Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
weinig eten
Moderator: moderatorteam
- Tato
- Vaste gebruiker
weinig eten
Mijn hondjes zijn echt mieren met eten.
Vooral Torro, die eet smorgens vaak niks en sávonds ong.de helft.
Taika was als pup al een moeilijke eter en ik werd overbezorgt en gaf steeds weer ander voer..
Na een half jaar heb ik Torro in huis genomen, hij was toen 4j en gewend aan etensresten en afval. Dus hij wilde eerst ook geen brokken eten.
Na 2 weken kon ik het niet meer aan zien en ben begonnen met beetje vlees door de brokjes, dat ging goed tot voor kort.
Ze begonnen het vlees weg te slikken en brokjes lieten ze vaak staan, ook raakten ze vaker aan de diarree, dus nu ben ik begonnen met alleen brokjes te voeren met niks er door.
Nou daar zijn ze het niet mee eens...
Het is nu de 2e week en Taika begint nu wel goed te eten(ze is ook veel aktiever) maar Torro blijft slecht eten...( hij is nu 6)
Hoe lang moet ik dit aan kijken, ik heb zoiets van, als ze honger hebben eten ze wel en ze zien er echt goed uit.
Ik wil graag wat feedback, heeft iemand hier ook zulke ervaringen ?
Vooral Torro, die eet smorgens vaak niks en sávonds ong.de helft.
Taika was als pup al een moeilijke eter en ik werd overbezorgt en gaf steeds weer ander voer..
Na een half jaar heb ik Torro in huis genomen, hij was toen 4j en gewend aan etensresten en afval. Dus hij wilde eerst ook geen brokken eten.
Na 2 weken kon ik het niet meer aan zien en ben begonnen met beetje vlees door de brokjes, dat ging goed tot voor kort.
Ze begonnen het vlees weg te slikken en brokjes lieten ze vaak staan, ook raakten ze vaker aan de diarree, dus nu ben ik begonnen met alleen brokjes te voeren met niks er door.
Nou daar zijn ze het niet mee eens...
Het is nu de 2e week en Taika begint nu wel goed te eten(ze is ook veel aktiever) maar Torro blijft slecht eten...( hij is nu 6)
Hoe lang moet ik dit aan kijken, ik heb zoiets van, als ze honger hebben eten ze wel en ze zien er echt goed uit.
Ik wil graag wat feedback, heeft iemand hier ook zulke ervaringen ?
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Re: weinig eten
Vers vlees gaan voeren een goede kvv uitzoeken en ze die voorschotelen. (geen blik, dat is geen vlees dat is water)
1 van onze honden blieft echt geen brokken. Ze lust alles wat er bestaat op de wereld zo ongeveer, behalve cavom
1 van onze honden blieft echt geen brokken. Ze lust alles wat er bestaat op de wereld zo ongeveer, behalve cavom

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
KVV (bijvoorbeeld smuldier compleet of rodi compleet bij de DEKA of AH) en dan twee keer per dag aanbieden. 's Ochtend en 's avonds. Eten ze niet, dan haal je het weg en bied je het de volgende keer aan. Maar voor de zekerheid: zijn gebitsproblemen uitgesloten bij de oudste?

- Tato
- Vaste gebruiker
geen problemen met gebit, moet je em zien kauwen op kauwstaven!!
Wat is kvv?
Ik wil niet weer ander voer proberen, Taika kan ook geen vlees verdragen...
Het voer wat ik nu heb is prima(carocroc)
Wat is kvv?
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja jij vind het prima, maar ze eten het niet.
Kvv is een compleet vers vlees en er zijn diverse merken van. Wat heb je geprobeerd aan vlees?

