(vooral omdat ik de reacties van Moos vaak zo leuk vind
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden en openbare ruimtes
Moderator: moderatorteam
-
allysa
- Vaste gebruiker
-
*Jolanda*
Re: Honden en openbare ruimtes
Magic gaat wel mee de stad in. En ze vindt het nog leuk ook ik ga haar echt niet thuislaten als ze net zo makkelijk mee kan.
Ze dribbelt altijd netjes strak aan mijn been naast me en kijkt niet op of om naar mensen en andere dieren. Ik zorg wel dat ze altijd eerst netjes uitgelaten is en haar behoeftes gedaan heeft Ik krijg zelfs regelmatig te horen dat ze liever mijn hond in de winkel hebben dan de kinderen die gillend en krijsend overal aanzitten.
Bij de kassa is magic gewend om strak voor me te gaan zitten en ze is altijd bekaf als we terug komen uit de stad... (en ik vind het voor haar gewoon een goede oefening om haar gehoorzaamheid weer even aan te sscherpen..)
Ze dribbelt altijd netjes strak aan mijn been naast me en kijkt niet op of om naar mensen en andere dieren. Ik zorg wel dat ze altijd eerst netjes uitgelaten is en haar behoeftes gedaan heeft Ik krijg zelfs regelmatig te horen dat ze liever mijn hond in de winkel hebben dan de kinderen die gillend en krijsend overal aanzitten.
Bij de kassa is magic gewend om strak voor me te gaan zitten en ze is altijd bekaf als we terug komen uit de stad... (en ik vind het voor haar gewoon een goede oefening om haar gehoorzaamheid weer even aan te sscherpen..)
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Hier gaat ze altijd aan het einde van de wandeling regelmatig mee even over het winkelcentrum heen, daar staat bij de dierenwinkel altijd een bak water en een bak met brokjes, iets wat uiteraard gretig aftrek vindt hiero! (labrador hé, 1 grote maag op 4 pootjes!) 
En voor de rest, als ik boodschappen ga doen, of ik een winkel in moet .. Dan blijft ze netjes thuis, of het moet b.v. iets simpels zijn, zoals een pakje shag halen bij de sigarenboer, daar mag ze wel mee naar binnen, en doet dat dan ook .. Voor de rest blijft haar: "winkel ervaring" beperkt tot de dierenwinkel, en er over heen wandelen, en dan alleen nog maar als het 'echt' mag
En voor de rest, als ik boodschappen ga doen, of ik een winkel in moet .. Dan blijft ze netjes thuis, of het moet b.v. iets simpels zijn, zoals een pakje shag halen bij de sigarenboer, daar mag ze wel mee naar binnen, en doet dat dan ook .. Voor de rest blijft haar: "winkel ervaring" beperkt tot de dierenwinkel, en er over heen wandelen, en dan alleen nog maar als het 'echt' mag
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re:
doe jij mn boodschapjes dan als ik ziek ben? Prima, afgesproken... want ze komen niet vanzelf binnenwandelen hier nl...allysa schreef:precies ja weg met die grieperige lui, ga lekker een ander aansteken!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
nance
- Erelid
Re:
Ja en er passen er genoeg oplinlin schreef:een scootmobiel?nance schreef:Hier is het centrum verboden voor honden. Je zou ze dus geen winkel in kunnen nemen, maar ik zet ze gewoon op de treeplank en dan mag het in ene wel![]()
-
Rintinde
- Vaste gebruiker
Heel toevallig moest ik gisteren even naar de winkels toe, dus ik dacht; laat ik phantom even meenemen.
Normaal blijft hij altijd voor de winkel wachten, maar dit keer ging dat niet omdat ze de weg hadden open gebroken.
Dus ik sta bij de opening van de winkel en vraag toch maar even aan de kassiere of ik hem mee naar binnen mocht nemen, desnoods dat ik hem even optil, omdat hij buiten niet kon wachten.
De mevrouw begon gelijk al dat dat helemaal geen probleem was en dat hij juist mee naar binnen mag en ik hoefde hem niet perse op te tillen.
Ik moest gelijk weer denken aan dit topic.
Wanneer je met je hond 'zomaar' naar binnen loopt, krijg ik vaak te horen dat dat niet de bedoeling is. Ik dacht laat ik het nu eens vragen.. en toen was het geen probleem
Normaal blijft hij altijd voor de winkel wachten, maar dit keer ging dat niet omdat ze de weg hadden open gebroken.
