Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moet een hond perse los lopen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lieke67
Zeer actief
Aantal honden: 2

Moet een hond perse los lopen?

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Klinkt als een domme vraag, maar ik ken mensen die hun hond nooit los laten lopen, ook niet op plekken waar het makkelijk kan. Ik vind dit behoorlijk zielig voor het beest, het is ook nog een Labrador, dus die heeft toch wel wat beweging nodig..
Ben nu eigenlijk wel benieuwd wat jullie er van vinden.
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
Supernova
Zeer actief

Re: Moet een hond perse los lopen?

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik vind het voor een hond wel heel prettig als hij regelmatig los kan lopen ja. De meeste honden hebben dat ook wel nodig om hun energie kwijt te raken.

Er zijn vast honden waar het erg lastig is, omdat ze bijv. agressief zijn naar andere honden. Maar dan zou ik bijv. heel vroeg of heel laat ergens wandelen waar je overzicht hebt. En als dat ook niet zou kunnen, dan moet de hond maar aan de lijn en bijv. met hem hardlopen of fietsen. Maar ideaal is dat niet.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

een van mijn honden loopt ook niet los.
het verschilt heel erg per hond denk ik. mijn hond luistert absoluut niet heeft een jachtinstinct van hier tot tokio. en is nog bang van andere honden wat zich uit in angstagressie( gelukkig nooit raak omdat ze vast zit).
ik vind dat je er niet over kan oordelen als je geen redenen weet van het vast laten lopen van een hond. misschien hebben ze net als ik wel een hele goede reden waarom ze het niet durven of waarom het niet kan

wel moet zo'n hond natuurlijk wel genoeg beweging krijgen.

edit: woorden toegevoegd
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

bellabeest schreef:een van mijn honden loopt ook niet los.
het verschilt heel erg per hond denk ik. mijn hond luistert absoluut niet heeft een jachtinstinct van hier tot tokio. en is nog bang van andere honden wat zich uit in angstagressie( gelukkig nooit raak omdat ze vast zit).
ik vind dat je er niet over kan oordelen als je geen redenen weet van het vast laten lopen van een hond. misschien hebben ze net als ik wel een hele goede reden waarom ze het niet durven of waarom het niet kan

wel moet zo'n hond natuurlijk wel genoeg beweging krijgen.

edit: woorden toegevoegd
Bied een lange lijn dan geen uitkomst voor jouw hond? Misschien iets om een keer te proberen. Ik heb met mijn hond ook eerst aan de lange lijn geprobeerd om hij niet luisterde, dat ging opzich prima.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou het super vinden als mijn labrador gewoon los kon lopen, maar dat kan niet.
Hij loopt dus altijd aan de rollijn van 8meter.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik ken mensen die vinden dat hun hond los moeten lopen en ik vind dat het niet moet, ze komen namelijk met tanden bloot voorbij :S:
alles met beleid graag niet los als het niet kan of mag,
en als het kan en mag natuurlijk is los dan heerlijk
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik wil mijn honden graag los, eigenlijk op iedere wandeling wel. Is voor mijzelf eigenlijk ook een beetje essentieel, want ik loop met de honden (en ik hèb honden) voor mijn eigen ontspanning. Dan wil ik dus niet graag ogen op steeltjes moeten hebben.

Vandaar ook mijn ras.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Blow kan nu ook niet los , maar heeft gelukkig nog zijn speelwei. Als het straks weer koud en vies weer is (geen wandelaars) mag hij weer los .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vind wel dat een eigenaar er alles aan moet doen om dat mogelijk te maken. Ik vind het begrijpelijk als een hond alleen aangelijnd blijft omdat hij agressief/extreem angstig is. Ik vind het zielig als een hond aan de lijn loopt omdat de eigenaren nooit de tijd hebben genomen om de hond te trainen dat hij los kan lopen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Gut, deze vraag komt ook om de zoveel tijd terug.
Merlijn kan en gaat niet los, voor zijn veiligheid en voor die van andere honden.
Merlijn is NIET zielig; hij weet niet beter, loopt in natuurgebeiden aan de flex, kan snuffelen wat hij wil, heeft 2 cursusen in de week waar hij (omheind) wel los kan.