- Tato
- Vaste gebruiker
oke, ja dat vers vlees heb ik nog nooit geprobeerd...
Vind het eng omdat Taika zo snel moet spugen en snel diarree krijgt...
Ja het is wel zo dat ze de brokken slecht eten, ik vroeg mij af, hoe lang moet je dat aan zien.
Tuurlijk wil ik ook dat ze lekker eten, maar dacht van, moet ik het nog een tijdje volhouden, ben ik niet te over bezorgt....
Vind het eng omdat Taika zo snel moet spugen en snel diarree krijgt...
Ja het is wel zo dat ze de brokken slecht eten, ik vroeg mij af, hoe lang moet je dat aan zien.
Tuurlijk wil ik ook dat ze lekker eten, maar dacht van, moet ik het nog een tijdje volhouden, ben ik niet te over bezorgt....
- Frenk
- Zeer actief
Hoe weet je dat Taika geen vlees kan verdragen? Welk vlees heb je gegeven dan? En het voer mag dan 'prima' zijn, je hond eet het niet.Tato schreef:geen problemen met gebit, moet je em zien kauwen op kauwstaven!!
Wat is kvv?

- Tato
- Vaste gebruiker
Is prima!!
Ik geef gewoon antwoord
Ik kan natuurlijk ook die kvv beetje mengen met brokjes dan...
Zal es kijken wat er allemaal is, die smuldier enzo is toch diepvries?
(wat betekend de afkorting kvv eigenlijk?)
Ik geef gewoon antwoord
Ik kan natuurlijk ook die kvv beetje mengen met brokjes dan...
Zal es kijken wat er allemaal is, die smuldier enzo is toch diepvries?
(wat betekend de afkorting kvv eigenlijk?)
- Frenk
- Zeer actief
Je moet KVV het liefste alleen geven. Wil je perse een brok, kies dan voor een geperste brok (en ik weet niet of carocroc dat is). Het kan zijn dat honden heftig reageren bij een overschakeling op ander voer. Daar moet je doorheen. 

- Tato
- Vaste gebruiker
waarom kan ik geen beetje kvv met brok mengen dan?
Zal es vragen of carocroc een geperste brok is, geen idee...
(ff oftopic; wat voor een ras is jouw Frenk? lijkt erg veel op Taika nl. als ik je onderschrift bekijk...heeft ze ook wat kortere voorpootjes?)
(ff oftopic; wat voor een ras is jouw Frenk? lijkt erg veel op Taika nl. als ik je onderschrift bekijk...heeft ze ook wat kortere voorpootjes?)
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Carocroc is geen geperst brok maar een geexpandeerde brok. Brok en kvv moet je niet mengen. Zo wie zo moet je een brok niet mengen, het is zoals op de zakken staat een complete voeding. Alle toevoegingen die je zelf toevoegd, trekken het voer uit balans, niet doen dus. (slecht voor maag/darm) Als ze erg gevoelig zijn op de maag zou ik ze zelf eerst op energique nr 4 zetten, dat is voor gevoelig maag/darm stelsel.

- Hamilton
- Zeer actief
even voor de duidelijkheid ( misschien heb je eroverheen gelezen)
KVV staat voor Kompleet Vers Vlees
en is meestal in de vriezers van dierenwinkels(Prins,Energique,Duck) of in die van supermarkten te vinden(smuldier, Rodi)
succes
KVV staat voor Kompleet Vers Vlees
en is meestal in de vriezers van dierenwinkels(Prins,Energique,Duck) of in die van supermarkten te vinden(smuldier, Rodi)
succes
- Tato
- Vaste gebruiker
oke, thanks, had het niet goed gelezen, haha
Ik kan natuurlijk ook de vlees uitvoering door de brokken doen ipv de compleet...
Ik kan natuurlijk ook de vlees uitvoering door de brokken doen ipv de compleet...
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
nee want dan voeg je nog steeds wat toe aan iets dat compleet wasTato schreef:oke, thanks, had het niet goed gelezen, haha

- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Tato schreef: Ik kan natuurlijk ook de vlees uitvoering door de brokken doen ipv de compleet...
Nee, dan haal je de balans uit de brok. Dus niet doen.

- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
- Aantal honden: 2
Ja dat vraag ik mij ook af. Daisy eet ook weinig, en bleef afvallen. Nu heb ik kvv erbij gekocht, en krijgt ze sinds twee dagen 's ochtends Duck (kvv dus) en 's avonds brokken. Waarom wordt dit afgeraden?Tato schreef:waarom kan ik geen beetje kvv met brok mengen dan?
(
- Frenk
- Zeer actief
Bijvoorbeeld Farmfood brokken kan je problematisch naast een complete KVV voeren hoor.ladybird schreef:Brok en kvv moet je niet mengen.

- Frenk
- Zeer actief
Het hangt van de brok af. Een geexpandeerde brok heeft een hele andere vertering nodig dan bijvoorbeeld een brok als farmfood.Meike schreef:Ja dat vraag ik mij ook af. Daisy eet ook weinig, en bleef afvallen. Nu heb ik kvv erbij gekocht, en krijgt ze sinds twee dagen 's ochtends Duck (kvv dus) en 's avonds brokken. Waarom wordt dit afgeraden?Tato schreef:waarom kan ik geen beetje kvv met brok mengen dan?

- Frenk
- Zeer actief
Nee, deze brokken moet je sowieso niet mengen. Dat past niet bij elkaar. Blikvoer of ceasarkuipjes of dat soort prut is ook heel ongezond voor je hond.Tato schreef:Ik kan natuurlijk ook de vlees uitvoering door de brokken doen ipv de compleet...
Een complete kvv kiezen en die een tijd geven (dus zonder brokken, ook niet die 'goeie' brokken die ik noemde) om te kijken hoe je honden het daarop doen en ook hun spijsvertering daaraan te laten wennen is het beste, naar mijn mening.
Frenk is een kruising lhasa apso. Hij is een kleine 30cm hoog en weegt 11,5 kilo. Kortbenig en langer dan hij hoog is.
De smuldier compleet die ik noemde kost nog geen 50ct per 400gram. Dus om het geld hoef je het denk ik niet te laten, want die brokken zijn vaak ook niet gratis

- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik voer geen FF, krijgen ze hier bloederige diarhee vanFrenk schreef:Bijvoorbeeld Farmfood brokken kan je problematisch naast een complete KVV voeren hoor.ladybird schreef:Brok en kvv moet je niet mengen.

- Frenk
- Zeer actief
Als jouw honden er niet tegen kunnen is dat natuurlijk vervelend, maar om te zeggen dat "het niet kan" is me iets te definitief.ladybird schreef:Ik voer geen FF, krijgen ze hier bloederige diarhee vanErnaast voeren is iets anders dan mengen. Ik wissel ook cavom en kvv af.

- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Ik zou het aankijken, zoals je zelf zegt ze zien er goed uit, gewoon na 10 minuten de bak weghalen en 's avonds weer geven. Ze zullen echt niet verhongeren. Als ze niet eten is dat toch vaak omdat ze teveel krijgen. Steeds iets anders proberen zou ik persoonlijk niet doen.Tato schreef:Hoe lang moet ik dit aan kijken, ik heb zoiets van, als ze honger hebben eten ze wel en ze zien er echt goed uit.

- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor is niet vervelend, het is maar net hoe je dat zelf bekijkt. Er is meer onder de zon dan alleen FF immers.Frenk schreef:Als jouw honden er niet tegen kunnen is dat natuurlijk vervelend, maar om te zeggen dat "het niet kan" is me iets te definitief.ladybird schreef:Ik voer geen FF, krijgen ze hier bloederige diarhee vanErnaast voeren is iets anders dan mengen. Ik wissel ook cavom en kvv af.
Farmfood geeft het zelf ook aan dat mengen met hun brokken kan.
Aangezien alle voeders hun eigen balans hebben, vraag ik me altijd af waarom het dan wel weer kan met FF. Het blijft niet goed voor de darmen en maag ondanks wat FF beweerd.
Overigens moet iedereen voeren waar deze zich goed bij voelt en de hond zich goed bij voelt.

