Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat mankeren ze???
Moderator: moderatorteam
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
Re: Wat mankeren ze???
( ik heb geen idee maar schrok even van de topictitel in combinatie met Nanna, was bang dat behalve Charles nu ook een van je andere honden geveld was door `t een of `t ander)

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het klinkt mij naar een vergiftiging van 't een of ander, maar wat?
Geen flauw idee.
Wat is e rop dat gebied allemaal uitgesloten?
Geen flauw idee.
Wat is e rop dat gebied allemaal uitgesloten?
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Het lijkt een beetje op wat Frenk toen had nav (denken we) de teatree. Toen werd ook het eten van poep van een junk geopperd als oorzaak.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Mijn eerste indruk is ook voor allemaal dat ze iets binnen hebben gekregen wat NIET voor honden bedoeld is. Mogelijk drugs? (Drugs die voor mensen als zodanig gelden, xtc, dat soort shit)?
Zijn ze buiten ALTIJD onder directe controle, ook in de tuin? Het zou de eerste keer niet zijn dat er iets slechts over de schutting wordt gekieperd om de honden te doden of kwaad te doen. Kunnen ze met losloopwandelingen iets gegeten hebben....
Zijn er kinderen (vriendjes van..) in huis (geweest) die onzorgvuldig waren in dat wat ze de hond gaven of waar de hond toegang toe had?
Wens haar sterkte...
Suzanne
ps.. slechts suggesties; WETEN doe ik het niet uiteraard!
Zijn ze buiten ALTIJD onder directe controle, ook in de tuin? Het zou de eerste keer niet zijn dat er iets slechts over de schutting wordt gekieperd om de honden te doden of kwaad te doen. Kunnen ze met losloopwandelingen iets gegeten hebben....
Zijn er kinderen (vriendjes van..) in huis (geweest) die onzorgvuldig waren in dat wat ze de hond gaven of waar de hond toegang toe had?
Wens haar sterkte...
Suzanne
ps.. slechts suggesties; WETEN doe ik het niet uiteraard!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ontwormd??

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Ik ken die vriendin ook en ik kreeg wat antwoorden van haar. Er wordt dus aan gewerkt.
gif in het bos?
Ik ben al naar een ander bos gegaan, heeft niet geholpen.
tekenband?
Nee
ontvlooid?
Nee
iets in het eten?
Kan altijd, maar wat??
onkruidverdelger gelikt?
Heb ik niet in huis maar kan natuurlijk wel bij de buren liggen. Hoewel, het is daar zo'n oerwoud, dat geloof ik ook niet.
Febreze gelikt?
Heb ik niet in huis
meubels in de was? en aan gelikt
Nee
plant in de tuin?
Hortensia, druif, japanse wijnbes
Het lijkt een beetje op wat Frenk toen had nav (denken we) de teatree.
Heb zelf een mengsel gemaakt tegen eventuele vlooien van olieën: jojoba, teatree, lavendel, geranium.
Mijn eerste indruk is ook voor allemaal dat ze iets binnen hebben gekregen wat NIET voor honden bedoeld is. Mogelijk drugs? (Drugs die voor mensen als zodanig gelden, xtc, dat soort shit)?
Dat was ook de eerste gedachte van de da, maar bij een ander bos gebeurde het ook. Iemand kan het ook altijd over de schutting gooien natuurlijk, maar dat is wel zonde van het geld.
Zijn ze buiten ALTIJD onder directe controle, ook in de tuin? Lopen niet mer dan 20 a 30 meter van me weg. De tuin is omschuttingd. Het zou de eerste keer niet zijn dat er iets slechts over de schutting wordt gekieperd om de honden te doden of kwaad te doen. Er lopen kippen los in de tuin, dan zouden die het eerst moeten eten. Maar ik ben daar niet gerust op. Kunnen ze met losloopwandelingen iets gegeten hebben.... Kan altijd. Als het hap slik weg is hoef ik dat natuurlijk net niet te zien...
