Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geschrokken en boos - of eigenlijk vooral geschrokken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Geschrokken en boos - of eigenlijk vooral geschrokken

Ongelezen bericht door Jackira »

Buck doet dat ook. Is twee keer voorgekomen hier bij de tramhalte. Ik riep ook "niet rennen, niet rennen" naar de man. De eerste keer viel de man in het gras. Toen heb ik mijn excuses aangeboden. De man ook maar dat vond ik echt totaal onterecht want het was echt mijn schuld en mijn onoplettendheid. De tweede keer viel Buck uit en ging het maar net goed.Ook mijn excuses aangeboden. Ik loop niet meer langs de tramhalte met Buck omdat je daar vaak mensen treft die rennen om de tram te halen. Als er iemand achter me loopt ga ik meestal het gras op, hou Buck kort en laat degene die achter me loopt passeren. Ik denk niet dat je hierop kunt trainen omdat het zulke onverwachtte situaties zijn die net elke keer anders zijn. Ik ben echt extreem alert als ik met hem loop, heel anders als wanneer ik met de andere drie loop. Dan wil ik nog wel eens in gedachten zijn. Maar met Buck echt nooit. En dan nog kom je soms voor verrassingen te staan. Gelukkig heel zelden.
Laatst gewijzigd door Jackira op 20 aug 2009 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

tineke schreef:Die heeft echter klompen aan en verkoopt hem direct een paar flinke schoppen onder zijn kont waarop diefje het hazenpad kiest :smile: :smile:
Kijk, zo hoort het :cheer:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

ranetje schreef:
Zoek stok! schreef:
Rami schreef: Oversteken hoeft van mij ook weer niet maar ik vind het ook niet echt prettig als jij vanuit het niets ineens keihard achter me aan rent, of dicht langs me rent. Waarschijnlijk roep ik je dan wat na... :oeps: :mrgreen:
Ik zou antwoorden dat ik toch echt nog geen vijftig k/u ren :mrgreen: Ik ben echt verbaasd over jullie reactie. Heb hier stoepen van misschien twee meter breed. Ik zal toch langs je moeten.
Wat is het probleem om dat dan even wat rustiger te doen? :denken:
Ik hoor mensen vaak niet eens aankomen :(
Anderen denken dat ze misschien weer beroofd worden..................
Als je langzamer loopt, word je drijfnat :wink: Een hardloper rent toch ook gewoon langs je?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoek stok! schreef:
ranetje schreef: Als je langzamer loopt, word je drijfnat :wink: Een hardloper rent toch ook gewoon langs je?
Niet op de smalle paden in het bos.
Dan houden ze in :ok:
Bikers, die er niet mogen komen, vinden wel dat je op zij moet gaan :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Frenk schreef:Frenk gaat als wij rennen (en misschien ook wel bij anderen die rennen :scratch: ) naar onze broekspijpen happen. :U:
Christo vroeger toen hij jong was in mijn bovenbenen. :idea: Wacht even, even onthouden, dat moet in het topic voordelen bij voordeel van een kleine hond. :mrgreen:

Die man was overigens niet thuis, d.w.z., als ik aan de juiste deur aangebeld heb. Dat was de deur van een klein designatelier, met daarop het mobiele nummer, dus die heb ik maar genoteerd. Morgen even bellen. Is ook iets makkelijker.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

