Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Top 5 namen
Moderator: moderatorteam
-
*Ellen*
Re: Top 5 namen
Mathilda, Lamberdina.
Jozefien.
Jozefien.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik vind het een heerlijke Frummel.. tsja.. ook niet echt een naam maar bij het zien van de foto.. een Frummel..marian* schreef:Charlotte?nance schreef:Ik heb nu een Loddie en een Mevrouw Rambo en ik ben dringend op zoek naar een leuke Basset teef naam![]()
Donderdag komt Lotte hier een Basset herplaatser van 8 jaar en een Loddie en een Lotte is wat te lastig. Ik heb al veel leuke namen langs zien te komen, maar nog niet de naam dat ik zeg, ja die is het.![]()
Ina?![]()
Gina?
En eh Beatrix bij het zien van de laatste foto... ze heeft wat koninklijks
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Onze Isabel is een echte Isabel: een prinses
Of eigenlijk tegenwoordig een koningin-moeder
Orpa heet voluit Orpa Eulalia.
Ik ben dol op dat soort namen
Ik heb ook een Ari gehad (gefokt dus), ooit, die heette voluit Ariaan.
Ik zoek bij voorkeur van die oude ongebruikelijke namen uit. Zo hebben we ook een Gradus gehad, en een Dorus.
En een Bertha, een Dora en een Eva.
Onze schoondochter heet ook Eva trouwens, en ik mag dan graag vertellen dat onze Eva zo'n goeie fokteef was
Of eigenlijk tegenwoordig een koningin-moeder
Orpa heet voluit Orpa Eulalia.
Ik ben dol op dat soort namen
Ik heb ook een Ari gehad (gefokt dus), ooit, die heette voluit Ariaan.
Ik zoek bij voorkeur van die oude ongebruikelijke namen uit. Zo hebben we ook een Gradus gehad, en een Dorus.
En een Bertha, een Dora en een Eva.
Onze schoondochter heet ook Eva trouwens, en ik mag dan graag vertellen dat onze Eva zo'n goeie fokteef was
-
nance
- Erelid
Zo gaatie goed, ik heb al wel wat goeie namen langs zien te komen nu.
Frummel, Isabel, Poubelle, Jozefien, Kraznapolski.
Haar volledige naam is Charlotte en dat had ik al verbasterd naar Sjalotje
Ik denk dat ik het pas echt weet als ze hier is.
Haar volledige naam is Charlotte en dat had ik al verbasterd naar Sjalotje
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
wij hebben nog altijd een orginele naam:p waarschijnlijk de enige hond in nederland die zo heet. hij heet Kopo eigenlijk met een streepje op de laatste o maar dat vind het forum niet goed :p
het is hongaars voor hond :p en stamt af van onze andere hond die het ras Erdelyi kopo in zich heeft. zij heeft wel een mutsen naam ze heet bella.
het is hongaars voor hond :p en stamt af van onze andere hond die het ras Erdelyi kopo in zich heeft. zij heeft wel een mutsen naam ze heet bella.
- *Silvia*
- Zeer actief
Onze bull kregen we met de naam Sammy dat was bij de 2de eigenaar al omgedoopt.
Bij zijn 1ste eigenaar hete hij zwammy
Dus toen hij bij ons kwam vonden we Sammy oke maar nee geen naam wat bij ons voorop staat, wij houden van gekke hollandse namen.
Bij zijn 1ste eigenaar hete hij zwammy
Dus toen hij bij ons kwam vonden we Sammy oke maar nee geen naam wat bij ons voorop staat, wij houden van gekke hollandse namen.
-
estelle
Mijn broer werkte eens bij een tuinder, daar liepen katten rond.
De ene heette Stop, de ander Contact.
Onze 2 konijnen heten Meneer en Mevrouw.
-
Mojuan
- Zeer actief
Sjalotje is leuk!!!nance schreef:Zo gaatie goed, ik heb al wel wat goeie namen langs zien te komen nu.
Haar volledige naam is Charlotte en dat had ik al verbasterd naar Sjalotje![]()
Dat vind ik echt een super naam.
