Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schudden met z'n kop. U: geweest, niets gevonden

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Schudden met z'n kop. U: geweest, niets gevonden

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk maakte me om kwart voor vijf wakker ( :ugh: ) en zit de hele tijd met zijn hoofd te schudden. Waarschijnlijk een grasaar :scratch: Ik heb de dienstdoende da gesproken en op zijn advies wat oorreiniger in het oor gedaan om te kijken of hij hetgeen wat irriteert er zelf uit kan schudden, maar volgens mij niet. Het lijkt alsof hij probeert om nu wat te slapen, maar steeds gaat hij weer piepen en schudden. :( Bah!
Laatst gewijzigd door Frenk op 24 aug 2009 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
tineke

Re: Schudden met z'n kop. Grasaar?

Ongelezen bericht door tineke »

Bah vervelende dingen zijn dat altijd die grasaren.
Weet je zeker dat het een grasaar is want ook andere oorklachten kunnen gepaard gaan mt schudden :wink:
Frenk
Zeer actief

Nee, dat weet ik nog niet zeker, want er is nog niet gekeken. Oormijt of een oorontsteking kunnen ook gepaard gaan met schudden, toch? Ik denk aan een grasaar (en die da die ik sprak ook), omdat het zo opeens opkwam. Het is ook alleen schudden en geen krabben. Maar Frenk ligt nu alweer een tijdje te slapen. Niet helemaal ontspannen, want op z'n buik ipv op z'n zij of rug. Maar ik ga om half negen meteen bellen zodat ze het kunnen bekijken. :19:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Frenk schreef:Nee, dat weet ik nog niet zeker, want er is nog niet gekeken. Oormijt of een oorontsteking kunnen ook gepaard gaan met schudden, toch? Ik denk aan een grasaar (en die da die ik sprak ook), omdat het zo opeens opkwam. Het is ook alleen schudden en geen krabben. Maar Frenk ligt nu alweer een tijdje te slapen. Niet helemaal ontspannen, want op z'n buik ipv op z'n zij of rug. Maar ik ga om half negen meteen bellen zodat ze het kunnen bekijken. :19:
Ja schudden kan meerdere oorzaken hebben.
Succes straks bij de da en hopelijk is het net zo plots verdwenen als dat het gekomen was :wink:
Frenk
Zeer actief

tineke schreef:Succes straks bij de da en hopelijk is het net zo plots verdwenen als dat het gekomen was :wink:
Ja joh, dat zal wel loslopen denk ik. Kwestie van even nakijken enzo. Alleen altijd zo irritant dat ze daar midden in de nacht mee komen :ugh: :engel:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Om half drie naar de DA. 't Zal me benieuwen...
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Napoleon schudde gisteravond ook behoorlijk met zijn kop toen ik thuis was... is me vanmorgen niet meer opgevallen eigenlijk. Ben benieuwd wat er met Frenk's oortje is.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Hè bah, wat vervelend :ugh: en toevallig dat Nap ook liep te schudden.
Kaiou heeft gelukkig nergens last van.
Succes vanmiddag :ok:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik had jaren geleden een hondje dat dit ook vertoonde. In Frankrijk en uiteraard op zaterdagavond.
Er was een festival gaande en gelukkig was er een Engelse vriend bij me die drs Frans is en derhalve de lokale da wist te overtuigen dat we echt moesten komen (op mijn mindere Frans had ie dat niet gedaan).
Toen er gekeken werd (zondagochtend 9 uur, hond heeft de hele nacht niet geslapen), zat er inderdaad een grasaar in, die al door het trommelvlies was gegaan. Hij kreeg hem eruit maar het was een bloedbad (en dat lag niet aan de da).
Een halve dag later en hond was er niet meer geweest!

De oorzaak daarvan was dan geweest dat grasaartjes weerhaken hebben, waardoor ze door schudden niet naar buiten gaan, maar naar binnen.
Ik ben derhalve redelijk paniekerig wat die dingen in orden betreft.
Ik hoop dat dit gedoe Frenk bespaard zal blijven!
Sterkte met het mannetje, ik duim voor iets minder engs.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Frenk
Zeer actief

Marjoleine schreef:Ik had jaren geleden een hondje dat dit ook vertoonde. In Frankrijk en uiteraard op zaterdagavond.
Er was een festival gaande en gelukkig was er een Engelse vriend bij me die drs Frans is en derhalve de lokale da wist te overtuigen dat we echt moesten komen (op mijn mindere Frans had ie dat niet gedaan).
Toen er gekeken werd (zondagochtend 9 uur, hond heeft de hele nacht niet geslapen), zat er inderdaad een grasaar in, die al door het trommelvlies was gegaan. Hij kreeg hem eruit maar het was een bloedbad (en dat lag niet aan de da).
Een halve dag later en hond was er niet meer geweest!

