Haha wat is rendabel, het heeft wat pleisters gekost, ontsmetting, verbandje en wat kleine dingen, een doorverwijzing naar de EHBO dus tja ik denk dat het wel handig is een volgende keer als duidelijk word waar de post is voor zowel mens als dierLars schreef:Goed punt maar is zoiets wel "rendabel" op betrekkelijk weinig mensen?chrico schreef:Ik miste een EHBO punt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenforum Doe Dag - zie pagina 11!!! 2009
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Hondenforum Doe Dag - zie pagina 11!!!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
En hier had ik dus ook zo graag wat meer van meegekregenLongFields schreef:Ik heb zelf geen IPO-workshop gedaan dus ik heb geen idee of het al dan niet een promopraatje geweest is.Carma schreef: Ik vond het interessant om de TT eens te voelen, maar ik vond het ergens wel jammer dat het verhaal er omheen leek op een promopraatje voor de TT. Ik krijg een beetje het gevoel dat je dus IPO kennelijk niet kunt doen zonder TT en dat vind ik jammer. Neemt niet weg dat ik het erg leuk vond om nader kennis te maken met de IPO, al zou het mijn manier van trainen niet zijn
Maar het is best mogelijk om IPO te doen zonder een TT, de vader van Tapas en Sting heeft bijvoorbeeld een IPO-III diploma op zak zonder dat er een TT aan te pas is gekomen, voor zover mij bekend is.
Verder heb ik aan het einde van de dag met Dave en de pakwerker even gekeken wat Tapas zou doen met de jute zak. Mij viel op dat beide heren dit heel goed oppakten, heel duidelijk in de gaten hielden dat ze met een pup van pas 4 maanden bezig waren en dat ze ook heel voorzichtig deden en niets forceerden.
Dat mag vind ik, als tegenhanger naar de nu opborrelende kritiek over het TT-praatje, ook wel even vermeld worden.
Ik vond dat ze dat dus perfect hebben aangepakt met Tapas. Ze namen er ook alle tijd voor, Dave heeft eerst gewoon een poosje met mij zitten praten, waarbij Tapas lekker bij zijn voeten ging liggen en hij haar een beetje kon bekijken en bevoelen om te zien hoe ze daarop reageerde.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik heb ook de IPO workshop meegedaan, het TT praatje vond ik persoonlijk niet intressant
maar het aanplagen met die jute lap was helemaal geweldig, Napoleon stond die pakwerker al helemaal op te wachten haha hij dook erop.. toen die Dave met een soort zweep? knalde was er niets van schrik maar meer zoiets van; Wat waar?? wat gaan we doen?? ja dat vond ik wel leuk.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ach Fientje luisterde prima hoorTamara. schreef:nee, nee, ik was het echt en fien is echt geen oppashondchrico schreef: Tamara heb ik vooral over na lopen denken of zij Fien niet gewoon als oppashond had want daar had ik mij echt een ander beeld van voorgesteld.Hoezo dacht je dat eigenlijk?
Omdat ze zo eigenwijs was en niet naar me luisterde?

Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Mij ontgaat de kritiek op de TT-uitleg een beetje
na de uitleg werd gevraagd wie erop tegen was en waarom, daar werd serieus naar geluisterd en over gesproken en desgewenst kon men het ook zelf voelen (ik niet hoor :N:
). Ik heb het niet ervaren als een promo-praatje maar gewoon als uitleg behorend bij het hele IPO gebeuren.
Verder complimenten voor iedereen die in de bloedhitte geduldig alle vragen beantwoorden en de demo's
Jammer alleen dat Reina geen belangstelling voor het lapje had omdat Fenella met haar enthousiaste blafmechel naast mij ging staan en Reina met hem mee ging blaffen

Verder complimenten voor iedereen die in de bloedhitte geduldig alle vragen beantwoorden en de demo's

Jammer alleen dat Reina geen belangstelling voor het lapje had omdat Fenella met haar enthousiaste blafmechel naast mij ging staan en Reina met hem mee ging blaffen

