Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en openbare ruimtes

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Honden en openbare ruimtes

Ongelezen bericht door yamie »

M@ri@nne schreef:Ik heb Lotte laats dus meegenomen naar de Doedag. En ze was ook nog eens het grootste gedeelte buiten mijn zichtsveld. :mrgreen:
Lotte is niet dwars door demo's gelopen, zit niet in vreemde tassen en trekt niet aan hondenstaarten.
Maar mocht ze nu wel iets doen wat niet gewenst is vind ik het prima dat anderen haar daar op wijzen.
Whera heeft Lotte ook gecorricieerd toen ze naar een etende hond liep.
Geen probleem mee. :U:
Als ik daar wel problemen mee zou hebben moet ik er voor zorgen dat ze continu in mijn zichtsveld is zodat ik haar zelf kan corrigeren.
maar is dit niet een beetje de omgekeerde wereld?
ik heb nl vaak helemaal geen zin om een kind te corrigeren, mits ik duidelijk met de ouders heb afgesproken dat ik even op ze let oid.
maar ouders die hun kind maar laten gaan, en het dan aan andere over laten om op te letten of eventueel te corrigeren? mm daar kan ik niet zo goed mee. of jij dat dan prima of niet vind, doet ook niet terzake.

ik ben momenteel aan het klussen/verhuizen en heb 2 buurjongetjes, schutting staat er nog niet dus lopen ze ook in mijn "tuin" , loopt de jongste ook wel bij mij naar binnen, ik heb er geen problemen mee, omdat mama of papa er eigenlijk ook direct bij zijn, en ik dan zelf kan zeggen, het is oke hoor, ik heb er geen problemen mee ( en dan heb ik die keus dus zelf gemaakt) als ik maar merk en zie dat de ouders er wel op letten en weten wat hun kind doet.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Frenk schreef:
smoekie schreef:Dus ja, ik zorg gewoon (altans dat probeer ik) dat andere geen last van ze hebben. :F:
:ok: Mijn definitie van "last hebben van" is vaak anders dan die van die ouders :pffff: :mrgreen:
Ik ben 'ouderwets' heb ik al vaak gehoord, als het gaat om je gedragen en om opvoedingsdingen :engel:

Tja wat is ouderwets. Waarin ben jij ouderwets als het gaat om je te gedragen en opvoedingsdingen? :scratch:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

yamie schreef:
M@ri@nne schreef:Ik heb Lotte laats dus meegenomen naar de Doedag. En ze was ook nog eens het grootste gedeelte buiten mijn zichtsveld. :mrgreen:
Lotte is niet dwars door demo's gelopen, zit niet in vreemde tassen en trekt niet aan hondenstaarten.
Maar mocht ze nu wel iets doen wat niet gewenst is vind ik het prima dat anderen haar daar op wijzen.
Als ik daar wel problemen mee zou hebben moet ik er voor zorgen dat ze continu in mijn zichtsveld is zodat ik haar zelf kan corrigeren.
ik heb nl vaak helemaal geen zin om een kind te corrigeren, mits ik duidelijk met de ouders heb afgesproken dat ik even op ze let oid.
maar ouders die hun kind maar laten gaan, en het dan aan andere over laten om op te letten of eventueel te corrigeren? mm daar kan ik niet zo goed mee. of jij dat dan prima of niet vind, doet ook niet terzake.

ik ben momenteel aan het klussen/verhuizen en heb 2 buurjongetjes, schutting staat er nog niet dus lopen ze ook in mijn "tuin" , loopt de jongste ook wel bij mij naar binnen, ik heb er geen problemen mee, omdat mama of papa er eigenlijk ook direct bij zijn, en ik dan zelf kan zeggen, het is oke hoor, ik heb er geen problemen mee ( en dan heb ik die keus dus zelf gemaakt) als ik maar merk en zie dat de ouders er wel op letten en weten wat hun kind doet.

Als Lotte slecht opgevoed zou zijn zou dat inderdaad de omgekeerde wereld zijn.
Ik vertrouw haar (en mijzelf dus) er op dat ze gen gekken stunten uithaalt. En dat is gebleken. Ik vind 1 keer op een hele dag door een ander zeggen dat ze beter 1 hond even met rust kan laten geen halszaak nee.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:
yamie schreef:

Als Lotte slecht opgevoed zou zijn zou dat inderdaad de omgekeerde wereld zijn.
Ik vertrouw haar (en mijzelf dus) er op dat ze gen gekken stunten uithaalt. En dat is gebleken. Ik vind 1 keer op een hele dag door een ander zeggen dat ze beter 1 hond even met rust kan laten geen halszaak nee.
ik was er niet bij, dus ik kan daar ook verder niet over oordelen, het ging me een beetje om jou zinnetje " Maar mocht ze nu wel iets doen wat niet gewenst is vind ik het prima dat anderen haar daar op wijzen.
"
dat jij dat prima vind is mooi, maar dat wil niet zeggen, dat andere het dan ook altijd maar leuk vinden. ik heb het nu ook niet zozeer alleen over die doe dag hoor, gewoon in het algemeen.
ik heb het ouder(s) wel vaker horen zeggen, ohh geen problemen mee als hij/zij van een andere op zijn/haar donder krijgt. maar IK zit helemaal niet te wachten op het feit dat ik een kind moet corrigeren :wink:

en trouwens, ik heb het ook niet over slecht opgevoed, het zijn en blijven kinderen , die soms dingen niet aan zien komen of kunnen weten. alsof elk netjes opgevoed kind niet eens in een situatie komt wat niet wenselijk is...
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

smoekie schreef:Tja wat is ouderwets. Waarin ben jij ouderwets als het gaat om je te gedragen en opvoedingsdingen? :scratch:
Daar zijn al wel eens topics over geweest. Om een voorbeeld te noemen, wat daar ter sprake kwam: als wij vroeger met mijn ouders in een hotel logeerden, dan aten wij als kinderen vooruit en gingen we in bad en naar bed en later op de avond aten mijn ouders met vrienden. Of we aten allemaal vroeg. Maar in ieder geval niet pas tegen achten met kleine kinderen aan tafel schuiven die dat vervolgens (geheel begrijpelijk) niet volhouden. Maar dat is dus maar 1 dingetje hoor, uit zo'n hele discussie. :wink:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik denk dat wij hetzelfde bedoelen hoor.
Ik zorg er ook zoveel mogelijk voor dat Lotte geen overlast veroorzaak. Maar mocht ze toevallig iets doen wat niet wenselijk is en ik ben er niet bij dan mag een ander daar dus wat van zeggen.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