ranetje schreef:
Zoek stok! schreef:
ranetje schreef: Als je langzamer loopt, word je drijfnat :wink: Een hardloper rent toch ook gewoon langs je?
Niet op de smalle paden in het bos.
Dan houden ze in :ok:
Bikers, die er niet mogen komen, vinden wel dat je op zij moet gaan :mrgreen:
Volgens mij is er ook echt verschil tussen hardlopers en mountainbikers, qua mentaliteit. Hardlopers geven je de ruimte, waarschuwen (ze gaan hier in het natuurgebied in het gras lopen als het om een smal paadje gaat) maar mountainbikers bellen, roepen en rijden je plat! (Zo even lekker generaliserend, maar ik ervaar het wel vaak zo :wink: ).
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ri@ schreef:Buck doet dat ook. Is twee keer voorgekomen hier bij de tramhalte. Ik riep ook "niet rennen, niet rennen" naar de man. De eerste keer viel de man in het gras. Toen heb ik mijn excuses aangeboden. De man ook maar dat vond ik echt totaal onterecht want het was echt mijn schuld en mijn onoplettendheid. De tweede keer viel Buck uit en ging het maar net goed.Ook mijn excuses aangeboden. Ik loop niet meer langs de tramhalte met Buck omdat je daar vaak mensen treft die rennen om de tram te halen. Als er iemand achter me loopt ga ik meestal het gras op, hou Buck kort en laat degene die achter me loopt passeren. Ik denk niet dat je hierop kunt trainen omdat het zulke onverwachtte situaties zijn die net elke keer anders zijn. Ik ben echt extreem alert als ik met hem loop, heel anders als wanneer ik met de andere drie loop. Dan wil ik nog wel eens in gedachten zijn. Maar met Buck echt nooit. En dan nog kom je soms voor verrassingen te staan. Gelukkig heel zelden.
Dat alerte herken ik. En ik ga nu maar wat vaker tussen hem en de straatkant lopen. Ik wil ook wel trainen, maar zal dan nog niet op de training willen vertrouwen. Alleen al omdat je het niet kun maken een nietsvermoedende rennende voorbijganger zich het leplazerus te laten schrikken. Ik train gewoon en als het nog een keer totaal onverwachts misgaat, en de training werkt, hoezee.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Een hond die schrikt en in een fractie van een seconde reageert door uit te vallen vind ik niet heel erg raar. Vervelend is het wel. sommige situaties kun je gewoon niet voorkomen, hoe erg je best ook doet en zullen hopelijk maar heel weinig voorkomen.
Jackira
Zeer actief

christo schreef:
Ri@ schreef:Buck doet dat ook. Is twee keer voorgekomen hier bij de tramhalte. Ik riep ook "niet rennen, niet rennen" naar de man. De eerste keer viel de man in het gras. Toen heb ik mijn excuses aangeboden. De man ook maar dat vond ik echt totaal onterecht want het was echt mijn schuld en mijn onoplettendheid. De tweede keer viel Buck uit en ging het maar net goed.Ook mijn excuses aangeboden. Ik loop niet meer langs de tramhalte met Buck omdat je daar vaak mensen treft die rennen om de tram te halen. Als er iemand achter me loopt ga ik meestal het gras op, hou Buck kort en laat degene die achter me loopt passeren. Ik denk niet dat je hierop kunt trainen omdat het zulke onverwachtte situaties zijn die net elke keer anders zijn. Ik ben echt extreem alert als ik met hem loop, heel anders als wanneer ik met de andere drie loop. Dan wil ik nog wel eens in gedachten zijn. Maar met Buck echt nooit. En dan nog kom je soms voor verrassingen te staan. Gelukkig heel zelden.
Dat alerte herken ik. En ik ga nu maar wat vaker tussen hem en de straatkant lopen. Ik wil ook wel trainen, maar zal dan nog niet op de training willen vertrouwen. Alleen al omdat je het niet kun maken een nietsvermoedende rennende voorbijganger zich het leplazerus te laten schrikken. Ik train gewoon en als het nog een keer totaal onverwachts misgaat, en de training werkt, hoezee.
Hem aan de kant laten lopen waar er niemand langs kan is inderdaad ook een goed idee. Doe ik ook vaak, dan laat ik een grote ruimte over voor passerende mensen. Ze kiezen dan automatisch de kant waar ze makkelijk kunnen passeren, dus niet de kant waar Buck loopt. Ook bij passeren op een voetpad bij mensen die ons tegemoet komen lopen, loopt hij altijd aan de buitenkant en nooit langs de passerende personen.

