Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voedingsmenu van de hom da

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Doke
Actief
Aantal honden: 2

voedingsmenu van de hom da

Ongelezen bericht door Doke »

Ira heeft de laatste tijd veel last van jeuk, dan krijgt ze rode plekken (waarschijnlijk van al dat knabbelen en lekken). Nu ben ik er uiteindelijk eens mee naar de hom. Da geweest. Deze vond het helemaal niet erg (nee Ira ligt niet open en ge ziet het op het eerste zicht niet), maar Ira wordt er gek van en ik ook van al dat histerisch gelek en geknabbel.
DA denkt dat ze een vlooienallergie heeft. Ze heeft geen vlooien, maar wel de beten waar ze dan op reageert...
Dus eens proberen om voeding aan te passen zodat de vlooien niet meer komen bijten. 3 weken geen vlees of vis meer... Maar Ira eet NRV. DA staat hier niet echt achter, ze is er ook niet tegen. Uit haar uitleg, neigt ze meer naar BARF, ze wil dat een hond persee granen en fruit/groenten eet. Dat krijgt Ira ook wel, maar met mate (ze eet ook wel van tafel mee).
Ik wil het 'dieet' best wel eens proberen om te zien of het uitmaakt. Ze mag dus drie weken geen vlees of vis eten, alleen rijst/pasta/haver met groenten/fruit. Ik kreeg dan de menu per email, nu was ik hem juist even aan't uitpluizen, maar ik vind dat er maar tegenstrijdige dingen instaan. Tegenstrijdig met hoe ik het zie. bv de rozijnen...da mag toch helemaal niet. Een paar zal wel geen kwaad kunnen, maar om dit nu op een menu te zetten...en ik heb ook beetje moeite om zoveel granen te geven.

dan ben ik ook nog aan't uitdokteren of de hoeveeheden per gewicht van de hond moeten gerekend worden of van de normale voeding?

GEZONDHEIDSMENU
(Volwassen hond)

1 unieke zelfbereide gemengde maaltijd per dag:

Na een lichamelijke inspanning: beter in de voormiddag (hond = dagdier)

 1/6 rauw vlees of 1/5 rauwe vis: minder nog in de zomer
- Rundsvlees: wangen, hart, stoofvlees
- Paardenvlees
- Kip: hart en maagjes, dit niet rauw
- Geen varkensvlees: Toxisch (Aujeskyziekte)
(1dag per week: zonder vlees of vis)

 3/6 licht gekookt mengsel van groenten (julienne, minestrone):
- Venkel (voorkeur), alle tafelresten indien gezonde keuken thuis
- Weinig of geen kolen

 2/6 gekookte cerealen en fruit (koolhydraten):
- Volle deegwaren
- Musli, volkoren brood (geweekt in water of soep of droog)
- Spelt graan, havervlokken
- Volle rijst

Afwisselend iedere dag min. 1 koffielepel in de maaltijd:

- Olijfolie (koud geperst)
- Tarwekiemolie (koud geperst), colza, saflour, zonnebloem, …
- Levertraan
- Biergist
- Zeewier
- Honing
- …

Buiten de maaltijd, als tussendoortje: (altijd rauw, zonder bereiding!)

rauw fruit - groenten en cerealen
avokados, olijven, wortels, appels, tamme kastanjes, amandels, vers of gedroogde vijgen en rozijnen
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: voedingsmenu van de hom da

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

en van dit menu zouden vlooien niet meer bijten....... Je moet het dus aan de vlooien voeren :idea:

ok, ik zou eerder een zeer goed vlooienoffensief begiinen. ook in huis en heb je toevallig een kat?
Doke
Actief

ze heeft advantix gekregen begin augustus. het probleem is niet dat Ira vlooien heeft, er zijn ook geen vlooien in huis (anders had ík zeker de beten). De vlooien zitten in de tuin of in de wei waar we gaan wandelen en daar zouden ze bijten en dan wel terug weggaan omdat ze behandeld is... De vlooien zouden op de 'geur' afkomen die honden uitscheiden als ze vlees eten (de eiwitten in vlees/vis). zo zei de da :denken:

Ira wordt eigenlijk zelden behandeld met vlooien/tekenspul. Maar omdat ze altijd zoveel jeuk had heb ik haar eens behandeld (en ook omdat we naar Frankrijk gaan binnenkort)
Ze heeft ook nog nooit vlooien gehad.
Laatst gewijzigd door Doke op 26 aug 2009 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Doke schreef:De vlooien zouden op de 'geur' afkomen die honden uitscheiden als ze vlees eten. (zo zei de da) :denken:
Zo zout heb ik het nog nooit gegeten :smile:

Er zijn voedingsmiddelen die vlooien en teken kunnen afschrikken: knoflook(tabletten) of karnemelk/yoghurt. Daarnaast is voor een hond met een vlooienallergie vlooienbestrijding toch echt heel belangrijk. Ik zou kiezen voor stronghold, omdat het werkzame middel wat daar in zit de meest brede werking heeft en dus ook al werkt voordat de vlo bijt :wink:
Afbeelding
Doke
Actief

Zo zout heb ik het nog nooit gegeten :smile:

Er zijn voedingsmiddelen die vlooien en teken kunnen afschrikken: knoflook(tabletten) of karnemelk/yoghurt. Daarnaast is voor een hond met een vlooienallergie vlooienbestrijding toch echt heel belangrijk. Ik zou kiezen voor stronghold, omdat het werkzame middel wat daar in zit de meest brede werking heeft en dus ook al werkt voordat de vlo bijt :wink:[/quote]

Ira krijgt knoflook en yoghurt/karnemelk. Ook gaat er geregeld een drupje tea tree en lavendel op haar vacht.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Doke schreef:Ira krijgt knoflook en yoghurt/karnemelk. Ook gaat er geregeld een drupje tea tree en lavendel op haar vacht.
Mijn hond dat eerste ook (tweede niet meer, sinds hij er bijna in bleef :N: ), maar hij wordt desondanks nog wel eens gebeten door een vlo en dan heeft hij weer minstens een week of twee enorme jeuk. En dus gaat er vanaf de volgende maand stronghold op, zodat de vlooien niet eens meer kunnen bijten. Ik weet dat het gif is, maar al het andere werkt niet afdoende en hij wordt helemaal stapeldol van de jeuk als hij toch gebeten wordt (en ik ook).

Hij wil trouwens ook wel eens jeuk hebben zonder dat het met vlooienallergie te maken heeft, maar dat komt dan door zijn vacht. Dan moet ik gewoon weer extra aan de slag om losse haren en wol te verwijderen. Ik weet niet of het zoiets bij jouw hond zou kunnen zijn?
Afbeelding
Doke
Actief

kan ook, ze is enorm kietelachtig. Je moet nog maar tegen een haartje komen en ze denkt dat ze aangevallen wordt door een reuzemug... :smile:
dus het kan inderdaad zijn dat als er een haartje los zit, ze daardoor jeuk krijgt. Het is opvallend dat ze dit jaar enorm blijft ruiven. Dit itt vorige jaren, waarbij ze met een maandje uitgeruifd was.

en btw ik heb je verhaal gelezen over tea tree :wink:
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Inderdaad absoluut geen rozijnen geven. Verder denk ik niet dat je mbv het menu vlooienbeten kan voorkomen, maar dat terzijde.

Kees
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik vind het extreem en vraag me af in hoeverre dit op wetenschappelijke basis is gestoeld. :wink:

Wat voer je als NRV? En geef je ook goede bronnen van omega 3 en 6 bij het eten?
Doke
Actief

christo schreef:Ik vind het extreem en vraag me af in hoeverre dit op wetenschappelijke basis is gestoeld. :wink:

Wat voer je als NRV? En geef je ook goede bronnen van omega 3 en 6 bij het eten?
ze krijgt verdeeld over 2 weken:
paard, lamssnippers, lamsribben, geitensnippers, geitenribben, zalmkop (1 keer per 2 weken), kippennekken of ruggen, kalfskraakbeen met vlees, strotjes, vuile pens (zeker 1 keer in de week). en voor de rest eet ze wel eens tafelrestjes of andere dingen die ik in de winkel op de kop kan tikken (sardientjes, lamsvlees, kalf,...)
ze krijgt 's morgens yoghurt of cottage cheese of karnemelk of platte kaas met haar pillekes in. Pillekes zijn: biergist (om de muggen/vlooien weg te houden), honing, visoliecapsule.
over de hoofdmaaltijd krijgt ze olijfolie. Ze kreeg tot voor kort verse schapenvet, maar die is nu op en nu krijgt ze diegene die in de handel verkrijgbaar is. Van die bonbons, met zeewier.