De oorzaak daarvan was dan geweest dat grasaartjes weerhaken hebben, waardoor ze door schudden niet naar buiten gaan, maar naar binnen.
Ik ben derhalve redelijk paniekerig wat die dingen in orden betreft.
Ik hoop dat dit gedoe Frenk bespaard zal blijven!
Sterkte met het mannetje, ik duim voor iets minder engs.
Oh bah, dat is helemaal geen fijn verhaal :ugh:
Frenk heeft me dus om kwart voor vijf wakker gemaakt en toen we gingen slapen was er nog niks aan de hand. Geen geschud of niks. En na de oorreiniger is het schudden dus veel minder geworden, maar wat dat betekent? :19: Ik kon pas om half drie terecht en ze zeiden dat het echt niet erg was dat er wat tijd overheen zou gaan. (heb ik specifiek gevraagd)
Ik hoop maar dat dat klopt. Zit nu wel met buikpijn dankzij jouw ervaring :N:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Succes vanmiddag met Frenk... :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Marjoleine, hij houdt trouwens zijn kop niet scheef. Maakt dat nog uit in vergelijkin tot het verhaal wat jij kent?
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:Marjoleine, hij houdt trouwens zijn kop niet scheef. Maakt dat nog uit in vergelijkin tot het verhaal wat jij kent?
Nee, dat deed Leen ook niet. Ze werd op den duur wel pijnlijk op dat oor, maar dat was achteraf pas na een dag, denk ik.
Ik dacht eerst ook dat er niks aan de hand was verder, dat er mss een beestje in was gekropen of zo.
Dus zij heeft er toen ook een dag mee gelopen.
De da daar zei dat grasaren heel gevaarlijk zijn, tussen tenen schijnen ze ook naar binnen te kunnen "kruipen".

Afbeelding

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik hoop niet dat het een grasaar is.Gelukkig heb ik er geen ervaring mee,maar ben er als de dood voor door de verhalen.
Sterkte straks :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Dat is niet leuk :(
Sterkte en ik ben benieuwd wat de da zegt.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Marjoleine schreef:
Frenk schreef:Marjoleine, hij houdt trouwens zijn kop niet scheef. Maakt dat nog uit in vergelijkin tot het verhaal wat jij kent?
Nee, dat deed Leen ook niet. Ze werd op den duur wel pijnlijk op dat oor, maar dat was achteraf pas na een dag, denk ik.
Ik dacht eerst ook dat er niks aan de hand was verder, dat er mss een beestje in was gekropen of zo.
Dus zij heeft er toen ook een dag mee gelopen.
De da daar zei dat grasaren heel gevaarlijk zijn, tussen tenen schijnen ze ook naar binnen te kunnen "kruipen".
Ja dat klopt heeft mijn vorige hond een keer gehad, meest bizarre is nog dat de opening zich heel snel sluit.
King liep mank en ik voelde wat hardst tussen zijn tenen dus ik meteen naar de DA bleek inderdaad een grasaar die er operatief uit is gehaald.
een week later zweerde er nog een deel uit
:N:
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Frenk
Zeer actief

Nou, wij zijn geweest. Kon na nog een telefoontje wat eerder terecht, dus dat was fijn. Kreeg nadat ik Frenk op de tafel tilde en hem zonder aarzeling in een wij-gaan-je-oren-bekijken-houdgreep nam, een opmerking van de DA: "zo, u heeft 'm stevig vast. Wat fijn." :F:
De bevindingen: er is niets te zien. Beide gehoorgangen zijn mooi schoon, de da kon diep kijken. Volledig beide trommelvliezen geïnspecteerd, beide rustig en geen gaatjes of bloed of wat dan ook maar. Geen mijten, een paar haren, maar niet overmatig en ook geen grasaar te zien :19:
Het enige is dat het ene oor duidelijk roder en onrustiger is dan het andere. Volgens de da zou het dus een ooronsteking kunnen zijn. Om dat te verhelpen zalven met aurizon en spoelen met oto-clean. Die eerste heb ik nog in huis, maar die is (flink) over de datum. Nou ben ik meestal niet zo'n datum kijker, maar ik zal toch maar even een nieuw flesje halen. Wat jullie?
Ik heb wel alvast een beetje in z'n oor gedaan, want dat had ik al gedaan voor ik me bedacht eens op de datum te kijken :oohja:
Als het puur een ontstekingsachtig iets is, dan moet ik snel gaan zien dat de aurizon en de otoclean afdoende helpen. Mocht hij blijven schudden (hij schudt nu nog maar nauwelijks), of wordt het schudden weer erger, dan moet ik terugkomen.

Hij opperde nog dat hij wel een pijnstiller kon geven als ik de pijn voor Frenk vervelend vond, maar die heb ik afgewezen omdat ik a. wil kunnen zien of het schudden stopt of niet en b. hij schudt nu zo relatief weinig (en hij krabt er helemaal niet aan) dat ik niet geloof dat hij op dit moment helse pijnen heeft.