Zijn er kinderen (vriendjes van..) in huis (geweest) die onzorgvuldig waren in dat wat ze de hond gaven of waar de hond toegang toe had? Nee, uitgesloten.
ontwormd??
Nee.
Ivm de rozijnen: chocoladevergiftiging?
Dat zou op zich kunnen, al had ik het niet eens in huis. Maar misschien heeft hij iets in het bos snel weggeslikt.
Vloer schoongemaakt met Swiffer?
Nee
De drie die het hadden zijn wel enorme schrokops. De andere drie minder.
gif in het bos?
Ik ben al naar een ander bos gegaan, heeft niet geholpen.
tekenband?
Nee
ontvlooid?
Nee
iets in het eten?
Kan altijd, maar wat??
onkruidverdelger gelikt?
Heb ik niet in huis maar kan natuurlijk wel bij de buren liggen. Hoewel, het is daar zo'n oerwoud, dat geloof ik ook niet.
Febreze gelikt?
Heb ik niet in huis
meubels in de was? en aan gelikt
Nee
plant in de tuin?
Hortensia, druif, japanse wijnbes
Het lijkt een beetje op wat Frenk toen had nav (denken we) de teatree.
Heb zelf een mengsel gemaakt tegen eventuele vlooien van olieën: jojoba, teatree, lavendel, geranium.
Dat was ook de eerste gedachte van de da, maar bij een ander bos gebeurde het ook. Iemand kan het ook altijd over de schutting gooien natuurlijk, maar dat is wel zonde van het geld.
Zijn ze buiten ALTIJD onder directe controle, ook in de tuin? Lopen niet mer dan 20 a 30 meter van me weg. De tuin is omschuttingd. Het zou de eerste keer niet zijn dat er iets slechts over de schutting wordt gekieperd om de honden te doden of kwaad te doen. Er lopen kippen los in de tuin, dan zouden die het eerst moeten eten. Maar ik ben daar niet gerust op. Kunnen ze met losloopwandelingen iets gegeten hebben.... Kan altijd. Als het hap slik weg is hoef ik dat natuurlijk net niet te zien...
Zijn er kinderen (vriendjes van..) in huis (geweest) die onzorgvuldig waren in dat wat ze de hond gaven of waar de hond toegang toe had? Nee, uitgesloten.
ontwormd??
Nee.
Ivm de rozijnen: chocoladevergiftiging?
Dat zou op zich kunnen, al had ik het niet eens in huis. Maar misschien heeft hij iets in het bos snel weggeslikt.
Vloer schoongemaakt met Swiffer?
Nee
De drie die het hadden zijn wel enorme schrokops. De andere drie minder.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
- Frenk
- Zeer actief
Die Swiffer is volgens mij een broodje aap 
Maar om even terug te komen op die teatree olie.. Wat was de concentratie bij het mengsel en hoe vaak heeft ze dat gebruikt? Frenk kon niet meer lopen, werd zo slap als een vaatdoek. Echt neurologische uitvalsverschijnselen. Het heeft echt 24 uur geduurd voor het wegtrok en dat ging met hele kleine stapjes. Bijvoorbeeld dat hij al wel weer zijn voorpoten kon gebruiken, maar dat zijn achterhand nog steeds 'uitgevallen' was
(staat ook een topic over op dit forum)
Ik heb toen de teatree (blijkbaar) veel te sterk gebruikt en daar kon hij niet tegen. Tenminste, dat is wat we denken. Bewijzen kunnen we het niet.
Maar om even terug te komen op die teatree olie.. Wat was de concentratie bij het mengsel en hoe vaak heeft ze dat gebruikt? Frenk kon niet meer lopen, werd zo slap als een vaatdoek. Echt neurologische uitvalsverschijnselen. Het heeft echt 24 uur geduurd voor het wegtrok en dat ging met hele kleine stapjes. Bijvoorbeeld dat hij al wel weer zijn voorpoten kon gebruiken, maar dat zijn achterhand nog steeds 'uitgevallen' was
Ik heb toen de teatree (blijkbaar) veel te sterk gebruikt en daar kon hij niet tegen. Tenminste, dat is wat we denken. Bewijzen kunnen we het niet.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Drijver schreef:
Hm.. voor hondenhaters, is dat juist de "uitdaging"... "breng die beesten om zeep"
Wil NIET insinueren.. maar een conflict met de buren, waardoor het idee opzettelijke vergiftiging reeel kan worden?
