Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vetrandje

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Vetrandje

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het gaat gewoon over kronkels van fokkers ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Een hond die als hij slank is gewoon mooi en gezond is, waarvan ze dikke logge honden maken, dat vind ik echt triest.
Er lopen hier ook zo vreselijk veel van die enorm dikke labjes.
Eén is even oud als Romeo, maar lijkt wel jaren ouder, hij loopt slecht, en heeft hd, en zijn gewicht helpt daar niet bij.
Excuus van die mensen was dan ook zijn leeftijd en dat hij gecastreerd is, en toen heb ik toch maar even gezegd dat Romeo ook die leeftijd heeft, en ook gecastreerd is, maar niet dik.
Tja, mond vol tanden, want wat ziet Romeo er toch goed uit.
:zweep:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

renee-uk schreef:nou eerlijk gezegd word ik ook wel eens een beetje schijtziek van weer het volgende topic of de volgende opmerking over de glijbaan dh's.
En dan vooral de opmerking dat ze allemaal HD hebben en dat dat daardoor komt.
Mensen met vaak de minste kennis van zaken doen zich voor als de grootste experts.

Wat ik niet zo goed begrijp is waarom bepaalde rassen zo vaak afgekraakt moeten worden.
Er zijn zat rassen die ik afschuwelijk vind, maar waarom zou ik dat zeggen en iemand die zo'n hondje heeft tegen de schenen schoppen?
Ik neem niet zo'n hond dus wat is dan het nut van mijn negatieve mening en bovendien, denken die mensen met hun mond voorop nou werkelijk dat de eigenaren niet op de hoogte zijn van de zwakke punten van hun ras?

Ik vind het heel wat anders als dit gebeurt in een topic over de gezondheid bij de verschillende rassen of bij een specifiek ras, maar te pas en te onpas de glijbaanruggen, korte snuiten, kleine kopjes en wat dies meer zij erbij te slepen schiet mij regelmatig in het verkeerde keelgat.
Ik heb dan ook een bloedhekel aan topics als 'de mooiste en de lelijkste hond' en 'welke hond zou jij nooit nemen' en dergelijke.
Er zitten mensen met zoveel verschillende rassen op dit forum dat je er donder op kunt zeggen iemand te bezeren met antwoorden in zulke topics.
We houden immers allemaal van onze hondjes, hoe afschuwelijk die ook in de ogen van iemand anders mogen zijn.
Ohhhh.. zo ging mijn mama gruwelijk de fout in op een hondenshow... winner was het geloof ik we waren in zeeland en ik ging eens kijken in Goes was het toen... twee jaar geleden geloof ik.. was bij bouvier fokster die ik ken gaan kijken.. ma staat eens om haar heen te kijken.. en ziet een hond die in haar ogen lelijk is...en spreekt dat ook hardop uit... :oohja:
Bouvierdame die al heel wat shows heeft gelopen gaf ma direct een reprimande :mep:
Dat jij ze niet mooi vind! Maar hier showen ze honden en die honden hebben bazen die gek op ze zijn dus hou je mening zeker hier voor je :hmmm:
En ik vond dat ze groot gelijk had, en ma heeft er van geleerd.. ze heeft het er nog over..

En aannames ben ik ook nooit zo van.. als je mensen hoort zeggen kijk een dh.. oh die loopt ook al zo raar tsja hd he... dan hadden ze het over Finn die kaarsrecht naast me dribbelde en helemaal geen hd heeft :oeps:
En sommige bullen vind ik sneu ja.. die hebben juist veel energie maar kunnen niet vanwege de bouw.. heb een stel hier rondlopen.. de ene kort en gedrongen en een echte mooie ... maar kan vanwege de bouw niet datgene wat ze eigenlijk zou willen.. de andere heeft meer de kobus bouw.. dus wat hoger op de poten en wat minder stompe neus en die kan echt wel lekker losgaan met andere honden..

en on topic de labjes hier.. er lopen er hier strak in het vel. goed bespierd, zijn wel wat macho types die een knokpartij niet uit de weg gaan maar goed.. er zij er ook die gewoon vreselijk over gewicht zijn.. en dan zie je ook niet meer de enthousiaste energieke lab die het eigenlijk is.. dat vind ik sneu..

Maar ja... ik houd jut en jul van mij slank.. en sommige mensen vinden dat dan weer te mager.. ik kijk en voel.. vind ik ze weer wat mager dan voer ik weer wat bij en zijn ze weer wat dikker dan minder ik weer.. ik doe het op het oog.. maar met rank houden loop je ook weer risico dat als er ziekte is diarree of als er een paar dagen minder goed gegeten word dat ze snel weer te mager ogen :tongue: zo blijf je bezig..
Maar goed zolang verschillende da's zeggen mooi slank ben ik tevree en als ze niet struinen of met knorrende magen naast me liggen.. vind ik het best..
En mensen met wat vollere honden mogen mijn honden te mager vinden.. maar qua energie en actie zijn ze toch actiever dan een dikkere hond...
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Rami schreef:
Zoek stok! schreef:Afbeelding
Die is mooi!
Vind ik ook!
Wat nou zo opvallend is, dit is een oude foto (hond was kampioen in de jaren '70) en altijd als ik mooie vertegenwoordigers zie van rassen gaat het om oude foto's. Honden van 'vroeger', hoe ze er toen uitzagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hou gewoon van vintage! :D
Prachthonden zijn het zeker :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”