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik vond persoonlijk de workshop wel erg leuk! (Michael heeft hm gedaan, maar ik zat ernaast) Voor mij hoeft een tt ook niet, maar ik vond het juist wel eens goed om te horen wat Dave daarover te vertellen had. En ik vond het ook goed om nou eens te voelen hoe dat voelt. En ik ben blij dat de honden niet hoefden te bijten, had me niet zo slim geleken met Cujo :N:malinois schreef:Mensen hadden naar mij toe moeten komen die dag vind ik dan en niet naar Linda. Wij doen die workshop.
Daarnaast kun je hoog en laag springen, de TT hoort er gewoon bij. Dus wordt hier ook over verteld. En niks promopraatje, je wordt hier de kans geboden een TT te voelen. Al in diverse topics hier aangegeven dat mensen hier belangstelling voor hadden.
Dus dat het niet alleen straf is, geen uit elkaar springende honden van de stroom...
Wij hadden geen zin in een GG cursusje dus daarom deze opzet. Helaas als dat tegenviel, ik heb heel veel mensen gesproken die dit juist een hele goede invulling vonden en geen enkele die dit niet vond. Ik vind het dan ook op zn zachts gezegd niet netjes dat je daarmee naar Linda gaat en niet naar een van ons....
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
- Zeer actief
Misschien is het een idee om als er nog evaluatiepuntjes te vermelden zijn, je dat keurig, netjes en zo vriendelijk mogelijk via pb doet aan de persoon in kwestie?
Evalueren hoort erbij, maar dit doet af aan het gevoel van samenhorigheid en de sfeer. Je hebt via de pb de mogelijkheid om binnen een klein groepje mensen wat aan te kaarten, gebruik die dan.
Voor de organisatie niets dan lof.
Evalueren hoort erbij, maar dit doet af aan het gevoel van samenhorigheid en de sfeer. Je hebt via de pb de mogelijkheid om binnen een klein groepje mensen wat aan te kaarten, gebruik die dan.
Voor de organisatie niets dan lof.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Evalueren heeft zin als je er ook iets mee gaat doen. Niet als het om het evalueren zelf gaat. En vooralsnog ben ik niet van plan om op korte termijn weer zo'n dag te organiseren. Het kost gewoon heel veel tijd en inspanning. Maar als de andere organisatoren plannen hebben of als er een nieuw comite opstaat, dan vind ik het prima om een evaluatie te doen. Anders niet.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Ik noem het maar even zo omdat dat iets is wat mensen nu geneigd zijn te doen.Evalueren heeft zin als je er ook iets mee gaat doen. Niet als het om het evalueren zelf gaat. En vooralsnog ben ik niet van plan om op korte termijn weer zo'n dag te organiseren. Het kost gewoon heel veel tijd en inspanning. Maar als de andere organisatoren plannen hebben of als er een nieuw comite opstaat, dan vind ik het prima om een evaluatie te doen. Anders niet.
Over evalueren gesproken - hartstikke bedankt voor de fijne workshop met Durga! Ik heb net de envelop afgegeven op het postkantoor met daarin de inschrijving voor een beginners agility cursus. Nu wordt het duimen of er nog plek is, er zijn altijd teveel inschrijvingen. Maar ik kon nu tenminste zeggen dat ze al een workshop heeft gedaan en dat ze het heel goed deed (*gloeit van trots

- Zoek stok!
- Zeer actief
Wat leuk! Zeg wel dat ze de tunnel echt eng vindt, dat moeten ze rustig opbouwen. Gisteren was daar helaas geen tijd voor.christo schreef:Over evalueren gesproken - hartstikke bedankt voor de fijne workshop met Durga! Ik heb net de envelop afgegeven op het postkantoor met daarin de inschrijving voor een beginners agility cursus. Nu wordt het duimen of er nog plek is, er zijn altijd teveel inschrijvingen. Maar ik kon nu tenminste zeggen dat ze al een workshop heeft gedaan en dat ze het heel goed deed (*gloeit van trots)

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Gisteren vond ik het juist een hele goede aanpak dat je haar een alternatief parcourtje aanbood. Zo had ze toch een succeservaring. Tunneltje gaan we rustig opbouwen.Zoek stok! schreef:Wat leuk! Zeg wel dat ze de tunnel echt eng vindt, dat moeten ze rustig opbouwen. Gisteren was daar helaas geen tijd voor.christo schreef:Over evalueren gesproken - hartstikke bedankt voor de fijne workshop met Durga! Ik heb net de envelop afgegeven op het postkantoor met daarin de inschrijving voor een beginners agility cursus. Nu wordt het duimen of er nog plek is, er zijn altijd teveel inschrijvingen. Maar ik kon nu tenminste zeggen dat ze al een workshop heeft gedaan en dat ze het heel goed deed (*gloeit van trots)

- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Helaas hadden wij wel wat EHBO nodig :sst:chrico schreef:Haha wat is rendabel, het heeft wat pleisters gekost, ontsmetting, verbandje en wat kleine dingen, een doorverwijzing naar de EHBO dus tja ik denk dat het wel handig is een volgende keer als duidelijk word waar de post is voor zowel mens als dierLars schreef:Goed punt maar is zoiets wel "rendabel" op betrekkelijk weinig mensen?chrico schreef:Ik miste een EHBO punt
Shanty, ik weet haar naam niet, heeft me keurig geholpen!

Zij had wat pleisters mee. Gelukkig was er ook stromend water, ik heb flink kunnen koelen.
En Linda, nogmaals, je hebt het top voor elkaar gekregen. Ook de BBQ was prima! Niet het vieze, gebruikelijke hamburgertje en worstje. Nogmaals mijn grote dank!
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Dat heb ik gemist, sorry.chrico schreef: Haha wat is rendabel, het heeft wat pleisters gekost, ontsmetting, verbandje en wat kleine dingen, een doorverwijzing naar de EHBO dus tja ik denk dat het wel handig is een volgende keer als duidelijk word waar de post is voor zowel mens als dier

Nou ja, ik ben BHV'er dus mocht daar behoefte aan zijn op een volgende dag dan wil ik best mijn steentje bijdragen.

'Oooow Lars ik hou van je'

'hahaha jij bent geweldig'

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik ben ook BHV-er maar in de praktijk ben ik vooral heel goed in zeggen dat het allemaal best meevalt en dat een pleister echt niet nodig isLars schreef:
Nou ja, ik ben BHV'er

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Qal
- Zeer actief
Dan ben je juist goed geoefend!Inge schreef:Tja.....kinderen hè, die willen op ieder schaafwondje al een pleister

Shanty, ik weet haar naam niet, heeft me keurig geholpen!
Zij had wat pleisters mee. Gelukkig was er ook stromend water, ik heb flink kunnen koelen.
quote]
Geen dank!
Moest wel ff lachen toen eerst jij en daarna je (partner) ??? kwam
alles is verder wel goed gegaan nu toch ?

quote]
Geen dank!
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
erg heshanty schreef:Shanty, ik weet haar naam niet, heeft me keurig geholpen!![]()
quote]
Geen dank!

Blauwe plek heb ik. Komt allemaal goed hoor

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ik ben verzorgende IG, en wil graag mijn diensten aanbieden.. 

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ja, in zeggen dat ff onder de kraan houden genoeg is wel.Lars schreef:Dan ben je juist goed geoefend!Inge schreef:Tja.....kinderen hè, die willen op ieder schaafwondje al een pleister

Groetjes Inge

- Qal
- Zeer actief
Kan ik dan ook nog wel uitproberen, mijn rechterbovenarm is helemaal opgezwollen.Inge schreef:Kusje erop wil ook nog weleens helpen.

-
- Zeer actief
haha was Honey en is geen jackie!! hihimassam schreef:
ook de pakwerker anticipeerde direct op de reactie van de hondjes, in mijn groep kreeg het witte PARSON wat meer terijl het hondje van liesbeth heeeel voorzichtig benaderd werd om te kijken of het dan minder eng was. dát is wat mij opviel...

ga zo de foto's uitzoeken en denk dat ik wel wat mooie van lola heb gemaakt!!

groetjes van Ayka,Zira en Honey
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
- Zeer actief
massam schreef:het is klein, wittig en lijkt op een terrier.. solly...
hahaha ja is ook een manier hihi.... zit wel goed hoor!! (ik hou niet zo van bloemen ) hihhi

groetjes van Ayka,Zira en Honey
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Ayka-Zira-Honey schreef:massam schreef:het is klein, wittig en lijkt op een terrier.. solly...
hahaha ja is ook een manier hihi.... zit wel goed hoor!! (ik hou niet zo van bloemen ) hihhi
ik zeg het heel eerlijk, ik ben volkomen rasblind. weet veel van mijn ras en alles daarbuiten is terrier, herder, naakthond etc op uitzonderingen na

- Zoek stok!
- Zeer actief
Tsja EHBO. Dat vergeet ik altijd, en ik leer er niks van
Gelukkig zat mijn vingertopje er nog aan na het schutting incident. Ik weet weer waarom ik dat ding nooit wil opruimen.

