Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enten, wanneer wel?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Enten, wanneer wel?

Ongelezen bericht door ranetje »

pepim schreef:
ranetje schreef:
pepim schreef:Qua stickers, hoe zie je nu hoe lang ze geldig zijn, dat staat toch niet op de stickertjes?
Nee dat staat niet op de stickertjes.
Als die in het boekje geplakt zijn dan zet de DA in het vakje er achter wanneer er weer geënt moet worden.
Voor de cocktail zou dat dan drie jaar na de vorige enting zijn.

Vanguard is ook 3 jaar geldig net als Nobivac
Bedankt Nettie :ok: , maar in mijn boekje moet er elk jaar geënt worden. Doe ik iets verkeerds dan of ligt het aan mijn DA? :19:

Kijk het gaat me niet om het geld, het gaat me om haar gezondheid. Zo duur zijn die entingen ook weer niet, maar ook niet zo gezond, dat is mijn punt. Of zou ze dan geen cocktail krijgen?
Ligt aan je DA en/of zijn assistente :mrgreen:
Kijk wel even of hij soms iets heeft omcirkeld voor de nieuwe enting?
Het zou kunnen zijn dat hij bijv. bij lepto heeft aangegeven over een jaar weer.
Maar dan zou er voor de andere entingen wel een herenting over drie jaar moeten worden aangegeven.

Welk merk entingen gebruikt je DA?
Als het merk wat hij gebruikt nog niet geregistreerd staat voor 3 jaar, kan je om Nobivac of Vanguard vragen :wink:
De meeste DA enten dacht ik met een van die twee, maar dat kan ik mis hebben.
De naam staat op het stickertje wat je in je boekje moest plakken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bas schreef:
Frenk schreef:
bas schreef:Ik laat ze niet dubbel enten ze krijgen de novibac omdat ze ook naar pension gaan soms..en daar is het verplicht te enten tegen kennelhoest en verder kan het best zijn dat de enting 3 jaar geldig is, maar ik heb nog nooit een zieke hond van het enten gehad, en ik heb heel mijn leven al honden en ze altijd trouw laten enten...zo te zien in het boekje ,tegen weil en parvo

ik denk dat iedereen dat voor zichzelf en zijn dier beslist , ik respecteer wel dat mensen het niet doen, ik doe het wel!
Ten eerste, waarom schrijf je alles vetgedrukt? Heeft dat een reden? Ten tweede: als een enting 3 jaar geldig is, waarom zou je hem dan toch nog elk jaar laten zetten? Geef me een goede reden? (En die is dus niet dat ze er tot nu toe niet ziek van zijn geworden :wink: )

Ik gebruik altijd vette letters omdat ik dat mooi vind, en het is meer een gewoonte geworden, als je je eraan stoort wil ik ook wel gewone gebruiken hoor, ik zie het probleem niet zo...

En ik geloof niet dat ik me hoef te verantwoorden wat betreft de entingen en waarom ik dat dan toch elk jaar doe, ik probeer mijn visie hier op een topic te geven, en of dat nou iemand zijn denkwijze is of niet dat is volgens mij ieder voor zich toch, ik denk dat iedereen hier de dingen voor zijn dier doet enkel en alleen omdat je het beste voor je dier wilt , zoals ik al zei ik keur toch ook niet af dat iemand besluit om niet meer te enten of maar 3x per jaar,
ik denk dat je een ieder zijn keuze moet respecteren maar goed...sta ook wel open voor andere meningen hoor dus
ik zal dit zeker een keer aanhalen bij de Da en eens kijken wat hun visie op dit alles is, ben ik wel nieuwsgierig naar, en als dan idd blijkt dat 1x per 3 jaar genoeg zou zijn en mijn honden worden niet ziek zonder enting , dan bespaart dat iig veel geld, de kennelhoest zou ik niet onderuit kunnen vanwege het pension, maar zover ik weet willen hun ook dat de hond elk jaar geënt is anders weigeren ze je hond, en ik denk niet dat ze genoegen nemen met een verklarig van de Da dat 1x per 3 jaar genoeg is maar daar zal ik ook eens naar informeren

