Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Taiga heb ik op meerdere fotos gezien maar Bo niet eigenlijk. Nikan heb ik ook maar 1 foto van van Kito gelukkig een paar. Ik was heel stom mijn camera vergeten, dacht alles ingepakt te hebben
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico schreef:Taiga heb ik op meerdere fotos gezien maar Bo niet eigenlijk. Nikan heb ik ook maar 1 foto van van Kito gelukkig een paar. Ik was heel stom mijn camera vergeten, dacht alles ingepakt te hebben
ik heb geloof ik nog wel wat van niekie....mail ze wel
Rosa schreef:
Wat mij het meeste van de dag is bij gebleven... toch wel de ervaring om eens een hond aan je arm te hebben hangen Eén tip doe dit nooit met korte broek aan zit nu onder de blauwe plekken op mijn been maar het was de ervaring waard Ik wil Fenella en de andere bedanken dat dit kon en mocht! Mocht iemand nog heel toevallig een foto hiervan hebben dan hoor ik het graag.
was jij dat?? :N: Ik vroeg het me al af... wat een krassen :N:
Eeh ja dat was ik.... dacht je dat het iemand anders was??
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Rosa schreef:
Wat mij het meeste van de dag is bij gebleven... toch wel de ervaring om eens een hond aan je arm te hebben hangen Eén tip doe dit nooit met korte broek aan zit nu onder de blauwe plekken op mijn been maar het was de ervaring waard Ik wil Fenella en de andere bedanken dat dit kon en mocht! Mocht iemand nog heel toevallig een foto hiervan hebben dan hoor ik het graag.
was jij dat?? :N: Ik vroeg het me al af... wat een krassen :N:
Eeh ja dat was ik.... dacht je dat het iemand anders was??
nee ik wist niet wie het geweest was, heb dat ook nog ergens hier in een topic gezet...
Inge O schreef: :N: geen warmmakende toestanden op zo'n bloeduitstorting - geen wonder dat het niet betert :N: .
Warm/koud is sowieso een moeilijk punt in de EHBO maar als jij iets weet waarmee het (zo goed als) weg is zondag dan ben ik je eeuwige dankbaarheid verschuldigd.
'Oooow Lars ik hou van je' 'hahaha jij bent geweldig'
Inge O schreef:ik vrees dat die eeuwige dankbaarheid mij niet te beurt zal vallen . maar in de acute fase van/na een bloeding staat het niet ter discussie dat warm géén goede optie is .
Bloeding niet nee maar bij een kneuzing heb ik de laatste verlenging weer geleerd dat je juist moet verwarmen tenzij iemand nog "door" moet (profvoetballers bijv.), dan ga je koelen.
ik heb geleerd eerst te koelen zodat de blodvaten vernauwen, in een later stadium zullen ze juist weer verwijden om het deel weer op te warmen. Dan moet je verwarmen, om die verwijding weer tegen te gaan.
Inge O schreef:en hoe maak je tijdens de hele acute fase zomaar eventjes het verschil tussen een kneuzing en een bloeding? een kneuzing is namelijk ook een kleine bloeding, of die dus grotere proporties denkt aan te nemen of niet kan je niet zomaar 'ruiken' .
Als je dat kan inschatten natuurlijk vandaar dat ze bij de uitleg het voorbeeld gaven van de profvoetballer, dan zie je het gebeuren. Als je niet precies weet wat er is gebeurt ten alle tijde koelen maar verwarmen was bij kneuzingen beter.
Jeannettebo schreef:ik heb geleerd eerst te koelen zodat de blodvaten vernauwen, in een later stadium zullen ze juist weer verwijden om het deel weer op te warmen. Dan moet je verwarmen, om die verwijding weer tegen te gaan.
ik neem aan dat dit prima werkt, zolang het verwarmen maar niet van het soort is waar je een rozig velletje van krijgt .
Inge O schreef:nee, ik bedoel dat je niet kan weten wat er inwendig gebeurt in wat je inschat als lichte kneuzing, maar als later blijkt dat er toch een groter bloedvat geraakt was zit je wel mooi met de gebakken peren als je er al warmte voor had gebruikt.
Ik herhaal ook maar wat me uitgelegd is, zelf ga ik dat als eenvoudige BHV'er niet doen en zal meteen koelen. Al is het maar tegen de pijn.