en ze krijgt geregeld look bij
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Doke schreef:kan ook, ze is enorm kietelachtig. Je moet nog maar tegen een haartje komen en ze denkt dat ze aangevallen wordt door een reuzemug... :smile:
dus het kan inderdaad zijn dat als er een haartje los zit, ze daardoor jeuk krijgt. Het is opvallend dat ze dit jaar enorm blijft ruiven. Dit itt vorige jaren, waarbij ze met een maandje uitgeruifd was.

en btw ik heb je verhaal gelezen over tea tree :wink:
ruiven doet ze omdat ze jeuk heeft. Wekelijks in bad, ga je dat voor elkaar krijgen? Heb je nu wel of niet een kat?
Frenk
Zeer actief

Doke schreef:dus het kan inderdaad zijn dat als er een haartje los zit, ze daardoor jeuk krijgt. Het is opvallend dat ze dit jaar enorm blijft ruiven. Dit itt vorige jaren, waarbij ze met een maandje uitgeruifd was.
Ik zou haar eens flink goed wassen en droogfohnen om dat losse haar er zo goed mogelijk uit te krijgen. Of dat bij een trimmer laten doen. Wie weet scheelt dat al een stuk?
Afbeelding
Doke
Actief

ik heb haar voor ik haar behandelde met adventix (4 augustus) helemaal gewassen. Droog blazen gaat niet, dan schiet ze in paniek (Ira is erg angstig).
geen kat in huis, maar wel katten van de buren die in de tuin komen.
ze wordt tegenwoordig elke week gekamd om al het haar eruit te krijgen. Vooral de onderwol blijft komen.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Doke schreef:ik heb haar voor ik haar behandelde met adventix (4 augustus) helemaal gewassen. Droog blazen gaat niet, dan schiet ze in paniek (Ira is erg angstig).
ze wordt tegenwoordig elke week gekamd om al het haar eruit te krijgen. Vooral de onderwol blijft komen.
Adventix ken ik niet, maar advantage wel. Lijkt het op elkaar?
Afbeelding
Doke
Actief

advantix is ook tegen teken, voor de rest hetzelfde.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

:ok: Maar goed, van die wol kan dus ook best die jeuk komen, denk ik zo. Misschien toch eens met een trimmer overleggen?
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Zwemt ze veel?
Afbeelding
Doke
Actief

Ira en water gaan niet samen :lol1: dus nee ze zwemt niet :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Dat menu dat je hebt gekregen, regelrecht in de prullenbak gooien!
Een hond is een carnivoor, die heeft vlees nodig.
Lijkt me dat je niet voor niets vers voert.
Stel dat de vlooien niet meer zouden bijten op dat menu, dan is dat heel fijn (maar ik geloof er niets van)
Maar wat denk je dat je hond ineens voor tekorten op gaat doen?
En wat denk je wat voor omschakeling zijn spijsverteringsstelsel krijgt, ineens van een koolhydraatarm dieet, naar een koohydraatrijk dieet.
Dit is echt zeer ongezond, en ik vind het echt van den zotte dat iemand dit durft voor te schrijven.

De kans dat je hond doodziek wordt is erg groot.
:zweep:
Fin
Zeer actief

Doke schreef:
christo schreef:Ik vind het extreem en vraag me af in hoeverre dit op wetenschappelijke basis is gestoeld. :wink:

ze krijgt verdeeld over 2 weken:
paard, lamssnippers, lamsribben, geitensnippers, geitenribben, zalmkop (1 keer per 2 weken), kippennekken of ruggen, kalfskraakbeen met vlees, strotjes, vuile pens (zeker 1 keer in de week). en voor de rest eet ze wel eens tafelrestjes of andere dingen die ik in de winkel op de kop kan tikken (sardientjes, lamsvlees, kalf,...)
ze krijgt 's morgens yoghurt of cottage cheese of karnemelk of platte kaas met haar pillekes in. Pillekes zijn: biergist (om de muggen/vlooien weg te houden), honing, visoliecapsule.
over de hoofdmaaltijd krijgt ze olijfolie. Ze kreeg tot voor kort verse schapenvet, maar die is nu op en nu krijgt ze diegene die in de handel verkrijgbaar is. Van die bonbons, met zeewier.

