Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Enten, wanneer wel?
Moderator: moderatorteam
-
pepim
- Zeer actief
Enten, wanneer wel?
Ik heb op dit forum wel vaker gezocht op dit onderwerp, maar vandaag kreeg ik de herinnering binnen van de DA om te enten. Ze is vorig jaar geënt na een aantal jaren niet. Er zit ook geen dag tussen de a.s. herhaling zeg maar als het aan de DA ligt.
Ik lees ook wel over titerbepalingen, zou ik dat dan het beste kunnen doen? Of heeft iemand een beter idee?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik lees ook wel over titerbepalingen, zou ik dat dan het beste kunnen doen? Of heeft iemand een beter idee?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: Enten, wanneer wel?
ik doe de entingen tot 1 jaar en daarna niks meer. kiefer heeft alleen de rabies omdat hij naar zweden zou/moet.

-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
- Aantal honden: 1
Geef haar (jagende Engelse Springer Spaniel) jaarlijks alle entingen. Weet niet waar ik terecht kom en welke honden, dieren en situaties ze tegenkomt. Wil me zelf achteraf niets kunnnen verwijten.
Mvg Veenmol
Mvg Veenmol
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
welke entingen gaat het om?
Ik ent hier Nobivac dus een keer per 3 jaar. Alleen Weil wordt hier elk jaar geent.
Ik ent hier Nobivac dus een keer per 3 jaar. Alleen Weil wordt hier elk jaar geent.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Idem.malinois schreef:Ik ent hier Nobivac dus een keer per 3 jaar. Alleen Weil wordt hier elk jaar geent.
Knoeppie moet volgend jaar weer, ze is dan 7 en 3 jaar beschermd, ik denk dat ik het daarbij laat.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Hier ookmalinois schreef:welke entingen gaat het om?
daarnaast ook nog om de drie jaar rabies en elk jaar kennelhoest via neusdruppels (verplicht op de vereniging waar ik train)
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Jeannettebo
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
De coctail en rabiës eens in de drie jaar en Weil jaarlijks.Veenmug schreef:Geef haar (jagende Engelse Springer Spaniel) jaarlijks alle entingen. Weet niet waar ik terecht kom en welke honden, dieren en situaties ze tegenkomt. Wil me zelf achteraf niets kunnnen verwijten.
Mvg Veenmol
Dan is ze volledig beschermd
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik laat alleen nog maar jaarlijks Weil enten en verder sinds drie jaar niets meer.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
yep oudste dober wordt ook niet meer geent hier...Knoeppie schreef:Idem.malinois schreef:Ik ent hier Nobivac dus een keer per 3 jaar. Alleen Weil wordt hier elk jaar geent.
Knoeppie moet volgend jaar weer, ze is dan 7 en 3 jaar beschermd, ik denk dat ik het daarbij laat.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Marika
- Actief
Bedoel je de neusspray? Die laat ik dus nooit meer doen. Daar heeft m'n beestje ontzettend veel last van gezet.*Anita* schreef:malinois schreef:.... en elk jaar kennelhoest via neusdruppels (verplicht op de vereniging waar ik train)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als een enting 3 jaar geldig is, is het onnodig om de hond elk jaar te enten...Veenmug schreef:Geef haar (jagende Engelse Springer Spaniel) jaarlijks alle entingen. Weet niet waar ik terecht kom en welke honden, dieren en situaties ze tegenkomt. Wil me zelf achteraf niets kunnnen verwijten.
Mvg Veenmol

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb die een keer gegeven voor het pension en de spray beviel me juist heel goed bij alle honden, dit itt de enting die ik nooit meer gaf omdat ze er doodziek van werden.Marika schreef:Bedoel je de neusspray? Die laat ik dus nooit meer doen. Daar heeft m'n beestje ontzettend veel last van gezet.*Anita* schreef:malinois schreef:.... en elk jaar kennelhoest via neusdruppels (verplicht op de vereniging waar ik train)

