Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wildschaar voor kipkarkas?
Moderator: moderatorteam
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Wildschaar voor kipkarkas?
Ik las ergens in een topic iets over een wildschaar, kan je daar ook kipkarkassen mee knippen? Ik heb voor het eerst kipkarkassen gehaald maar vind ze nogal groot voor een jack russell, zeker omdat ik het als extra wil geven. En is het veilig om te geven? Toevallig las ik net weer ergens in een hondenboek dat je geen rauwe kip en ei moet geven en ook geen bot van kip (ook niet rauw) (sorry, ben nog enigszins wantrouwend op barf gebied).
Ik ben overgestapt van 2x daags royal caninbrok naar 's morgens farmfood brok (wat ze niet graag eten overigens) en 's avonds kvv, verschillende merken (dit wordt wel heel graag gegeten), misschien ga ik volledig over naar kvv, maar dan wil ik wel iets erbij geven voor het schoonhouden van het gebit. Ik las wel iets over orgaanvlees in kvv, dat het soms teveel is en belastend kan zijn voor de nieren, weet iemand daar meer over?
Ik ben overgestapt van 2x daags royal caninbrok naar 's morgens farmfood brok (wat ze niet graag eten overigens) en 's avonds kvv, verschillende merken (dit wordt wel heel graag gegeten), misschien ga ik volledig over naar kvv, maar dan wil ik wel iets erbij geven voor het schoonhouden van het gebit. Ik las wel iets over orgaanvlees in kvv, dat het soms teveel is en belastend kan zijn voor de nieren, weet iemand daar meer over?

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Re: Wildschaar voor kipkarkas?
Een kipkarkas te groot voor een Jack Russell ?

Neuh
En toen was Perry denk ik een week of 9.
Mijn oude Jack Russell van 14 en een half had voor zijn 13e ook nog nooit een kipkarsas gegeten en had er én geen moeite mee, én geen last van.

Ze eten het bij mij nu al een tijdje en hebben er niets van opgelopen. Laatst had ik in een dierenspciaalzaak ook nog die discussie. Rauwe kip was heeeeeel slecht en van de botten gingen ze dood. Nou die van mij niet.
Gewoon proberen, allemaal ééntje geven en genieten
.

Neuh
En toen was Perry denk ik een week of 9.
Mijn oude Jack Russell van 14 en een half had voor zijn 13e ook nog nooit een kipkarsas gegeten en had er én geen moeite mee, én geen last van.

Ze eten het bij mij nu al een tijdje en hebben er niets van opgelopen. Laatst had ik in een dierenspciaalzaak ook nog die discussie. Rauwe kip was heeeeeel slecht en van de botten gingen ze dood. Nou die van mij niet.
Gewoon proberen, allemaal ééntje geven en genieten
Gr. Aniek

-
Job
- Zeer actief
ik zou het niet als extra geven, het is volgens mij een aardige maaltijd.
Maar ja hoor je kunt best de helft geven en het knippen met een wildschaar.
Maar ja hoor je kunt best de helft geven en het knippen met een wildschaar.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Was iets te enthousiast om goed je vraag te lezen, sorry
.
Maar ik zou een kipkarkas idd gewoon ter vervanging van een maaltijd geven. Ze krijgen hem hier ook gewoon als maaltijd. Niet voor erbij. En natuurlijk zou je een kipkarkas kunnen knippen, maar daar zou ik dan weer niet voor kiezen. Ik zou persoonlijk de honden 2x per week een kipkarkas aanbieden. En dan heel, hebben ze lekker wat te knagen.
Daarnaast dan weer geen kip van Smuldier aanbieden, daar zit weer veel gemalen kipkarkas in, dat wordt dan teveel van het goede. (heb ik ook laatst geleerd
)
Maar voor het gebit kun je ze ook rustig een niet dragend recreatiebot erbij geven. Of eens een kippepoot als maaltijd.
Maar ik zou een kipkarkas idd gewoon ter vervanging van een maaltijd geven. Ze krijgen hem hier ook gewoon als maaltijd. Niet voor erbij. En natuurlijk zou je een kipkarkas kunnen knippen, maar daar zou ik dan weer niet voor kiezen. Ik zou persoonlijk de honden 2x per week een kipkarkas aanbieden. En dan heel, hebben ze lekker wat te knagen.
Daarnaast dan weer geen kip van Smuldier aanbieden, daar zit weer veel gemalen kipkarkas in, dat wordt dan teveel van het goede. (heb ik ook laatst geleerd
Maar voor het gebit kun je ze ook rustig een niet dragend recreatiebot erbij geven. Of eens een kippepoot als maaltijd.
Gr. Aniek