Als een hond niet los KAN dan is hij NIET per definitie zielig. Dat zou hij wel zijn als hij maar 2 x per dag een kwartiertje buiten is... is niet aan de orde!

Suzanne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou het heel rot vinden als mijn honden niet los zouden kunnen. Maar dat zegt niet dat alle honden die nooit los kunnen zielig zijn. Ik zou er zelf heel veel moeite mee hebben, dat wel.
Maar wat echt niet kan, kan niet. En als mensen hun hond aangelijnd houden omdat hij anders andere honden grijpt, vind ik dat ook wel een pluim waard :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Suzanne123 schreef:Gut, deze vraag komt ook om de zoveel tijd terug.
Merlijn kan en gaat niet los, voor zijn veiligheid en voor die van andere honden.
Merlijn is NIET zielig; hij weet niet beter, loopt in natuurgebeiden aan de flex, kan snuffelen wat hij wil, heeft 2 cursusen in de week waar hij (omheind) wel los kan.

Als een hond niet los KAN dan is hij NIET per definitie zielig. Dat zou hij wel zijn als hij maar 2 x per dag een kwartiertje buiten is... is niet aan de orde!

Suzanne
Ik vind een hond aan de lijn niet zielig, wat ik wel merk is dat je toch een stuk minder makkelijk aan de beweginshoeveelheid van de hond kan komen door een aanlijnwandeling. Als ik kijk naar Ben, hij
vind dingen als naast de fiets rennen niet leuk, omdat dat een constante manier van lopen is, hij
is meer van de korte 'explosies' van kracht door bijvoorbeeld door het water zijn bal te gaan halen, dat
kan hij dan weer eindeloos volhouden. Maar daardoor is het wel lastiger om hem echt uitgeput/moe te krijgen
als hij niet los kan. Maakt niet dat hij het slecht heeft, we hebben een grote tuin waar hij in kan rennen, maar
het zou voor hem wel fijner zijn om los te kunnen bijvoorbeeld. Osa was daar dan weer anders in, maar die heeft tot haar 11de ongeveer los gelopen. ( daarna zwerfgedrag/doofheid )
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Moos schreef:Ik zou het heel rot vinden als mijn honden niet los zouden kunnen. Maar dat zegt niet dat alle honden die nooit los kunnen zielig zijn. Ik zou er zelf heel veel moeite mee hebben, dat wel.
Maar wat echt niet kan, kan niet. En als mensen hun hond aangelijnd houden omdat hij anders andere honden grijpt, vind ik dat ook wel een pluim waard :wink:
exact wat ik er ook van vindt :ok:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Dit onderwerp komt inderdaad regelmatig terug.
Bij Lumi heeft het heel lang geduurd voordat ik haar los liet lopen. In een vorige topic hierover, een half jaar - jaar geleden schreef ik dan ook dat ze nooit los kwam.
Tegenwoordig loopt ze sowieso bij twee rondes per dag zo'n 15 minuten los (in de wijk is ze aangelijnd). Beetle (13) loopt tegenwoordig niet meer los, zij is doof. Ik vind het dan ook niet zielig als een hond alleen maar aan een flex loopt. Mijn flex is 8 meter en daar kunnen ze veel kanten mee op. Wat ik wel zielig vind is dat mensen weinig geestelijke ontplooiing doen bij hun hond. Met een jonge hond gaan veel nog op training, soms nog een of twee cursussen daarna en dan stoppen ze.
Als ik zie hoeveel plezier mijn oudje nog steeds heeft bij de hondenschool, ook al is dat maar een uurtje per week, ze heeft tóch weer een leuk uitje. Eigenlijk is het geen uurtje, maar een hele avond waarbij zij in haar eigen bench ligt en er 1 of twee keer voor zo'n 10 minuutjes uitkomt :wink: .
Lieke67
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Ik snap ook wel dat er een reden voor is, daarom vroeg ik het me ook af. Jonna kan ook (nog) niet overal los maar ik wil het wel zover zien te krijgen dat dat wel kan, behalve waar het niet mag natuurlijk. Ik ga er ook niet over oordelen, mensen moeten het zelf weten, dat is niet mijn zaak, maar ik zou het voor Jonna heel zielig vinden, ik zie hoe ze geniet wanneer ze overal naar toe mag en lekker mag snuffelen en rennen.
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Ik zou het jammer vinden als mijn hond niet los zou kunnen lopen, juist omdat ik zo geniet van het lekker scharrelen, snuffelen, rennen en de vrijheid die mijn hond op dat moment heeft.
Maar ik snap best dat er honden zijn die niet los kunnen en ik vind het ook prettig als ik een hond agressieve hond tegenkom en die eigenaar is zo verantwoordelijk om zijn/haar hond vast te houden.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Spike4
Actief