Nou dat was 'm dan. Ik vind dit soort dingen altijd vervelend, omdat je ook verhalen hoort over foute diagnoses. Maar hij was erg helder en duidelijk in zijn beoordeling: "ik heb alles goed kunnen bekijken en er is niets wat aanleiding geeft om hem onder narcose nader te onderzoeken". Dus ik zal het maar in de gaten houden en als ik denk dat het toch foute boel is, dan zit ik zo weer bij deze of een andere da.

Meningen en ideeën blijven van harte welkom :ok: :wink:
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Re: Schudden met z'n kop. U: geweest, niets gevonden

Ongelezen bericht door Femia »

Een oorontsteking dus. Harrie heeft het ook af en toe, die heeft van diezelfde flaporen als Frenk. Een zalfje werkt meestal goed. Otoclean helpt daar niet voor, dat is om de oren schoon te houden en is niet ontstekingremmend.
Oorpijn is erg maar je zal zien dat het met zalven vaak snel beter gaat. Zo niet, dan moet je over een week een sterker zalfje krijgen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Fijn dat er geen grasaar of iets te zien was!

Vera heeft als pup een keer een beginnende oorontsteking gehad en die schudde toen inderdaad ook. Na druppels was dat ook heel snel over. Hopen dat het bij Frenk dus ook gewoon zo gaat :ok: :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

fijn dat het in eerste instantie mee lijkt te vallen, ff in de gaten houden denk ik, maar dat doe je al ;)
Sterkte met de kleine man!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Gelukkig maar!
Dit is vast snel over.

Afbeelding

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Nou, in ieder geval geen enge grasaar, dat scheelt weer :ok: .
Oorontsteking is ook niet leuk, maar gaat hopelijk met zalven weer snel over.
Beterschap voor Frenk.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Dank allen :ok: Ja, als 't een gewone onsteking is, dan is er vrij weinig aan de hand. Maar met die :boos: grasaren ben je toch even iets bezorgder. Omdat het ook zo snel kan gaan met die krengen. Ondingen :pffff:
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Frenk schreef: Ondingen :pffff:
Ze moesten verboden worden :pffff:

Fijn dat het niets ernstigs is!
Geef hem maar een knuffel van me en doe Ted er ook maar een :mrgreen:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Nou gelukkig valt het mee :ok:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Die hondjes kunnen je toch altijd wel laten schrikken he! Gelukkig maar dat het geen grasaar was, ik hoop dat het schudden nu stopt :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lees het nu pas
Gelukkig geen aartje :ok:
Als de DA de trommelvliezen heeft kunnen zien zal er waarschijnlijk echt niets anders aan de hand zijn dan een geirriteerd oor.
Gelukkig maar :D

In de periode dat er grasaartjes zijn wordt ik bloedzenuwachtig van kopschuddende hondjes.
Een aartje in een oor is inderdaad erg gevaarlijk. :N:

Nog een vraagje van mij voor wie er verstand van heeft:
Als er een aartje in een trommelvlies zou prikken, of je vermoed iets dergelijks............... is het dan een wijs advies om het oor schoon te maken met oorcleaner? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Fijn dat de DA niets in zijn oor heeft kunnen ontdekken, zeker geen grasaar! Ik heb het met Finn ook eens aan de hand gehad dat hij bleef schudden en da kon iets zien maar kon het er niet uithalen dat was toen ook in de grasaren periode.. zij heeft toen een dikke zalf meegegeven dat als het in de oorschelp zit wat vloeibaarder wordt.. dat heb ik toen een week aangebracht, daarna nog voor een check of dat waar hij last van had eruit was en dat was gelukkig zo!
Ik hoop dat Frenk ook snel opknapt. :ok:
Frenk
Zeer actief

ranetje schreef:In de periode dat er grasaartjes zijn wordt ik bloedzenuwachtig van kopschuddende hondjes.
Een aartje in een oor is inderdaad erg gevaarlijk. :N:
Och man, ik was op een gegeven moment ook bloednerveus. Helemaal na dat verhaal van Marjoleine. :N: :sst: Maar hij schudt nu helemaal niet meer, dus ik denk dat de aurizon z'n (jeukstillende) werk doet :cheer:
Nog een vraagje van mij voor wie er verstand van heeft:
Als er een aartje in een trommelvlies zou prikken, of je vermoed iets dergelijks............... is het dan een wijs advies om het oor schoon te maken met oorcleaner? :denken:
Nou ja, volgens die 'stralende' da die ik wakker belde ( :engel: ) dus wel. :mrgreen: :U:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

blondie schreef:Ik hoop dat Frenk ook snel opknapt. :ok:
Dank je wel :ok: :D Hij schudt niet meer en is verder heel tierig en prima. Dus ik denk dat het inderdaad 'maar' een onstoken of geïrriteerd oor is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”