Andere honden die in hetzelfde gebied worden uitgelaten, hebben die ergens last van?
Suzanne
-
Drijver
- Zeer actief
Pff, duurde even. Moest even het eea kortsluiten met die vriendin. Wat ze zei was dat ze eerst 3 weken lang op alle honden een druppel in de nek en een druppel op de kont moest doen, en daarna een of twee keer in de week herhalen.Frenk schreef:Die Swiffer is volgens mij een broodje aap
Maar om even terug te komen op die teatree olie.. Wat was de concentratie bij het mengsel en hoe vaak heeft ze dat gebruikt? Frenk kon niet meer lopen, werd zo slap als een vaatdoek. Echt neurologische uitvalsverschijnselen. Het heeft echt 24 uur geduurd voor het wegtrok en dat ging met hele kleine stapjes. Bijvoorbeeld dat hij al wel weer zijn voorpoten kon gebruiken, maar dat zijn achterhand nog steeds 'uitgevallen' was(staat ook een topic over op dit forum)
Volgens mij is ze daar al maanden geleden mee begonnen. Zou het dan nu nog dat effect kunnen hebben?
Verder:
De verschijnselen bij allemaal waren:
Beginnen met een misstap van de achterhand, gevolgd door kleine pasjes maken, toch proberen te lopen en dus gaan ijsberen gevolgd door oriëntatie kwijt zijn van de achterhand. Dus pootje over, omvallen etc. Niet meer kunnen lopen, dus verlamming van de achterhand. Zij vond het lijken op dat de hersenen de functie van de spieren niet meer konden bereiken, dus een blokkade.
Grote onrust, overmatig snuffelen (en likken) aan alles.
Verder verwijde pupillen, een soort van shock (maar minder extreem), wegzakken in een hele diepe slaap en bij ontwaken totaal de weg kwijt zijn.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
- Frenk
- Zeer actief
Lijkt me niet dat dat pas zo laat effect heeftDrijver schreef:Pff, duurde even. Moest even het eea kortsluiten met die vriendin. Wat ze zei was dat ze eerst 3 weken lang op alle honden een druppel in de nek en een druppel op de kont moest doen, en daarna een of twee keer in de week herhalen.Frenk schreef:Die Swiffer is volgens mij een broodje aap
Maar om even terug te komen op die teatree olie.. Wat was de concentratie bij het mengsel en hoe vaak heeft ze dat gebruikt? Frenk kon niet meer lopen, werd zo slap als een vaatdoek. Echt neurologische uitvalsverschijnselen. Het heeft echt 24 uur geduurd voor het wegtrok en dat ging met hele kleine stapjes. Bijvoorbeeld dat hij al wel weer zijn voorpoten kon gebruiken, maar dat zijn achterhand nog steeds 'uitgevallen' was(staat ook een topic over op dit forum)
Volgens mij is ze daar al maanden geleden mee begonnen. Zou het dan nu nog dat effect kunnen hebben?
Verder:
De verschijnselen bij allemaal waren:
Beginnen met een misstap van de achterhand, gevolgd door kleine pasjes maken, toch proberen te lopen en dus gaan ijsberen gevolgd door oriëntatie kwijt zijn van de achterhand. Dus pootje over, omvallen etc. Niet meer kunnen lopen, dus verlamming van de achterhand. Zij vond het lijken op dat de hersenen de functie van de spieren niet meer konden bereiken, dus een blokkade.
Grote onrust, overmatig snuffelen (en likken) aan alles.
Verder verwijde pupillen, een soort van shock (maar minder extreem), wegzakken in een hele diepe slaap en bij ontwaken totaal de weg kwijt zijn.