Ongelezen bericht door Spike4 »

IK vind dat als een hond niet los kan niet zielig.
mijn hond gaat eigelijk alleen los als hij even met de bal speeld of als het heel stil is gewoon omdat meneer nogal verschillend op honden reageerd.
hij loop altijd aan een flexi en zins kort aan een 8 meter lijn.
teurlijk is het lekker als een hond lekker los kan maar niet elke hond kan dat
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik zou het vreselijk vinden als ik mijn honden niet los zou kunnen laten lopen, ik zal er dan ook alles aan doen om het wel mogelijk te maken bv door op bizarre tijden te gaan wandelen.
Maar wat niet kan, kan niet :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nou, per se... Mij geeft het wel meer lol, loslopende honden om me heen. Met jagende Silka zag het er even naar uit dat het misschien niet zou kunnen, maar gelukkig kan ook zij bijna overal los. Ik moet wel een beetje opletten, maar dat heb ik er graag voor over.

Ik denk dat het trouwens ook wel eens afhankelijk zou kunnen zijn van de aard van je hond. Ik bedoel: Bill is een draak aan de riem, gaat lopen slenteren, vind er duidelijk niet veel aan. Silka loopt heel vlot aan de lijn, trekt niet, loopt als vanzelf netjes naast. Ik heb zo'n idee dat ze dat in haar 'vorige leven' wel heel goed geleerd heeft. :wink:
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

hier loopt er 1 vast (reu) en 1 bijna altijd los (teef). Wij hebben met loslopen al van kleins af aan geoefend maar onze reu kan simpelweg niet met iedere hond hier in de buurt overweg..om knokken te voorkomen loopt hij aan de flex. Daarnaast is hij verzot op voetballen..als ik m los zou laten, kan ik elke dag nieuwe voetballen aan de kinderen in de buurt uit gaan delen...Ook is hij bang voor hard rijdende auto's én auto's met aanhangers...uit angst jaagt hij ze na en ik moet er niet aan denken dat hij onder een auto komt...Is hij zielig...nee

2x in de week gaat hij met de uitlaaservice mee naar een stuk bos, waar hij wel los kan. Met e overige honden kan hij goed overweg en dit geeft geen problemen. daarnaast ga ik zelf nog eens 2 a 3 keer naar het bos en loop ik op stukken waar ik goed overzicht heb, zodat ik m los kan laten lopen...Hij weet niet beter en ik krijg ook niet de indruk dat hij er onder lijdt...
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

roxy kan altijd los eigenlijk en loopt ook vaak los
ze is een cocker spaniel dus we zijn nog wat aan het werken aan haar jachtinstinct.. dat nu een beetje begint te komen
ze is nu 10 maanden.. ik zat te denken om mss wat honden sport met haar te gaan doen.

storm is heel aggresief tegen andere honden (vooral reuen) hij loopt alleen los als mijn vriend er bij is.. (want die kan harder roepen of fluiten) en we wonen vrij rustig op het platteland in een boerderij.. tussen de boerderijen
voordeel hiervan is dat niemand zijn hond uitlaat omdat ze toch op de boerderij rondlopen..

dus is het vaak heel rustig en mag storm ook los..

het is nog nooit echt mis gegaan..

hij is zelf alleen een keer heel erg gebeten en daardoor is het erger geworden
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Moeten, is een groot woord, maar het is wel fijner voor de hond als die regelmatig los kan lopen.
Zelf heb ik 2 grand basset griffon vendéens. Jagers dus, en die kunnen echt niet overal los. De jongste gaat
nog aardig goed, maar de oudste is een drama om los te laten.

