Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar foto's laten maken?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Waar foto's laten maken?

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb van mijn honden nooit foto's van heupen enz hoeven laten maken,maar n.a.v een topic elders en de reacties daarop ben ik me gaan afvragen waar je goede foto's kunt laten maken en ook nog eens een kloppende beoordeling krijgt.
Brand maar los dus :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Waar foto's laten maken?

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben heel tevreden over Maarten Kappen in Eersel.
Heb daar HD- en ED-foto's laten maken, dit is zonder roesje gebeurd, en ging zonder stress.
De foto's waren in 1x goed en de indruk die gegeven werd door de dierenarts (meer dan dat mag hij niet doen, dat is aan de beoordelende instantie van de Raad), werd bevestigd door de uitslag die ik later van de Raad van Beheer kreeg.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik heb nooit foto's laten maken voor een officiële beoordeling, maar wel van Frenk's ellebogen/voorpoten vanwege de RCS. Frenk is geröntgend en geopereerd door Paul Groenestein uit Sneek en ik kan niet anders zeggen dan: :ok: :ok: :ok:
Zowel de voorbereiding op en de operaties zelf als de revalidatie en de fysiotherapie verliepen zowel voor Frenk als voor ons erg duidelijk en prettig. Als er nog eens iets is, dan meld ik me daar zonder twijfel weer. :ok:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik ben destijds met Nell naar Dierenkliniek Centrum-Oost geweest voor een echo (maar ze doen ook rontgen/bloedonderzoek e.d.)

Korte wachtijd, personeel heel vriendelijk en leggen je ten tijde van het onderzoek alles uit waar je bijstaat, nemen er ruim de tijd voor. :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Wij gingen met de doggen naar Maarten Kappen in Eersel , of naar Kees de Leeuw in Dieren .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ben voor Jan z'n officiele foto's bij de Rashof in Berkel Enschot geweest.
Rasenberg was indertijd één van de drie nederlandse DA's die voor de duitse SV rontgenfoto's van heupen en ellebogen mocht nemen en bloed mocht afnemen om het DNA op te slaan.(weet niet of dat nog zo is)
Jan kreeg een narcose voor de foto's waar ik gewoon bij mocht zijn en bij het rontgenen zelf mocht ik ook zijn.
Terwijl Jan nog KO op tafel lag besprak de DA de foto's met mij.

Jan is voorgerontgend bij Kranendonk in Putten, had hij ook officiele foto's mogen maken voor de SV was ik voor die foto ook daarheen gegaan.
Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren of Jan een roesje gehad heeft voor die foto's.
Gina is daar ook gerontgend en ik weet van haar nog wel zeker dat dat zonder narcose was.
In Putten mocht ik er ook gewoon bij blijven, bij Jan niet en bij Gina wel achter een houten schot.

*typo
Laatst gewijzigd door renee-uk op 12 aug 2009 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb 2 honden laten Pennhippen in Eersel bij Kappen. Pennhip moet met roesje. Dit ging vlot en netjes.

Atoq en Qhilla heb ik door verhalen hier op het forum in Putten laten röntgenen bij Kranendonk. Heupen, rug en ellebogen zonder roesje.
Als het gaat doet Kranendonk het gewoon zonder roesje. Ik zou, ook al wil je geen off foto's, iig naar een kliniek gaan waar ze gewend zijn off foto's te maken. Zodat ze recht zijn en netjes.
Bij allebei de klinieken mocht ik er gewoon bijblijven.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik laat ze altijd in Hellendoorn rontgenen.
Overigens is Putten ook goed, alleen ik ben nu eenmaal zeer tevreden over Hellendoorn, ben er met al mn honden (behalve de oudste toen wisten we het nog niet) geweest en ik zie het nut er niet van in om naar een ander te gaan. Hij mag geen officiele beoordeling geven maar het klopte exact bij alle foto's met de uiteindelijke officiele uitslag.