Toen ik hem net had beet hij gewoon bij passerende mensen in hun arm, zoals een hond bij een pakwerker doet zeg maar :eek: Nu niet meer, maar als hij merkt dat ik niet oplet zou hij zo weer vervallen in dat gedrag.
Fin
Zeer actief

Frenk schreef:
christo schreef:
Frenk schreef:Ja, vandaar ook mijn vraag wat er precies gebeurd is. :19: Is het een pure schrikreactie, een snap of een snauw, dan is er toch niet zoveel aan de hand :19:
Er is een snap, en in onze ogen is dat niets bijzonders, maar in andermans ogen, komende van een grote krachtige hond, misschien wel een big deal. Mijn eigen schrikreaktie heeft daar ook niet aan geholpen. Maar is vooral omdat ik bang ben dat ik bij het inhalen van Aidan aan de lijn, hem blesseer. Dat is nl. een reeel risico.
Ik kan me je schrik (zowel om het blesseren van Aidan, als van zo'n plotselinge jogger :mrgreen: ) goed voorstellen hoor. En ja, je excuses aanbieden is aardig en zelf scherp reageren niet zo handig :W: . Maar ik vind het zo echt niet klinken als een buitensporige reactie van Aidan. :19:
Wat ik me trouwens afvroeg: kan het zijn dat hij ook weet/voelt dat hij kwetsbaar is en daarom wat extra geschrokken/vinnig uit de hoek komt? :U:
Nee, dat laatste denk ik niet. Aidan is qua karakter lekker stabiel, Chris in vergelijking veel onzekerder. Het is meer dat Aidan aan de lijn constant op zoek is naar actie. Van 'waar is die kat' tot 'heeee - gaafff - een jogger :cheer: '. Het is niet voor niets dat ik met de Doe dag een speuren workshop met hem ga doen. Hij heeft iets te doen nodig, anders gaat hij zelf dingen verzinnen.
Fin
Zeer actief

Ri@ schreef:Toen ik hem net had beet hij gewoon bij passerende mensen in hun arm, zoals een hond bij een pakwerker doet zeg maar :eek: Nu niet meer, maar als hij merkt dat ik niet oplet zou hij zo weer vervallen in dat gedrag.
Allemachtig, wat zul je daar een zorgen om hebben gehad. :( Ik herken het wel, maar dobermanns worden ook voor pakwerk ingezet. Gelukkig hing Christo als mijn eerste hond bij voorkeur in mijn eigen arm. Ook niet leuk, maar een stuk rustiger. :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef: (Zo even lekker generaliserend, maar ik ervaar het wel vaak zo :wink: )
Mountain bikers zijn net zo generaliserend over mensen met honden hoor :F:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jackira
Zeer actief

christo schreef:
Ri@ schreef:Toen ik hem net had beet hij gewoon bij passerende mensen in hun arm, zoals een hond bij een pakwerker doet zeg maar :eek: Nu niet meer, maar als hij merkt dat ik niet oplet zou hij zo weer vervallen in dat gedrag.
Allemachtig, wat zul je daar een zorgen om hebben gehad. :( Ik herken het wel, maar dobermanns worden ook voor pakwerk ingezet. Gelukkig hing Christo als mijn eerste hond bij voorkeur in mijn eigen arm. Ook niet leuk, maar een stuk rustiger. :mrgreen:
Ha,ha ja dat is inderdaad beter dan dat ze dat bij een wildvreemde doen. Het was inderdaad wel bewerkelijk in het begin. Nu kan ik lezen en schrijven met hem. Maar als hij met iemand zou lopen die hem niet zo goed kent vervalt hij wel weer in dat gedrag. Alleen Ed of ik laten hem uit.
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Rami schreef: (Zo even lekker generaliserend, maar ik ervaar het wel vaak zo :wink: )
Haha, en zeker als ze mij zijn tegengekomen... Zie je wel, daar heb je weer zo'n hondenfluisteraar met twee grote loslopende honden midden op het pad. En niet opzij gaan hè. Hoe lang ik ook bel en hoe hard ik ook schreeuw... Nou ja, ik rijd er maar gewoon overheen...