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hangt er ook vanaf wat je met je hond wilt en waar hij /zij komt.
Bij veel hondenscholen zijn entingen verplicht en dan zwijg ik nog even over pensions
Als je naar het buitenland gaat MOET je Rabies enten.
Als je shows loopt is enten verplicht.
Wij hebben na veel overleg en lezen gekozen voor Nobivac / Intervet, dus om de 3 jaar zeg maar. Rabies ook om de 3 jaar.
Guinnie is voor ze hier kwam volledig geent, ook Rabies voor 3 jaar. Als ze er over 3 jaar nog is, krijgt ze wel rabies, ik wil haar over de grens mee kunnen nemen. De rest? Waarschijnlijk niet meer! Zowiezo niet meer vanaf nu, maar daar heb ik nog niet een definiteive beslissing in genomen.
Suzanne
Bij veel hondenscholen zijn entingen verplicht en dan zwijg ik nog even over pensions
Als je naar het buitenland gaat MOET je Rabies enten.
Als je shows loopt is enten verplicht.
Wij hebben na veel overleg en lezen gekozen voor Nobivac / Intervet, dus om de 3 jaar zeg maar. Rabies ook om de 3 jaar.
Guinnie is voor ze hier kwam volledig geent, ook Rabies voor 3 jaar. Als ze er over 3 jaar nog is, krijgt ze wel rabies, ik wil haar over de grens mee kunnen nemen. De rest? Waarschijnlijk niet meer! Zowiezo niet meer vanaf nu, maar daar heb ik nog niet een definiteive beslissing in genomen.
Suzanne
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik laat ook met Nobivac enten, eens in de drie jaar (ook rabies). Weil en kennelhoest elk jaar.

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Volledig beschermd zijn ze natuurlijk nooit, want je weet niet of ze wel volgende antistoffen ed aanmaken.ranetje schreef:De coctail en rabiës eens in de drie jaar en Weil jaarlijks.Veenmug schreef:Geef haar (jagende Engelse Springer Spaniel) jaarlijks alle entingen. Weet niet waar ik terecht kom en welke honden, dieren en situaties ze tegenkomt. Wil me zelf achteraf niets kunnnen verwijten.
Mvg Veenmol
Daarnaast is weil volgens mij officieel 6 tot 9 maanden werkzaam.
Caja wordt overigens op maat gevaccineerd aan de hand van titerbepaling.

-
Fin
- Zeer actief
Hier tot één jaar oud en daarna alleen maar als ze naar een pension moeten - wat ik in de toekomst niet meer zie gebeuren.
- *Anita*
- Zeer actief
alleen het druppelen is even een worsteling maar verder nooit last van gehad.Marika schreef:Bedoel je de neusspray? Die laat ik dus nooit meer doen. Daar heeft m'n beestje ontzettend veel last van gezet.*Anita* schreef:malinois schreef:.... en elk jaar kennelhoest via neusdruppels (verplicht op de vereniging waar ik train)
Van de enting wel een aantal keren een zieke hond gehad

-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Hier ook tot een jaar en daarna niet meer. Kali heeft in Juli wel alles nog gehad omdat ze over 2 dagen in pension gaat dus ik moest helaas wel.
- *Anita*
- Zeer actief
alleen het druppelen is even een worsteling maar verder nooit last van gehad.Marika schreef:Bedoel je de neusspray? Die laat ik dus nooit meer doen. Daar heeft m'n beestje ontzettend veel last van gezet.*Anita* schreef:malinois schreef:.... en elk jaar kennelhoest via neusdruppels (verplicht op de vereniging waar ik train)
Van de enting wel een aantal keren een zieke hond gehad