Ik heb overigens vroeger twee cavia's gehad die Plastic en Folie heetten.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik zie dan zo'n rafelige zwarte kater voor me, lichtelijk uit proportie gegroeid met van die dunne pootjes en óntzettend lelijkInge O schreef:en wat voor een kat zou dat dan moeten zijnlieke schreef:Ik wil altijd nog een keer een kat bij wie de naam Zebedeus (Zepie) past.?
Dus als je er nog zo één kent...
Mijn Jodocus was ook zo'n kat waar zijn naam helemaal bij paste. De naam komt uit het sprookje De Bremer Stadsmuzikanten en was de naam van de ezel. De kat was grijs, had enorme flaporen die echt veel te groot waren voor zijn kleine koppie en hij had lichtelijk uitpuilende ogen, een zeurend (bijna balkend) stemmetje en een rafelig, dun staartje: voilà: Jodocus!

-
Annemieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded collie
Mijn eerste hond heette Jelle. Vanaf kindsaf aan altijd een leuke naam gevonden, eigenlijk voor mijn kind, maargoed de hond was er eerder.
Het was een teefje maar toch werdt het Jelle
Mijn honden heten Flint en Scott gewoon omdat ik dat leuke naam vindt en de kat heet Sjaak.
Dat was de voorwaarde van mijn man, ik wilde graag een noorse boskat, prima zolang hij maar Sjaak heet!
Het was een teefje maar toch werdt het Jelle
Mijn honden heten Flint en Scott gewoon omdat ik dat leuke naam vindt en de kat heet Sjaak.
Dat was de voorwaarde van mijn man, ik wilde graag een noorse boskat, prima zolang hij maar Sjaak heet!
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Onze hond heet Rhodin, maar ik hoor heel vaak dat iemand vraagt hoe hij heet en vervolgens de hond roept met "Rodi, Rodi, kom eens!" Ach, het maakt ook niet zo veel uit wat ze roepen, over het algemeen komt hij toch niet. Alleen als het lieve vrouwen zijn, daar maakt hij een uitzondering voor.Jip schreef:ik kwam laatst een hond tegen die Rodi heet......ik moet zegen dat hij wel erg goed luisterde toen het vrouwtje doorliep en riep: Kom Rodi.....
We hadden deze zomer een logeetje, een Bostonterriër teefje, genaamd Joep. Ik moest er wel even aan wennen, ik vind Joep geen mooie naam. Op zich pastte het nog wel bij haar ook.Annemieke schreef:Mijn eerste hond heette Jelle. Vanaf kindsaf aan altijd een leuke naam gevonden, eigenlijk voor mijn kind, maargoed de hond was er eerder.
Het was een teefje maar toch werdt het Jelle![]()
- Moos
- Zeer actief
-Gaby- schreef:Onze hond heet Rhodin, maar ik hoor heel vaak dat iemand vraagt hoe hij heet en vervolgens de hond roept met "Rodi, Rodi, kom eens!" Ach, het maakt ook niet zo veel uit wat ze roepen, over het algemeen komt hij toch niet. Alleen als het lieve vrouwen zijn, daar maakt hij een uitzondering voor.Jip schreef:ik kwam laatst een hond tegen die Rodi heet......ik moet zegen dat hij wel erg goed luisterde toen het vrouwtje doorliep en riep: Kom Rodi.....![]()
Vera roep ik bijna altijd als "Veer" (tenzij ik echt lang uit moet halen, dan zijn twee lettergrepen opeens weer erg handig
En volgens mij is Peer geen bekende (honden)naam ook verder

- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Ik sta er niet zo best op qua originaliteit met mijn Sammie, Maxi (puppies) en Tomtom (of Tommie als afkorting) de kat..
De honden van mijn zus heten Spike en (bea)Trix de hond van mijn zwager en schooonzus heet Luna
Ook niet echt originaliteit in de familie dus hahaha.
Voor de andere katten ben ik wel wat origineler geweest (denk ik
) Mindy, Levi, Loki, Spunkie en Delilah..