:engel: :wink:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Het is nog erger denk ik; dat schreeuwen van "pas op!" vind ik ook asociaal "of ze niet zo uit het niets willen gaan schreeuwen :boos: ". Dus tja. Je kan het bij mij nooit goed doen denk ik :oeps: :mrgreen:
Ik ben in staat om me van schrik precies voor de mountainbiker te storten, terwijl er niks aan de hand was geweest als hij gewoon langs was gefietst :oeps:
Ik had laatst toen ik met Vera fietste een mevrouw die i.p.v gewoon langs ons te fietsen, af ging remmen en naar me begon te roepen "hallooo! Ehm Halloo!!". Om toen ik verstoord omkeek, ondertussen naar Vera sussend "is niks Veer, doorrrrlopen!", te melden "ja, ik denk, een hond in een mandje, en eentje ernaast, dat is zo lastig, ik roep maar even dat ik je kom passeren".
En toen donderde ik bijna van mijn fiets omdat Vera dacht "heeeee, kennen wij die mevrouw, vast wel zeker :cheer: ".
Was ze nou gewoon langs gefietst............... :mrgreen: :mrgreen:
:smile: :smile: :smile: en 't was zo goed bedoeld. :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:
Zoek stok! schreef:
Haha, en zeker als ze mij zijn tegengekomen... Zie je wel, daar heb je weer zo'n hondenfluisteraar met twee grote loslopende honden midden op het pad. En niet opzij gaan hè. Hoe lang ik ook bel en hoe hard ik ook schreeuw... Nou ja, ik rijd er maar gewoon overheen...

:engel: :wink:
O ja ik zie het al, die gaat niet aan de kant. En haar honden gaan ook nog in mijn benen hangen straks. Even aanzetten dus en zo snel mogelijk voorbij rijden.

:mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef: O ja ik zie het al, die gaat niet aan de kant. En haar honden gaan ook nog in mijn benen hangen straks. Even aanzetten dus en zo snel mogelijk voorbij rijden.

Haha, jij kruipt duidelijk beter in het hoofd van een mountainbiker dan ik. :mrgreen:

(Dit is allemaal niet echt off-topic, toch? :engel: )
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Rami schreef:
Zoek stok! schreef: O ja ik zie het al, die gaat niet aan de kant. En haar honden gaan ook nog in mijn benen hangen straks. Even aanzetten dus en zo snel mogelijk voorbij rijden.

Haha, jij kruipt duidelijk beter in het hoofd van een mountainbiker dan ik. :mrgreen:

(Dit is allemaal niet echt off-topic, toch? :engel: )
In de rol van TS zit ik me hier prima te vermaken met de zijwegen die genomen worden dus van mijn kant geen bezwaar. :mrgreen:
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Mejra heeft er ook een handje van, niet uitvallen uit schrik maar meerennen en speels happen (waar mensen net zo min van gediend zijn :engel:).
Ze doet (deed) het bij fietsers, kinderen (vooral als ze van die leuke paniekgeluidjes gaan maken), joggers, alles wat rakelings passeerde.
Mijn ervaring is ook dat vooral joggers soms wel erg rakelings passeren. Als ik Mejra aan de buitenkant heb lopen en er zelf tussenloop, dan laten ze mij meer persoonlijke zone dan dat ze bij Mejra doen. Bij Mejra joggen mensen er soms druk in gesprek op vijf tot tien centimeter afstand langs. Mejra hoeft dan alleen maar over haar schouder te kijken om een mouw te pakken te hebben Afbeelding.