-
jeanine
- Actief
de terriers krijgen alleen nog jaarlijks weil, en hun rabies om de drie jaar.
senna heeft in 2007 de driejarige van nobivac gehad,,dit jaar dus ook alleen weil, en ook hij heeft de driejarige rabies. weet nog niet of ik hem straks nog de coctail geef, hangt er ook van af of ik nog in het buitenland ga showen.
alledrie gaan ze mee op jacht, maar daar ben ik verder niet bang voor wat betreft het niet enten van de cocktail.
senna heeft in 2007 de driejarige van nobivac gehad,,dit jaar dus ook alleen weil, en ook hij heeft de driejarige rabies. weet nog niet of ik hem straks nog de coctail geef, hangt er ook van af of ik nog in het buitenland ga showen.
alledrie gaan ze mee op jacht, maar daar ben ik verder niet bang voor wat betreft het niet enten van de cocktail.

-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Naar aanleiding van diverse opmerkingen de vaccinatieboekjes van mijn vorige honden en nu dus de spaniel erbij gehaald. Kan niet anders dan toegeven dat ik me vergist heb.
Tot en met 2003 werd jaarlijks een volledige enting gedaan. Nu variërend afhankelijk van de ziekte jaarlijks, 2 jaarlijks en om de 3 jaar.
Mvg Veenmug
Tot en met 2003 werd jaarlijks een volledige enting gedaan. Nu variërend afhankelijk van de ziekte jaarlijks, 2 jaarlijks en om de 3 jaar.
Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
-
pepim
- Zeer actief
Wat veel reacties, heel erg bedankt allemaal
Weil zal ik dan maar wel laten doen, ze zwemt graag.

Mag ik vragen waarom je helemaal niet meer ent? (En qua Kiefer begrijp ik het wel.)Hutsje schreef:ik doe de entingen tot 1 jaar en daarna niks meer. kiefer heeft alleen de rabies omdat hij naar zweden zou/moet.
Hier ook Nobivac, dus dat kan gerust nog 2 jaar wachten begrijp ik?malinois schreef:welke entingen gaat het om?
Weil zal ik dan maar wel laten doen, ze zwemt graag.
Fijn ik ben blij met dit topic, geeft me toch iets meer duidelijkheid.ranetje schreef:De coctail en rabiës eens in de drie jaar en Weil jaarlijks.Veenmug schreef:Geef haar (jagende Engelse Springer Spaniel) jaarlijks alle entingen. Weet niet waar ik terecht kom en welke honden, dieren en situaties ze tegenkomt. Wil me zelf achteraf niets kunnnen verwijten.
Mvg Veenmol
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
De Nobivac enting is 3 jaar geldig, dus het is totaal overbodig je hond dan elk jaar te enten
Zegt je DA dat niet??? Hier staat het ook netjes in het boekje...

-
pepim
- Zeer actief
Nee dat zegt hij niet, ik krijg een oproep voor het vaccineren. Ik heb de vorige keer (2008) het boekje niet bij me gehad. Ik ging voor wat anders en toen kreeg ik stickers mee om in het boekje te plakken.malinois schreef:De Nobivac enting is 3 jaar geldig, dus het is totaal overbodig je hond dan elk jaar te enten![]()
Ik zie niets aan die stickers? Waar moet ik naar kijken Mal?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Op de stickers zal de enting staan welke hij gehad heeft. Wat staat er op de stickertjes?pepim schreef:Nee dat zegt hij niet, ik krijg een oproep voor het vaccineren. Ik heb de vorige keer (2008) het boekje niet bij me gehad. Ik ging voor wat anders en toen kreeg ik stickers mee om in het boekje te plakken.malinois schreef:De Nobivac enting is 3 jaar geldig, dus het is totaal overbodig je hond dan elk jaar te enten![]()
Op de oproep staat hier waarvoor ze moeten komen en dat is dus alleen jaarlijks voor Weil... eens per 3 jr. staat de hele reut erop