Het gaat er enorm snel, speciaal spreekuur voor rontgenen, dus je kunt in 1 streep door...het is een beetje lopende band werk en daar hou ik wel van wat dit betreft... zo snel mogelijk, zo weinig mogelijk stress en mocht een roesje nodig zijn zo kort mogelijk roesje.
Ik blijf er altijd bij en meestal sta ik met 10 min. weer buiten met een foto op cd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Ik ga naar Maarten Kappen in Eersel met Toya als ze een jaar is.
Hoor hier alleen maar goede berichten over en is met 10 minuten rijden erg dichtbij
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ita is bij Dijkshoorn geröntgend op advies van mijn DA :wink:
Geen roesje en de foto in één keer goed :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck is bij Maarten Kappen in Eersel geröntgend (officieel) op haar heupen, zonder roesje.
Biène is op rug, ellebogen en heupen gescreend (dus geen officiële foto's) bij DAP de Meemortel in Budel, met roesje. Daar ga ik met een eventuele nieuwe hond in de toekomst zeker naar terug. :ok: Hij mag ook officiële foto's maken voor Nederland en België en mag ook pennhippen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik ben jaren naar Lub geweest in Enkhuizen.
Maar met RR gaan we naar Paul Groenestein in Sneek, volgende week.
Omdat we daar vlakbij wonen tegenwoordig en ik daar goede dingen over hoor.

Ik wil geen roesje en ik wil er wel bijblijven.
Maar ik ga er van uit dat dat geen probleem zal geven.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik heb het bij Dierenkliniek Sleeuwijk bij Walter Strikkers laten doen. Zonder verdoving, waren erg goed voor de honden.
Bliss
Actief

Ongelezen bericht door Bliss »

malinois schreef:Ik laat ze altijd in Hellendoorn rontgenen.
Overigens is Putten ook goed, alleen ik ben nu eenmaal zeer tevreden over Hellendoorn, ben er met al mn honden (behalve de oudste toen wisten we het nog niet) geweest en ik zie het nut er niet van in om naar een ander te gaan. Hij mag geen officiele beoordeling geven maar het klopte exact bij alle foto's met de uiteindelijke officiele uitslag.

Het gaat er enorm snel, speciaal spreekuur voor rontgenen, dus je kunt in 1 streep door...het is een beetje lopende band werk en daar hou ik wel van wat dit betreft... zo snel mogelijk, zo weinig mogelijk stress en mocht een roesje nodig zijn zo kort mogelijk roesje.
Ik blijf er altijd bij en meestal sta ik met 10 min. weer buiten met een foto op cd.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Wij zijn ook erg tevreden over Hellendoorn :ok:
Caro.
tervueren milo
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder

Ongelezen bericht door tervueren milo »

Hier bij Kees de Leeuw in Dieren foto's laten maken.
Ben er zeer tervreden over,ze doen het eerst zonder roesje en als het helemaal niet lukt met.
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Baco is toen bij Kranendonk in Putten, geweest, en zonder roesje,
ik was heel tevreden over deze man :E:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Marjoleine schreef:Ik ben jaren naar Lub geweest in Enkhuizen.
Ik ben met Tuana in Budel geweest, beviel mij echt prima, alleen is het ruim 2 uur rijden voor mij.
Daarom met Noah naar Enkhuizen geweest. De rekening was achteraf vele malen hoger, dus daar ben ik totaal niet tevreden over. Volgende keer ga ik dan liever naar Budel of een andere, naar Enkhuizen ga ik nooit meer.
Perry en Noah

Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Ik ga ook naar Hellendoorn om te rontgen. Zonder roesje en ik ben erbij als de foto gemaakt wordt.
Ben eerder met twee honden naar Dieren (Kees de Leeuw) geweest, ook zonder roesje. Maar Hellendoorn is nou eenmaal dichterbij en heb daar prima ervaringen!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dan wel niet voor HD, maar voor alle röntgenfoto's ga ik naar Maarten Kappen in Eersel (en vraag dan ook echt een afspraak met hem). Alle foto's zijn bij Tirsa zonder roesje of zo gemaakt.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

duitse herder schreef:
Marjoleine schreef:Ik ben jaren naar Lub geweest in Enkhuizen.
Ik ben met Tuana in Budel geweest, beviel mij echt prima, alleen is het ruim 2 uur rijden voor mij.
Daarom met Noah naar Enkhuizen geweest. De rekening was achteraf vele malen hoger, dus daar ben ik totaal niet tevreden over. Volgende keer ga ik dan liever naar Budel of een andere, naar Enkhuizen ga ik nooit meer.
Taro is ook geröntgend bij Lub. Ik ben er tevreden over. Prijs was hetzelfde als wat was gezegd door de telefoon. Mooie kliniek en nemen er ook de tijd voor. Eerste foto was niet goed genoeg, dus daarna nog één gemaakt. Haar voorspelling klopte trouwens ook.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Mijn eigen da Dier en Dokter te Mierlo. Alle 3 mijn mannen zijn daar geröntgend en alle 3 hebben ze die uitslag gekregen die hij al voorspelde, zelfs met goede norbergwaarde :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