Net als al eerder genoemd, leid ik haar af en beloon haar met koek voor negeren. Nu gaat het meestal goed, behalve als ze nog erg veel energie over heeft. Meestal proberen we dat te ondervangen door vooral aan het begin van de wandeling wat flinke sjorspelletjes te doen zodat de ergste druk eraf is. Moeilijk hoor, vooral als je het dan zoals in dit geval niet ziet aankomen. Je kunt niet altijd alles voor zijn, hoe goed je ook je best doet.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Githa schreef:Mejra heeft er ook een handje van, niet uitvallen uit schrik maar meerennen en speels happen (waar mensen net zo min van gediend zijn :engel:).
Ze doet (deed) het bij fietsers, kinderen (vooral als ze van die leuke paniekgeluidjes gaan maken), joggers, alles wat rakelings passeerde.
Mijn ervaring is ook dat vooral joggers soms wel erg rakelings passeren. Als ik Mejra aan de buitenkant heb lopen en er zelf tussenloop, dan laten ze mij meer persoonlijke zone dan dat ze bij Mejra doen. Bij Mejra joggen mensen er soms druk in gesprek op vijf tot tien centimeter afstand langs. Mejra hoeft dan alleen maar over haar schouder te kijken om een mouw te pakken te hebben Afbeelding.
Dat is het met Aidan dus ook, meerennen en speels happen. Fietsers gaat redelijk, kinderen ook. En idd laten sommige joggers je weinig ruimte.
Githa schreef:Net als al eerder genoemd, leid ik haar af en beloon haar met koek voor negeren. Nu gaat het meestal goed, behalve als ze nog erg veel energie over heeft. Meestal proberen we dat te ondervangen door vooral aan het begin van de wandeling wat flinke sjorspelletjes te doen zodat de ergste druk eraf is. Moeilijk hoor, vooral als je het dan zoals in dit geval niet ziet aankomen. Je kunt niet altijd alles voor zijn, hoe goed je ook je best doet.
Met Chris heb ik het er met balspelletjes uitgekregen, maar ook maar voor 99%. Heel af en toe is die fietser leuk om speels-halfdreigend naar te happen, maar dat is dan meer om vrouwtje te plagen. :engel:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hoe naar zo'n voorval ook is, het blijven dieren. Elke dier, of het nu een hond, kat of paard is, kan reageren in zo'n schriksitutatie. Om nu te roepen dat dit nooit kan/mag gebeuren, vind ik toch echt doorslaan naar de verkeerde kant. Er zullen altijd ongelukjes blijven gebeuren in de contacten met mensen/dieren. Als baas is het enige wat je kunt doen, heel goed opletten en ten alle tijden je verantwoording nemen over je dier en dan nóg kan er weleens iets gebeuren. Ik heb bijvoorbeeld eens gehad dat een paard uithaalde naar een brommer die te dicht langs sneed. Paard was prima verkeersmak, maar blijft een dier. Haar reactie in deze was: uithalen naar het gevaar. Nooit eerder gebeurd en daarna ook nooit weer. Zegt niets over het paard, zegt niets over de ruiter, het kan gewoon gebeuren omdat het een dier is. En als, als, ja als die brommer gewoon netjes was gepasseerd, ipv strak erlangs, had het anders gegaan. Maar wel weer een mooi voorbeeld hoe het dus mis kan gaan in vluchtige ontmoetingen tussen mens en dier.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Je kan niet alles voorkomen, en je hebt uiteindelijk netjes gewaarschuwd. :19:

Mijn stel blijft met WACHT! keurig netjes met een verveeld smoeltje staan om fietsers en joggers te laten passeren, maar als er in het donker opeens iemand van achter ons komt aan rennen en ik schrik er zelf ook van, dan heb ik toch echt twee hele alerte honden. Jack zou dan zomaar kunnen grommen, en ik zou Lilo er voor aan zien dat ze een hap in een kuit of zo zou geven als ze de kans kreeg. En ik vind dat niet zo gek. Als ik iemand vreselijk laat schrikken door opeens langs te rennen loop ik ook het risico van een handtas met baksteen in mijn gezicht.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