Dus ik sta bij de opening van de winkel en vraag toch maar even aan de kassiere of ik hem mee naar binnen mocht nemen, desnoods dat ik hem even optil, omdat hij buiten niet kon wachten.
De mevrouw begon gelijk al dat dat helemaal geen probleem was en dat hij juist mee naar binnen mag en ik hoefde hem niet perse op te tillen.
Ik moest gelijk weer denken aan dit topic.
Wanneer je met je hond 'zomaar' naar binnen loopt, krijg ik vaak te horen dat dat niet de bedoeling is. Ik dacht laat ik het nu eens vragen.. en toen was het geen probleem
-
mitch2007
- geregistreerd lid
Ik laat mijn hond thuis als ik boodschappen ga doen of naar een apotheek ga. Ik moet toch met de auto en hij ligt hier liever lekker thuis buiten te dutten dan dat hij meegaat. (heeft hij van mijn man
) Terrasje of pannenkoekenhuis wel eens omdat dit dan met een lange wandeling gecombineerd wordt. Maar als ik een keerje 's avonds uit eten ga, blijft hij lekker thuis. Dat zit toch makkelijker vind ik. Het is ook nog eens een grote herder en niet iedereen vindt het leuk om een paar meter van zo'n hond te eten. (en heel soms laat hij een wind :N: dan ben je gelijk klaar met eten
). Ik ga trouwens ook niet met mijn kinderen echt uit eten. Mac Donalds en pannenkoekenhuis oké. Ik hou er dus niet van om ergens te eten terwijl er kinderen in de buurt om je tafel, rennen of aan het huilen zijn. Dus doe ik het zelf ook niet.
We nemen ze mee naar plaatsen waar ze druk kunnen zijn en het snel klaar is en ze het eten lekker vinden.
.
en het hangt er van af of je hond goed opgevoed is. Hoe vaak ik hier bij Intratuin hondjes hun poot zie optillen tegen planten.... (vaak zijn ze dan van die Belgische opgetutte dametjes die het liefst in hun bontjasje zouden lopen
)
We nemen ze mee naar plaatsen waar ze druk kunnen zijn en het snel klaar is en ze het eten lekker vinden.
en het hangt er van af of je hond goed opgevoed is. Hoe vaak ik hier bij Intratuin hondjes hun poot zie optillen tegen planten.... (vaak zijn ze dan van die Belgische opgetutte dametjes die het liefst in hun bontjasje zouden lopen
-
X mechelaar XL
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox - Locatie: Peize
Onze honden gaan in principe overal mee naar toe.
Behalve tijdens de wekelijkse boodschappen en als ik uitgebreid de stad in ga voor kleding.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar leuke reacties gehad.
Als je van te voren even overlegd is er vaak heel veel mogelijk.
Mijn mechelaar laat ik nooit alleen achter en de boerenfox liever ook niet.
Je weet maar nooit wat voor gekkigheid mensen kunnen uithalen.
Behalve tijdens de wekelijkse boodschappen en als ik uitgebreid de stad in ga voor kleding.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar leuke reacties gehad.
Als je van te voren even overlegd is er vaak heel veel mogelijk.
Mijn mechelaar laat ik nooit alleen achter en de boerenfox liever ook niet.
Je weet maar nooit wat voor gekkigheid mensen kunnen uithalen.
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
ik neem mijn hond overal mee naartoe. Zelfs in de supermarkt. Scheelt dat ik een chihuahua heb die ik in een speciale tas kan doen. Dan heeft niemand er ook last van. Verder vinden de meesten het echt super leuk.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vraag me af wat hier de toegevoegde waarde van isKimsjen schreef:Zelfs in de supermarkt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Kimsjen
- Zeer actief
Omdat ik vaak ga wandelen kom ik langs een supermarkt. Vaak heb ik dan nog een kleinigheidje nodig. Ik wil mijn hondje niet buiten vastbinden omdat ik dit niet vind kunnen en neem haar dus gewoon mee in de tas. Vindt ze prachtig
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja je kunt je hond ook gewoon thuisbrengen en dan boodschappen doenKimsjen schreef:Omdat ik vaak ga wandelen kom ik langs een supermarkt. Vaak heb ik dan nog een kleinigheidje nodig. Ik wil mijn hondje niet buiten vastbinden omdat ik dit niet vind kunnen en neem haar dus gewoon mee in de tas. Vindt ze prachtig

- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Jaloers? Mijn hond past ook niet in een tas helaas; maar ach, die kleintjes vallen toch niet voor niets onder de rasgroep gezelschapshondjestja je kunt je hond ook gewoon thuisbrengen en dan boodschappen doen Ik zie mij al binnenwandelen met een bus vol honden
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee ik vind honden niet in een supermarkt horen, zowel klein als groot niet...spijkerhond schreef:Jaloers? Mijn hond past ook niet in een tas helaas; maar ach, die kleintjes vallen toch niet voor niets onder de rasgroep gezelschapshondjestja je kunt je hond ook gewoon thuisbrengen en dan boodschappen doen Ik zie mij al binnenwandelen met een bus vol honden

-
Kimsjen
- Zeer actief
Ik denk er dan anders over. Zolang ze in de tas zit vind ik het niet erg. Winkeliers hebben er nog nooit moeilijk over gedaan, zelfs toen ik vroeg of ze wel mee naar binnen mocht in een tas.
- iones
- Zeer actief
Ze heeft jou toch niet nodig om te bepalen wat ze doet?malinois schreef:tja je kunt je hond ook gewoon thuisbrengen en dan boodschappen doenKimsjen schreef:Omdat ik vaak ga wandelen kom ik langs een supermarkt. Vaak heb ik dan nog een kleinigheidje nodig. Ik wil mijn hondje niet buiten vastbinden omdat ik dit niet vind kunnen en neem haar dus gewoon mee in de tas. Vindt ze prachtigIk zie mij al binnenwandelen met een bus vol honden
Mensen vinden het veel uitmaken of een hond in een tas zit of dat hij gewoon rondloopt. DIe van jou passen niet in een tas. Die van haar wel.
Ik vind krijsende, rennende en ongemanierde kinderen niet in de supermarkt horen. En zo vindt iedereen wel wat. Als we daar allemaal iets op uit moesten doen.....malinois schreef:
nee ik vind honden niet in een supermarkt horen, zowel klein als groot niet...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waarom zou een hond 4 poten hebben....Kimsjen schreef:Ik denk er dan anders over. Zolang ze in de tas zit vind ik het niet erg. Winkeliers hebben er nog nooit moeilijk over gedaan, zelfs toen ik vroeg of ze wel mee naar binnen mocht in een tas.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
thom schreef:Waarom zou een hond 4 poten hebben....Kimsjen schreef:Ik denk er dan anders over. Zolang ze in de tas zit vind ik het niet erg. Winkeliers hebben er nog nooit moeilijk over gedaan, zelfs toen ik vroeg of ze wel mee naar binnen mocht in een tas.
owwwww!!! om uit het gaasraampje van de tas te kunnen kijken dat anders te hoog is silly!

-
Fin
- Zeer actief
Ik zou een klein, handzaam, makkelijk mee te nemen hondje ook niet buiten vastbinden. Even in de tas mee naar de supermarkt is toch geen probleem?
Doet me denken, toen Christo nog een kleine gup was en geen vijf seconden alleen kon blijven heb ik menige boodschap gedaan in de supermarkt met een slapende pup op mijn schouder. Ik heb er geen woord over gehoord, afgezien van de ach-wat-lief van de cassières.
Doet me denken, toen Christo nog een kleine gup was en geen vijf seconden alleen kon blijven heb ik menige boodschap gedaan in de supermarkt met een slapende pup op mijn schouder. Ik heb er geen woord over gehoord, afgezien van de ach-wat-lief van de cassières.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
da's jouw mening en ik geef dus ook mijn mening... ik vind het niks een hond in een supermarkt...iones schreef:Ze heeft jou toch niet nodig om te bepalen wat ze doet?malinois schreef:tja je kunt je hond ook gewoon thuisbrengen en dan boodschappen doenKimsjen schreef:Omdat ik vaak ga wandelen kom ik langs een supermarkt. Vaak heb ik dan nog een kleinigheidje nodig. Ik wil mijn hondje niet buiten vastbinden omdat ik dit niet vind kunnen en neem haar dus gewoon mee in de tas. Vindt ze prachtigIk zie mij al binnenwandelen met een bus vol honden
Mensen vinden het veel uitmaken of een hond in een tas zit of dat hij gewoon rondloopt. DIe van jou passen niet in een tas. Die van haar wel.
Ik vind krijsende, rennende en ongemanierde kinderen niet in de supermarkt horen. En zo vindt iedereen wel wat. Als we daar allemaal iets op uit moesten doen.....malinois schreef:
nee ik vind honden niet in een supermarkt horen, zowel klein als groot niet...
of hij nu in een tas zit of niet...

- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Tot voor kort nam ik floortje altijd mee als dat kon. Als ik een rondje 'bijzondere' winkels had nam ik haar lekker mee. Fijn op de fiets naar de apotheek (waar ze wel buiten blijft), de bakker, slager, visboer (waar ze een stukje vis krijgt omdat die mensen dat zo grappig vinden dat vis lekker vind) de dierenwinkel natuurlijk.
Maar gewoon winkelen blijft ze lekker thuis. Ook blijft ze lekker thuis als ik naar de supermarkt moet. Vind het geen plaats voor een hond. (ook niet als ze in een tas zitten, waar ze sowiezo naar mijn mening niet horen)
We hebben sinds enkele weken een tweede hond erbij maar denk niet dat ik hem mee zou kunnen nemen. Denk dat hij er zo eentje die (nog) niks gewend is en dus overal overheen kwijlt en piest.
Maar ook bij hem gaan we er op trainen hoe hij zich in openbare ruimtes dient te gedragen.
Maar gewoon winkelen blijft ze lekker thuis. Ook blijft ze lekker thuis als ik naar de supermarkt moet. Vind het geen plaats voor een hond. (ook niet als ze in een tas zitten, waar ze sowiezo naar mijn mening niet horen)
We hebben sinds enkele weken een tweede hond erbij maar denk niet dat ik hem mee zou kunnen nemen. Denk dat hij er zo eentje die (nog) niks gewend is en dus overal overheen kwijlt en piest.
Maar ook bij hem gaan we er op trainen hoe hij zich in openbare ruimtes dient te gedragen.
Laatst gewijzigd door vaddie op 25 aug 2009 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Sluit ik me helemaal bij aan. Hond heeft niks te zoeken in een supermarkt en vind het ook niet echt een fris idee. Ik weet dat ik niet zou toestaan dat er gepist en gekwijlt wordt maar van andere hondenbezitters ben ik er daar niet altijd zeker van. (als ik soms zie hoe sommige mensen er zelf bijlopen...)Nanna schreef:Ik ook niet. En niet eens omdat het vies zou zijn (wat het dus wel is). Een hond heeft gewoon he-le-maal niks te zoeken in een supermarkt en mensen die hun hond tóch meenemen willen alleen maar "o wat schattig" horen en een beetje opvallen. Of het zijn van die zemels die vinden dat hun hond geen secónde alleen kanmalinois schreef: ik vind het niks een hond in een supermarkt...
of hij nu in een tas zit of niet...
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Getrouwd op 16/04/2011
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Re:
Heel herkenbaar! Bij ons mogen honden overigens niet naar binnen bij de apotheek.estelle schreef:maar verder komt het zelden voor dat ik ze naar zoiets meeneem.
Dat hoeft voor mij allemaal niet zo nodig.
Er zijn dan altijd mensen in die openbare ruimtes die totaal niets van honden moeten weten en dat dan op de een of andere manier altijd heel erg kenbaar moeten maken (ookal zit je meters verderop) door met de viest mogelijke gezichten naar mijn honden te gaan kijken. Of diep te gaan zuchten, al kijkend naar mijn honden etc.
En ik irriteer mij daar dan weer aan dus blijven ze maar lekker thuis. Ze hebben er ook niks aan verder.

-
Wilm@
Lekker tegenstrijdig! Bovendien zie ik liever een kind op een traningsveld om onder deskundige leiding van een trainster de hond te trainen, dan dat het kind een hond als voetbal gebruikt tijdens het spelen op een speelveld.Martijn schreef:
Ik kaffer kinderen ook het liefst het veld af op de hondenclub..... en......
Je kunt niet overal alles op jouw manier doen
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ja en ik zie liever wereldvrede dan oorlogWilma+Barca schreef:Bovendien zie ik liever een kind op een traningsveld om onder deskundige leiding van een trainster de hond te trainen, dan dat het kind een hond als voetbal gebruikt tijdens het spelen op een speelveld.
Je wordt helemaal stapeldol van al die ouders die hun kinderen meetronen naar de puppyles, waardoor je 8 drukke pups en pak 'm beet 16 gillende kinderen over je veld hebt rennen. De laatste keer heeft een ouder clublid een brul gegeven en het spul uitgelegd dat ze aan de kant op hun handjes moesten gaan zitten en geen kik geven. Het werkt een stuk prettiger.
Ik snap echt niet wat je met twee koters onder de 6 bij een puppyles staat te doen

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb zo'n vermoeden dat Martijn dit ook bedoeld...Nanna schreef: Het zijn meer de koters die meemotten met pa en ma en zich de vinkentering vervelen en dus maar gaan rennen en gillen. Daar zou ik me ook blauw aan ergeren.
daar heb ik overigens ook een pesthekel aan....