ook nog zoiets, mijn honden zijn ook verzekerd, dan zou ik daar ook moeten gaan vragen of hun 1x per 3 jaar zouden accepteren, niet dat als ze dan ziek worden dat ze dan niet vergoeden omdat ze de jaarlijkse enting niet gehad hebben...maar ook dat valt na te vragen.
pension accepteerd het gewoon, de mijne zijn gewoon naar het pension geweest... trouwens ik zou ze niet naar een pension doen die een wetenschappelijk bewezen feit niet accepteerd.
Mijn honden zijn niet verzekerd, maar daar heeft het enten niets mee te maken.
Als een fabrikant er op zet dat eens per 3 jaar voldoende is, waarom zou dat niet goed zijn dan? Gebruik jij ook 2 condooms als jij met iemand naar bed gaat? Ooit gehoord dat teveel nooit goed is?
Dacht je nu echt dat je hond doodziek wordt van een jaar niet enten? Ik denk juist het tegenovergestelde...
Een hond bouwt toch antistoffen op? Die zijn er echt niet binnen 12 maandjes uit hoor.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:kennelhoest is een overbodige enting, elke geente hond kan nog steeds kennelhoest krijgen aangezien er zoveel verschillende variaties zijn
Het kan wel, maar de kans is kleiner. Het is net zoiets als de griepprik voor mensen, die ik dit jaar wel ga nemen.

Ik ent kennelhoest omdat het verplicht is op de dagopvang (en dat vind ik ook terecht).
kennelhoest is bij ons niet verplicht dus ik ent ook niet, alleen als ze naar een pension zouden moeten.
En toch bijten ze wekelijks op mouwen waar heel veel andere honden op bijten, de kans zit er in dat er een hond op heeft gebeten met kennelhoest aangezien je pas weet als ze kennelhoest hebben op het moment dat het te laat is, want juist de periode voor het hoesten is het besmettelijkst... maar toch zijn ze er nog nooit ziek van geweest...
Maar da's ook ieder voor zich... griepprik haal ik zelf ook niet overigens :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

bas schreef:Ik gebruik altijd vette letters omdat ik dat mooi vind, en het is meer een gewoonte geworden, als je je eraan stoort wil ik ook wel gewone gebruiken hoor, ik zie het probleem niet zo...
Je moet het zelf weten. Ik ben gewend dat vetgedrukt een extra lading weergeeft, vandaar mijn vraag.
En ik geloof niet dat ik me hoef te verantwoorden wat betreft de entingen en waarom ik dat dan toch elk jaar doe, ik probeer mijn visie hier op een topic te geven, en of dat nou iemand zijn denkwijze is of niet dat is volgens mij ieder voor zich toch, ik denk dat iedereen hier de dingen voor zijn dier doet enkel en alleen omdat je het beste voor je dier wilt , zoals ik al zei ik keur toch ook niet af dat iemand besluit om niet meer te enten of maar 3x per jaar,
ik denk dat je een ieder zijn keuze moet respecteren maar goed...sta ook wel open voor andere meningen hoor dus
ik zal dit zeker een keer aanhalen bij de Da en eens kijken wat hun visie op dit alles is, ben ik wel nieuwsgierig naar, en als dan idd blijkt dat 1x per 3 jaar genoeg zou zijn en mijn honden worden niet ziek zonder enting , dan bespaart dat iig veel geld, de kennelhoest zou ik niet onderuit kunnen vanwege het pension, maar zover ik weet willen hun ook dat de hond elk jaar geënt is anders weigeren ze je hond, en ik denk niet dat ze genoegen nemen met een verklarig van de Da dat 1x per 3 jaar genoeg is maar daar zal ik ook eens naar informeren