*Linda* schreef:Hoe naar zo'n voorval ook is, het blijven dieren. Elke dier, of het nu een hond, kat of paard is, kan reageren in zo'n schriksitutatie. Om nu te roepen dat dit nooit kan/mag gebeuren, vind ik toch echt doorslaan naar de verkeerde kant. Er zullen altijd ongelukjes blijven gebeuren in de contacten met mensen/dieren. Als baas is het enige wat je kunt doen, heel goed opletten en ten alle tijden je verantwoording nemen over je dier en dan nóg kan er weleens iets gebeuren. Ik heb bijvoorbeeld eens gehad dat een paard uithaalde naar een brommer die te dicht langs sneed. Paard was prima verkeersmak, maar blijft een dier. Haar reactie in deze was: uithalen naar het gevaar. Nooit eerder gebeurd en daarna ook nooit weer. Zegt niets over het paard, zegt niets over de ruiter, het kan gewoon gebeuren omdat het een dier is. En als, als, ja als die brommer gewoon netjes was gepasseerd, ipv strak erlangs, had het anders gegaan. Maar wel weer een mooi voorbeeld hoe het dus mis kan gaan in vluchtige ontmoetingen tussen mens en dier.
Dat heb ik ook eens voor mijn neus zien gebeuren, dat een brommer van achteraf met zijn helm op vijf centimeter langs de paardeneus kwam zetten, op volle snelheid (ik liep ernaast, met de ruiter te praten). En het pad was echt breed genoeg, breedte autoweg. Er gebeurde niets, maar dat was niet te danken aan de brommer. Ik heb wel de neiging daar erg verontwaardigd over te worden, ook al heb je gelijk als je zegt (zoals Linda) dat je niet kunt verwachten dat iedereen rekening houdt met een paard of hond. Maar wat gaat er nou om in het hoofd van zo'n brommer zeg. :boos:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Zoek stok! schreef:

Ik Mountainbike en heb 3 honden. Waar val ik nu onder :engel: Onder de mensen met een identiteitscrisis????
Fin
Zeer actief

flamme schreef:
Zoek stok! schreef:

Ik Mountainbike en heb 3 honden. Waar val ik nu onder :engel: Onder de mensen met een identiteitscrisis????
Yep. :mrgreen:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik was gisteren ook nog geschrokken en boos - maar eigenlijk vooral geschrokken. Er kwam een mevrouw op mij afgelopen al roepend en kraaiend "Oh een hondje, een hondje, wat leuk, kom eens hondje!" (Volwassen vrouw van een jaartje of 50 met een hele schrille, hoge stem.) En wil zo Rhodin om zijn hals vliegen! Dus ik zei tegen haar dat ze dat niet moest doen, omdat Rhodin niet van vreemden houdt, maar ze ging gewoon door! :N: Ik heb haar uiteindelijk met mijn arm tegengehouden, ben voor haar gaan staan en heb gezegd dat ze NU op moest houden. Ze keek me aan of ik Chinees sprak en liep toen door, probeerde Rhodin nog wel te lokken op een afstandje... :piew: Maar die had nog nooit zo'n griezelig mens gezien, dus dat lukte haar (uiteraard) niet. :mrgreen: Ik dacht zelfs nog een moment dat het een soort geintje was, zo vreemd als ze deed.
Het spijt me zeer, maar ik vind het zelfs logisch als een hond dan bijt. Rhodin schrikt en duikt weg en doet verder niets gelukkig, maar deze mevrouw vroeg er echt om, je vliegt toch niet zomaar een wildvreemde hond om de nek? Een vriendin van me die was er bij en ze gaf mij een goede tip voor dit soort situaties, volgende keer moet ik gewoon direct zeggen "Hij bijt! Pas op, hij bijt!" :mrgreen: Iets wat ik normaal gesproken nóóit zou doen, maar mocht het ooit nog een keer gebeuren, dan denk ik dat ik het nog ga proberen ook, met dit soort types...
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik vind het ok zeer logisch dat een hond onder bepaalde omstandigheden bijt maar vind ook dat het als eigenaar dan wel de verantwoording van jou zelf is om dat te voorkomen.
Als je dat niet kunt ,ongelukken daar buiten gelaten ,moet je voor een ander ras kiezen.
Maar het is onzin natuurlijk om een waak en verdedigingsras aan te schaffen en dan te roepen dat iedereen maar op moet zouten omdat jij anders je hond niet meer kunt mannen.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