-
bea leyba
- Zeer actief
Als je het gebit echt goed wilt laten schoonmaken, geef dan een lap vuile pens.
Vinden ze lekker en maakt het gebit prima schoon.
Vinden ze lekker en maakt het gebit prima schoon.

-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Rauwe botten worden gewoon verteerd, echter gekookte botten, die zijn wel degelijk slecht voor een hond 
Je kan ook aan een 'echte' slager vragen, of hij of zij eens per week, b.v. op de vrijdag of de zaterdag (voordat ze gaan schoonmaken), die botten door de gehaktmolen willen draaien voor je
Hier zit een slager die dat doet, en maakt er een mooi prakje van, en dat voor een luttel bedrag per kilo
En dan zijn beiden blij natuurlijk, hij van z'n botten troep af, jij een blije hond
Je kan ook aan een 'echte' slager vragen, of hij of zij eens per week, b.v. op de vrijdag of de zaterdag (voordat ze gaan schoonmaken), die botten door de gehaktmolen willen draaien voor je
Hier zit een slager die dat doet, en maakt er een mooi prakje van, en dat voor een luttel bedrag per kilo
En dan zijn beiden blij natuurlijk, hij van z'n botten troep af, jij een blije hond
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Waarom zouden ze verstopt geraken van gemalen bot?Hutsje schreef:en een verstopte hond
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Omdat de massa van het bot verandert. Oftewel, gemalen is het vaak vele malen meer dan dat je de hond het bot gewoon geeft. Gemalen zou je dus een of twee theelepels gelijk aan 1 kipkarkas geven, terwijl een gewoon heel karkas een leuke maaltijd is voor een hond. Ga je dan een flinke prak gemalen bot geven als maaltijd, verstoppen de darmen. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Neen hoor massa verandert helemaal niet. Als je een kippenkarkas heb van 1kg en je maalt dat dan is dat nog altijd 1kg.
De chemische samenstelling van dat karkas verandert ook niet en in de maag gebeurt nog altijd juist hetzelfde als wat er bij een heel karkas gebeurt. Ik geloof er dus ook niet in dat gemalen karkas verstopping veroorzaakt en ik ben daar helemaal niet alleen in, kijk maar eens even op diverse vers forums hoeveel mensen bijvoorbeeld gemalen karkas geven aan hun katten, is zeer geliefd bij katten eigenaars, zelfs bij eigenaars die lid zijn van forums die totaal niet te vinden zijn voor gemalen spul.
Hier krijgen ze naast hele botten (nooit karkassen trouwens altijd dik bevleesde botten) ook gemalen karkas.
Het enige wat je kan hebben met gemalen spul is dat het te snel de spijsvertering door gaat en dus de hond te snel honger krijgt, ook niet ideaal om voor een vastendag gemalen spul te geven.
De chemische samenstelling van dat karkas verandert ook niet en in de maag gebeurt nog altijd juist hetzelfde als wat er bij een heel karkas gebeurt. Ik geloof er dus ook niet in dat gemalen karkas verstopping veroorzaakt en ik ben daar helemaal niet alleen in, kijk maar eens even op diverse vers forums hoeveel mensen bijvoorbeeld gemalen karkas geven aan hun katten, is zeer geliefd bij katten eigenaars, zelfs bij eigenaars die lid zijn van forums die totaal niet te vinden zijn voor gemalen spul.
Hier krijgen ze naast hele botten (nooit karkassen trouwens altijd dik bevleesde botten) ook gemalen karkas.
Het enige wat je kan hebben met gemalen spul is dat het te snel de spijsvertering door gaat en dus de hond te snel honger krijgt, ook niet ideaal om voor een vastendag gemalen spul te geven.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je hebt gelijk, de massa blijft hetzelfde; het is de oppervlakte die verandert, maar dat maakt in de maag niets meer uit, behalve dat je geneigd zou kunnen zijn om meer te geven omdat het zo weinig lijkt. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Hutsje
- Zeer actief
wat denk je zelf? jij hebt zeker nog nooit kale botten aan je hond gegeven? hier wordt dit gezegd:Linsey schreef:Waarom zouden ze verstopt geraken van gemalen bot?Hutsje schreef:en een verstopte hond
hier gaat het dus om kale botten. als je dat als maaltijd geeft mag je blij zijn dat je de volgende dag niet bij de da zit!Felix schreef:Je kan ook aan een 'echte' slager vragen, of hij of zij eens per week, b.v. op de vrijdag of de zaterdag (voordat ze gaan schoonmaken), die botten door de gehaktmolen willen draaien voor je![]()
juist op de diverse rauwvoerfora wordt om deze reden het voeren van kale botten AFgeraden. we hebben het hier dus niet over kipkarkassen want die vind je doorgaans niet bij een slager

- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga inderdaad uit van kipkarkassen (en karkassen van andere kleine dieren) omdat een slager geen vleesmolens heeft die botten van grote dieren kunnen malen (welke dikwijls wel kaal zijn bij slagers). Zover ik gelezen heb bestaat er zelfs in Belgie (en waarschijnlijk Nederland) nog geen van zo'n dergelijke vleesmolens. Enkel in de VS en die machines zijn extreem duur. Dus nu ben ik wel nieuwsgierig welke botten van welke diersoort die slager vermaald 
- fleurie
- Zeer actief
Een slager verkoopt toch geen kip? Daarvoor (en voor ander gevogelte) moet je volgens mij bij een poelier zijn?Linsey schreef:Ik ga inderdaad uit van kipkarkassen (en karkassen van andere kleine dieren) omdat een slager geen vleesmolens heeft die botten van grote dieren kunnen malen (welke dikwijls wel kaal zijn bij slagers). Zover ik gelezen heb bestaat er zelfs in Belgie (en waarschijnlijk Nederland) nog geen van zo'n dergelijke vleesmolens. Enkel in de VS en die machines zijn extreem duur. Dus nu ben ik wel nieuwsgierig welke botten van welke diersoort die slager vermaald

- Hutsje
- Zeer actief
vraag het aan felix zou ik zeggen?? zijn slager doet het en daar reageerde ik duis op, zoals ik ook al schreefLinsey schreef:Ik ga inderdaad uit van kipkarkassen (en karkassen van andere kleine dieren) omdat een slager geen vleesmolens heeft die botten van grote dieren kunnen malen (welke dikwijls wel kaal zijn bij slagers). Zover ik gelezen heb bestaat er zelfs in Belgie (en waarschijnlijk Nederland) nog geen van zo'n dergelijke vleesmolens. Enkel in de VS en die machines zijn extreem duur. Dus nu ben ik wel nieuwsgierig welke botten van welke diersoort die slager vermaald
dus kale gemalen botten zijn dus erg slecht voor een hond omdat ze daar erg verstopt van kunnen raken. of ben je dat nog steeds niet met me eens? ik vind het nogal gevaarlijk om dit aan te raden op een algemeen hondenforum.Felix schreef:
Hier zit een slager die dat doet, en maakt er een mooi prakje van, en dat voor een luttel bedrag per kilo![]()

- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier (in Belgie) verkopen alle slagers gevogelte, kan inderdaad zijn dat dat in Nederland nog anders is. Het beroep poelier is in Belgie aan het uitsterven mede doordat gevogelte nu overal beschikbaar is.fleurie schreef:Een slager verkoopt toch geen kip? Daarvoor (en voor ander gevogelte) moet je volgens mij bij een poelier zijn?Linsey schreef:Ik ga inderdaad uit van kipkarkassen (en karkassen van andere kleine dieren) omdat een slager geen vleesmolens heeft die botten van grote dieren kunnen malen (welke dikwijls wel kaal zijn bij slagers). Zover ik gelezen heb bestaat er zelfs in Belgie (en waarschijnlijk Nederland) nog geen van zo'n dergelijke vleesmolens. Enkel in de VS en die machines zijn extreem duur. Dus nu ben ik wel nieuwsgierig welke botten van welke diersoort die slager vermaald
- fleurie
- Zeer actief
Hier (in Belgie) verkopen alle slagers gevogelte, kan inderdaad zijn dat dat in Nederland nog anders is. Het beroep poelier is in Belgie aan het uitsterven mede doordat gevogelte nu overal beschikbaar is.Linsey schreef:Een slager verkoopt toch geen kip? Daarvoor (en voor ander gevogelte) moet je volgens mij bij een poelier zijn?
Aha, dat kan natuurlijk, misschien is dat hier ook inmiddels wel zo hoor, ik haal mijn vlees meestal bij de supermarkt dus ben niet zo heel erg op de hoogte van het assortiment

- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind een snoeischaar beter werken om karkassen te knippen (en voor ribben gebruik ik een takkenschaar).

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Poeliers hebben we hier niet, de slager verkoopt dus gewoon kip.fleurie schreef:Een slager verkoopt toch geen kip? Daarvoor (en voor ander gevogelte) moet je volgens mij bij een poelier zijn?Linsey schreef:Ik ga inderdaad uit van kipkarkassen (en karkassen van andere kleine dieren) omdat een slager geen vleesmolens heeft die botten van grote dieren kunnen malen (welke dikwijls wel kaal zijn bij slagers). Zover ik gelezen heb bestaat er zelfs in Belgie (en waarschijnlijk Nederland) nog geen van zo'n dergelijke vleesmolens. Enkel in de VS en die machines zijn extreem duur. Dus nu ben ik wel nieuwsgierig welke botten van welke diersoort die slager vermaald
En geen (vlees) botten want die worden door het slachthuis niet meer geleverd, mag niet meer van de inspectie.
-en ja, je kan wel een mergpijpje voor in de soep kopen maar die wordt door een aparte leverancier geleverd, voorgezaagd op een centimeter of vijf. Groter wordt niet meer geleverd-
Ik dacht eerst dat het aan de slager op het dorp lag maar ik heb in de hele regio geen ander beleid meer kunnen vinden
- Hutsje
- Zeer actief
nou, adresjes genoeg volgens mij hoorEnnath schreef: Poeliers hebben we hier niet, de slager verkoopt dus gewoon kip.
En geen (vlees) botten want die worden door het slachthuis niet meer geleverd, mag niet meer van de inspectie.
-en ja, je kan wel een mergpijpje voor in de soep kopen maar die wordt door een aparte leverancier geleverd, voorgezaagd op een centimeter of vijf. Groter wordt niet meer geleverd-
Ik dacht eerst dat het aan de slager op het dorp lag maar ik heb in de hele regio geen ander beleid meer kunnen vinden
Axel Zeeland
A. de Feijter Loonslachterij
Kaaiwal 34
4571 BE Axel
Tel. 0115 - 563 520
Ossenisse, Zeeland
Nudos
Lageweg 3c
4589 KT Ossenisse
0114-683334
nudos@zeelandnet.nl
St. Annaland Zeeland
Slagerij Slager (o.a. runderhart)
Voorstraat 48
4697 EL Sint Annaland
Telefoon 0166-652448
Fax voor bestellingen 0166-652043
B.G.G. Mobiele telefoon 06-55133263 3
IJzendijke Zeeland
Poeliersbedrijf Zeevla
Schansestraat 3
4515 RN
IJzendijke
0117 - 301 476 / 302 145
Kippennekken 0.75 euro/kg (10 kg minimale afname)
Kippenkarkassen 0.75 euro/kg (10 kg minimale afname)