- Tato
- Vaste gebruiker
Nou ben bij de dierenwinkel geweest waar ik ook mn carocroc koop en heb pens van duck gekocht.
Ik meng dan een klein beetje door de brokjes(25gr.) dat kan prima volgens die man en hij heeft wel verstand van voeding.
bedankt voor alle adviezen, heb er wel wat aan gehad
de pens krijgen ze puur voor de smaak door de brokjes, es kijken hoe ze het daar op doen, pens is ook goed voor de darmen zei hij, dus we gaan het proberen...
Ik meng dan een klein beetje door de brokjes(25gr.) dat kan prima volgens die man en hij heeft wel verstand van voeding.
bedankt voor alle adviezen, heb er wel wat aan gehad
de pens krijgen ze puur voor de smaak door de brokjes, es kijken hoe ze het daar op doen, pens is ook goed voor de darmen zei hij, dus we gaan het proberen...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Carocroc is geen geperste brok, ik zou dat niet mengen, zeker niet als een van je honden gevoelig is op de darmen.
Je kunt gewoon de versvleesmerken geven, als je per se ook brok wilt voeren zou ik dat in een aparte maaltijd geven, bv 's morgens brok en 's avonds vlees (kvv dus).
Persoonlijk zou ik gewoon helemaal overgaan op KVV en eens kijken hoe ze het daarop doen. Er zijn heel veel honden die klachten hebben die aan de brokken blijken te liggen en heel, heel erg weinig honden die een probleem krijgen van KVV.
Soms reageert een hond beter op het ene merk dan het andere, maar echt klachten? Dat is echt te verwaarlozen, zeker vergeleken met de klachten die honden kunnen krijgen van brokken.
Je kunt gewoon de versvleesmerken geven, als je per se ook brok wilt voeren zou ik dat in een aparte maaltijd geven, bv 's morgens brok en 's avonds vlees (kvv dus).
Persoonlijk zou ik gewoon helemaal overgaan op KVV en eens kijken hoe ze het daarop doen. Er zijn heel veel honden die klachten hebben die aan de brokken blijken te liggen en heel, heel erg weinig honden die een probleem krijgen van KVV.
Soms reageert een hond beter op het ene merk dan het andere, maar echt klachten? Dat is echt te verwaarlozen, zeker vergeleken met de klachten die honden kunnen krijgen van brokken.
- Tato
- Vaste gebruiker
- Frenk
- Zeer actief
Dan hoop ik dat ze er geen last van krijgenTato schreef:Ze hebben hun bakje schoon leeg gegeten, incl. brokjes

