Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

losloop vraag

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: losloop vraag

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik sla even over deze keer :N:
Ik ga naar een losloopgebied, Felix laten rauzen :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jaap* schreef:Ik sla even over deze keer :N:
Ik ga naar een losloopgebied, Felix laten rauzen :mrgreen:
kun je nu veilig doen, ik ben al geweest :engel:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb geen rijbewijs, en toch wil ik dat mijn honden elke dag meerdere malen lekker los kunnen. Dus mogen ze los op plekken waar dat niet mag. Ik woon tien minuten lopen van de polder, waar ze ook los mogen (van mij, officieel niet.)
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

nathalie schreef:Ik heb geen rijbewijs, en toch wil ik dat mijn honden elke dag meerdere malen lekker los kunnen. Dus mogen ze los op plekken waar dat niet mag. Ik woon tien minuten lopen van de polder, waar ze ook los mogen (van mij, officieel niet.)
Maar als iedereen dat maar voor zichzelf uit gaat maken, dan wordt het toch chaos? Waarom pak je dan niet de fiets of de bus naar een gebied waar ze los mogen?
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Frenk schreef:
nathalie schreef:Ik heb geen rijbewijs, en toch wil ik dat mijn honden elke dag meerdere malen lekker los kunnen. Dus mogen ze los op plekken waar dat niet mag. Ik woon tien minuten lopen van de polder, waar ze ook los mogen (van mij, officieel niet.)
Maar als iedereen dat maar voor zichzelf uit gaat maken, dan wordt het toch chaos? Waarom pak je dan niet de fiets of de bus naar een gebied waar ze los mogen?
misschien moet je je vraag nogmaals herhalen want volgens mij heb je er nog geen antwoord op.... :lol:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik loop meestal met Baco in aanlijngebieden, omdat het vlakbij is en lekker om te wandelen, loop ik met Baco en Freek kies ik voor een overzichtelijk gebied, zodat ik van verre kan zien wat eraan komt. :wink:

De meeste honden die we tegenkomen lopen los, maar er word rekening gehouden met elkaar en dan maakt het me niet uit of de hond los is :ok: als ze maar luisteren.
Beetje rekening houden met elkaar.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Frenk schreef:
tja waarom?
Ik loop de laatste ronde 's avonds om een uurtje of 11 ook op een afgelegen weggetje of industrie terrein en nee daar mogen officieel geen honden los... ik riskeer wel een boete dat heb ik er wel voor over.
Waarom? Na zonsondergang is het bos verboden gebied, in de wijk lopen me teveel katten en teveel onopgevoede niet luisterende en/of uitvallende honden, ze kunnen in de wijk niet los etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Frenk schreef:
De chaos-theorie, he... :mrgreen: Hier nog een notoire losloper, en straks twee. En oom agent krijgt een vriendelijke zwaai, die hebben hier wel wat anders om zich druk om te maken. :pffff:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik ben speciaal ergens lid geworden
zodat ik met mijn honden in een bos kan wandelen waar verder bijna niemand komt
ze mogen officeel niet los
maar ik laat mn honden daar zwemmen
en we genieten daar allemaal
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Frenk schreef:
Omdat ik daar gewoon geen trek in heb elke dag, mensen en dieren hebben geen last van mijn honden, dus ik vind het wel best zo;)
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Frenk
Zeer actief

nathalie schreef:
Frenk schreef:
Omdat ik daar gewoon geen trek in heb elke dag, mensen en dieren hebben geen last van mijn honden, dus ik vind het wel best zo;)
Kijk. Dat is in ieder geval eerlijk. Jij hebt er geen trek in en dus lap je uit gemakzucht de regels maar aan je laars. :19:
Ik zeg niet dat dat voor jou opgaat, maar of je overlast geeft, is meestal niet iets wat mensen bij uitstek zelf goed kunnen inschatten. Anders zouden wij niet zo over al die "dat doet 'ie anders nooooit" mensen kunnen praten hier :wink: :mrgreen:
Er zijn trouwens niet voor niets aanlijn gebieden en gebieden die uberhaupt verboden zijn voor honden. En ik vind het nogal wat dat een hoop mensen hier dat flauwekul vinden en dat zij zich er niet aan hoeven te houden. Want hun honden geven nooit overlast... Van wie zijn dan toch al die loslopende honden in aanlijngebieden die wel overlast geven???