Ook alles met een y/ie behalve Delilah
De honden van mijn zus heten Spike en (bea)Trix de hond van mijn zwager en schooonzus heet Luna
Voor de andere katten ben ik wel wat origineler geweest (denk ik
Ook alles met een y/ie behalve Delilah
- Hamilton
- Zeer actief
mijn baas had vroeger een Hollandse herder langhaar, die heette Akke,estelle schreef:Mijn broer werkte eens bij een tuinder, daar liepen katten rond.
toen daar een labrador bij kwam, kreeg die de naam Fietje
- Hamilton
- Zeer actief
en kópo = brak, houndNanna schreef:het hongaarse woord voor hond is kutya (koetja)bellabeest schreef:wij hebben nog altijd een orginele naam:p waarschijnlijk de enige hond in nederland die zo heet. hij heet Kopo eigenlijk met een streepje op de laatste o maar dat vind het forum niet goed :p
het is hongaars voor hond :p en stamt af van onze andere hond die het ras Erdelyi kopo in zich heeft.
-
Marion.
Zo was het de bedoeling dat Miep Dientje ging heten. Hadden we al bij de keuze van de naam Saar besloten. Mijn tante Diny was er blij dat het toch maar Miep werdHamilton schreef:mijn baas had vroeger een Hollandse herder langhaar, die heette Akke,
- -Gaby-
- Zeer actief
Echt waar?Marion. schreef:Zo was het de bedoeling dat Miep Dientje ging heten. Hadden we al bij de keuze van de naam Saar besloten. Mijn tante Diny was er blij dat het toch maar Miep werdHamilton schreef:mijn baas had vroeger een Hollandse herder langhaar, die heette Akke,
- -Gaby-
- Zeer actief
Dankjewel!Moos schreef:-Gaby- schreef:Onze hond heet Rhodin, maar ik hoor heel vaak dat iemand vraagt hoe hij heet en vervolgens de hond roept met "Rodi, Rodi, kom eens!" Ach, het maakt ook niet zo veel uit wat ze roepen, over het algemeen komt hij toch niet. Alleen als het lieve vrouwen zijn, daar maakt hij een uitzondering voor.Jip schreef:ik kwam laatst een hond tegen die Rodi heet......ik moet zegen dat hij wel erg goed luisterde toen het vrouwtje doorliep en riep: Kom Rodi.....![]()
![]()
Rodi ken ik trouwens inderdaad ook wel als hondennaam, ik vind Rhodin mooier
![]()
![]()
Vera roep ik bijna altijd als "Veer" (tenzij ik echt lang uit moet halen, dan zijn twee lettergrepen opeens weer erg handig), en mensen horen dat bijna allemaal als "Peer"
Is me nu dus al een paar keer overkomen dat mensen als ze Vera weer zien vrolijk zeggen "Dag Peer!".
En volgens mij is Peer geen bekende (honden)naam ook verder![]()
Peer..
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb een Peerke gefokt.Moos schreef:En volgens mij is Peer geen bekende (honden)naam ook verder![]()
Peerke, omdat het een teefje is
- -Gaby-
- Zeer actief
Oké, maar als jij Vera ziet lopen, zou je Peer dan bij haar vinden passen?Nanna schreef:Peer is in Brabant een rdelijk normale mannenroepnaam. Is een verbastering van Peter.-Gaby- schreef: Peer..Hoe kunnen ze dat nu denken?
- Moos
- Zeer actief
Ik ken Peer inderdaad ook wel als mannennaam. Maar niet in deze regioNanna schreef:Peer is in Brabant een rdelijk normale mannenroepnaam. Is een verbastering van Peter.-Gaby- schreef: Peer..Hoe kunnen ze dat nu denken?
Vind het alleen wel apart dat heel veel mensen van mijn Veer dus Peer maken. Misschien heb ik wel gewoon een enorm spraakgebrek

-
Marion.