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Maar zijn er ook geen markten met poelieren? Ik koop karkassen, nekken en orgaantjes bij een poelier (kraam) op de markt. Ze neemt speciaal voor mij van alles mij.Ennath schreef:Poeliers hebben we hier niet, de slager verkoopt dus gewoon kip.fleurie schreef:Een slager verkoopt toch geen kip? Daarvoor (en voor ander gevogelte) moet je volgens mij bij een poelier zijn?Linsey schreef:Ik ga inderdaad uit van kipkarkassen (en karkassen van andere kleine dieren) omdat een slager geen vleesmolens heeft die botten van grote dieren kunnen malen (welke dikwijls wel kaal zijn bij slagers). Zover ik gelezen heb bestaat er zelfs in Belgie (en waarschijnlijk Nederland) nog geen van zo'n dergelijke vleesmolens. Enkel in de VS en die machines zijn extreem duur. Dus nu ben ik wel nieuwsgierig welke botten van welke diersoort die slager vermaald
Oh en in Vlissingen heb ik wel eens iets van 'botwerk' bij een Islamitische slagerij gekocht (maar dat is wel een maand of drie geleden).
-
Ennath
- Zeer actief
Yep, wat ik zeg: ander district.Hutsje schreef:nou, adresjes genoeg volgens mij hoorEnnath schreef: Poeliers hebben we hier niet, de slager verkoopt dus gewoon kip.
Axel Zeeland
Ossenisse, Zeeland
St. Annaland Zeeland
IJzendijke Zeeland
Ik zit op de Bevelanden.
En hier kan het dus niet meer.
Ik heb trouwens onlangs de fokkers van mijn laatste gekochte hond gesproken.
Dat waren zelfslachtende slagers uit Wolphaartsdijk.
Waren: want ze zijn ermee opgehouden.
Zelfsslachten is inmiddels verboden, je moet laten slachten in het slachthuis,
En daar zitten ze niet te wachten op de enkele koe en twee varkens per week van een plaatselijke slager (koe en varken mag sowieso niet in dezelfde slachtronde).
Dus dan moet geslacht en gedeeltelijk uitgebeend vlees kopen van de grote slachterijen: en dan kan je lang niet alles meer krijgen zoals je het zou willen hebben.
Runder of kalfsribben worden bijvoorbeeld niet meer geleverd.
Dat terwijl hier traditioneel soepvlees een stukje vlees op de platterib van een rund is dat in zijn geheel getrokken en afgeplozen wordt ( en dat een fantastisch stuk hondenvoer vormt).
Kan niet meer geleverd worden....
Varkenskop -ook zoiets- HET vlees voor de snert.
Niet meer leverbaar.
Recreatiebotten als knieën, hakken, schouderblad.
Gewoon niet meer leverbaar, óók niet als aparte bestelling.
Gaat rechtstreeks vanuit het slachthuis naar een opkoper.
Slagers kunnen het niet meer bestellen.
Maar ik neem aan dat jij met je hond ook ergens uit eten mag gaan (of je het doet is wat anders). Dat kan hier dus ook niet meer. Een inspecteur van van de VWA heeft zelfs geprobeerd om het serveren van patat op het terras van de snackbar te verbieden.
Dit omdat er ook wel eens honden op het terras zaten, dat was ONHYGIËNISCH.
De snackbar/kroeg eigenaar kreeg de keus: "honden verboden" of geen platesevice op het terras meer.
De patat wordt nu in patatbakjes geserveerd: dat kon hij niet verbieden.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Bij de ah hebben ze heel fijne scharen om karkassen ed door te knippen.
De schaar is best groot en heeft een zwart handvat.Kosten 3.95 euro als ik me niet vergis.
Ik knip er zelfs geiten/lamsribben mee door.
Karkassen ed koop ik ook bij de poelier.(achter de toonbank wel te verstaan, zij mag ze eigenlijk niet verkopen
, kippennekken idem).
De schaar is best groot en heeft een zwart handvat.Kosten 3.95 euro als ik me niet vergis.
Ik knip er zelfs geiten/lamsribben mee door.
Karkassen ed koop ik ook bij de poelier.(achter de toonbank wel te verstaan, zij mag ze eigenlijk niet verkopen