Raar hoor. Uit andere onderzoeken is niks bekend geworden intussen?

-
Drijver
- Zeer actief
Volgens mij niet nee.Frenk schreef: Raar hoor. Uit andere onderzoeken is niks bekend geworden intussen?
Het giftencentrum kwam gisteren of eergisteren met 3 opties. Botulisme, blauwalg of wiet.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met blauwalg of botulisme, maar wel met wiet.
Heb ooit een kat gehad die wiet had gevonden ergens en opgevreten (ze schijnen dat lekker te vinden).
Die had symptomen die hier erg op lijken.
Alleen: daar is redelijk wat veel voor nodig, hij heeft een halve top opgevreten en dat is best veel.
(Buurman was niet blij, daar had ie het gejat
).
Honden vinden wiet (of stuff, geperste variant dus) vaak ook lekker, dus dat zou op zich wel kunnen.
Maar als het dat was, hoe komen ze er dan aan?
Heb ooit een kat gehad die wiet had gevonden ergens en opgevreten (ze schijnen dat lekker te vinden).
Alleen: daar is redelijk wat veel voor nodig, hij heeft een halve top opgevreten en dat is best veel.
(Buurman was niet blij, daar had ie het gejat
Honden vinden wiet (of stuff, geperste variant dus) vaak ook lekker, dus dat zou op zich wel kunnen.
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
- son-pei
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
- Contacteer:
Jeetje zeg wat een verhaal!
Het blijft natuurlijk gissen maar mss heeft de druif er toch iets mee te maken?
De rozijnen in het braaksel waren mss gewone, ingedroogde, druiven uit de tuin?
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=9" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoewel het bloedbeeld dan weer niet klopt bij bovenstaand verhaal
Het blijft natuurlijk gissen maar mss heeft de druif er toch iets mee te maken?
De rozijnen in het braaksel waren mss gewone, ingedroogde, druiven uit de tuin?
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=9" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoewel het bloedbeeld dan weer niet klopt bij bovenstaand verhaal
-
Drijver
- Zeer actief
Als een kat al een halve top nodig heeft dan heeft een hond minstens een hele nodig. Maar dat zou je zien als ze dat eten lijkt mij. Het kan natuurlijk ook over de schutting zijn gegooid, zonde van het geld. Maar als je echt een hond iets wilt aandoen heb je dat er misschien graag voor over...Marjoleine schreef:Ik heb geen ervaring met blauwalg of botulisme, maar wel met wiet.
(Buurman was niet blij, daar had ie het gejat).
In eerste instantie ging het vermoeden inderdaad uit naar menselijke medicijnen. En dan vooral naar onderdrukkers voor epileptie. Maar dat heeft zij niet en haar honden ook niet. En dus mag ik aannemen ook de medicijnen niet.truusje schreef:Menselijke medicijnen mss?
Dan moet dat ook ergens opgevreten zijn of over de schutting zijn gegooid.
Het blijft denk ik gissen en raden. Lastig hoor.
Ze is er inmiddels zo paronoia als de pest van geworden.
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
hebben ze misschien aan een pad gezeten?
als ze aan een pad likken of die oppakken dan kunnen ze ook rare dingen gaan doen.
cartouche had er vorige week 1 te pakken en begon vreselijk te schuimen uit zijn bek en te schudden met zijn hoofd. goed gespoeld met water en toen was het over, geen gevolgen van over gehouden maar heb wel gelezen dat ze er hele andere verschijnselen van kunnen krijgen..
het overwegen waard.
gr laura
als ze aan een pad likken of die oppakken dan kunnen ze ook rare dingen gaan doen.
cartouche had er vorige week 1 te pakken en begon vreselijk te schuimen uit zijn bek en te schudden met zijn hoofd. goed gespoeld met water en toen was het over, geen gevolgen van over gehouden maar heb wel gelezen dat ze er hele andere verschijnselen van kunnen krijgen..
het overwegen waard.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
In de geperste variant misschien wel minder, denk ik?Drijver schreef:Als een kat al een halve top nodig heeft dan heeft een hond minstens een hele nodig. Maar dat zou je zien als ze dat eten lijkt mij. Het kan natuurlijk ook over de schutting zijn gegooid, zonde van het geld. Maar als je echt een hond iets wilt aandoen heb je dat er misschien graag voor over...
