Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Drinken
Moderator: moderatorteam
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Re: Drinken
Jagger drinkt heel keurig, er ligt nooit een druppeltje naast.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Gol laat het laatste slokje altijd tussen dr wangen op de grond glijden, het word echt een waterballet. Zelfs een handdoek eronder helpt maar weinig want ze kan ook al wandelend door de woonkamer het laatste slokje lozen

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Geen idee, maar Tobi en Bram hebben dus wel hetzelfde. Ik heb het idee dat Bram te snel wil en dat hij zich daarom verslikt. Maar hij leert er niks van dus.marye schreef:Zou dat een kooiker eigenschap zijnGitha schreef:Beide honden hier drinken zonder te knoeien. Maar Tobi verslikt zich ook steevast bij het drinken, altijd al gedaan ook.

Linda, Izzie en Bram
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
hier een paar keurige drinkers, maar ook een die even wil laten zien dat het water zo lekker was en dr snoet afveegt aan je broek.Ook een die drinkt met voorpoten en borst....en dan maar rennen door de kamer en schudden 

- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik kan ook altijd de hele keuken dwijlen na het drinken. Op zich drinkt hij volgens mij "normaal", maar daarna loopt hij nog een beetje na te soppen en ligt de hele keuken onder. Daarna is het dus altijd oppassen voor natte sokken of uitglijden 
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Lieuwe drinkt redelijk netjes, maar niet zo netjes als mijn overleden Bijke: die hield de boel droog, Lieuwe morst wel eens een paar druppels.
Rokus is een ramp! Hij is een van die honden die de laatste slok niet doorslikt maar weglopend van de bak uit zijn bek laat sijpelen. Een kletsnat spoor van 3 meter achterlatend
Rokus is een ramp! Hij is een van die honden die de laatste slok niet doorslikt maar weglopend van de bak uit zijn bek laat sijpelen. Een kletsnat spoor van 3 meter achterlatend

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Geloof ik direct, ik heb er hier ook een hard hoofd in.Maeve schreef:Rinne Roos schreef:Ze heet Willemijntje, hm, rijmt op zwijntje, dus misschien vandaar?![]()
Daarom hebben wij Nora destijds vernoemd naar een rijke, goed opgevoede dame uit een film. Hielp ook niet echt, overigens.
Ik had gehoopt op iets keurigs met zo'n naam
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Hier is het 1 groot zwembad rond zijn waterbak , ohja soms is het ook een speeltje; water in je bek nemen en dan in het rond gaan lopen en het langzaam er uit laten lopen.
Groetjes saskia en een poot van cato

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Beide drinken ze heel netjes, alleen laat Biry na het drinken altijd een straaltje water uit haar bek lopen en creëerd zo dus een mooi waterspoor.
Joris drinkt ook keurig. Het liefst niet uit zijn drinkbak, maar uit de vijver of uit de plantenbakken
De golden waar we vaak mee gaan wandelen die lebbert meer water naast de bak dan dat hij daadwerkelijk opdrinkt. Na afloop drijft er ook allemaal kwijl in de bak en dan willen die van ons er niet meer uit drinken
Joris drinkt ook keurig. Het liefst niet uit zijn drinkbak, maar uit de vijver of uit de plantenbakken
De golden waar we vaak mee gaan wandelen die lebbert meer water naast de bak dan dat hij daadwerkelijk opdrinkt. Na afloop drijft er ook allemaal kwijl in de bak en dan willen die van ons er niet meer uit drinken
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Hier wordt niet geknoeid, niet met eten en niet met drinken. Alle drie de honden hebben ook geen vieze bek, laten geen vieze bakken achter (sterker nog hun bakken zijn zó glanzend schoon gelikt dat ze linea recta terug in de kast kunnen
Tenzij ik er zelf tegen aan schop, want dat gebeurt nog wel eens