En nog iets anders: bijvoorbeeld de Amsterdamse Waterleidingduinen. Een van de redenen dat honden daar verboden zijn (las ik op een site) is omdat er teveel overlast was voor andere wandelaars door honden die niet voldoende onder controle werden gehouden. En nu mag je dus niet eens meer met een aangelijnde hond dat gebied in. :19: Doodzonde!
Als hondenbezitters massaal aanlijngeboden gaan negeren, hoe lang denk je dan dat het duurt voordat gemeentes die tussenstap gaan overslaan en gebieden maar gewoon sluiten?
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

nana schreef:de regels voor aanlijngebieden en losloopgebieden zijn gemaakt om overlast te voorkomen.
Dat is absoluut waar en Nederland wordt al steeds intoleranter naar honden toe jammer genoeg.
Toch laat ik mijn hond ook wel eens los (op eigen risico) in een aanlijngebied. IK weet namelijk dat mijn hond niet van de paden afgaat en ook niet jaagt. En dat hij hooguit 10 meter voor of achter mij loopt. En ja, zodra er mensen aankomen, dan hou ik mijn hond vast. Een ander hoort namelijk geen last te hebben van mijn hond. Natuurlijk ziet een boswachter het verschil niet tussen een goedwillend persoon en een slechtwillend persoon met al dan niet onopgevoede honden. Maar ik denk dat iedereen wel eens zulke dingen doet. En mits je geen overlast voor een ander veroorzaakt, dan zie ik er geen probleem in.

Alleen jammer dat er zoveel mensen zijn die niet inzien dat hun hond wel overlast veroorzaakt doordat zij de hond niet onder appèl hebben of dat de hond jaagt of dat de hond andere honden / mensen lastigvalt. En daar zit hem het probleem, waar ook de goedwillende hondenbezitter last van heeft.
Frenk
Zeer actief

Muk schreef:En mits je geen overlast voor een ander veroorzaakt, dan zie ik er geen probleem in.

Alleen jammer dat er zoveel mensen zijn die niet inzien dat hun hond wel overlast veroorzaakt doordat zij de hond niet onder appèl hebben of dat de hond jaagt of dat de hond andere honden / mensen lastigvalt. En daar zit hem het probleem, waar ook de goedwillende hondenbezitter last van heeft.
Nee, maar natuurlijk: als je geen overlast veroorzaakt, dan zou het prima moeten zijn. Maar ja, het probleem zit 'm in je tweede stukje. Je kunt geen beleid maken op het eigen inschattingsvermogen van mensen, want het is zo subjectief als de pip :F:
Waar de een van gaat steigeren, zegt een ander "ach, moet kunnen" of "hij doet toch niks" of "ze zijn toch leuk aan het spelen" of ...... (vul maar in) :smile:
Afbeelding
Muk

Frenk schreef:
Muk schreef:En mits je geen overlast voor een ander veroorzaakt, dan zie ik er geen probleem in.

Nee, maar natuurlijk: als je geen overlast veroorzaakt, dan zou het prima moeten zijn. Maar ja, het probleem zit 'm in je tweede stukje. Je kunt geen beleid maken op het eigen inschattingsvermogen van mensen, want het is zo subjectief als de pip :F:
Waar de een van gaat steigeren, zegt een ander "ach, moet kunnen" of "hij doet toch niks" of "ze zijn toch leuk aan het spelen" of ...... (vul maar in) :smile:
Mee eens, veel mensen kunnen de verantwoordelijkheid niet aan. En dat is iets dat ik hier dagelijks zie in de wijk. Zij verpesten het voor de goedwillende mensen. Ik begrijp je absoluut, maar het weerhoud mij er niet van om af en toe wat minder legaal met mijn loslopende hond te gaan wandelen.
Frenk
Zeer actief

