Mijn hond krijgt per dag een 1/2 pond. Ik voer twee keer per dag. Dus telkens een kwart pondje.
Koop altijd ponds-verpakking Carnibest. Blijft goed in de koelkast tot het op is.
Heb een plastic doos gekocht waar een snijplankje en een worst van een pond goed in past.
's Middags leg ik een worst in de plastic bak, boven in de koelkast om te ontdooien. Haal wel eerst de plastic folie er af. Dat gaat het best als je even de bevroren worst een paar minuten op het aanrecht laat liggen. Het laatste stuk van de eerder ontdooide portie, gaat voor de volgende morgen gaat in een klein bakje. De grote bak maak ik dan weer schoon voor de nieuwe bevroren worst. Die is de volgende middag goed snijbaar. Ik maak er vier stukken van. Kan die zo in de plastic bak snijden vanwege het snijplankje. Geeft geen rotzooi op het aanrecht. Een kwart-stuk krijgt hij dan 's avonds als het iets op temperatuur is gekomen in zijn etensbakje.
De volgende dag twee keer een kwart en de laatste weer in het bakje voor de volgende morgen terwijl dan de nieuwe al weer ligt te ontdooien, boven in de koelkast. Ontdooide porties bewaar ik op een lager niveau, is kouder.
Als je ipv brokjes alleen vlees zou geven kom je ook met een kiloverpakking natuurlijk beter uit.
Dat is dan 2x 4 ons en 1x2 ons nog voor de volgende morgen. Dan doe je er 2 en een halve dag over.Met een pondsverpakking moet je ook wel goed uitkomen.
Lachus