en ze krijgt geregeld look bij
Even heel nuchter bekeken, de jeuk kan vlooienallergie zijn of voedselallergie. Voor vlooienallergie heb ik de beste ervaringen met Advantage of met Bolfo Gold. Voor de voedselallergie, je kunt een test doen maar die zijn best duur. Maar je kunt ook een eliminatiedieet volgen. Je geeft nu een enorm gevarieerd dieet, op zich best iets om trots op te zijn, maar in het kader van jeukklachten onhandig. Ik zou een stapje terugzetten naar KVV, en dan bijv Carnibest lam/rijst, en dat minstens drie weken volhouden. Ik zou verder beslist geen graan of graanproducten gaan voeren, als er iets is dat in verband gebracht wordt met gezondheidsproblemen bij de hond is het dat wel. En ik zou ook tijdens het eliminatiedieet stoppen met het dagelijks voeren van melkproducten. Ik geef zelf ook wel karnemelk en yoghurt, maar met mate. Alles waar te voor staat is te veel, en zuivelproducten zijn moeilijk verteerbaar en al snel te veel, ook als je je tot de zure producten beperkt. Even geen biergist, en geen honing. Wel de visolie capsules en ik zou wat teunisbloemcapsules erbij geven.

Tot slot weet ik niet hoe je bij deze homeopaat terecht bent gekomen, maar voor mijn gevoel houdt deze er wat extreme en vooral ongeteste ideeën op na. Als je wilt kan ik je de gegevens geven van een homeopaat waar een kennis van me zeer goede ervaringen mee heeft.

Maar vooral, ik zou gaan voor een eliminatiedieet.
Fin
Zeer actief

Doke schreef:ik heb haar voor ik haar behandelde met adventix (4 augustus) helemaal gewassen. Droog blazen gaat niet, dan schiet ze in paniek (Ira is erg angstig).
de furminator schijnt heel goed te zijn voor het uitkammen van de onderwol. Zooplus verkoopt een goedkopere versie, de furmaster.
Doke
Actief

allemaal enorm bedankt om even mee te denken!!!

@ Christo: homeopaat is een van de gekendste in België en heeft haar verdiensten. Ik ben er heel tevreden over, ze heeft Ira al heel goed geholpen. Maar kwa voeding kunnen de meeste dierenartsen wel veel bijleren dacht ik zo. Welke homeopaat ken jij? (ook in België?)
Ik heb op verschillende sites gelezen dat eiwitten gelinkt kunnen worden aan vlooien, dus de da zal het wel ergens vandaag halen. :hmmm: Blijft alleen nog dat ik echt geen voorstander ben van het 'granendieet' (ik noem het maar ff zo).
Ik dacht ook al te beginnen met eliminatiedieet. Probleem is alleen dat we vanaf volgende week drie weken in het buitenland zijn. Ik wou eigenlijk farmfood meenemen (dat heeft ze vroeger als pup gekregen tot over een jaar).

furminator heb ik ook al eens in mijn handen gehad, maar ik viel bijna achterover van de prijs (50€). En ik vraag me af of dit de pels niet beschadigd, want het werkt toch met een mesje in de kam? (als ik het goed bekeken heb)
Morgen maar eens langs het trimsalon voor info.

@Rosita: ík zie het wel zitten om Ira elke week te wassen, zij daarintegen... met welke reden zou je ze elke week wassen?
Afbeelding
Doke
Actief

oh en kvv moet ze niet hebben :oohja:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm....

apart...!

Ik heb altijd begrepen dat granen door een hond niet verteerd worden en dat het een nummer 1 is op gebied van allergie / allergische reakties...

Om dan zoveel granen te gaan geven...???

Sorry, ik vind het op het eerste gezicht niet echt eh... een goed plan zeg maar!