-
pepim
- Zeer actief
Bedankt Mal, ik heb even op de stickers gekeken, de batchcode zal er denk ik niet toe doen en op exp staat 01-2009?malinois schreef:Op de stickers zal de enting staan welke hij gehad heeft. Wat staat er op de stickertjes?pepim schreef:Nee dat zegt hij niet, ik krijg een oproep voor het vaccineren. Ik heb de vorige keer (2008) het boekje niet bij me gehad. Ik ging voor wat anders en toen kreeg ik stickers mee om in het boekje te plakken.malinois schreef:De Nobivac enting is 3 jaar geldig, dus het is totaal overbodig je hond dan elk jaar te enten![]()
Op de oproep staat hier waarvoor ze moeten komen en dat is dus alleen jaarlijks voor Weil... eens per 3 jr. staat de hele reut erop
Nobivac@Lepto
Nobivac@DHPPi
Nobivac@KC
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Lepto is Weil dus die doe ik elk jaarpepim schreef:Bedankt Mal, ik heb even op de stickers gekeken, de batchcode zal er denk ik niet toe doen en op exp staat 01-2009?malinois schreef:Op de stickers zal de enting staan welke hij gehad heeft. Wat staat er op de stickertjes?pepim schreef:
Nee dat zegt hij niet, ik krijg een oproep voor het vaccineren. Ik heb de vorige keer (2008) het boekje niet bij me gehad. Ik ging voor wat anders en toen kreeg ik stickers mee om in het boekje te plakken.
Nobivac@Lepto
Nobivac@DHPPi
Nobivac@KC
DHPPI kan eens per 3 jaar (coctail:Hondenziekte, hepatitis, parvo, para-influenza)
KC is de neusspray voor kennelhoest, ik doe deze alleen als ze naar een pension moeten dus zeker niet ieder jaar, maar deze is geen 3 jr. geldig officieel.

-
pepim
- Zeer actief
Bedankt weer voor je info!malinois schreef:Lepto is Weil dus die doe ik elk jaarpepim schreef:Bedankt Mal, ik heb even op de stickers gekeken, de batchcode zal er denk ik niet toe doen en op exp staat 01-2009?
Nobivac@Lepto
Nobivac@DHPPi
Nobivac@KC
DHPPI kan eens per 3 jaar (coctail)
KC is de neusspray voor kennelhoest, ik doe deze alleen als ze naar een pension moeten dus zeker niet ieder jaar, maar deze is geen 3 jr. geldig officieel.
Die datum was de houdbaarheidsdatum van de entingsvloeistof
Weten DA's altijd dat Nobivac 3 jaar geldig is of zijn er ook verschillende entingen met Nobivac, nee toch? En dan vraag ik me af waarom ik dan een oproep voor mijn hond krijg?
Qua stickers, hoe zie je nu hoe lang ze geldig zijn, dat staat toch niet op de stickertjes?
Laatst gewijzigd door pepim op 26 aug 2009 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar is mn zinnetje nu gebleven van die houdbaarheidsdatum??
naja, maakt ook niet uit... hij hoort er wel te staan 
Elke da heeft daar een schrijven over gehad, dit was al rond 2006 als ik me niet vergis dus het is echt niet van een paar weken
Waarom doet een DA het wel elk jaar? Tja het levert natuurlijk wel centjes op...
Mijn honden moesten destijds geent worden net voordat dit in ging. Hij had al gehoord dat dit op korte termijn ingevoerd ging worden en heeft netjes in het boekje gezet bij wanneer herhalen: over 3 jaar.
Elke da heeft daar een schrijven over gehad, dit was al rond 2006 als ik me niet vergis dus het is echt niet van een paar weken
Waarom doet een DA het wel elk jaar? Tja het levert natuurlijk wel centjes op...
Mijn honden moesten destijds geent worden net voordat dit in ging. Hij had al gehoord dat dit op korte termijn ingevoerd ging worden en heeft netjes in het boekje gezet bij wanneer herhalen: over 3 jaar.