ook nog zoiets, mijn honden zijn ook verzekerd, dan zou ik daar ook moeten gaan vragen of hun 1x per 3 jaar zouden accepteren, niet dat als ze dan ziek worden dat ze dan niet vergoeden omdat ze de jaarlijkse enting niet gehad hebben...maar ook dat valt na te vragen.
Je snapt het niet :wink: De entstof is verbeterd, waardoor de enting nog maar 1 keer in de 3 jaar gegeven hoeft te worden. Er is dus geen sprake van minder goed enten, het heeft dezelfde werking als die 'oude' stof van 1x per jaar, alleen het is dus verder ontwikkeld, waardoor je nu met 1x per 3 jaar dezelfde bescherming haalt. :wink:
Afbeelding
bas
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeauxdog en franse bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door bas »

Je snapt het niet :wink: De entstof is verbeterd, waardoor de enting nog maar 1 keer in de 3 jaar gegeven hoeft te worden. Er is dus geen sprake van minder goed enten, het heeft dezelfde werking als die 'oude' stof van 1x per jaar, alleen het is dus verder ontwikkeld, waardoor je nu met 1x per 3 jaar dezelfde bescherming haalt. :wink:[/quote]

kijk, dat wist ik niet en ik vind het jammer dat de Da dat dus niet verteld , dat zal dan wel een geldkwestie zijn denk ik, maar dit is nuttige info, waar ik wel wat aan heb, en als idd blijkt dat het nog maar 1x per 3 jaar hoeft zal ik heus niet onnodig mijn hond vol ziektes laten spuiten zoals er hier gezegt wordt, jammer trouwens dat dat niet meteen zo gezegt kan worden ..komt meteen anders over vind ik.

ik heb meteen ff gekeken en ik zie in het boekje van de honden dat er 2 jaar geleden een coctail is gegeven en de laatste 2 jaar alleen
parvo en weil...heb ik nooit op gelet omdat ik ervan uit ga dat een da het beste met mijn hond voor heeft en ik natuurlijk ook, en ik ga die info dus uitprinten dat die enting 3 jaar geldig is...en dan eens kijken wat ze zeggen, ben ik gewoon benieuwd naar..
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

:ok:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

bas schreef:

Je snapt het niet :wink: De entstof is verbeterd, waardoor de enting nog maar 1 keer in de 3 jaar gegeven hoeft te worden. Er is dus geen sprake van minder goed enten, het heeft dezelfde werking als die 'oude' stof van 1x per jaar, alleen het is dus verder ontwikkeld, waardoor je nu met 1x per 3 jaar dezelfde bescherming haalt. :wink:

kijk, dat wist ik niet en ik vind het jammer dat de Da dat dus niet verteld , dat zal dan wel een geldkwestie zijn denk ik, maar dit is nuttige info, waar ik wel wat aan heb, en als idd blijkt dat het nog maar 1x per 3 jaar hoeft zal ik heus niet onnodig mijn hond vol ziektes laten spuiten zoals er hier gezegt wordt, jammer trouwens dat dat niet meteen zo gezegt kan worden ..komt meteen anders over vind ik.

ik heb meteen ff gekeken en ik zie in het boekje van de honden dat er 2 jaar geleden een coctail is gegeven en de laatste 2 jaar alleen
parvo en weil...heb ik nooit op gelet omdat ik ervan uit ga dat een da het beste met mijn hond voor heeft en ik natuurlijk ook, en ik ga die info dus uitprinten dat die enting 3 jaar geldig is...en dan eens kijken wat ze zeggen, ben ik gewoon benieuwd naar..[/quote]

Heb je die links die ik neergezet heb wel gezien?? Dat is gewoon de bijsluiter van de vaccins.
Het eerste wat je daar leest is het volgende:

In overeenstemming met de
MINISTER VAN VOLKSGEZONDHEID, WELZIJN EN SPORT,
Gezien het verzoek van Pfizer Animal Health B.V. te CAPELLE A/D IJSSEL
d.d. 29 oktober 2008 tot wijziging van de registratie;
Gelet op de artikelen 3, 4 en 6 van de Diergeneesmiddelenwet
(Stb.1985,410);
Gehoord de Commissie Registratie Diergeneesmiddelen;

en

In overeenstemming met de
MINISTER VAN VOLKSGEZONDHEID, WELZIJN EN SPORT,
Gezien het verzoek van Intervet Nederland B.V. te BOXMEER d.d. 29 mei
2007 tot wijziging van de registratie;
Gelet op de artikelen 3, 4 en 6 van de Diergeneesmiddelenwet
(Stb.1985,410);
Gehoord de Commissie Registratie Diergeneesmiddelen;

Lijkt me niet dat een pension of club daar omheen kan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bas schreef: jammer trouwens dat dat niet meteen zo gezegt kan worden ..komt meteen anders over vind ik.
er is op 1 pagina minimaal 3 x gezegd dat de nobivac enting 3 jaar geldig is... lijkt me toch heel duidelijk?
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ze worden elk jaar geent en hebben ook rabbias enting allebei gehad omdat ik in duitsland woon...
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Zoek stok! schreef:Pepim, het kan dus zijn dat je dierenarts niet ent met een merk dat geregistreerd is voor drie jaar. Dan hebben ze dus in zekere zin wel gelijk dat je elk jaar 'moet' enten :wink:

Ik ga voor entingen naar een andere dierenartspraktijk, omdat mijn praktijk niet ent met Nobivac.
Ok Linda bedankt, overigens hier wordt er wel geënt met Nobivac, dat is dus wel geregistreerd voor drie jaar begrijp ik?
pepim
Zeer actief

marye schreef:Caja wordt overigens op maat gevaccineerd aan de hand van titerbepaling.
Hoe doe je dat Marye, kun je daarvoor bij elke DA terecht?
pepim
Zeer actief

Hutsje schreef:
pepim schreef:
Hutsje schreef:ik doe de entingen tot 1 jaar en daarna niks meer. kiefer heeft alleen de rabies omdat hij naar zweden zou/moet.
Mag ik vragen waarom je helemaal niet meer ent? (En qua Kiefer begrijp ik het wel.)
omdat ik het totale onzin vindt en ik denk dat het meer kwaad dan goed doet (immuunsystaam). zie ook reactie nanna.
Ik snap het, ik zie ook nu dat er veel meer mensen zijn die niet meer enten (al verschilt de tijd vanaf ze dat niet meer doen)
Ik zal mij daar eens verder in verdiepen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

over titertest pepim http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 68926.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pepim
Zeer actief

Liesbeth schreef:Voor degenen die een DA willen overtuigen van het gegeven dat Vanguard en Nobivac geregistreerd staan voor 3 jaar (de virale componenten), hierbij de bijsluiters voor de cocktails. Kijk even bij vaccinatieschema.

http://db.cbg-meb.nl/MarketedAuth/v8369 ... 052009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://db.cbg-meb.nl/MarketedAuth/v9483 ... 092008.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Die 3 jaar geldt ook voor genoemde losse componenten uit de cocktail.
Bedankt voor je info Liesbeth :ok:
pepim
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:over titertest pepim http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 68926.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt Rosita :ok:

Ik zal mijn topic nog even nalezen, er zijn nog meer postings die ik nog niet goed gelezen heb of waar ik nog niet op gereageerd heb.
Bedankt allemaal :ok:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

pepim schreef:
marye schreef:Caja wordt overigens op maat gevaccineerd aan de hand van titerbepaling.
Hoe doe je dat Marye, kun je daarvoor bij elke DA terecht?
Nee, niet bij elke dierenarts.
Ik laat een titerbepaling doen en ent het nodige.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ok bedankt voor je reactie en info, ik zal ook eens informeren bij mijn DA en anders zoek ik wel verder. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”