Mogelijk kunnen mensen op rauwvoerfora je verder helpen. Ik kan je een lijstje geven met forums waar daarover gesproken wordt... als je wilt.

Suzanne
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Doke schreef:

@Rosita: ík zie het wel zitten om Ira elke week te wassen, zij daarintegen... met welke reden zou je ze elke week wassen?
Omdat je dat eventuele losse haar er beter uit kunt wassen in plaats van te gaan trekken met allerlei agressief materiaal wat beter in professionele handen kan blijven. Daarnaast maak je misschien ook die ene verdwaalde vlo dood en een schone huid en vacht kriebelt en jeukt minder.
Fin
Zeer actief

Doke schreef:@ Christo: homeopaat is een van de gekendste in België en heeft haar verdiensten. Ik ben er heel tevreden over, ze heeft Ira al heel goed geholpen. Maar kwa voeding kunnen de meeste dierenartsen wel veel bijleren dacht ik zo. Welke homeopaat ken jij? (ook in België?)
Nee, die ene homeopaat zit in Nederland. Ja, dat van DA's en bijleren is een goeie. :roll:
Doke schreef: Ik heb op verschillende sites gelezen dat eiwitten gelinkt kunnen worden aan vlooien, dus de da zal het wel ergens vandaag halen. :hmmm: Blijft alleen nog dat ik echt geen voorstander ben van het 'granendieet' (ik noem het maar ff zo).
Ik dacht ook al te beginnen met eliminatiedieet. Probleem is alleen dat we vanaf volgende week drie weken in het buitenland zijn. Ik wou eigenlijk farmfood meenemen (dat heeft ze vroeger als pup gekregen tot over een jaar).
Ik heb met een kat met vlooien- danwel voedselallergie die per sé brokjes wou blijven eten goede ervaringen met Ecostyle Vitaal Compleet kattenvoeding. Vlovrij is mijn kat niet altijd, ook al doe ik mijn best. Maar hij krabt zich niet meer de korstjes. Het kan een toevalstreffer zijn dit voer, maar er is een versie van voor honden dus misschien de moeite waard voor die paar weken.
Doke schreef: furminator heb ik ook al eens in mijn handen gehad, maar ik viel bijna achterover van de prijs (50€). En ik vraag me af of dit de pels niet beschadigd, want het werkt toch met een mesje in de kam? (als ik het goed bekeken heb)
Morgen maar eens langs het trimsalon voor info.
Op http://www.zooplus.nl" onclick="window.open(this.href);return false; verkopen ze een nepversie. Heb ik zelf geen ervaring mee, maar iemand anders was er tevreden over en het staat op mijn verlanglijstje, die kost rond de 20 euro. Het werkt niet met een mesje. Mijn kat is nog steeds wel eens jeukerig ook al zijn de korstjes geschiedenis. Ik wil zijn vacht uitdunnen zodat die minder broeit.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Lotje heeft ook een heel erge vlooienallergie 1 beet en het is weer prijs, over de jaren heb ik geleerd dat bij zo'n honden helaas niets echt afdoende werkt. Je kan de weerstand verhogen door de voeding aan te passen, heeft mijn dierenarts eens uitgelegd, de allergiedrempel in het algemeen voor eender welke allergie kan worden aangepast door de voeding. Daar zal waarschijnlijk die hom DA dat halen. Het menu dat ze jouw meegeeft is volgens mij heel oud, ik heb bijna hetzelfde eens in een boekje zien staan uit de jaren 60 geloof ik. Ik zou er zelf absoluut niet mee beginnen, ik vind het zelf veel te veel granen wat zeker niet zal helpen om die allergiedrempel op een beter niveau te krijgen. Met Lotje ging het jaren goed met haar allergie tot enkele weken geleden, jaren vlovrij geweest en opeens 1 mini vlo en ze heeft weer 2 weken korsten gehad. Wat wel enorm geholpen heeft bij Lotje waren homeopathische druppels die ik van de homeopathische apotheek had, heb ik paar jaar geleden aan elke begin van het seizoen gegeven en dat voor 1 jaar lang, daarna nooit meer gegeven, het heeft enorm geholpen met haar allergieën, als ze nu een uitbraak heeft is de uitbraak minder erg en sneller voorbij. Spijtig genoeg weet ik dus niet meer hoe dat noemt.