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoihoi,Tato schreef:oke, thanks, had het niet goed gelezen, haha
Het is vervelend dat je hond zo slecht eet... ik weet dat uit ervaring.
Hier ging het stukken beter nadat ik inderdaad kvv ben gaan voeren. Geen brok meer, alleen nog maar dat. Ik voer Carnibest, Kivo en wl straks ook wat Naturis er nog bij gaan geven voor de afwisseling. Carnibest vind ik geweldig goed voer, maar voor onze Collie vond ik het toch aan de dure kant worden.
Mijn advies: probeer het een poosje.. je moet wel door een overangsperiode heen qua ontlasting.. die kan er tijdelijk slechter / anders van worden. Laat je daardoor niet ontmoedigen.
Het is belangrijk dat je hond compleet eet, zeg maar de hondse variant an de schijf van vijf
Een goede brok is compleet. Kvv is, de naam zegt het, ook compleet.
Wat je WEL kunt doen is smorgens brok geven en sávonds kvv. Kies ood van kvv een "complete" versie, ze bestaan namelijk (stiekum) enkelvoudig en dat is op de lange termijn niet goed. Merk je dat ze het kvv goed eten, kun je de brokken eruit mikken dat gaan voeren
Niet mengen idd, in aparte maaltijden geven. Dat is belangrijk omdat beide producten heel anders verteren. De hond kan daar last van krijgen!
Oh, ik zie dat je het al gemengd gegeven hebt... liever niet meer doen ;-(
Probeer een kvv te kiezen met een natuurlijk calciumbron, zoals carnibest... ik dacht dat energique dat niet had?
Suzanne
-
bas
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog en franse bulldog
- Contacteer:
Eten en wat het beste is is altijd heel persoonlijk , ik meng ook wat blikvoer door de brokken sinds een van mijn honden slecht at, en nu eet hij prima, er gaat maar een heel klein beetje doorheen voor de geur, en heb heel wat brokken geprobeerd in de loop der jaren voor ik op een brok kwam die ze allemaal goed eten, ondanks dat er ook gezegt wordt dat vers beter is, zijn mijn honden altijd gezond oud geworden op een brok, zelfs met wat toevoeging van wat blik.
Net als bij mensen verschillende smaken, zo ook bij een hond, je vind wel een brok waar ze het goed op doen, en brokken afwisselen met vlees bv kan natuurlijk ook, ik let wel op het zoutgehalte in de brok, dat moet in mijn opinie niet teveel zijn, vooral niet als ze ouder worden, maar meningen zijn heel verschillend over wat het beste is voor de hond, en als je veranderd van voer gaan ze soms aan de dunne, dus voorzichtig ommengen is aan te raden om dit probleem tegen te gaan, dan kan je best een en ander proberen tot je een voer hebt waar ze het goed op doen, maar dat is dan weer mijn mening, en daar zal ook niet iedereen het mee eens zijn ....
Net als bij mensen verschillende smaken, zo ook bij een hond, je vind wel een brok waar ze het goed op doen, en brokken afwisselen met vlees bv kan natuurlijk ook, ik let wel op het zoutgehalte in de brok, dat moet in mijn opinie niet teveel zijn, vooral niet als ze ouder worden, maar meningen zijn heel verschillend over wat het beste is voor de hond, en als je veranderd van voer gaan ze soms aan de dunne, dus voorzichtig ommengen is aan te raden om dit probleem tegen te gaan, dan kan je best een en ander proberen tot je een voer hebt waar ze het goed op doen, maar dat is dan weer mijn mening, en daar zal ook niet iedereen het mee eens zijn ....
- Tato
- Vaste gebruiker
Ze krijgen nu echt een heel klein beetje pens door de brokjes, puur voor de geur en smaak, ik wil ze dan 2x in de week vlees geven.
de reden waarom ik toch brok wil blijven geven is dat ik soms met ze uit logeren ga en het vlees dan niet mee kan nemen.
ik kijk dit zo ff aan, tot nu toe is de ontlasting zelfs beter dan gisteren, echt stevige drollen dus ik denk dat het wel goed zit.
Een vriendin van me geeft ook altijd beetje pens door de brokken, ze heeft al 35jaar honden die allemaal gezond en erg oud worden...
Erg bedankt voor al jullie adviezen, ik ben nu ook na gaan denken voor mn katten, 1 kater heeft voedsel allergie en die ga ik nu eenden vlees geven, kijken of het dan beter gaat..het voer van de d.a. helpt nl. niks...
Mijn hondjes zijn nu ineens ook heel vrolijk, eindelijk lekker eten
de reden waarom ik toch brok wil blijven geven is dat ik soms met ze uit logeren ga en het vlees dan niet mee kan nemen.
ik kijk dit zo ff aan, tot nu toe is de ontlasting zelfs beter dan gisteren, echt stevige drollen dus ik denk dat het wel goed zit.
Een vriendin van me geeft ook altijd beetje pens door de brokken, ze heeft al 35jaar honden die allemaal gezond en erg oud worden...
Erg bedankt voor al jullie adviezen, ik ben nu ook na gaan denken voor mn katten, 1 kater heeft voedsel allergie en die ga ik nu eenden vlees geven, kijken of het dan beter gaat..het voer van de d.a. helpt nl. niks...
Mijn hondjes zijn nu ineens ook heel vrolijk, eindelijk lekker eten