Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

asielhond in huis nemen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Re: asielhond in huis nemen

Ongelezen bericht door Kaiou »

Kijk eens op http://www.dierenasiels.com.
Wanneer je een hond ziet waarvan je denkt 'dat zou hem wel eens kunnen zijn' kun te contact opnemen met het betreffende asiel.
Zij kunnen je dan vertellen wat de mogelijkheden verder zijn.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Op openingstijden langsgaan of even bellen. Als je al een beetje weet wat je wilt kan een asielmedewerkster je altijd vertellen of er zoiets in het asiel zit. Of inderdaad op dierenasiels.com kijken of http://www.stichtingaai.nl/nederlands.asp" onclick="window.open(this.href);return false;. Van stichting aai hebben wij Socrates een hele leuke hond :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Wij hebben begin dit jaar Tessa uit het asiel gehaald. Ik heb de voorbereidende werkzaamheden verricht, vragen stellen, antwoorden geven, thuis overleggen en afspraak maken. Daarna zijn we met zijn vieren (nee vijfen, Luuk ging ook mee) naar het asiel gegaan om te kijken of het klikte. Het asiel wilde ook per sé dat kinderen boven een bepaalde leeftijd meekomen.
Over het algemeen krijg je de hond niet direkt mee, maar krijg je een paar dagen bedenktijd. Als je de hond meekrijgt dan is er een korte periode waarin je de hond kosteloos terug kan brengen, dan een wat langere periode waarin je de hond tegen gereduceerde kosten mag terugbrengen. Daarna kan de hond alleen terug door de volledige afstandskosten te betalen.
Let wel dit geldt voor het asiel waar wij Tessa vandaan hebben. Maar ik denk dat veel asiels zo werken.

Persoonlijk zou ik niet de eerste keer de kinderen meenemen, zij vinden bijna alles leuk. Dat leidt erg af en het is dan lastig om goed met de asielmedewerker te overleggen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Leuk dat jullie voor een asielhond gaan :ok: heel veel succes met het zoeken naar "jullie" hond!

groetjes, Ingrid

p.s. buitenlandse asielhonden zijn ook onwijs leuk :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

1 tip in ieder geval als je een hond leuk vindt uit een asiel wat verder weg, om eerst te bellen, soms zijn ze al weg en is dat nog niet verwerkt op de site (vooral makkelijke, sociale honden gaan als warme broodjes heb ik soms het idee). en soms komt er net even andere informatie bij dan op een website staat. ik belde bijv ooit voor een hond die volgens de site af en toe een plas binnen deed als het koud was buiten, maar de medewerkster aan de telefoon vertelde dat ze sowieso helemaal niet zindelijk was ondanks maandenlange training van vorige eigenaars. dat maakt toch net even een verschil.

ik zou wel even goed kijken met een hond tot 2 jaar, dat is vaak wel net de periode dat honden druk en stuiterig zijn en soms net wat moeilijker qua grenzen verkennen dan een iets oudere hond van bijv 3-4 jaar. maar het verschilt per individu natuurlijk enorm :wink:
succes en veel plezier met jullie zoektocht!
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

wij hebben sinds 8 weken ook een asielhondje. een heerlijk beestje !
we moesten wel het alleen zijn helemaal opnieuw opbouwen. maar dit gaat nu al best goed !

in ons asiel mag je de hond meteen meenemen als het van alle kanten klikt.
wij moesten nog naar een avondfeest waar de hond niet meekon. dus hadden we afgesproken dat we hem de volgende dag kwamen halen.

het nadeel van een asiel vind ik wel dat ze (in ons geval) niet veel informatie kunnen geven. of soms foute informatie geven.
ook kan een hond bij het ene gezin ander gedrag laten zien dan bij een ander gezin.

zo zou onze hond een angstbijtertje zijn. maar dat viel dus 100 procent mee.
ook zou ze een paar uurtjes na gewenning alleen kunnen zijn. dit kostte weer wat meer moeite.

maar na een beetje zoeken en bellen kan je er hele leuke hondjes vinden :ok:
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dusty »

Emma schreef: het nadeel van een asiel vind ik wel dat ze (in ons geval) niet veel informatie kunnen geven. of soms foute informatie geven.
ook kan een hond bij het ene gezin ander gedrag laten zien dan bij een ander gezin.

zo zou onze hond een angstbijtertje zijn. maar dat viel dus 100 procent mee.
ook zou ze een paar uurtjes na gewenning alleen kunnen zijn. dit kostte weer wat meer moeite.

maar na een beetje zoeken en bellen kan je er hele leuke hondjes vinden :ok:
informatie die er niet is kun je inderdaad niet geven maar bij ons in het asiel word wel altijd alles verteld wat er bekend is over de hond (zowel goeie als slechte dingen/eigenschappen) gelukkig doen een hele hoop asielen dit, zodat je weet waar je aan begint want het asiel schiet er niks mee op om de hond te plaatsen en hem vervolgens weer terug te krijgen omdat het niet goed gaat.

wij vertellen dus ook altijd hoe bepaald gedrag bij de vorige eigenaar was maar dat het in het asiel bijvoorbeeld nog nooit voor gekomen is of als die mee was met een vrijwilliger.