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Ennath
- Zeer actief
Ja, er zit een poelier in Goes op de markt.Rami schreef:Maar zijn er ook geen markten met poelieren? Ik koop karkassen, nekken en orgaantjes bij een poelier (kraam) op de markt. Ze neemt speciaal voor mij van alles mij.Ennath schreef: Poeliers hebben we hier niet, de slager verkoopt dus gewoon kip.
Oh en in Vlissingen heb ik wel eens iets van 'botwerk' bij een Islamitische slagerij gekocht (maar dat is wel een maand of drie geleden).
Eén keer per week op dinsdag en zoals ik al in een ander topic aangaf: ik kan moeilijk iedere dinsdag een halve dag vrij nemen en een treinkaartje Goes kopen om naar de markt te gaan.
Een poelier vragen om regelmatig iets mee te nemen staat of valt natuurlijk ook bij het regelmatig naar de poelier gaan.
Vroeger zat er in Goes ook een vrij goede poelier die dit soort dingen verkocht.
Daar zit nu een ander poeliersbedrijf dat meer de richting van "kant en klaar" en catering uitgaat.
Je kan er uitstekend eten kopen maar bijvoorbeeld geen soepkip meer.
Ik woon aan de Brabantse punt van Zeeland - Vlissingen ligt aan de Noordzee punt.
Een islamitische slager in Vlissingen heeft niet zoveel nut voor mij.
Overigens bedoelde ik maar: kip koop je hier gewoon bij de slager (of bij de supermarkt) NIET bij de poelier.
Net zoals je vis bij de supermarkt koopt (al staat er op donderdag van 15:00 tot 17:00 ook een viskar) en niet bij de viswinkel.
- Rami
- Zeer actief
Aha! Ze zijn gewoon eigenwijs daar in die Brabantse punt van Zeeland.Ennath schreef: Ja, er zit een poelier in Goes op de markt.
Eén keer per week op dinsdag en zoals ik al in een ander topic aangaf: ik kan moeilijk iedere dinsdag een halve dag vrij nemen en een treinkaartje Goes kopen om naar de markt te gaan.
Een poelier vragen om regelmatig iets mee te nemen staat of valt natuurlijk ook bij het regelmatig naar de poelier gaan.
Vroeger zat er in Goes ook een vrij goede poelier die dit soort dingen verkocht.
Daar zit nu een ander poeliersbedrijf dat meer de richting van "kant en klaar" en catering uitgaat.
Ik woon aan de Brabantse punt van Zeeland - Vlissingen ligt aan de Noordzee punt.
Overigens bedoelde ik maar: kip koop je hier gewoon bij de slager (of bij de supermarkt) NIET bij de poelier.
Net zoals je vis bij de supermarkt koopt (al staat er op donderdag van 15:00 tot 17:00 ook een viskar) en niet bij de viswinkel.
Rotterdam (Slagerij Islam Centrum) is voor jou waarschijnlijk dan makkelijker te doen dan Goes (mocht je bot-werk willen hebben), dat kan gewoon 6 dagen per week.
-
Ennath
- Zeer actief
Rotterdam zou inderdaad beter te bereiken zijn .... maar inderdaad: niet op de fiets.Rami schreef:Aha! Ze zijn gewoon eigenwijs daar in die Brabantse punt van Zeeland.Ennath schreef: Ja, er zit een poelier in Goes op de markt.
Net zoals je vis bij de supermarkt koopt (al staat er op donderdag van 15:00 tot 17:00 ook een viskar) en niet bij de viswinkel.![]()
Rotterdam (Slagerij Islam Centrum) is voor jou waarschijnlijk dan makkelijker te doen dan Goes (mocht je bot-werk willen hebben), dat kan gewoon 6 dagen per week.(Afhankelijk van je vervoer dan wel; op de fiets is weer wat ver.
).
Ach ik heb me er al bij neergelegd, ze eten gewoon KVV.
Daarmee heeft mijn gelobby wél geholpen.
De meeste KVV merken kan ik nu in Hoogerheide kopen.
En sinds kort zelfs Pens en schapen pens in lappen.
Ik zou alleen nog wel graag wat recreatie botten willen hebben.
Wat knieën of hakken.....
En dat lukt gewoon van geen kant meer
- Rami
- Zeer actief
Nou, ik heb dan misschien toch nog wel een tip: laat wat bezorgen!Ennath schreef: Ik zou alleen nog wel graag wat recreatie botten willen hebben.