Andere honden valt ie niet lastig als ie los is. Net zo min als dat ie andere mensen lastig zal vallen. Maar hij gaat wel op jacht. En niet maar 5 min,
maar dat kan verschillen van een half uur tot rustig 3 uur. Ik probeer minimaal 3 x in de week met hem (en de rest) naar het hondenbos te gaan waar het
omheind is, zodat hij zijn ding kan doen. En daar geniet hij zichtbaar van. Dus ja, in dat opzicht heb ik ze liever los. Ik weet wel dat een heleboel honden van dit
ras niet tot nauwelijks los lopen, omdat ze vaak zoveel jagen. Nog even en dan kunnen die van mij dagelijks los ;). Dan wonen we vlakbij het hondenbos. Heerlijk voor ze!

Met honden met gedragsproblemen kan ik me wel voorstellen dat mensen ze aan de lijn houden. Bijv. met agressief gedrag naar andere honden of mensen toe.
Dan zou ik dat persoonlijk wel opvangen door andere activiteiten. Geestelijke vermoeiing maar ook door lichamelijke vermoeiing zoals fietsen bijv.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Ben voorjager met een werkende Engelse Springer Spaniel.
Moet helaas constateren dat een boel mensen helaas niet beseffen wat hun loslopende hondje in een bosperceel kan aanrichten. Hond snuffelt min of meer langdurig aan een reekalf. Ma ree komt terug, vreemde geur van hond en reekalf wordt verlaten. Ook bodembroeders verlaten bij verstoring vaak het nest. En zeker voor "jagende" noem het zelf liever stropende honden geldt dit.

Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

moeten? nee. heel graag wel? dat wel!

sam kan niet los. loopt aan 8 meter flex. lola ook.

maar ik heb een groot grasveld en zoek omheinde weitjes op en daar mogen ze rennen
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik vind wel dat het mogelijk moet zijn voor ene hond om zijn energie kwijt te kunnen en eens lekker voluit te kunnen rennen. Dat gaat niet aangelijnd. MAar als het loslaten van een bepaalde hond te veel risico in houdt, dan snap ik dat mensen hem aangelijnd houden.