Nee, is op zich ook niet leuk. Ik vond het alleen een leuk vooruitzicht om in het bos Sardientje te kunnen roepen-Gaby- schreef:Echt waar?Ik vind Dientje echt een vreselijke naam voor een hond (ik ken een mens die Dientje heet), maar ik vind Saar en Miep allebei wel heel leuk, echt geweldige namen voor die twee.
Maar goed, het is helemaal geen Dientje. Het is gewoon een echte Miep (met een hoofdletter, maar ook met kleine letter). Gewoon een miep in alle opzichten
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Haha das wel ernstig, is Vera toch 10x mooier.Moos schreef:
Vera roep ik bijna altijd als "Veer" (tenzij ik echt lang uit moet halen, dan zijn twee lettergrepen opeens weer erg handig), en mensen horen dat bijna allemaal als "Peer"
Is me nu dus al een paar keer overkomen dat mensen als ze Vera weer zien vrolijk zeggen "Dag Peer!".
En volgens mij is Peer geen bekende (honden)naam ook verder![]()
Ken wel twee konijnen: 1e kerstdag en 2e kerstdag.
Ze gaan al wel heel lang mee hoor.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De naam voor Beau moest ik binnen drie minuten verzinnen want dat was de tijd dat ik hem zag en gelijk meenam. Bij Jeda had ik eigenlijk geen idee maar ik wilde dat ze van haar huidige naam, Punkie, afkwam.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Marion.
Van wie moest dat????Tiny schreef:De naam voor Beau moest ik binnen drie minuten verzinnen want dat was de tijd dat ik hem zag en gelijk meenam.
Boy heeft geloof ik 2 weken lang rondgelopen als Hond zonder Naam. Zo staat hij ook in zijn entingsboekje. HZN
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Van mijzelf, ik heb er natuurlijk niet aan gedacht dat ik ook kon wachtenMarion. schreef:Van wie moest dat????Tiny schreef:De naam voor Beau moest ik binnen drie minuten verzinnen want dat was de tijd dat ik hem zag en gelijk meenam.
Boy heeft geloof ik 2 weken lang rondgelopen als Hond zonder Naam. Zo staat hij ook in zijn entingsboekje. HZN
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Marion.
Was hun boekjes aan het zoeken, als bewijs. Maar die liggen denk ik op zolder nog in de verhuisdozen. Doet er ook niet toe. Boy is Boy geworden omdat we hem op een gegeven moment Sammy´s Boy noemden. Voila, daar was de naam.Tiny schreef:Van mijzelf, ik heb er natuurlijk niet aan gedacht dat ik ook kon wachtenMarion. schreef:Boy heeft geloof ik 2 weken lang rondgelopen als Hond zonder Naam. Zo staat hij ook in zijn entingsboekje. HZN
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Een leuke en originele naam verzinnen, en helemaal voor een teef, vind ik ontzettend moeilijk. Bij het verzinnen van een naam voor Bowie had ik een volledig black out terwijl ik weken de tijd had om iets te verzinnen. Ik kwam nergens op. Toen maar besloten dat Gert de naam mocht verzinnen en toen werd het Bowie. Niet de meest originele naam maar we doen het ermee
Bij Fien had ik wel een aantal originele en leuke namen maar voor mij was het toch nog niet helemaal. Toen ik aan het brainstormen was met Marloes (Moos) is de naam Fien beklonken en wist ik eigenlijk meteen dat dit dé naam moest worden. Het pas ook helemaal bij haar en ik vind het nog steeds een hele leuke en originele naam.
Als de volgende hond een reu wordt heb ik waarschijnlijk al een naam. Voor een teef zal ik wel weer mijn hoofd moeten breken
Bij Fien had ik wel een aantal originele en leuke namen maar voor mij was het toch nog niet helemaal. Toen ik aan het brainstormen was met Marloes (Moos) is de naam Fien beklonken en wist ik eigenlijk meteen dat dit dé naam moest worden. Het pas ook helemaal bij haar en ik vind het nog steeds een hele leuke en originele naam.
Als de volgende hond een reu wordt heb ik waarschijnlijk al een naam. Voor een teef zal ik wel weer mijn hoofd moeten breken