hier bekennen dat niet aan te durven; ik twijfel of ik alle voedingsstoffen die ze in het menu nodig hebben lever bij een zelfgemaakte maaltijd...
Waar haal jij het vlees voor je honden?
Yvonne: Bedankt voor alle uitleg, ik ben ook nieuw op dit gebied joh.
Ik heb nog veel te leren!
Maar als je alleen de complete Pens en hart variant zou voeren (als voorbeeld), dan voer je wel altijd exact hetzelfde vlees; pens en hart. Pens is, meende ik, niet het meest voedzame van de vleessoorten. (Althans, dat las ik op de vleesvoer-sites)
Hebben honden niet meer variatie nodig op hun menu? Ik wil wel geloven dat alle voedingsstoffen erin zitten en ze dus alles krijgen wat ze nodig hebben aan voedingsstoffen, absoluut, maar je hebt slechts twee types vlees (van welk(e) dier(en) moet ik even bekijken). Ik weet toevallig van de brokken die ik voer dat er verschillende soorten vlees inzitten, en eiwitten uit verschillende vleessoorten, waaronder kip, lam en rund. Nu is brok uiteraard niet vergelijkbaar met KVV, zeker als je over vlees praat (brok = immers vleesmeel), maar dat bedoel ik dus met variatie; meerdere types dieren voeren. (Hopelijk ben ik nu wat duidelijker...) Is dat niet per sé nodig?
Heel erg bedankt voor het beantwoorden van al die vragen.
Ik leer graag bij! *Gaat het voedingsforum even afstruinen*
Tja, de kosten... ik moet bekennen dat ik het niet zo breed heb. Ik heb een mooie spaarpot voor dierenartskosten, maar voederkosten zijn terugkerend, dus het is zeker reeel om ernaar te blijven kijken. Neemt niet weg dat ik mijn goede ervaringen mee laat wegen; we willen immers allemaal wel het beste voor onze honden.
Ik moet ook hier bekennen dat niet aan te durven; ik twijfel of ik alle voedingsstoffen die ze in het menu nodig hebben lever bij een zelfgemaakte maaltijd...
Yvonne: Bedankt voor alle uitleg, ik ben ook nieuw op dit gebied joh.
Maar als je alleen de complete Pens en hart variant zou voeren (als voorbeeld), dan voer je wel altijd exact hetzelfde vlees; pens en hart. Pens is, meende ik, niet het meest voedzame van de vleessoorten. (Althans, dat las ik op de vleesvoer-sites)
Hebben honden niet meer variatie nodig op hun menu? Ik wil wel geloven dat alle voedingsstoffen erin zitten en ze dus alles krijgen wat ze nodig hebben aan voedingsstoffen, absoluut, maar je hebt slechts twee types vlees (van welk(e) dier(en) moet ik even bekijken). Ik weet toevallig van de brokken die ik voer dat er verschillende soorten vlees inzitten, en eiwitten uit verschillende vleessoorten, waaronder kip, lam en rund. Nu is brok uiteraard niet vergelijkbaar met KVV, zeker als je over vlees praat (brok = immers vleesmeel), maar dat bedoel ik dus met variatie; meerdere types dieren voeren. (Hopelijk ben ik nu wat duidelijker...) Is dat niet per sé nodig?
Heel erg bedankt voor het beantwoorden van al die vragen.

- Hutsje
- Zeer actief
ik bedoel dat ik alles zelf samen stel, niet perse barf of nrv, maar ik hou wel een beetje het "prooidiermodel" aan, dus ongeveer 70% spiervlees, 15% bot en 15% orgaan. daarnaast krijgen ze ook nog af en toe wat tafelrestjes, 1 keer per week vasten ze in de zin dat ze dan alleen maar vloeibaar krijgen en de dag ervoor een dubbele maaltijd.Nakisha schreef:Hutsje: Even verkeerd begrepen, sorry.Smuldier lusten de beide heren hier helaas niet, vandaar dat ik voor Rodi koos.
trouwens (vuile) pens wordt juist wel gezien als een volwaardige maaltijd, dit kun je ook rustig 3 keer per week geven. het heeft een hele goede calcium/fosfor verhouding. en het is heel goedkoop. je kunt ook tussen de normale maaltijden door wat kippenvleugeljes geven, of spiervlees wat over de datum is. een (rauw) visje gaat er meestal ook wel goed in.

- Nakisha
- moderator
Moet rauwe vis niet van graten worden ontdaan, of hebben honden daar geen last van? 

- Hutsje
- Zeer actief
nope, eten ze zo
. heel veel mensen geven ook zalmkarkassen, dat is dus kop + ruggengrsat + staart
. ik voer zelf hele vissen, maar ook het afval van de visboer, net als vis over de datum
. (en dat krijg ik dus gratis).

- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Nee hoor, honden kunnen prima RAUWE vis eten. Rauw schijnen graten en botten prima verteert te worden. Verhitte graten en botten dus niet, gaan splinteren met alle gevolgen van dien. :N:Nakisha schreef:Moet rauwe vis niet van graten worden ontdaan, of hebben honden daar geen last van?
Zappa at als pup (3 a 4 maanden) al makrelen met kop en staart!!! En kippenpoten! Het is een mooi gezicht om een hond te zien werken voor zijn eten ipv hap, slik, weg.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.