Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gut als ik er aan denk dat het raak was

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Gut als ik er aan denk dat het raak was

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Vandaag was ik ff met manlief bij een motorcrosswedstrijd kijken. Nou loopt daar zo'n familie rond die niet erg sociaal is zeg maar en waar iedereen altijd een beetje mee op zn hoede is. Sowieso heb ik een hekel aan mensen die bij andere respect afdwingen door dominant en agressief gedrag en dus mijd ik deze mensen als de pest. Ik had ze eerst niet eens gezien en wilde naar een bankje lopen met mn hondjes toen er ineens onder een ander bankje twee grijze met gecoupeerde oren, luid blaffend en kakenklappende monsters vandaan schoten. Van die familie dus. Gelukkig liep mijn vriend al iets verder vooruit met de kleine Ko die zich niet graag laat afblaffen maar ik liep daar wel langs en Biru die dus echt nooit wat doet en liever gaat rennen drukte zich tegen mijn benen, maar die honden hadden een net iets te lange lijn waardoor ze toch bijna Biru konden pakken vóórdat de heren hun tweetal weer onder controle kregen (eigenlijk niets meer dan de riem in te korten). Ik schrok me echt het lazerus en uit reactie zette ik mn been er tussen en riep NÉÉ.

Nou kun je altijd wel bedenken "wat als" en meestal vind ik dat als er niks gebeurd is moet je niet "wat alsen" maar pffff het is altijd erg druk op zo'n cross en soms moet je gewoon vlak langs elkaar heen en wat moet je dan als zo'n wilde hond zomaar om niks boven op de jouwe knalt? Er lopen ook veel mensen met een malthezer of een jacky die overleven zo'n aanval nooit.
Deze honden zijn waarschijnlijk zo opgevoed dat ze met geen enkele hond overweg kunnen want ze gingen echt tegen iedere hond tekeer. Ik vind dat zo triest, die honden hebben al een slechte naam, zijn nog jong en hebbben toch gecoupeerde oren wat weer duidelijk aangeeft dat die lui gewoon schijt hebben aan alles en iedereen :scratch: en dan reageren ze ook nog zo agressief. Ik zat me dus te verbijten op mijn bankje, wat als die honden wél Biru tussen hun kaken hadden gekregen hoe had ik haar dan weer los gekregen en tijdens het denken werd ik gewoon zo nijdig dat ik mijn flex zowat door midden brak.
Je wilt geen vooroordeel hebben maar krijgt het zo dus wel weer
Afbeelding
met dank aan Twinkel
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Gut als ik er aan denk dat het raak was

Ongelezen bericht door marian* »

Altijd fijn,zulke figuren :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Tja, stoer doen met hun agressieve hond, en niet na (willen) denken over de eventuele gevolgen. :boos:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Er zijn vrij veel honden die gaan blaffen naar voorbijgangers als de baas op een bankje gaat zitten en de hondjes er voor of er onder liggen.

Daar moet je inderdaad op letten als baas.
Mij is het ook wel overkomen dat ik even niet rekende op twee lawaaipapegaaien :oeps:

Over het soort bazen en honden en of ze wel of niet gecoupeerd zijn laat ik me niet uit.
Iets kan anders zijn dan het lijkt. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

ranetje schreef:Er zijn vrij veel honden die gaan blaffen naar voorbijgangers als de baas op een bankje gaat zitten en de hondjes er voor of er onder liggen.

Mij is het ook wel overkomen dat ik even niet rekende op twee lawaaipapegaaien :oeps:

Over het soort bazen en honden en of ze wel of niet gecoupeerd zijn laat ik me niet uit.
:ok:
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

mijn meisje is ook gecoupeerd dus ik heb volgens jou ook schijt aan alles?
hoe bedoel je ik ben bevooroordeeld :denken:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Tja, heerlijk zulke types die zich nergens van aan trekken.
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

ranetje schreef:Er zijn vrij veel honden die gaan blaffen naar voorbijgangers als de baas op een bankje gaat zitten en de hondjes er voor of er onder liggen.

Iets kan anders zijn dan het lijkt.
:wink:
Bij deze mensen is het niet anders dan het lijkt. Ze hebben ook regelmatig ruzie op de baan, en hebben die honden echt alleen om te imponeren dr zit geen greintje dierenliefde bij die mensen want als de honden niet doen wat ze willen krijgen ze gewoon een schop.
Als ik honden zou hebben die naar vanalles uitvallen zou ik er sowieso beter op letten of er andere honden aan komen en ze dan kort houden. Zij kijken nergens naar maar grijpen pas in als het bijna fout gaat. Toen wij aankwamen stonden de honden aan de trekhaak van hun auto die langs een fietspad stond, gelukkig konden wij over een grasveldje uitwijken maar de fietsers konden mooi afstappen omdat ze midden op stonden.

*Jolanda* schreef:mijn meisje is ook gecoupeerd dus ik heb volgens jou ook schijt aan alles?
hoe bedoel je ik ben bevooroordeeld :denken:
Ik denk dat jij anders met je hond omgaat als hun en dat jij je hond niet als verlengstuk van jezelf hebt aangeschaft
Afbeelding
met dank aan Twinkel
X mechelaar XL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox

Ongelezen bericht door X mechelaar XL »

Als ik met mijn honden loop dan probeer ik altijd goed op de omgeving te letten zodat ik in staat ben te anticiperen, maar soms zie je niet alles op tijd :N:
Dat geldt voor de TS en de "aso's"
In dit verhaal lees ik alleen eerder dat het de "aso's" niet zoveel uitmaakt en ze niet echt moeite doen om hun honden onder controle te houden.
Ik kan mij levendig voorstellen dat TS daar witheet van wordt.
Gelukkig is het goed afgelopen
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

marian* schreef:Altijd fijn,zulke figuren :ok:
Klein piemeltje, om met Nanna te spreken :lol1:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Weet niet of we het over dezelfde mensen hebben, maar de mensen die ik ken op het crossen. Hebben er 2 en die komen uit Amerika bij een fokker vandaan en daar mogen de oren nog gecoupeert worden :wink: en slecht zijn ze niet voor hun honden. Maar nogmaals weet niet of we het over dezelfde hebben.
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”