Hoelang gebruik je de advantix al en wanneer juist is de jeuk weer begonnen? Ik vraag dit omdat Lotje dus ook heel gevoelig is voor zo'n producten, ik had een keer eens advantix gehaald in plaats van de frontline die ik normaal bij haar gebruik, na gebruik stond ze vol rode plekken en kreeg opgezwollen ogen. Gelukkig was het nog niet volledig opgenomen door de huid en kon ik het nog wegwassen. Honden kunnen ook een kleinere reactie krijgen met enkel jeuk en kleinere plekjes.
Doke
Actief

Rosita Compagner schreef:
Doke schreef:

Omdat je dat eventuele losse haar er beter uit kunt wassen in plaats van te gaan trekken met allerlei agressief materiaal wat beter in professionele handen kan blijven. Daarnaast maak je misschien ook die ene verdwaalde vlo dood en een schone huid en vacht kriebelt en jeukt minder.
ik zal het volgende week, voor ik haar nog eens een pipetje advantix geef, nog eens helemaal wassen. 'k Heb shampoo van beaphar.

Op dit moment mag ze van mij niet meer knabbelen, ze stopt ook meteen als ik er wat vn zeg en gaat dan gewoon verder met wat ze bezig was. Misschien jeukt het toch allemaal niet zo erg en is het meer gedragsmatig geworden?
:denken:
Afbeelding
Doke
Actief

Linsey schreef:Lotje heeft ook een heel erge vlooienallergie 1 beet en het is weer prijs, over de jaren heb ik geleerd dat bij zo'n honden helaas niets echt afdoende werkt. Je kan de weerstand verhogen door de voeding aan te passen, heeft mijn dierenarts eens uitgelegd, de allergiedrempel in het algemeen voor eender welke allergie kan worden aangepast door de voeding. Daar zal waarschijnlijk die hom DA dat halen. Het menu dat ze jouw meegeeft is volgens mij heel oud, ik heb bijna hetzelfde eens in een boekje zien staan uit de jaren 60 geloof ik. Ik zou er zelf absoluut niet mee beginnen, ik vind het zelf veel te veel granen wat zeker niet zal helpen om die allergiedrempel op een beter niveau te krijgen. Met Lotje ging het jaren goed met haar allergie tot enkele weken geleden, jaren vlovrij geweest en opeens 1 mini vlo en ze heeft weer 2 weken korsten gehad. Wat wel enorm geholpen heeft bij Lotje waren homeopathische druppels die ik van de homeopathische apotheek had, heb ik paar jaar geleden aan elke begin van het seizoen gegeven en dat voor 1 jaar lang, daarna nooit meer gegeven, het heeft enorm geholpen met haar allergieën, als ze nu een uitbraak heeft is de uitbraak minder erg en sneller voorbij. Spijtig genoeg weet ik dus niet meer hoe dat noemt.

Hoelang gebruik je de advantix al en wanneer juist is de jeuk weer begonnen? Ik vraag dit omdat Lotje dus ook heel gevoelig is voor zo'n producten, ik had een keer eens advantix gehaald in plaats van de frontline die ik normaal bij haar gebruik, na gebruik stond ze vol rode plekken en kreeg opgezwollen ogen. Gelukkig was het nog niet volledig opgenomen door de huid en kon ik het nog wegwassen. Honden kunnen ook een kleinere reactie krijgen met enkel jeuk en kleinere plekjes.
het was de eerste maal dat ze advantix kreeg, de jeuk was er al veel langer.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Doke schreef:
Rosita Compagner schreef:
Doke schreef:

ik zal het volgende week, voor ik haar nog eens een pipetje advantix geef, nog eens helemaal wassen. 'k Heb shampoo van beaphar.

Op dit moment mag ze van mij niet meer knabbelen, ze stopt ook meteen als ik er wat vn zeg en gaat dan gewoon verder met wat ze bezig was. Misschien jeukt het toch allemaal niet zo erg en is het meer gedragsmatig geworden? :denken:
Nee, vergeet dat maar.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”