Muk schreef:Ik begrijp je absoluut, maar het weerhoud mij er niet van om af en toe wat minder legaal met mijn loslopende hond te gaan wandelen.
En dat begrijp ik op mijn beurt heus wel. :ok:

Maar het kan statistisch volgens mij niet dat alle mensen in zo'n discussie hier uitgerekend allemaal mensen zijn die het wel juist van zichzelf in weten te schatten :engel:
(grapje dus)
Afbeelding
Muk

Frenk schreef:
Muk schreef:Ik begrijp je absoluut, maar het weerhoud mij er niet van om af en toe wat minder legaal met mijn loslopende hond te gaan wandelen.
En dat begrijp ik op mijn beurt heus wel. :ok:

Maar het kan statistisch volgens mij niet dat alle mensen in zo'n discussie hier uitgerekend allemaal mensen zijn die het wel juist van zichzelf in weten te schatten :engel:
(grapje dus)
Alleen kan ik het toevallig wat meer inschatten dan de rest van de mensen hier. :pffff: :mrgreen:

Ik denk dat er op het HF een iets ander hondenpubliek leest dan de doorsnee hondenbezitter. Tenminste ik zie bijvoorbeeld mijn achterbuuf Tokkie met haar 3 honden (2 broodfokchi's waarmee zij gaat fokken en een kruising) niet hier. Laat staan dat zij rekening houdt met andere mensen en honden. :boos:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

@TS:als er niks op de borden staat ga ik er van uit dat daar honden mogen komen en dat ze los kunnen/mogen.

Verder:toen Bente nog niet gecastreerd was liep ik als ze loops was ook in aanlijngebieden met los lopende honden waar het niet mag.Mijn honden zijn nl gewend om in een bos altijd los te lopen en als ik dan 3 weken lang met 2 aangelijnde honden moet lopen kun je ons alledrie opvegen.
Gek genoeg kwam ik in dat soort stukken bos over het algemeen maar heel weinig mensen tegen,laat staan mensen met aangelijnde honden :19:
Te onbekend en eng?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Frenk schreef: Maar als iedereen dat maar voor zichzelf uit gaat maken, dan wordt het toch chaos? Waarom pak je dan niet de fiets of de bus naar een gebied waar ze los mogen?
Hier heb je geen losloopgebieden, dus iedereen doet maar een beetje wat hij denkt dat goed is kwa loslopen, en toch is het hier geen chaos hoor.
Afbeelding
X mechelaar XL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox

Ongelezen bericht door X mechelaar XL »

Deze bordjes geven aan dat het verplicht is je hond aan te lijnen.
De ene geeft een uitzondering aan, op de aangegeven speelveldjes mogen de honden namelijk wel los.
Als er niets op het bordje staat over honden dan zou ik denken dat loslopen toegestaan is.

Zelf houd ik mij niet altijd aan de borden, ik bekijk per situatie of het verantwoord is ze los te doen. Daarbij zorg ik ervoor dat er niemand last van mijn honden heeft, als ik in de verte iemand zie lopen roep ik ze bij me en lijn ik ze eventueel aan.
Voel me niet asociaal als ik ze los laat waar dat officieel niet mag, vraag me zelfs af of het er niet voor de zekerheid staat. Zodat ze je kunnen verplichten de hond aan te lijnen als je overlast veroorzaakt. Ben namelijk nog nooit aangesproken of bekeurd.

Het verband tussen chaos en loslopen in gebieden waar dat niet mag, zie ik om eerlijk te zijn niet direct. Naar mijn idee ontstaat er pas chaos als blijkt dat een hond niet voldoende onder appel staat, dat lijkt mij niet zozeer plaats gerelateerd.
Al kan een niet luisterende hond op de ene plaats meer kwaad als op de andere :N:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”