- Arline
- Zeer actief
Fenja slobbert wel vrij hard, maar ik vind het nog wel netjes, ze laat wel een lekspoor na.
Sting daarintegen...
(daarom vind ik sinds ik Sting heb ook dat Fenja netjes drinkt) Hij lekt flink na via zijn baard en het liefst schept hij ook nog met zijn voorpoten door de waterbak.
Sting daarintegen...
- saffie
- Zeer actief
Saffie drinkt heel netjes. Boy iets minder, maar verder geen waterballet hier. Alles wat Boy lekt komt redelijk in de buurt van de waterbak terecht.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- Lucia
- Zeer actief
Milo sipt echt een paar slokjes rustig naar binnen en laat alles netjes weer achter 
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Quiero drinkt netjes, maar hij drinkt uit dezelfde bak als Abel en Xana, dus al zou hij spetteren dan gaat het nog niet over de rand.
Abel lepelt netjes. Xana is een smeerpoets eerste klas, ze vindt het leuk om met haar neus water uit de bak te gooien en vaak schept ze een plens water in haar bek en loopt dan weg terwijl het er uit loopt. Mijn vorige DH Molli deed dat net zo. Ik stoor me er ook niet meer aan, dat is toch zinloos. 
- Rosa
- Zeer actief
Pongo doet het netjes en Rayos ala Izzie en dat is wel even wennen 
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Daisy drinkt ontzettend netjes. Geen druppel ernaast.
Spike is het tegenovergestelde. Lebber, lebber de lebber. En dan met halvolle bek even omkijken, zodat de vloer ook lekker bedruppelt is.
Maar ik dacht dat hij erg was.... Tot ik een labje te logeren heb gehad voor een week.
Poehpoeh, die was pas érg! :N:
Spike is het tegenovergestelde. Lebber, lebber de lebber. En dan met halvolle bek even omkijken, zodat de vloer ook lekker bedruppelt is.
Maar ik dacht dat hij erg was.... Tot ik een labje te logeren heb gehad voor een week.
Poehpoeh, die was pas érg! :N:
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
De briards van mijn moeder drinken allemaal slordig. Baard nat, vloer nat, spoor waterdruppels mee.....
Moeders zegt altijd dat dat komt doordat ze een baard en lang haar hebben....
Maar Bonha, toch ook met beste baard drinkt zonder een druppel te morsen. Alleen het tongetje raak het water en ze drinkt direct aan de rand dus haar baard wordt ook niet nat. Je hoort ook nauwelijks dat ze drinkt. Moeders blijft natuurlijk stug volhouden....
Tot Yanthe...die drinkt echt achterlijk. Veel lawaai, en niks tongetje...gewoon grote happen en veel stikken en proesten. Niet om aan te zien, hahahaha. En wetende dat de beauceron in feite een kortharige briard is.....herkende ik dat direct als raseigenschap
.
Moeders twijfelde nog wat....tot op de jonge hondendag iemand die vooral briards kent en "nieuw" was bij de beauce Yanthe zag drinken...en vrijwel direct zei: Ooooooh het is een raseigenschap! hahahahahah
Yanthe drinkt vooral als de bak groot genoeg is volslagen idioot. Ze is lui en heeft dorst en wil zo snel mogelijk een slok water (logisch...ik vind een flinke dorstlessende slok ook veel prettiger dan kleine sipjes
) ze doet de bek open en met een snelle beweging van de kop schept ze een bak water binnen. Knap kind (met meestal wel een keer verslikken). Vroeger moest ze nog met wijdopen gesperde bek door een plas rennen
, nú kan ze het al in een relatief bescheiden formaat bak

Moeders zegt altijd dat dat komt doordat ze een baard en lang haar hebben....
Maar Bonha, toch ook met beste baard drinkt zonder een druppel te morsen. Alleen het tongetje raak het water en ze drinkt direct aan de rand dus haar baard wordt ook niet nat. Je hoort ook nauwelijks dat ze drinkt. Moeders blijft natuurlijk stug volhouden....
Tot Yanthe...die drinkt echt achterlijk. Veel lawaai, en niks tongetje...gewoon grote happen en veel stikken en proesten. Niet om aan te zien, hahahaha. En wetende dat de beauceron in feite een kortharige briard is.....herkende ik dat direct als raseigenschap
Moeders twijfelde nog wat....tot op de jonge hondendag iemand die vooral briards kent en "nieuw" was bij de beauce Yanthe zag drinken...en vrijwel direct zei: Ooooooh het is een raseigenschap! hahahahahah
Yanthe drinkt vooral als de bak groot genoeg is volslagen idioot. Ze is lui en heeft dorst en wil zo snel mogelijk een slok water (logisch...ik vind een flinke dorstlessende slok ook veel prettiger dan kleine sipjes
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
-
X mechelaar XL
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox - Locatie: Peize
De boerenfox drinkt net als de katten heel netjes.
Maar als de mechelaar heeft gedronken is de hele keuken nat en moet je oppassen dat je niet uitglijdt over de natte vloer.
Soms gooit ze zelfs de hele bak omver
Maar als de mechelaar heeft gedronken is de hele keuken nat en moet je oppassen dat je niet uitglijdt over de natte vloer.
Soms gooit ze zelfs de hele bak omver
- *tweety*
- Zeer actief
Yvar maakt er een waterballet van, hij drinkt eerst boven zn bak en dan neemt hij nog een grote slobber water en laat het half uit zn bek lopen als hij naar de gang loopt, met andere woorden de hele keuk en de gang is kleddernat, dus elke keer kan je hier dweilen.
We noemen hem dan ook wel eens lekbek of slobber.
Kyra dronk altijd heel netjes, ze dronk netjes boven het bakje en likte netjes haar bekje af met dr tongetje voor ze bij het bakje weg liep.
We noemen hem dan ook wel eens lekbek of slobber.
Kyra dronk altijd heel netjes, ze dronk netjes boven het bakje en likte netjes haar bekje af met dr tongetje voor ze bij het bakje weg liep.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Okay okay, Crunch is erger dan IzzieInge O schreef:zo drinkt crunch :
het eindresultaat kunnen jullie vast wel zelf bedenken.

