Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje...
Moderator: moderatorteam
-
susjac
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): 2 duitse herder teefjes
Vraagje...
Onze Pepper is een regelrechte bitch als ze loops is (anderen honden aanvallen, Roos continu op haar flikker geven, voedselnijd is tigtig keer erger etc etc).....
Nu heb ik gehoord dat als ze gesteriliseerd gaat worden (Pepper kan toch geen pups meer krijgen ivm de bekkenkanteling) dit gedrag blijvend kan zijn of juist helemaal weg kan gaan omdat ze niet meer loops wordt. De eierstokken zijn dan weg en dus ook de hormonen.
Ook hebben we gehoord dat er medicijnen zijn voor tijdens de loopsheid voor dat bitcherige gedrag.
De loopsheid van Pepper is op zich geen fysiek probleem. Ze bloedt weinig en houdt zichzelf erg goed schoon.... alleen dus haar gedrag.... en Pepper zelf vindt de hitsige reuen niet echt leuk.... zodra ze met hun poten op haar heup komt geeft ze een vreselijke snauw tegen te mannen....
tenzij ze echt op haar hoogte punt is dan vindt ze het wel goed, maar wij dus weer niet...
In 1e instantie dachten wij dat het voor Pepper een stuk rustiger zou zijn zijn als ze gesteriliseerd is, maar na de laatste periode (de 1e sinds Roos er is) bleek dat ze zich dus zo vreselijk gedraagt en vroegen wij ons dus af of sterilisatie hierin ook verandering zou brengen of juist zou verergeren...
Zoals jullie begrijpen willen wij geen hond die continu een vreselijke bitch is, maar we weten nu dus niet wat we het beste kunnen doen.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat zouden jullie doen?
Nu heb ik gehoord dat als ze gesteriliseerd gaat worden (Pepper kan toch geen pups meer krijgen ivm de bekkenkanteling) dit gedrag blijvend kan zijn of juist helemaal weg kan gaan omdat ze niet meer loops wordt. De eierstokken zijn dan weg en dus ook de hormonen.
Ook hebben we gehoord dat er medicijnen zijn voor tijdens de loopsheid voor dat bitcherige gedrag.
De loopsheid van Pepper is op zich geen fysiek probleem. Ze bloedt weinig en houdt zichzelf erg goed schoon.... alleen dus haar gedrag.... en Pepper zelf vindt de hitsige reuen niet echt leuk.... zodra ze met hun poten op haar heup komt geeft ze een vreselijke snauw tegen te mannen....
tenzij ze echt op haar hoogte punt is dan vindt ze het wel goed, maar wij dus weer niet...
In 1e instantie dachten wij dat het voor Pepper een stuk rustiger zou zijn zijn als ze gesteriliseerd is, maar na de laatste periode (de 1e sinds Roos er is) bleek dat ze zich dus zo vreselijk gedraagt en vroegen wij ons dus af of sterilisatie hierin ook verandering zou brengen of juist zou verergeren...
Zoals jullie begrijpen willen wij geen hond die continu een vreselijke bitch is, maar we weten nu dus niet wat we het beste kunnen doen.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat zouden jullie doen?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: Vraagje...
ik zou het wel doen, maar dan wel precies tussen 2 loopsheden in. ze hoeft niet perse liever te worden maar ze wordt wel een stuk stabieler. ik zou trouwens ook opdringerige reuen flink afsnauwen als die een poot op mijn heup zouden
.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik zou het denk ik ook laten doen.
Net als Hutsje zegt in de rustperiode dus drie maanden na de loopsheid.
Als ze tenminste een redelijk gelijkmatige cyclus heeft.
Net als Hutsje zegt in de rustperiode dus drie maanden na de loopsheid.
Als ze tenminste een redelijk gelijkmatige cyclus heeft.
-
susjac
- nieuw lid
bedankt voor jullie antwoorden...
binnenkort gaan we eens uitgebreid met de DA praten en dan houden we jullie antwoorden ook ins achterhoofd!
binnenkort gaan we eens uitgebreid met de DA praten en dan houden we jullie antwoorden ook ins achterhoofd!
-
Neeltje
Ik ga met Nanna mee en een teef niet steriliseren om rustiger te worden, aangezien ze er meestal feller van worden. Ik zou dan dat risico niet nemen. Maar hoor inderdaad even wat je DA ervan zegt.
-
susjac
- nieuw lid
En zou je wel de pil doen? Deze tip heb ik op een ander forum gekregen...Neeltje schreef:Ik ga met Nanna mee en een teef niet steriliseren om rustiger te worden, aangezien ze er meestal feller van worden. Ik zou dan dat risico niet nemen. Maar hoor inderdaad even wat je DA ervan zegt.
-
Neeltje
Met de pil heb ik geen ervaring weet ook daar de bijwerkingen niet van. Ik zou gewoon de twee loopsheden op de koop toe nemen. Het zijn maar een paar weken per jaar.