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
helemaal mee eensFrenk schreef:Ja en ik zie liever wereldvrede dan oorlogWilma+Barca schreef:Bovendien zie ik liever een kind op een traningsveld om onder deskundige leiding van een trainster de hond te trainen, dan dat het kind een hond als voetbal gebruikt tijdens het spelen op een speelveld.
Je wordt helemaal stapeldol van al die ouders die hun kinderen meetronen naar de puppyles, waardoor je 8 drukke pups en pak 'm beet 16 gillende kinderen over je veld hebt rennen. De laatste keer heeft een ouder clublid een brul gegeven en het spul uitgelegd dat ze aan de kant op hun handjes moesten gaan zitten en geen kik geven. Het werkt een stuk prettiger.
Ik snap echt niet wat je met twee koters onder de 6 bij een puppyles staat te doenLaat dat grut thuis en concentreer je op je hond.

-
Wilm@
Dat is dan heel erg jammer voor jou dat je helemaal stapeldol wordt van kinderen, maar mijn kids en pup gingen gewoon mee. Ik wens geen kinderopvang of oppas in te schakelen als ik iets met mijn pup ga ondernemen waar puppyles ook bij hoort. Je kunt het ook anders interpreteren, pup leert omgaan met wat drukke kinderen en de kinderen leren beter omgaan met pupjes. De eerste de beste die naar mijn kinderen had gebruld zou een ferme brul van mij hebben terug gekregen.Frenk schreef:Ja en ik zie liever wereldvrede dan oorlogWilma+Barca schreef:Bovendien zie ik liever een kind op een traningsveld om onder deskundige leiding van een trainster de hond te trainen, dan dat het kind een hond als voetbal gebruikt tijdens het spelen op een speelveld.
Ik snap echt niet wat je met twee koters onder de 6 bij een puppyles staat te doenLaat dat grut thuis en concentreer je op je hond.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Wat jij al dan niet wenst is helemaal prima, mits je anderen geen overlast bezorgdWilma+Barca schreef:Dat is dan heel erg jammer voor jou dat je helemaal stapeldol wordt van kinderen, maar mijn kids en pup gingen gewoon mee. Ik wens geen kinderopvang of oppas in te schakelen als ik iets met mijn pup ga ondernemen waar puppyles ook bij hoort. Je kunt het ook anders interpreteren, pup leert omgaan met wat drukke kinderen en de kinderen leren beter omgaan met pupjes. De eerste de beste die naar mijn kinderen had gebruld zou een ferme brul van mij hebben terug gekregen.

-
Wilm@
Frenk schreef:Wat jij al dan niet wenst is helemaal prima, mits je anderen geen overlast bezorgdWilma+Barca schreef:Dat is dan heel erg jammer voor jou dat je helemaal stapeldol wordt van kinderen, maar mijn kids en pup gingen gewoon mee. Ik wens geen kinderopvang of oppas in te schakelen als ik iets met mijn pup ga ondernemen waar puppyles ook bij hoort. Je kunt het ook anders interpreteren, pup leert omgaan met wat drukke kinderen en de kinderen leren beter omgaan met pupjes. De eerste de beste die naar mijn kinderen had gebruld zou een ferme brul van mij hebben terug gekregen.En helaas slagen de meeste ouders daar niet in
Als jij engeltjes van kinderen hebt die je niet in negatieve zin hoort of ziet, dan zal er ook niet gebruld hoeven worden
Maar je hebt je natuurlijk wel te houden aan de regels van de verenging of het gezelschap waar je te gast bent
Maar dat spreekt vanzelf, natuurlijk.
Oh Frenk, al waren mijn kinderen geen engeltjes! Dat geeft niemand, maar dan ook echt niemand, het recht om mijn kinderen te corriceren. Ook echt niet doen want je kunt een gigantische correctie mijnerzijds verwachten.
Weet je ook waarom? Jij wordt stapeldol van 'schreeuwende kinderen en vindt dat er maar gebrult mag worden! Een ander vindt dat een huilend kind niet in een supermarkt hoort en vindt dat er maar gebrult mag worden! Nog een geweldige volwassene vindt 'het geklier' in de trein niet passend en gaat brullen.
De enige die naar mijn kinderen had/mag brullen ben ikzelf!! En niemand anders. Al ben ik te gast bij de Koningin