marian* schreef:Ik heb van mijn honden nooit foto's van heupen enz hoeven laten maken,maar n.a.v een topic elders en de reacties daarop ben ik me gaan afvragen waar je goede foto's kunt laten maken en ook nog eens een kloppende beoordeling krijgt.
Bedoel je een beoordeling op HD/ED? Heb ik geen ervaring mee. Wel met foto's van de poten van Saar in Dieren (niet Kees, maar Marcel). Zonder roesje, binnen no time gepiept. En de foto's zijn opgestuurd naar Utrecht, en die zeiden hetzelfde als wat Marcel en Kees al hadden gezegd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marion. schreef:
marian* schreef:Ik heb van mijn honden nooit foto's van heupen enz hoeven laten maken,maar n.a.v een topic elders en de reacties daarop ben ik me gaan afvragen waar je goede foto's kunt laten maken en ook nog eens een kloppende beoordeling krijgt.
Bedoel je een beoordeling op HD/ED? Heb ik geen ervaring mee. Wel met foto's van de poten van Saar in Dieren (niet Kees, maar Marcel). Zonder roesje, binnen no time gepiept. En de foto's zijn opgestuurd naar Utrecht, en die zeiden hetzelfde als wat Marcel en Kees al hadden gezegd.
In principe bedoelde ik inderdaad HD/ED-foto's omdat naar mijn idee juist daarbij goede foto's en een goede interpretatie belangrijk zijn,maar de foto's van Saar waren natuurlijk ook best belangrijk dus die zou je best bij de vraagstelling kunnen betrekken.
Aan de andere kant moet elke foto natuurlijk gewoon goed gemaakt en geinterpreteerd worden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik ben tot nu toe ook altijd naar Maarten Kappen geweest in Eersel en zeer naar tevredenheid.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja is gescreend bij Kranendonk in Putten (heupen, ellebogen en rug) en dat is op zich prima bevallen, mocht erbij blijven en geen roesje).
Voor de nieuwe hond ga ik dan denk ik naar Maarten Kappen in Eersel (voor officiele foto's).
Afbeelding
bionca
Actief

Ongelezen bericht door bionca »

met bionca ben ik naar dijkshoorn in zeist geweest mocht er gewoon bijblijven bij de hd foto geen roesje maar met de ed moest het wel. volgens hun omdat je de poten anders niet goed op de foto krijgt. alles ging netjes en rustig, zou er met een eventuele volgende hond waar fotos van moeten worden gemaakt weer naartoe gaan
Afbeelding
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

ik ben niet zo van het rontgenen zonder roesje.
Mijn honden zijn groot, er moet best met kracht getrokken worden aan de poten om de foto's goed te krijgen.
Op de rug op die tafel, en dan dat getrek.... Dat vinden ze echt niet prettig. En dat is licht geformuleerd.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik heb Dolina in Sllotdorp laten röntgen, ging ook zonder roesje, wel van te voren melden.
Helaas was de eerste foto afgekeurd omdat deze te donker zou zijn volgens de HFS, en toen nog een laten maken en de beoordeling kwam op de eerste foto binnen :scratch:

Ze moesten het beeldscherm wat lichter zetten bleek achteraf, want een hele reeks was afgekeurd toen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

duitse herder schreef:Daarom met Noah naar Enkhuizen geweest. De rekening was achteraf vele malen hoger, dus daar ben ik totaal niet tevreden over. Volgende keer ga ik dan liever naar Budel of een andere, naar Enkhuizen ga ik nooit meer.
Dat was dat gedoe met die elleboogfoto's toch?
Dat is inderdaad absoluut niet netjes, zwak uitgedrukt.

Ik heb altijd alleen heupen laten doen en dat doet ze prima. Maar het is me te ver, als Sneek me bevalt ga ik daar voortaan heen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
sandel
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door sandel »

Heb ervaring met Sleeuwijk (Strikkers) en Eersel (Kappen) beide prima om heen te gaan.

Een keer in Best geweest, 1x nooit weer. Nog nooit zo`n onprofessioneel zooitje bij elkaar gezien, mss dat ze hun dag niet hadden………………… Maar ik zou gewoon voor Eersel of Sleeuwijk kiezen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”