Deze: http://www.dikkie-dik.nl" onclick="window.open(this.href);return false; komt ook in Zeeland.
-
Ennath
- Zeer actief
Ik kan KVV inmiddels prima krijgen in verschillende merken/soorten.Rami schreef:Nou, ik heb dan misschien toch nog wel een tip: laat wat bezorgen!Ennath schreef: Ik zou alleen nog wel graag wat recreatie botten willen hebben.
Deze: http://www.dikkie-dik.nl" onclick="window.open(this.href);return false; komt ook in Zeeland.
Wat ik NIET kan kopen is het recreatiekluif werk.
Vroeger kocht ik dat gewoon bij de slager, en dat kan dus niet meer.
Ook jouw link levert dat niet
- Rami
- Zeer actief
Jawel hoor! Je moet dan even bij het kopje Shaweca verse voeding kijken (zij bezorgen namelijk het assortiment van Shaweca).Ennath schreef:Ik kan KVV inmiddels prima krijgen in verschillende merken/soorten.Rami schreef:Nou, ik heb dan misschien toch nog wel een tip: laat wat bezorgen!Ennath schreef: Ik zou alleen nog wel graag wat recreatie botten willen hebben.
Runderborstbeen:
http://www.dikkie-dik.nl/catalog/produc ... ts_id=1442" onclick="window.open(this.href);return false;
Geitenribben:
http://www.dikkie-dik.nl/catalog/produc ... ts_id=1455" onclick="window.open(this.href);return false;
Kipkarkassen:
http://www.dikkie-dik.nl/catalog/produc ... ts_id=1483" onclick="window.open(this.href);return false;
En hier zwaar favoriet, de runderstrot.
http://www.dikkie-dik.nl/catalog/produc ... ts_id=1537" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de kippenkarkassen na (die krakken ze hier zo weg) lekker-lang-over-doen voer!
Edit: vergeet ik de zalmkoppen:
http://www.dikkie-dik.nl/catalog/produc ... ts_id=1549" onclick="window.open(this.href);return false;
(Ik krijg ze op de markt, maar ja, daar moet je wat voor over hebben - vieze koffie drinken met de visboerin.
-
Ennath
- Zeer actief
Rami schreef:Jawel hoor! Je moet dan even bij het kopje Shaweca verse voeding kijken (zij bezorgen namelijk het assortiment van Shaweca).Ennath schreef: Ik kan KVV inmiddels prima krijgen in verschillende merken/soorten.
Ja, die zag ik.Rami schreef: Runderborstbeen:
http://www.dikkie-dik.nl/catalog/produc ... ts_id=1442" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar keek ik over heen, ik vind het nog niet echt recreatiewerk maar het is toch wel even kauwen denk ik.Rami schreef: Geitenribben:
http://www.dikkie-dik.nl/catalog/produc ... ts_id=1455" onclick="window.open(this.href);return false;
Krakkrakkrak .... op.Rami schreef: En hier zwaar favoriet, de runderstrot.
http://www.dikkie-dik.nl/catalog/produc ... ts_id=1537" onclick="window.open(this.href);return false;
Kipkarkassen krijgen ze zo nu en dan met de kip er nog aan.Rami schreef: Op de kippenkarkassen na (die krakken ze hier zo weg) lekker-lang-over-doen voer!
Je kan op maandag bij de supermarkt vaak een overgebleven kippetje van de week daarvoor kopen. Kost geen drol...
Maar Eva doet over een complete kip exact 2 minuten (we hebben het getimed)
Een poot is gewoon twee happen.
Oefff .... dat koffie drinken met de visboerin lijkt me niet zo erg.Rami schreef: Edit: vergeet ik de zalmkoppen:
http://www.dikkie-dik.nl/catalog/produc ... ts_id=1549" onclick="window.open(this.href);return false;
(Ik krijg ze op de markt, maar ja, daar moet je wat voor over hebben - vieze koffie drinken met de visboerin.)
Maar dat het dan vieze moet zijn
Is overigens geen issue, als er vis in het eten zit hoeven ze helemaal compleet niet meer
Maar goed: weet jij een adres voor runder (of kalfs of paard) knieën, hakken of schouderbladen.
Liefst met huid eraan? (die knieën en hakken dan)
Want daar kauwen ze toch wel een dag of drie op voordat ik de restanten weg gooi