StormenRoxy schreef:je praat nu als of ik alles zou doen zonder te denken...
en een een of andere dieren beul of domme ben..
als dat zo was had ik hem al gecastereerd is het niet..
en ja ik zal goed info vragen voor ik het ga doen
maar aangezien het ook bij mijn buren heeft geholpen
en ja de honden worden ook eerst individueel bekeken..
Nee, ik zeg niet dat je een dierenbeul bent. Waar staat dat?
E.Ratelband hielp op t.v. mensen van hun 'angst' af en dàt werkte zo goed, Tjakka! Een mevrouw met pleinvrees kieperen we de straat op, een meneer met verkeersangst duwen we de straat over/door- beide gingen begeleidt het project door. Het hielp goed en net zo lang als dat de film draaiden. Meneer Tjakka heeft daar veel centjes mee verdiend en meer niet. Want...je snapt het al...van de vele wonders die hij op t.v. heeft verricht zijn er maar weinig overgebleven in het echte leven.
Honden zijn nog primitiever, maar in feite ga je dezelfde truck uithalen.
Praat met je dierenarts - gedragstherapeut.
Bel eens een zeer goede hondenuitlaatservice-creche en laat die je hond eens observeren terwijl je erbij blijft en je hond is aangelijnd.. Neem voor de verandering eens contact op met een Cow-Cow club of vereniging en doe dat ook bij de andere kuizing van je hond. Je kunt er vier bereiken, de Nederlandse en de Duitse en dat vind ik al riant. Zijn daar jouw problemen bekend als je die twee rassen gaat kruizen? Bezoek een plaatselijke hondenschool en bespreek je mogelijk en onmogelijkheden. Is er in Duitsland niet een programma voor moeilijk opvoedbare honden...zo ja, schrijf en mail ze! Dàt die cursus bij je buurman heeft geholpen wil nog niet zeggen dat dit ook bij jouw hond zo is. Het kan, maar ik vind het risico te groot om met zulk gedrag en de gevolgen, te experimenteren met die cursus. Er zal vast nog wel een buurman rondlopen die ook de cursus heeft gevolgd en het hielp niet.
Kortom, in mijn ogen heb je nog genoeg mogelijkheden om te kijken of je het gedrag van je hond via training kan verbeteren. Dat daarna de beslissing valt van bv castreren zou heel goed mogelijk zijn. Maar dé oplossing -ik ga mijn hond castreren/ ik ga mijn hond op een antiagressie training doen- is het volgens mij niet. Bij jouw hond heb je misschien meerdere mogelijkheden nodig om tot een aanvaardbare oplossing te komen. GT en bv castratie? De gewone GGtraining en GT kan misschien al een hele verbetering zijn?
Dàt bedoel ik wel.