Je weet soms niet hoe iets ergens komt. Misschien ergens achtergelaten of zo, door jeugd, weet je veel?
Ik heb ooit wat later een zakje coke bleek in mijn tuin gevonden. Wrs ook over de schutting gegooid, en waarom?
Weggegooid vanwege controle of zo? Daar kom je toch niet achter.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Vorig weekend zijn mijn collega's samen met een vakantie ganger van een boot met zijn hond naar de DA geweest, de hond had dezelfde verschijnselen en de DA kwam na onderzoek tot de conclusie dat het blauwalg geweest moest zijn....
Hond is er gelukkig weer helemaal bovenop gekomen, wat ie precies gekregen heeft van de DA weet ik niet, ik was er niet bij.
Hond is er gelukkig weer helemaal bovenop gekomen, wat ie precies gekregen heeft van de DA weet ik niet, ik was er niet bij.
-
Drijver
- Zeer actief
Even een laatste bericht: Het gaat definitief om drugs of medicijnen en alles wijst in de richting van haar buren. Die hebben dus iets over haar schutting gegooid om redenen die ik hier niet zal omschrijven, maar noem het maar een soort van misverstand.
Deze buren zijn niet helemaal wat je noemt sociale mensen, maar dat is eigenlijk nog een understatement
.
Het laatste bericht is dat één van haar honden er een hersenbeschadiging aan over gehouden heeft en ze loopt nu met die hond bij een specialist.
Met homeopatische middelen probeert hij haar weer een beetje op de rit te krijgen, maar of het helemaal goed zal komen is de vraag.
Ze gaat nu kijken wat ze voor stappen kan ondernemen tegen haar buren, want bewijs is er natuurlijk niet
.
Hoewel alles uitgesloten, opgeteld en vermenigvuldigd echt wel bij die mensen uitkomt. En ook qua gedrag doen ze nét iets anders dan normaal...
Maar geen poot om op te staan dus.
Haar huis en tuin horen een veilige haven te zijn, dat is het nu niet meer.
Deze buren zijn niet helemaal wat je noemt sociale mensen, maar dat is eigenlijk nog een understatement
Het laatste bericht is dat één van haar honden er een hersenbeschadiging aan over gehouden heeft en ze loopt nu met die hond bij een specialist.
Met homeopatische middelen probeert hij haar weer een beetje op de rit te krijgen, maar of het helemaal goed zal komen is de vraag.
Ze gaat nu kijken wat ze voor stappen kan ondernemen tegen haar buren, want bewijs is er natuurlijk niet
Hoewel alles uitgesloten, opgeteld en vermenigvuldigd echt wel bij die mensen uitkomt. En ook qua gedrag doen ze nét iets anders dan normaal...
- Eastmoor
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Spacecake????? Dat zouden honden eten zonder probleem en het kan zo sterk gemaakt zijn als ze willen. Misschien is het iets te geworden en hebben ze het weggegooid? Dat lijkt me de enige manier om dit bij honden moeiteloos naar binnen te krijgen.
Groetjes Angela
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat afschuwelijk.Drijver schreef:Even een laatste bericht: Het gaat definitief om drugs of medicijnen en alles wijst in de richting van haar buren. Die hebben dus iets over haar schutting gegooid om redenen die ik hier niet zal omschrijven, maar noem het maar een soort van misverstand.
Deze buren zijn niet helemaal wat je noemt sociale mensen, maar dat is eigenlijk nog een understatement.
Ze gaat nu kijken wat ze voor stappen kan ondernemen tegen haar buren, want bewijs is er natuurlijk niet.
Wens haar maar heel veel sterkte.