Even een oogzalfje gehaald en het probleem leek zo goed als opgelost.
Totdat hij ineens kale randen om zijn ogen kreeg
We besloten het een paar dagen aan te kijken, want het leek niets ernstigs.
In het weekend begon hij een vreemde plek te ontwikkelen op zijn voorpoot, bovenop zijn voet. Het leek een soort schaafwond, maar hij beet er wel in. Ik legde nog geen link met zijn kale oogranden.
Vanmorgen echter exact hetzelfde op zijn achterpoten en zijn ogen waren veel erger, ineens schrok ik: zou het Demodex zijn?
Op internet opgezocht en het zag er in ieder geval hetzelfde uit, maar volwassen honden krijgen meestal alleen Demodex als ze een verminderde weerstand hebben, ziek zijn dus.
Uiteraard, zenuwpees als ik ben, direct in de stress.... dadelijk mankeert hij wat
Het spreekuur was de snelste oplossing, niet de leukste overigens met Puch bij een drukke dierenarts.
De dierenarts dacht ook meteen aan Demodex en er is een afschaapsel genomen: godzijdank géén Demodex
Ogen gecontroleerd, speciaal fluoriserend spul erin om te kijken of zijn hoornvlies nog intact was en dat was gelukkig ook allemaal goed.
Er zitten nog wel ontstekingen in zijn ogen, allemaal kleine witte bultjes.
Het schaapsel wordt nog opgestuurd om te kijken of het een schimmel betreft. Dat moet dus op kweek en daar is pas over 12 dagen de uitslag van.
Voor nu zalfjes voor de ogen en voor de pootjes en maar hopen dat hiermee de zaak is afgedaan.