Maar ik zie veel mensen hun hond aangelijnd houden, bij gebrek aan inlevingsvermogen en inzicht in een hond. Ze snappen gewoon niets van honden, doen nooit een poging om een hond los te laten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Maeve schreef:Ik vind wel dat een eigenaar er alles aan moet doen om dat mogelijk te maken. Ik vind het begrijpelijk als een hond alleen aangelijnd blijft omdat hij agressief/extreem angstig is. Ik vind het zielig als een hond aan de lijn loopt omdat de eigenaren nooit de tijd hebben genomen om de hond te trainen dat hij los kan lopen.
Ik heb met Ferrero verschillende trainingen en trainingsmethodes geprobeerd en toch is het mij in tegenstelling tot Chocolate, nooit gelukt om hem los te laten lopen.
Dus veel aan een hele lange lijn en veel apporteer spellen binnen, en wanneer mogelijk los als het omheind is.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Elke hond heeft zo z'n gebruiksaanwijzing en behoeften. Frenk is een struiner en een snuffelaar. En dan ook nog eens met een grote actieradius. Misschien dat hij aan een lange lijn ook wel z'n portie binnen zou krijgen, maar loslopend gaat dat toch net wat gemakkelijker is mijn ervaring. Maar ik heb nu ook logee Tedje meehobbelen. En zolang ik in beweging ben, hobbelt zij mee. Maar sta ik stil of ga ik op een bankje zitten, dan gaat zij haar ding doen: graven en muizenvangen (tenminste ik denk dat ze op zoek is naar muizen :19: ). Ze snuift, graaft, springt en zoekt net zo lang tot ik weer verder loop. Zodra ze dat ziet, dan komt ze achter me aan (een enkele keer is een aansporing nodig, maar het gaat eerlijk waar behoorlijk automatisch zo). Maar dat stilzitten van mij vindt Frenk dus weer geen klap aan. Die doet zijn cirkeltje en komt dan naast me zitten wachten tot we weer doorgaan.
En zowel Frenk als Ted zijn beiden meer tevreden als ze ieder 'hun' ding hebben kunnen doen. Ik denk dat dat het allerbelangrijkste is voor een hond :wink: (en of je aan die behoefte kunt voldoen aan de lijn, dat hangt misschien wel van die behoefte af?)
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Maeve schreef:Ik vind wel dat een eigenaar er alles aan moet doen om dat mogelijk te maken. Ik vind het begrijpelijk als een hond alleen aangelijnd blijft omdat hij agressief/extreem angstig is. Ik vind het zielig als een hond aan de lijn loopt omdat de eigenaren nooit de tijd hebben genomen om de hond te trainen dat hij los kan lopen.
En wat nou als je uren tijd er in hebt zitten om je hond te leren los lopen, maar hij gewoon simpelweg blijft jagen? Wat moet je dan? ;).. is het dan nog steeds zielig?
Bij sommige rassen zit dat jagen nu eenmaal in het bloed. Ik ben zo'n gek die daarom speciaal naar het leesten gaat, zodat mijn honden wel regelmatig los kunnen, maar hoe veel moet je er aan doen om je hond los te laten lopen? Ik heb er de tijd & de mogelijkheden voor om 1,5 uur heen en terug te karren naar het leesten, om ze los te laten, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Wat is moeten.
Mijn honden lopen los waar het verantwoord is. Vind het ook prettiger voor de honden. Beide zijn ook sociaal.
Vind het ook prettiger om te wandelen in een omgeving waar dat kan en zal daar ook eerder voor kiezen dan ze aangelijnd te houden.
Op straat zijn mijn honden altijd aan de lijn
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

P!nki schreef:
En wat nou als je uren tijd er in hebt zitten om je hond te leren los lopen, maar hij gewoon simpelweg blijft jagen? Wat moet je dan? ;).. is het dan nog steeds zielig?
Bij sommige rassen zit dat jagen nu eenmaal in het bloed. Ik ben zo'n gek die daarom speciaal naar het leesten gaat, zodat mijn honden wel regelmatig los kunnen, maar hoe veel moet je er aan doen om je hond los te laten lopen? Ik heb er de tijd & de mogelijkheden voor om 1,5 uur heen en terug te karren naar het leesten, om ze los te laten, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid ;)
en wat als je uren tijd er in heb gestoken om je hond los te leren lopen kan eindelijk een beetje los en wordt door een hond aangevallen(niet een keer gebeurd maar 4 keer)(hebben het helaas geen van alle keren kunnen voorkomen omdat ze telkens net uit een bocht kwam) terwijl hij net vast zit en ontwikkeld daardoor angstagressie voor los lopende honden, waardoor je vaak niet meer op je vaste hondenschool terecht kan, is het nog veilig ook na veel trainen zo'n hond nog los te laten lopen. onze hond ja ze krijgt weinig beweging maar precies genoeg voor een dag haar standaard wandelingen, en verder doen wij denk spellen om haar zo te vermoeien. soms maar niet vaak durven wij het aan om naar een groot uitlaatgebied zoals de loonse en drunense duinen te gaan, en haar daar met muilkorf en tuig aan kleine maar echt kleine en korte stukjes los te laten om zo toch verder te trainen, dit vooral als het regend en heel slecht weer is als er dus eigenlijk niemand anders is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”