M@ri@nne schreef:Maar mocht ze toevallig iets doen wat niet wenselijk is en ik ben er niet bij dan mag een ander daar dus wat van zeggen.
Zo denk ik er ook over (als andere partij zeg maar). Als een kind iets doet wat niet wenselijk is en de ouders zijn er niet bij, dan zeg ik er wat van. Staan de ouders er wel bij, maar grijpen die niet in (wat helaas ook veel gebeurt :N: ) dan zeg ik er trouwens ook wat van :engel: :F:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
M@ri@nne schreef:Maar mocht ze toevallig iets doen wat niet wenselijk is en ik ben er niet bij dan mag een ander daar dus wat van zeggen.
Zo denk ik er ook over (als andere partij zeg maar). Als een kind iets doet wat niet wenselijk is en de ouders zijn er niet bij, dan zeg ik er wat van. Staan de ouders er wel bij, maar grijpen die niet in (wat helaas ook veel gebeurt :N: ) dan zeg ik er trouwens ook wat van :engel: :F:
oh ik ook hoor, en vinden ouders dat niet oke? hun probleem, mot je zelf maar op je kroost letten, maar ik vind het gegeven, dat ouders het dus prima vinden dat anderen hun kinderen corrigeren en daarom zelf minder opletten gewoon bloed irritant, ik kan corrigeren, ik kan met kinderen omgaan, maar ik heb ze zelf niet en heb geen zin om ongevraagd oppas te moeten zijn.
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:
smoekie schreef:Tja wat is ouderwets. Waarin ben jij ouderwets als het gaat om je te gedragen en opvoedingsdingen? :scratch:
Daar zijn al wel eens topics over geweest. Om een voorbeeld te noemen, wat daar ter sprake kwam: als wij vroeger met mijn ouders in een hotel logeerden, dan aten wij als kinderen vooruit en gingen we in bad en naar bed en later op de avond aten mijn ouders met vrienden. Of we aten allemaal vroeg. Maar in ieder geval niet pas tegen achten met kleine kinderen aan tafel schuiven die dat vervolgens (geheel begrijpelijk) niet volhouden. Maar dat is dus maar 1 dingetje hoor, uit zo'n hele discussie. :wink:

Of dat ouderwets is? :19:

Als wij met de kids uit eten gaan, gaan we gewoon op een "normaal" tijdstip (uurtje of 19.00 - 19.30 uur) We gingen wel altijd naar een "kindvriendelijk" restaurant waar de kids een kleurplaat en waskrijtjes krijgen en in de tussentijd dat ze op het eten moeten wachten lekker kunnen kleuren en als ze het "netjes" :wink: gedaan hadden kregen ze een klein kadootje. Het eten wat zij bestelde (vaak pannekoek :wink: ) was altijd in combi met een kado. Prinsessenpannekoek met verkleedsetje/tiara. Autopannekoek met als kado een plastic auto :wink:

Dus wel altijd in restaurants waarvan je weet dat er meerdere mensen met kinderen zijn, waarvan je weet dat mocht het ooit onverhoopt een keer gebeuren ze je niet met 10 paar ogen aankijken van wat moet jij daar omdat ze allemaal weten dat het een keer kan gebeuren dat je kind vervelend is of wat dan ook.

En zijn we op vakantie dan hebben ze op de dag vaak van alles en nog wat gegeten dat zijzelf geen of weinig trek nog hebben, en in het begin toen ze een stuk kleiner waren lieten wij ze altijd eerst eten, of bestelde wat te eten voor ze wat wij mee naar boven namen (tijd dat we nog in appartement verbleven) zodat zij lekker konden spelen en wij rustig konden eten.

Kheb wat dat betreft gewoon heel makkelijker en lieve kinderen :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Frenk
Zeer actief

yamie schreef:
Frenk schreef:
oh ik ook hoor, en vinden ouders dat niet oke? hun probleem, mot je zelf maar op je kroost letten, maar ik vind het gegeven, dat ouders het dus prima vinden dat anderen hun kinderen corrigeren en daarom zelf minder opletten gewoon bloed irritant, ik kan corrigeren, ik kan met kinderen omgaan, maar ik heb ze zelf niet en heb geen zin om ongevraagd oppas te moeten zijn.
Dat ben ik dan ook weer met jou eens. :wink: Ik vind dat je in principe zelf op je kind moet letten.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Nieuw topic?
Kinderen en openbare ruimtes :F:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

smoekie schreef:Nieuw topic?
Misschein wel een goed idee, Smoekie.. :ok:
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

smoekie schreef:Nieuw topic?
hahaha
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Waar blijft dat topic ?
smoekie
Zeer actief

Rhiannon schreef:Waar blijft dat topic ?
Wat let je :wink:
Dich
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Canis Vulgaris & Kooikerhondje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dich »

ik neem mijn honden nooit mee op wandel naar één of andere winkel... Daar hebben zij niets aan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”