Linda, Izzie en Bram
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Hier een nette drinker, geen geslobber maar netjes oplebberen, alleen hangen zijn oren weleens in de waterbak dus als hij daarna zijn kop op je schoot legt ben je alsnog nat 

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Wendy1981
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-pei!
Dex en drinken .....
Zn wangen helemaal onder het water, vervolgens de hele vloer onder water, pootjes likken en dus poten onder het water en als laatste de bank/stoel/ik/mn vriend onder het water.
Erg leuk dus .....
Zn wangen helemaal onder het water, vervolgens de hele vloer onder water, pootjes likken en dus poten onder het water en als laatste de bank/stoel/ik/mn vriend onder het water.
Erg leuk dus .....
Groetjes van Wendy en Shar-pei Dex!

- daan!
- Zeer actief
diesel de golden drinkt keurig, georgette de mastiff ook best .....netjes , vienna de pup ook best een beetje netjes..., en frederick............. die hangt zijn hele bakkes in de emmer, en komt tot achter zijn oren druipend van de waterbak vandaan. En dan graag afvegen aan je broek.
Water staat bij ons buiten. Drie van die zwarte bouwemmers, die ik drie keer per dag ververs.
Kwijlbakken worden enigzins afgeveegd voor ze binnen komen.
Water binnen doe ik niet aan, dan wordt het hier een glijbaan.
Water staat bij ons buiten. Drie van die zwarte bouwemmers, die ik drie keer per dag ververs.
Kwijlbakken worden enigzins afgeveegd voor ze binnen komen.
Water binnen doe ik niet aan, dan wordt het hier een glijbaan.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Kaya maakt er een compleet waterballet van :N:
De drinkbak staat in de gang, die is dan drijfnat. Vervolgens loopt ze door de keuken de huiskamer in.... die zijn dus ook drijfnat
Puch is een keurige drinker
De drinkbak staat in de gang, die is dan drijfnat. Vervolgens loopt ze door de keuken de huiskamer in.... die zijn dus ook drijfnat
Puch is een keurige drinker
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Inge O schreef:zo drinkt crunch :
Geweldig om dat zo op een foto vast te kunnen leggen
- Belle
- Zeer actief
Oh, maar dat doet Belle net zo in de sloot. Maar thuis uit haar bak drinkt ze keurig netjes. Hoewel ze eigenlijk nauwelijks thuis drinkt, bedenk ik me nu, kraanwater is lang zo lekker niet als slootwater.Inge O schreef:zo drinkt crunch :
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Luka drinkt netjes,
hij laat zijn baardje steeds afkuisen als ie wat gedronken heeft.
Wel opgevoed hé
hij laat zijn baardje steeds afkuisen als ie wat gedronken heeft.
Wel opgevoed hé
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Shyra drinkt heel netjes. Als Raya drinkt dan maakt die van de keuken een waar zwembad, vooral als die onder het drinken afgeleidt word en even op moet kijken dan loopt de waterstraal gewoon uit zijn bek hahahaha
Ik wist trouwens nooit hoe honden dronken,dacht dat ze gewoon water opschepte met hun tong. Maar als je op de link klikt zie je hoe het echt gaat. Staat op 3 kwart van het filmpje als je geen zin hebt hele filmpje te zien. Echt grappig om te zien vind ik.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Marianne
Ik wist trouwens nooit hoe honden dronken,dacht dat ze gewoon water opschepte met hun tong. Maar als je op de link klikt zie je hoe het echt gaat. Staat op 3 kwart van het filmpje als je geen zin hebt hele filmpje te zien. Echt grappig om te zien vind ik.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Marianne
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zie het helemaal voor meInge O schreef:weet je nog wat ik vertelde over dat verslikken bij het uit het water apporteren (of poging tot)?ranetje schreef:![]()
![]()
![]()
Geweldig om dat zo op een foto vast te kunnen leggen
nou, dat dus.