Nou ja, ik neem de mijne wel eens mee als ik maar één of twee winkels in hoef, want ze is niet gek op winkelen. Ik vind ook eigenlijk dat een hond er over het algemeen weinig aan heeft, tenzij de hond zelf het natuurlijk helemaal geweldig vindt door de aandacht etc. Maar ik laat de mijne liever een paar uurtjes alleen thuis (uiteraard na een lekkere, vermoeiende wandeling

) dan dat ik haar in de bloedhitte meesleep winkel in winkel uit. Maar ik vind het erg 'hondsgebonden'. Sommige honden hebben het sneller warm dan andere honden (de mijne heeft het errrrug snel warm). En ik vind het ook 'temperatuursgebonden', want ik vind het niet echt normaal als je een hond met 26 graden mee gaat nemen om te winkelen. Dan doe je de hond denk ik meer een plezier met thuisblijven in een koele huiskamer, tenzij de hond natuurlijk niet alleen kan blijven

. Maar goed, eigenlijk vind ik dat een hond lekker moet kunnen loslopen in een bos of op het strand en over het algemeen doe je ze ook geen plezier met drukke winkelcentra en al helemaal niet in 26 graden. Dus: eerst lekker met de hond het bos in of het strand op, hondje thuis brengen en vervolgens boodschappen doen/shoppen.