Linda, Izzie en Bram
- nicole12
- Vaste gebruiker
hoi allemaal ik vond het echt heel gaaf om mee te maken en lex ook iedereen die het georganisseerd heeft heeft het geweldig gedaan.
we hebben genoten van alles wat er te zien en beleven viel.
bedankt voor de tips shanty we zijn nog druk aan het kruipen haha.
sorry voor die rare stippen onder sommige woorden geen idee waar ze vandaan komen.
iedereen dus bedankt voor de gezellige dag.
we hebben genoten van alles wat er te zien en beleven viel.
bedankt voor de tips shanty we zijn nog druk aan het kruipen haha.
sorry voor die rare stippen onder sommige woorden geen idee waar ze vandaan komen.
iedereen dus bedankt voor de gezellige dag.

Lex (DD) Noa(GR) Dusty (YT)
- nicole12
- Vaste gebruiker
pfff in mijn text staan rare stippen en als het verzonden is zijn ze weg.
sorry
sorry

Lex (DD) Noa(GR) Dusty (YT)
- Rosa
- Zeer actief
Iedereen heel erg bedankt voor de super leuke dag! Extra dank aan Linda, de workshop mensen en andere mensen die hebben mee geholpen, super
Wat mij het meeste van de dag is bij gebleven... toch wel de ervaring om eens een hond aan je arm te hebben hangen
Eén tip doe dit nooit met korte broek aan
zit nu onder de blauwe plekken op mijn been maar het was de ervaring waard
Ik wil Fenella en de andere bedanken dat dit kon en mocht! Mocht iemand nog heel toevallig een foto hiervan hebben dan hoor ik het graag.
Daarnaast vond ik de Doggydance workshop met Rayos erg leuk. Complimenten voor de dames die dat gaven want die deden het ook erg leuk! Rayos had het toen alleen erg snel warm dus 40 min. was voor hem even te lang.
Ook genoten van even een voorproefje wedstrijd behendigheid met Caya... nog een klein jaartje en dan mag ik met Rayos aan de bak
Kortom een zeer geslaagde dag met veel diversiteit aan honden (leuk om te kijken), gezellige mensen, leuke activiteiten en een lekker BBQ. Rayos en ik hebben genoten!

Wat mij het meeste van de dag is bij gebleven... toch wel de ervaring om eens een hond aan je arm te hebben hangen

Daarnaast vond ik de Doggydance workshop met Rayos erg leuk. Complimenten voor de dames die dat gaven want die deden het ook erg leuk! Rayos had het toen alleen erg snel warm dus 40 min. was voor hem even te lang.
Ook genoten van even een voorproefje wedstrijd behendigheid met Caya... nog een klein jaartje en dan mag ik met Rayos aan de bak

Kortom een zeer geslaagde dag met veel diversiteit aan honden (leuk om te kijken), gezellige mensen, leuke activiteiten en een lekker BBQ. Rayos en ik hebben genoten!
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)

Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
-
- Zeer actief
We hadden hem er wel weer aangezet hoorZoek stok! schreef:Tsja EHBO. Dat vergeet ik altijd, en ik leer er niks vanGelukkig zat mijn vingertopje er nog aan na het schutting incident. Ik weet weer waarom ik dat ding nooit wil opruimen.

Maar dat is wel iets waar wij volgende keer aan moeten denken denk ik. 1 punt voor als er iets gebeurd als wij met zo een groep bij elkaar komen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Zoek stok!
- Zeer actief
Absoluut. Stelletje brokkenmakerschrico schreef:We hadden hem er wel weer aangezet hoorZoek stok! schreef:Tsja EHBO. Dat vergeet ik altijd, en ik leer er niks vanGelukkig zat mijn vingertopje er nog aan na het schutting incident. Ik weet weer waarom ik dat ding nooit wil opruimen.
![]()
Maar dat is wel iets waar wij volgende keer aan moeten denken denk ik. 1 punt voor als er iets gebeurd als wij met zo een groep bij elkaar komen

Linda, Izzie en Bram