Een schildpadje die daar gewoon in een sloot rond zwom

Gans Jut

En gans Jul

Jut en Jul samen

Zonder macrolens (lees: met een vaste 135 mm. lens)

En met macrolens

Lekker bekkie

Moderator: moderatorteam

Daar heb je ook gelijk in.LéonieHonden schreef:Met macrolens is toch mooier.![]()

Met een beetje fantasie kom je een heel eindNanna schreef:Mooi hoor. Ik had nooit gezien dat dat een pekingeend was, als je had gezegd dat het een gewone huis-tuin- en keukenkwakerd was, had ik het ook geloofd

Geen ideeDenise. schreef:Maarre moet die schildpad niet uit die sloot gehaald worden? Die overleefd het toch niet?

Ik heb het gevraagd aan iemand met verstand van schildpadjes en zij zegt dat hij daar uitgehaald moet worden. Er schijnt een schildpaddenopvang te zijn ergens in NL. Misschien als je de dierenambulance beld dat die het schildpadje daar heen kunnen brengen?MoniqueDM schreef:Geen ideeDenise. schreef:Maarre moet die schildpad niet uit die sloot gehaald worden? Die overleefd het toch niet?.
Hij zwom daar al dagen rond, zat af en toe op de kant en ik heb er alleen een foto van gemaakt toen ik het beestje zag zwemmen.
Even voor de duidelijkheid: ik ben op 8 augustus slechts één dag in het Vennenbos geweest. Ik was daar op visite bij m'n zus en haar gezin, omdat één van de kinderen jarig was.Denise. schreef:Ik heb het gevraagd aan iemand met verstand van schildpadjes en zij zegt dat hij daar uitgehaald moet worden. Er schijnt een schildpaddenopvang te zijn ergens in NL. Misschien als je de dierenambulance beld dat die het schildpadje daar heen kunnen brengen?MoniqueDM schreef:Geen ideeDenise. schreef:Maarre moet die schildpad niet uit die sloot gehaald worden? Die overleefd het toch niet?.
Hij zwom daar al dagen rond, zat af en toe op de kant en ik heb er alleen een foto van gemaakt toen ik het beestje zag zwemmen.
*Edit* Er zit een schildpaddencentrum in Alphen.
Hij moet daar echt weg, schildpadden kunnen pas actief op zoek naar voedsel bij een temperatuur van 22 graden. Als het kouder is gaan ze op hun reserves teren en sterven uiteindelijk de hongersdood.

:N: Ik zei alleen maar dat hij daar weggehaald moest worden. Niet dat jij in je auto moest springen om hem te gaan redden. Kan iemand die daar in de buurt woont hem niet weghalen? En voor zover ik weet gaat een dierenambulance wel degelijk opzoek, heb ik vaak genoeg meegemaakt. Ik weet alleen niet hoe het met de dierenambulance is die daar rijdt.MoniqueDM schreef:Even voor de duidelijkheid: ik ben op 8 augustus slechts één dag in het Vennenbos geweest. Ik was daar op visite bij m'n zus en haar gezin, omdat één van de kinderen jarig was.Denise. schreef:
Ik heb het gevraagd aan iemand met verstand van schildpadjes en zij zegt dat hij daar uitgehaald moet worden. Er schijnt een schildpaddenopvang te zijn ergens in NL. Misschien als je de dierenambulance beld dat die het schildpadje daar heen kunnen brengen?
*Edit* Er zit een schildpaddencentrum in Alphen.
Hij moet daar echt weg, schildpadden kunnen pas actief op zoek naar voedsel bij een temperatuur van 22 graden. Als het kouder is gaan ze op hun reserves teren en sterven uiteindelijk de hongersdood.
Nu (en al die andere dagen vanaf 9 augustus, dus al anderhalve week) ben ik gewoon weer thuis, in Dordrecht. Dat is een kleine 100 kilometer bij het Vennenbos vandaan.
Ik mag toch hopen dat je niet denkt dat ik even naar het Vennenbos ga om de medewerkers op een schildpad te wijzen die "ergens" moet zitten. Het is momenteel hoogseizoen in het Vennenbos en ik denk dan ook dat de medewerkers wel iets anders te doen hebben dan op jacht te gaan naar een schildpad waarvan niemand weet waar ie zit.
En voor zover ik weet komt een dierenambulance pas als een dier gevonden is, niet als ze eerst een half vakantiepark door moeten zoeken.

Ja, hij was zo'n beetje tussen de 25 en 30 centimeter.Paulala schreef: Hoe groot was hij? Kan je schatten hoeveel cm doorsnede hij was?

Dan vermoed ik dat deze schildpad daar al wat jaartjes rond dobbert.MoniqueDM schreef:Ja, hij was zo'n beetje tussen de 25 en 30 centimeter.Paulala schreef: Hoe groot was hij? Kan je schatten hoeveel cm doorsnede hij was?

Dat vermoed ik ook, want volgens mijn zwager was die sloot z'n vaste stek om te zonnen en te zwemmen.Paulala schreef:Dan vermoed ik dat deze schildpad daar al wat jaartjes rond dobbert.MoniqueDM schreef:Ja, hij was zo'n beetje tussen de 25 en 30 centimeter.Paulala schreef: Hoe groot was hij? Kan je schatten hoeveel cm doorsnede hij was?