tineke schreef:Ik vind het ok zeer logisch dat een hond onder bepaalde omstandigheden bijt maar vind ook dat het als eigenaar dan wel de verantwoording van jou zelf is om dat te voorkomen.
Als je dat niet kunt ,ongelukken daar buiten gelaten ,moet je voor een ander ras kiezen.
Maar het is onzin natuurlijk om een waak en verdedigingsras aan te schaffen en dan te roepen dat iedereen maar op moet zouten omdat jij anders je hond niet meer kunt mannen.
Ja, dat ben ik met je eens. Ik vind er alleen wel een verschil tussen bij voorbaat naar iedereen roepen op te zouten of iemand stoppen die je hond echt uit het niets om de nek vliegt terwijl je al gezegd hebt dat hij daar niet van houdt. Daarvoor kwam er nog een jongetje vragen of hij de hond mocht aaien en hij mocht hem een koekje geven en daarna aaien, dat gaat prima. Het ligt aan de manier waarop. ;)

Edit: Als je je hond niet kunt mannen, dan moet je inderdaad een ander ras kiezen.
Laatst gewijzigd door -Gaby- op 22 aug 2009 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

-Gaby- schreef: Een vriendin van me die was er bij en ze gaf mij een goede tip voor dit soort situaties, volgende keer moet ik gewoon direct zeggen "Hij bijt! Pas op, hij bijt!" :mrgreen: Iets wat ik normaal gesproken nóóit zou doen, maar mocht het ooit nog een keer gebeuren, dan denk ik dat ik het nog ga proberen ook, met dit soort types...
Als iemand zo idioot doet gelooft hij/zij echt niet dat jouw hond bijt :mrgreen:
Die blijft kraaien dat het een "leuk hondje" is :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

-Gaby- schreef:
tineke schreef:Ik vind het ok zeer logisch dat een hond onder bepaalde omstandigheden bijt maar vind ook dat het als eigenaar dan wel de verantwoording van jou zelf is om dat te voorkomen.
Ja, dat ben ik met je eens. Ik vind er alleen wel een verschil tussen bij voorbaat naar iedereen roepen op te zouten of iemand stoppen die je hond echt uit het niets om de nek vliegt terwijl je al gezegd hebt dat hij daar niet van houdt. Daarvoor kwam er nog een jongetje vragen of hij de hond mocht aaien en hij mocht hem een koekje geven en daarna aaien, dat gaat prima. Het ligt aan de manier waarop. ;)

Nou inderdaad Orson wilde door niemand geaaid worden enkel door ons ,goede smaak hond :mrgreen: ,maar er was ook een keer een klein ventje die vroeg of hij mocht aaien.
Orson niet dus die zette ik in de auto waarop hij daarna mijn mastinoteefje die dol op kinderen was om de nek vloog :I:
Zo lief vond ik dat maar wij hebben hier ook weleens iemand moeten stoppen die vreselijk druk op ons af kwam en gesommeerd op afstand te blijven omdat beide fila's het gewoon teveel vonden het drukke en dichtbij komen met uitgesterkte hand.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”