helemaal super dat jullie voor een asiel hond gaan!! dierenasiels.com in de gaten houden en inderdaad van te voren even bellen is wel een aanrader. als je een hond op internet gezien hebt die wel eens jullie hond zou kunnen worden is het wel zo prettig als het hele gezin mee is. zo kan er goed gekeken worden hoe de hond op alle gezinsleden reageert.

veel succes met jullie zoektocht
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou het echte 'uitkiezen' doen samen met de mensen die er mee in beslissen, dus jij en je partner.
En het gene wat echt enorm belangrijk is, is gewoon echt alles vragen, en het liefst alles uitproberen voordat je
de definitieve keuze maakt. Ook al denk je dat het niet zo relevant is, zoals dingen als loslopen, jaaggedrag, wegloopgedrag etc. Op dat punt zijn wij bijna 5 jaar geleden de mist ingegaan, we hadden verwacht een probleemloze, jonge actieve labrador uit het asiel te hebben gehaald. Dat is alleen allemaal anders gebleken, en het is gewoon een hond met fikse
gebruiksaanwijzing, iets waar we in principe niet naar op zoek waren.

Succes met de zoektocht!
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Wij hebben hier 2 asielhonden. Myra was ( geschat) 2jr. en Timo ( geschat)11 jr. toen we ze ophaalde. Beide keren hebben wij juist heel bewust de kinderen meegenomen om een eerste reactie te zien bij de honden. Myra gaf heel zachtjes een likje door de tralies heen en Timo (waarvan door het asielpersoneel werd gezegt dat hij niet met kinderen overweg kon) leunde tegen ons meiske(toen 7 jr) aan en liet zich lekker door haar kroelen.

Het klinkt waarschijnlijk ongeloofwaardig, maar wij gaan voor "de klik" en die klik voelen we wel of niet en daarmee zijn onze keuzes altijd op gemaakt en nog nooit zijn die keuzes tegengevallen.

Myra mochten we niet gelijk meenemen, ze was nog maar net binnen gebracht als zwerver en moest "haar 2 weken" nog uitzitten. In die tussentijd ben ik wel iedere dag met haar gaan wandelen.
Timo zat al wat langer in het asiel en had de harten van de medewerkers gestolen. Nadat ze van de verbazing waren bekomen (Timo die zich liet aanhalen door kinderen) werden de formaliteiten afgehandeld en mochten we hem gelijk mee naar huis nemen.

Beide asiels hebben we op de hoogte gehouden hoe de honden het bij ons doen. Dat werd erg op prijs gesteld.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

jepekini schreef:
Als we bij een asiel gaan kijken, is het dan verstandig om met z'n vieren te gaan zodat de hond ons dan allemaal ziet of is dat dan te druk? Kan een hond op proef mee zodat je kan kijken of het klikt?
Graag hoor ik jullie tips. Wat zijn jullie ervaringen?

Groeten Petra van der Meer
Leuk dat je voor een asielhond gaat :ok:

Wij willen graag heel het gezin zien waarmee de hond te maken krijgt.

Een proefperiode doen wij niet aan, de hond moet gewoon ten alle tijden terug komen als het niet gaat al is dat na 2 dagen al is het na 2 jaar. We doen niet aan proefperiode's omdat niet iedere hond nu eenmaal binnen 2 weken gewend is. Sommige doen er gewoon wat langer over.
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Toen ik een hondje uit het asiel ging halen zijn we eerst gewoon gaan kijken, toen we eenmaal als een blok gevallen waren voor een heel blij knuffelkontje
zijn we onze andere hond gaan halen om te kijken of er de klik ook was.
Dat knuffelkontje moest heel veel leren maar het was het waard, ik heb nooit meer zo,n lief hondje gehad.
Het koste in het begin echt wel wat tijd voor ze gewend was.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ook wij hebben een asiel hond

eerst telefonisch contact gehad --het asiel was aan de andere kant van nederland-- en toen er heen

we hebben uren in het asiel gezeten om elkaar te leren kennen en uiteindelijk ging Buster mee naar huis :cheer: :cheer:

en geen seconde spijt --we hebben hem nu een half jaar en hij is nu zo langzamer hand helemaal op zijn plek een heerlijke hond :ok:

trouwens hijis onze 4e herplaatser die we hebben :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik zou eerst zelf een keuze gaan maken en dan met de kinderen gaan kijken.
Kids vinden vaak alles leuk en lief, maar niet alles is geschikt en mij viel dat vroeger (en nu nog) niet uit te leggen.

Als je zelf al een voorselectie maakt met de medewerkers van het asiel, dan kun je echt gerichter gaan kijken of het met de kinderen ook klikt.

Ik heb altijd herplaatsers gehad op Cheeky na.
Bedenk goed wat je wilt en wat je verwacht, maar ook wat je de hond kunt bieden en maak een verstandige keuze.

Super!
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

Heel veel succes :ok: :ok: mijn zwager heeft ook een asielhond van 3 jaar , Max, een soort kleine pony :mrgreen: :mrgreen: en SUPERlief!!!!!! :E: :E:
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”